وب سایت شما برای مرحله بعدی آماده است و زمان آن رسیده است که یک نویسنده سئو استخدام کنید تا محتوای شما را تقویت کرده و با موتورهای جستجو رتبه بالاتری را آغاز کند.
اما آیا باید نویسنده محتوا یا کپی رایتر را استخدام کنید؟
آیا حتی فرقی هم دارد؟ هر دوی آنها برای اهداف SEO می نویسند ، بنابراین آیا واقعا مهم است؟
بله دارد.
نوشتن محتوای SEO و کپی نویسی به کلمات موجود در صفحه مربوط می شود ، اما هر کدام اهداف متمایز خود را ارائه می دهند.
و این تمایز به شما کمک می کند تا مشخص کنید که برای دستیابی به نتایج دلخواه ، از کدام روش استفاده می کنید.
اشتباه گرفتن این دو – یا ترکیب بی اثر این دو – به احتمال زیاد به نتایج فرعی منجر می شود. برای انتخاب روش مناسب (و نویسنده) برای پروژه خود ، باید تفاوت را در نظر بگیرید.
محتوای سئو چیست؟
بیایید با شکستن این موضوع حتی بیشتر شروع کنیم – SEO چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عبارت است از ارتقاء وب سایت به منظور افزایش دید وب سایت هنگام جستجوی موضوعات ، خدمات و محصولات در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هدف اصلی SEO بهبود تجربه کلی کاربر است ، زیرا این عمدتا همان چیزی است که ربات های موتور جستجو در هنگام اسکن و رتبه بندی مناسب ترین صفحات وب به دنبال آن هستند.
اینجاست که محتوای سئو نقش کلیدی را ایفا می کند. موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات مفیدی هستند که مشکلی را برای کاربران آگاه ، سرگرم ، آموزش داده و یا حل کند.
هدف اصلی نوشتن محتوای SEO ایجاد محتوای با کیفیت بالا و متمرکز بر کلمات کلیدی است که در موتورهای جستجو رتبه خوبی برای ایجاد ترافیک ارگانیک به یک وب سایت دارد.
SEO Copywriting چیست؟
در مقابل ، هدف اصلی کپی نویسی SEO تبدیل ترافیک به سرنخ و فروش است.
آیا نوشتن محتوا و کپی نویسی قادر به انجام هر دو هستند؟
کاملا.
اما تفاوت واقعاً به آنچه شما سعی می کنید انجام دهید و کدام روش این کار را بهتر انجام می دهد برمی گردد.
“SEO copywriting” کمی نام اشتباه است. اعتقاد من این است که این اصطلاح ناشی از اشتباه بسیاری از متخصصان SEO در دو نوع نوشتار است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این مورد با پاسخهای گوناگونی که من هنگام بررسی یک گروه فیس بوک از متخصصان SEO در مورد کپی رایتینگ SEO به دست آوردم ، پشتیبانی می شود:
برخی از متخصصان سئو گفتند که دو نوع نوشتار یکسان است.
دیگران می گفتند متفاوت هستند.
دیگران گفتند که همپوشانی وجود دارد.
به طور کلی ، هیچ اجماعی در مورد “SEO copywriting” یا وجود آن وجود ندارد.
با این حال ، شکی نیست که این اصطلاح وجود دارد و کاربران به طور فعال آن را به صورت آنلاین جستجو می کنند.
بخشی از سردرگمی ناشی از کمی درهم آمیخته بودن هدف جستجو است. اکثر افرادی که در جستجوی این کلمه کلیدی هستند در واقع به دنبال موارد زیر هستند:
- خدمات محتوای وب سایت.
- پست های وبلاگ
- کپی آگهی.
- کپی رایتر صفحه فروش.
تشخیص اینکه چه کسی در واقع در حال جستجو برای کپی نویسی SEO است دشوار است.
به عنوان مثال ، من به عنوان نویسنده محتوای SEO ، اغلب از آژانس های SEO در مورد کپی نویسی ، کپی آگهی فیس بوک ، کپی رسانه های اجتماعی ، صفحات فروش و غیره سوال می کنم.
در حالی که این پروژه ها شامل محتوا می شوند ، لزوماً شامل SEO نمی شوند. در عوض ، آنها نیاز به نسخه فروش دارند – چیزی که ممکن است بخشی از چرخ محرک محتوای SEO باشد یا نباشد.
با وجود اینکه “SEO copywriting” یک اصطلاح شناخته شده است ، باز هم تمایز بین نوشتن محتوای SEO و copywriting مهم است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این به این دلیل است که روشی که انتخاب می کنید باید برای آنچه که سعی می کنید با محتوای خود انجام دهید ، مناسب ترین باشد.
و وقتی این را می دانید ، می توانید نویسنده مناسب را برای انجام کار استخدام کنید.
انتخاب نویسنده مناسب برای محتوای SEO
بسته به نیاز پروژه خود ، زمانی که هدف شما جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما از طریق محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی کلمات کلیدی است ، می خواهید یک نویسنده محتوای SEO استخدام کنید.
یک نویسنده محتوا SEO بهینه سازی موتور جستجو را درک می کند و می داند چگونه محتوایی آموزنده ، قانع کننده و مرتبط بنویسد.
با این حال ، هنگام نوشتن محتواهایی که قصد ایجاد تبدیل را دارند ، آنها همیشه مثر نیستند.
محتوای SEO اهداف مختلفی را ارائه می دهد ، از جمله:
- افزایش رتبه کلمات کلیدی
- کلیک های رانندگی از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs).
- جذب بک لینک های قدرتمند
- هدایت کاربران به سایر صفحات وب داخلی.
- تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به خریدار ، مشترک و/یا سرنخ.
بنابراین ، اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را افزایش دهید ، باید یک نویسنده محتوا SEO برای نوشتن محتوای وب سایت خود – عمدتا صفحات وب و پست های وبلاگ – استخدام کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
محتوای عالی می تواند باعث اشتراک گذاری اجتماعی شود ، کاربران را برای مدت بیشتری در وب سایت شما نگه دارد و تبدیل ها را بهبود بخشد. همچنین می تواند به شما در ایجاد اقتدار در طاقچه خود و آگاهی از نام تجاری خود کمک کند.
نویسندگان محتوا SEO معمولاً محتوایی مانند:
اگر نگرانی اصلی شما جذب ترافیک بیشتر نیست ، بلکه تبدیل ترافیک پولی و موجود شما به فروش و امتیازات است ، پس باید یک کپی رایتر فروش را استخدام کنید.
زمان استخدام SEO Copywriter
انواع مختلفی از کپی رایترها وجود دارد ، همانطور که انواع مختلفی از پروژه ها در انواع طاقچه های کپی نویسی وجود دارد.
همه سیستم عامل های مختلف موجود که نیاز به کپی دارند را در نظر بگیرید. تبلیغات گوگل ، صفحات فرود وب سایت ، پست های رسانه های اجتماعی ، تبلیغات چاپی ، بروشور ، توضیحات محصول ، تبلیغات فیس بوک ، تبلیغات بیلبورد ، صفحات فروش ، صفحات مجموعه محصولات – لیست همچنان ادامه دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هنگامی که هدف اصلی شما تبدیل ترافیک به فروش یا فروش است ، باید یک کپی رایتر با تجربه استخدام کنید. این ترافیک ممکن است ارگانیک باشد ، اما ممکن است ترافیک رسانه های اجتماعی ، ترافیک تبلیغات پولی ، ترافیک مستقیم و غیره نیز باشد.
بنابراین ، شما می خواهید یک کپی رایتر را استخدام کنید که در نوع دقیق کپی مورد نیاز شما تخصص دارد و می داند چگونه آن نوع ترافیک خاص را تبدیل کند.
به عنوان مثال ، یک کپی رایتر تبلیغاتی فیس بوک ممکن است در نوشتن نسخه تبلیغاتی چاپی حرفه ای نباشد.
روش تحقیق ، هدف گذاری ، نوشتن ، قالب بندی و اجرای نهایی می تواند برای هر نوع پروژه کپی کاملاً متفاوت باشد.
انواع پروژه هایی که کپی رایترها اغلب اداره می کنند عبارتند از:
- تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام
- پست های رسانه های اجتماعی
- کمپین های ایمیل
- چاپ مواد بازاریابی.
- اسکریپت های ویدئویی.
- صفحات فروش.
- تبلیغات روزنامه
- توضیحات محصول.
- صفحات فرود غیر SEO
- نام و نشان تجاری
- کپی وب سایت (پیام های تجاری).
- کاغذهای سفید یا نسخه نمایشی محصولات.
- دکمه های دعوت به عمل
- کپی ناوبری در محل.
به طور معمول ، با جستجوی Google در نوع خاصی از کپی که به دنبال آن هستید ، می توانید یک کپی رایتر ماهر پیدا کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
با این حال ، برخی از پروژه ها می توانند آنقدر زیبا باشند که پیدا کردن یک کپی رایتر متناسب با این قانون چالش برانگیز باشد. در این صورت ، می توانید یک کپی رایتر عمومی را جستجو کنید و بپرسید که آیا آنها در چنین پروژه ای تجربه دارند.
حتی اگر آنها نباشند ، ممکن است کسی را در آژانس یا صنعت بشناسند و به شما در برقراری ارتباط با فرد مناسب کمک کنند.
به یاد داشته باشید ، موفقیت هر کمپین بازاریابی بستگی به توانایی نویسنده کپی در نوشتن تبدیل فروش دارد.
فرآیند آنها باید شامل انجام تحقیقات بازار ، نوشتن نسخه ای باشد که برای مخاطبان مطلوب است و شامل اقداماتی باشد که کاربران را به خرید ترغیب می کند.
مهارتهای مناسب برای استخدام نویسنده SEO
هنگامی که نیازهای نوشتاری SEO خود را تعیین کردید و تصمیم گرفتید که با نویسنده محتوای SEO یا کپی رایتر پیش بروید ، باید مطمئن شوید که شریک مناسب با مهارت های مناسب را انتخاب کرده اید.
علاوه بر انتخاب نویسنده متناسب با نام تجاری شما ، باید به دنبال این مهارت های مهم نیز باشید:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
1. به روزترین شیوه های نگارش سئو
بهترین شیوه های SEO به طور مداوم با الگوریتم های موتور جستجو در حال پیشرفت است.
وقتی روی نویسنده ای سرمایه گذاری می کنید تا به محتوای شما کمک کند SEO بهینه شود ، بسیار مهم است که نویسنده شما با آخرین به روز رسانی ها آشنا باشد و بداند موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند.
2. درک کپی رایتینگ تبدیل
اگر هدف اصلی شما بهبود نرخ تبدیل است ، باید با نویسنده ای مشارکت داشته باشید که می داند چگونه یک نسخه عالی بنویسد که بتواند به آن هدف برسد.
نگران نباشید از یک نویسنده در مورد میانگین نرخ تبدیل و تجربه گذشته خود بپرسید تا مطمئن شوید که دارای سابقه اثبات شده است.
3. درک هدف جستجو
هدف جستجو ، که به عنوان قصد کاربر نیز شناخته می شود ، هدف اصلی کاربر هنگام جستجوی اطلاعات از طریق موتور جستجو است.
به عنوان مثال ، بیایید نگاه کنیم [birthday cakes] به عنوان کلمه کلیدی
کسی که می خواهد نحوه پخت کیک تولد را بیاموزد ، جستجوی متفاوتی نسبت به فردی که به دنبال خدمات تزئین کیک محلی است یا شخص دیگری که می خواهد بداند سنت کیک تولد از چه زمان و چگونه آغاز شده است ، متفاوت است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
یک نویسنده سئو قوی باید هدف جستجو را بفهمد و برای یک کلمه کلیدی محتوای با کیفیت بالا بنویسد موضوع، نه فقط کلمه کلیدی
4. یک محقق کامل باشید
Barometer Edelman Trust 2021 روند نگران کننده ای را نشان می دهد – اعتماد مصرف کننده به رسانه ها و موسسات در کمترین سطح رکورد قرار دارد
برندها نمی توانند محتوای کمتر از حد قابل اعتماد را منتشر کنند و اعتماد مخاطبان خود را از دست می دهند. نویسندگان کپی و نویسندگان محتوا باید علاوه بر نویسندگان شایسته ، محققان کاملی نیز باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
5. اطلاعات دموگرافیک مخاطبان هدف را درک کنید
یک نویسنده قوی می تواند با مخاطبان مختلف سازگار شود.
محتوا برای مصرف کنندگان بالای 65 سال دارای تن و سبک بسیار متفاوتی نسبت به محتوای در نظر گرفته شده برای Gen Z و هزاره ها است.
این مهم است که مطمئن شوید نویسنده ای که انتخاب می کنید می تواند وظایف مختلف را انجام دهد و می داند چگونه به مخاطبان شما برسد.
نحوه اندازه گیری عملکرد SEO در Copywriting
موفقیت کمپین بازاریابی محتوایی یا کپی نویسی شما بستگی به اهداف خاص و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) شما دارد.
برخی از رایج ترین KPI های مورد استفاده برای اندازه گیری موفقیت کمپین عبارتند از:
- آگاهی از برند
- نسل سرب.
- مشترکین ایمیل.
- رتبه بندی کلمات کلیدی
- تبدیل در محل.
- نرخ کلیک (CTR).
- ترافیک وب از طریق جستجوی ارگانیک
- لایک ، نظر و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی.
محتوای خوب با عملکرد آن و کسانی که آن را مصرف می کنند قضاوت می شود. کمپین دقیقاً مشابهی که توسط دو مارک مختلف اجرا می شود بسته به اهداف مارک تجاری می تواند موفقیت آمیز یا ناموفق باشد.
اگر محتوا سه برابر سهام شبکه های اجتماعی را به دست آورد ، برای یک برند موفقیتی محسوب می شود که KPI اصلی آن بهبود حضور خود در فیس بوک بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اما اگر KPI مورد نظر نسل اصلی باشد ، همان کمپین می تواند یک شکست محسوب شود.
انتخاب نویسنده صحیح بر اساس نوشتن محتوای SEO یا نیازهای کپی نویسی برای اجرای یک کمپین موفق بسیار مهم است.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، اوت 2021