
سال گذشته ، فیس بوک بیش از حد موفق شد 84 میلیارد دلار در درآمد فکر می کنید بیشتر این درآمد از کجا تأمین می شود؟ اگر تبلیغات فیس بوک را حدس بزنید ، درست خواهید بود.
تبلیغات در فیس بوک فرصت های بی پایان را برای تعامل با مخاطبان هدف خود در یک بستر مکالمه فراهم می کند. با 68 درصد از ورود آمریکایی ها به فیس بوک در روز ، اگر تبلیغات خود را در این سیستم عامل انجام نمی دهید ، فرصت های بزرگی را از دست می دهید.
اکنون که ارزش بازاریابی را در فیس بوک به دست آوردیم ، احتمالاً از خود می پرسید هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟ آیا می توانم بستر را به بودجه پرداخت شده اجتماعی خود فشار دهم؟
اخیرا AdEspresso مطالعه نشان داد که:
- هزینه متوسط برای هر کلیک (CPC) در سطح جهانی 0.35 دلار و در ایالات متحده 0.28 دلار است
- متوسط هزینه هر لایک در ایالات متحده 0.23 دلار است.
- متوسط هزینه نصب هر برنامه در ایالات متحده 2.74 دلار است.
مسئله این است که تعدادی از عوامل می توانند بر هزینه تبلیغات فیس بوک تأثیر بگذارند. بنابراین متوسط هزینه درمورد میزان هزینه ای که می توانید انتظار داشته باشید چیز زیادی به شما نمی گوید.
3 عاملی که بر هزینه های تبلیغات فیس بوک تأثیر می گذارد
اگرچه به ازای هر نوع آگهی هزینه مشخصی تعیین نشده است ، اما فاکتورهای مختلفی تعیین کننده هزینه یک آگهی خاص هستند ، از جمله نوع آگهی ، قیمت پیشنهادی و معیارها.
در زیر ، اجزای مختلفی را که برای تعیین قیمت آگهی Facebook شما کار می کنند ، تجزیه می کنیم.
نوع تبلیغات فیس بوک
بستر تجاری فیس بوک گزینه های مختلفی را برای بازاریابان فراهم می کند تا مخاطبان خود را در نظر بگیرند و بازدید کنندگان سایت را دوباره هدف بگیرند.
تقریباً مانند سایر کمپین های اجتماعی پولی ، هنگام ترسیم تبلیغات تبلیغات فیس بوک خود ، به بودجه ای کاملاً مشخص نیاز دارید. هزینه شما برای هر نتیجه در استراتژی پیشنهاد شما مشخص می شود (کمی بعد به آن خواهیم رسید). برای اطمینان از اینکه بودجه خود را بیشتر نمی کنید ، فیس بوک دو مورد را نیز ارائه می دهد گزینه های کلاه: محدودیت هزینه های تبلیغات و محدودیت هزینه های حساب.
در اینجا انواع مختلفی از تبلیغات فیس بوک وجود دارد که می توانید برای دستیابی به اهداف کمپین خود استفاده کنید.
- صفحه ارسال تبلیغات نامزدی: با استفاده از این روش تا حد زیادی به مخاطبان بیشتر از صفحه فیس بوک کسب و کار خود دسترسی پیدا کنید. این تبلیغات به شما کمک می کند تعامل خود را ادامه دهید پست های خاص، رسیدن به کشش. با ایجاد فعالیت بیشتر بر روی پست های خود ، لایک و دنبال کنندگان بیشتری کسب می کنید که نسبت به مارک یا محتوای شما واکنش مثبت نشان می دهند. با این حال ، اگر به طور موثر تصویب نشود ، این کمپین ها می توانند بودجه شما را تخلیه کنند.
- تبلیغات نصب برنامه: هدف این تبلیغات این است که دقیقاً همان چیزی را که عنوان آنها پیشنهاد می کند انجام دهند – بارگیری برنامه ها را هدایت کنید. این تبلیغات به جای برجسته کردن ویژگی های منفرد ، اغلب عملکرد و هدف برنامه را نشان می دهند.
- تبلیغات ویدیویی: از لحاظ تاریخی ، تبلیغات ویدیویی کسب شده است 135 درصد دسترسی آلی بیشتری در فیس بوک نسبت به همتایان راکد آنها دارد. تبلیغات ویدئویی در فیس بوک می تواند مخاطبان شما را در مورد ارزش یک محصول آگاه کرده و میزان دسترسی را به شدت افزایش دهد.
- تبلیغات محلی آگاهی: به امید افزایش حضور در یک مراسم رایگان یا افتتاح فروشگاه؟ تبلیغات آگاهی محلی بهترین دوست جدید شما هستند. این تبلیغات باعث آگاهی از نام تجاری در مناطق خاص می شوند و کاربران را از طریق موقعیت مکانی هدف قرار می دهند.
- ارائه می دهد: با تنظیم بارگیری پیشنهادات خارج از سایت به عنوان یک هدف کمپین ، می توانید تبلیغات خود را با تماس به عمل خاص سفارشی کنید. آگهی پیشنهادی باید مخاطبان شما را به یک صفحه مقصد در وب سایت شما هدایت کند که به آنها امکان می دهد عملی را که در دعوت به عمل داده شده است انجام دهند.
- تبلیغات چرخ فلک: تبلیغات چرخ فلک در فیس بوک ، اینستاگرام و مسنجر میزبانی می شود. این تبلیغات تحریک کننده بصری به شما امکان می دهد یک روایت را از طریق حداکثر ده تصویر به اشتراک بگذارید. اگر این تبلیغات خلاقانه درست انجام شود ، می تواند تا ده برابر بیشتر ترافیک ایجاد کند سه ماه. اگر مخاطبان شما تمایل دارند به یک تجربه تعاملی واکنش مثبت نشان دهند ، این تبلیغات راهی برای پیش بردن هستند.
- تبلیغات تصویری: اگر به دنبال یک تبلیغ آسان آسان هستید ، تبلیغات تصویری احتمالاً مسیری است که باید طی کنید. این تصاویر ساده معمولی است ، اما آنها را حساب نکنید: می توانند بسیار موثر باشند. با استفاده از یک تصویر بازدارنده بصری و متن همراه ، می توانید یک تبلیغ موثر بسازید که مخاطب شما را به اقدام سوق دهد.
نوع تبلیغی که انتخاب می کنید می تواند بر هزینه تبلیغات فیس بوک شما تأثیر بگذارد – این منطقی است وقتی که شما فکر می کنید انجام فروش از ارزش بیشتری نسبت به مثلاً گرفتن صفحه ای مانند آن برخوردار است.
هزینه تبلیغاتی که اقدامات مستقیم (مانند نصب برنامه) یا فروش را در پی دارد ، بیشتر از تبلیغاتی است که هدف آن افزایش آگاهی از برند است.
استراتژی پیشنهادات فیس بوک
شما بودجه ای تعیین کرده و مشخص کرده اید که کدام تبلیغ برای کمپین بازاریابی آینده شما بهترین عملکرد را خواهد داشت.
حالا چی؟
وقت آن است که به پیشنهادات شیرجه بروید.
هنگامی که پیشنهاد تبلیغات فیس بوک را می دهید ، در حال رقابت با تبلیغ کنندگان دیگر برای زمین با ارزش یعنی فضای تبلیغاتی فیس بوک هستید. این پلتفرم از یک حراج برای تعیین اینکه کاربران با تبلیغات خاص تعامل دارند استفاده می کند.
چگونه فیس بوک تعیین می کند چه کسی چه تبلیغاتی را می بیند؟
همه چیز با ارزش رقابتی پیشنهاد شما شروع می شود. این معیار با اضافه کردن مجموع حداکثر پیشنهاد شما به کیفیت و نمره ارتباط آگهی شما بدست می آید.
نمره کیفیت معیاری است که نشان دهنده میزان علاقه یک مخاطب به تبلیغ شما است. فیس بوک این رقم را با عملکرد آگهی شما تخمین زده و مثبت و منفی را برای تعیین این رقم توزین می کند.
برای تعیین ارتباط ، فیس بوک بر اساس میزان علاقه مخاطبان هدف شما یک امتیاز تعیین می کند.
این معیارها را می توان در مدیر تبلیغات Facebook یافت و شما می توانید مخاطبان خود را در صورت لزوم تنظیم کنید تا وضعیت آنها را تحت تأثیر قرار دهد.
اکنون که متوجه شدید چه کسی تأثیر می گذارد در تبلیغات ، بیایید در مورد دو نوع پیشنهاد خودکار و دستی صحبت کنیم.

- خودکار: هنگامی که پیشنهاد خودکار را انتخاب می کنید ، Facebook کل بودجه تبلیغاتی شما را صرف می کند تا نتایج شما را به حداکثر برساند. برای کسانی که از قیمت پیشنهادی مطمئن نیستند ، فیس بوک پیشنهاد می کند این مسیر را طی کنند. با وجود این توصیه ، هنگامی که پیشنهادات را به دست خود می گیرید ، فضای بیشتری برای کنترل وجود دارد.
- کتابچه راهنمای: هنگامی که پیشنهاد دستی را انتخاب می کنید ، استقلال بیشتری در تحویل آگهی دارید و می توانید با هزینه کمتری نتایج بهتری نسبت به پیشنهادات خودکار داشته باشید. با استفاده از این روش ، در مورد بهینه سازی ارسال تبلیغات گزینه هایی دارید:

با استفاده از پیشنهادات دستی ، می توانید تبلیغات را برای نتیجه مطلوب خاص بهینه کنید. سیستم تحویل و حراج فیس بوک برای اقدامات مورد نظر در هر هدف کمپین بهینه سازی می شود.
هنگام پیشنهاد دستی برای اقداماتی مانند تبدیل یا کلیک ، دو گزینه برای انتخاب حداکثر یا متوسط وجود دارد:

- با حداکثر پیشنهاد، شما بالاترین قیمت ممکن را که برای نتیجه پرداخت خواهید کرد تعیین می کنید.
- با پیشنهاد متوسط، قیمت شما به طور متوسط نوسان دارد ، نه محدود ، که به شما انعطاف بیشتری برای رسیدن به مخاطب مورد نظر خود می دهد.
اگر تازه شروع به کار کنید ، پیشنهاد قیمت خودکار ممکن است گزینه بهتری باشد ، اما پیشنهادات دستی کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. اگر تازه کار هستید ، پیشنهاد می کنم از پیشنهاد خودکار شروع کنید – می توانید حداکثر بودجه را برای جلوگیری از هزینه زیاد تعیین کنید.
هزینه های تبلیغات فیس بوک: معیارهای پیگیری
میزان هزینه ای که در تبلیغات فیس بوک می کنید باید عملکرد تاریخی نیز تعیین کند. برای ارزیابی نحوه عملکرد یک تبلیغ در گذشته ، معیارهای مختلفی وجود دارد که می توانید بررسی کنید ، از جمله:
- هزینه هر کلیک (CPC) و نرخ کلیک (CTR): از CPC می فهمید که متوسط کلیک از تبلیغات فیس بوک روی وب سایت شما چقدر هزینه دارد. CTR نشان دهنده درصد افرادی است که پس از تعامل با تبلیغات فیس بوک شما با وب سایت شما ارتباط برقرار کرده اند. با CPC بالا ، شما می خواهید CTR خود را بررسی کنید.
اگر CTR پایینی را مشاهده کردید ، به این معنی است که محتوای خلاقانه شما کار نمی کند ، نوع تبلیغات اشتباهی را انتخاب کرده اید که برای مخاطبان خود استفاده می کنید یا هدف گذاری شما خاموش است.
این معیارها به عنوان شاخص های موفقیت عمل می کنند. مرتباً آنها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای کلیکهایی که نتیجه عملی ندارند ، زیاد هزینه نمی کنید.
- هزینه هر اقدام: اقدامات می توانند اشکال مختلفی داشته باشند – پخش ویدیویی ، کلیک ، پر کردن فرم. با ارزیابی CPA آگهی خود ، می توانید شاخص بسیار خوبی از عملکرد دریافت کنید. اگر بتوانید آن CPA را پایین بیاورید ، می توانید با همان هزینه تبلیغات ، میزان تبدیل بیشتر را پیش بینی کرده و درآمد کسب کنید.
برای درک متنی بیشتر از CPA ، آن را در کنار هزینه و دفعات مجموعه تبلیغات خود بسنجید. به طور جداگانه ، معیارهای تبلیغاتی به شما یک کاشی می دهند. در مجموع ، آنها به شما موزاییک ارزش واقعی آگهی شما را می دهند.
- نرخ تبدیل: نرخ تبدیل شما درصدی از افراد است که با تعامل با آگهی شما و در نهایت خرید ، چرخه فروش را به اتمام رسانده اند. نرخ تبدیل شما مهمترین معیار است – در واقع شما را در رسیدن به اهداف خود آگاه می کند.
اگرچه معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید از طریق داشبورد تبلیغات فیس بوک خود پیدا کنید ، این سه مورد از بینش قابل توجهی را در مورد داده های ارزشمند ارائه می دهند که می تواند به شما بگوید که آیا در این کار تبلیغات فیس بوک خود را زیاد انجام می دهید یا خیر.
وقتی می پرسید هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است ، جواب این سوال در واقع نهفته است: تبلیغات فیس بوک من چقدر ارزش دارند؟
چه چیزی باید در تبلیغات فیس بوک هزینه کنید؟
مبلغی که باید برای تبلیغات فیس بوک هزینه کنید ، مربوط به مشاغلی است که تبلیغ می کنید و اهداف خاص آنها. با این وجود ، هنگام شناسایی رقم قطعی ، از جمله بودجه و اهداف کلی بازاریابی ، باید چند فاکتور را در نظر گرفت.
به طور کلی ، a بودجه بازاریابی باید بین 5 تا 12 درصد درآمد کاهش یابد. اگر به دنبال شروع سریع رشد هستید ، شاید به 12 درصد نزدیک شده باشید. اگر به دنبال رشد پایدار هستید ، احتمالاً به این 5 درصد نزدیکتر هستید.

بودجه تبلیغات فیس بوک شما باید به سه بخش تقسیم شود.
- 20 درصد برای تعامل ، تحصیلات و ایجاد مخاطب
- 60 درصد برای ارتقا offer پیشنهاد شما و ایجاد تبدیل
- 20 درصد به هدف گیری مجدد
اختصاص بودجه شما در این روش ، تبلیغات شما را متنوع می کند ، بنابراین شما می توانید از تبلیغات تولید سرب و محتوا محور برای موفقیت تبلیغات در فیس بوک استفاده کنید.
شما همچنین باید اهداف کلی خود را در نظر بگیرید. اگر هدف شما افزایش فروش است ، ممکن است منطقی باشد که پول بیشتری صرف کنید تا فروش را بالاتر ببرید. از طرف دیگر ، اگر می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید ، احتمالاً بهتر است ماهانه بودجه مشخصی داشته باشید و بعضاً دوباره ارزیابی کنید.
نتیجه
با 73 درصد از کاربران فیس بوک ایالات متحده که روزانه وارد سیستم می شوند ، پلت فرم رسانه های اجتماعی قطعاً ارزش یک نگاه دوم را دارد.
چه در تبلیغات فیس بوک تازه وارد باشید و چه از پیشکسوتان باسابقه این پلتفرم ، انتخاب قالب تبلیغات مناسب برای استراتژی بازاریابی می تواند باعث ایجاد یا شکستن این کمپین شود.
پس از انتخاب و بهینه سازی تبلیغات ، وقت آن است که به بودجه خود اجازه دهید تا بقیه راه شما را راهنمایی کند.
از طریق معیارهای مورد بحث در بالا عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید و از انجام تنظیمات نترسید.
آیا تبلیغات فیس بوک را امتحان کرده اید؟ متوسط هزینه شما چقدر بود؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید