صرف ساعت ها برای تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل رقبا و مقایسه پالت های رنگی برای تهیه خلاصه ای خلاقانه ، به خصوص برای سازمان های کوچکتر ممکن است عجیب به نظر برسد.
اما اگرچه تدوین مختصر خلاقانه ممکن است زمانبر باشد ، اما کمکی نیست. در واقع ، این برای موفقیت کمپین بسیار مهم است.
برای پروژه ها یا قراردادهای محتوا محور ، خلاصه خلاصه باید کل استراتژی مبارزات را شامل شود.
اقدام بدون این سند تیم شما را در معرض خطر از دست دادن تمرکز ، سو mis تفاهم از مخاطب هدف یا تعقیب معیارهای اشتباه قرار می دهد.
علاوه بر این ، پرش از مختصر مشتری باعث می شود ارتباط نادرست و ناسازگاری ایجاد شود.
بدون دستورالعمل های یکپارچه و جامع برای ایجاد محتوا ، بخش های مختلفی که روی یک پروژه کار می کنند ممکن است ناهماهنگی ایجاد کنند و احتمالاً تنوع گسترده ای بین کارهای ارسالی توسط اعضای تیم یا فریلنسرهای مختلف مشاهده خواهید کرد.
بزرگترین ریسکی که شما به خود اختصاص می دهید اگر از خلاصه مقاله خلاقیت صرف نظر کنید ، چه خطراتی دارد؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تیم های شما ممکن است دستورالعمل های مشتری را فراموش کنند. بدون یک استراتژی خلاقانه مشخص، اعضای تیم می توانند الزامات قرارداد را با تصمیمات انعطاف پذیر داخلی اشتباه بگیرند.
بسیاری از رهبران تیم و مدیران پروژه از الگوهایی برای ساخت خلاصه های خلاقانه استفاده می کنند. اگرچه الگوهای استاندارد ممکن است برای پروژه های کوچک و ساده به خوبی به شما کمک کنند ، اما محدودیت های آنها با مبارزات پیچیده و فزاینده مشخص می شود.
مشتری های شما و محتوای قابل تحویل منحصر به فرد هستند ، و خلاصه مطالب شما باید این را منعکس کند.
به جای اینکه به یک خلاصه مطالب به عنوان یک طرح کلی برای پر کردن نزدیک شوید ، به توسعه مختصر محتوا به عنوان تمرینی با پنج مرحله فکر کنید ، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.
جمع آوری اطلاعات
همه پروژه های موفق با تحقیق شروع می شوند و کمپین های خلاقانه تفاوتی ندارند.
نیمه اول خلاصه خلاقیت شما باید مانند برگه مشتری و مروری بر استراتژی پروژه همراه با اعداد و جزئیات برای پشتیبانی از طرح باشد.
در مرحله تحقیق ، شما باید اطلاعات زیر را جمع آوری و مستند کنید:
شرکت یا مشتری
با مروری کوتاه بر مشتری یا سازمانی که برای آن محتوا تولید می کنید ، شروع کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آن شرکت چه چیزهایی را می فروشد یا انجام می دهد ، و آنها برای چه چیزی انتخاب می شوند؟ چه چیزی این شرکت را از رقبای خود متفاوت می کند؟
مقدمه مختصر محتوا باید آنچه را که مشتری را منحصر به فرد می کند توصیف کند و ارزش پیشنهادی وی را برای هر یک از اعضای تیم دریافت کننده سند روشن کند.
کمپین یا پروژه
اکنون ، به مشخصات پروژه ، قرارداد یا کمپین بروید.
این بخش از خلاصه مقاله باید شامل دامنه پروژه ، تمام مهلت های اصلی و شرح اساسی کلیه محصولات قابل تحویل مورد انتظار مشتری باشد.
اهداف و KPI ها
اگر اعضای تیم شما اهداف مشتری را نمی فهمند ، چگونه می توانند آنها را برآورده کنند؟
تمام انتظارات مشتری را واضح اعلام کنید و به تیم خود نشان دهید که چگونه موفقیت پروژه ارزیابی می شود.
این که هدف افزایش بازدید از صفحه ، رتبه بندی جستجو ، مشارکت اجتماعی یا فروش باشد ، باید تعیین کنید که چه معیارهایی را برای ارزیابی عملکرد کمپین در نظر بگیرید.
تحقیقات بازار و مخاطب
مشتری شما با داشتن محتوایی که ایجاد می کنید به چه مشتری ای خدمات می دهد یا امیدوار است که به آن دسترسی پیدا کند؟
اگر مشتری اطلاعات دقیق جمعیتی مورد نظر را ارائه ندهد ، تیم شماست که می تواند مخاطبان ایده آل را شناسایی کرده و محتوای اطراف خود را استراتژیک کند.
برای تحقیقات کامل درباره بازار و مخاطبان ، می توانید از انواع مختلفی استفاده کنید ابزار و منابع مانند Google Trends ، Google Analytics ، Quantcast ، AnswerThePublic ، YouGov ، مرکز تحقیقات Pew و بینش داخلی از توییتر ، فیس بوک ، LinkedIn و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی.
تجزیه و تحلیل رقبا
قبل از شروع یک کمپین محتوایی ، باید بدانید که با چه چیزی مخالف هستید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا مانند Semrush ، Buzzsumo ، Ahrefs ، Moz و موارد دیگر می توانند به شما در یافتن و یادگیری مطالب رقبا کمک کنند.
این تجزیه و تحلیل می تواند چه چیزی را آگاه کند موضوعات و دارایی های محتوایی که دنبال می کنید و چگونگی انجام آنها متفاوت (امیدوارم بهتر) نسبت به دیگران در صنعت.
اولین پیش نویس خلاصه خلاقیت خود را ایجاد کنید
با انجام این تحقیقات اولیه ، شما سرانجام قلم را روی کاغذ قرار داده و پیش نویس کاملی را ایجاد می کنید.
با این وجود تصمیم می گیرید که سند را سازماندهی کنید ، باید خلاصه ای روشن و مختصر از تمام نکات تحقیق ذکر شده در بالا باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اکنون جنبه خلاقانه تری از مختصر در می آید؛ با در نظر گرفتن اطلاعات جمع آوری شده در فاز یک ، می توانید به ساخت بخش های زیر از خلاصه مقاله خود ادامه دهید.
شخصیت های هدف
بر اساس اطلاعات جمعیتی جمع آوری شده در طی تحقیقات بازار و مخاطبان ، می توانید شخصیت هایی ایجاد کنید که مخاطبان شما را زنده می کند.
آ شخصیت هدف باید شامل جزئیاتی مانند سن ، جنسیت ، مکان ، تحصیلات ، اشتغال ، درآمد ، عادت های مصرفی ، استفاده از اینترنت ، علایق ، چالش ها و نقاط درد ، انگیزه ها و موارد دیگر باشد.
رهنمودهای نوشتن
داشتن دستورالعمل های دقیق و دقیق نوشتن ، تضمین می کند که همه تولیدکنندگان محتوا در این پروژه کارهای همگن تولید می کنند.
بدون آنها ، نویسندگان این کار را می کنند سبک خود را وارد کنید و نوشتن خصوصیات شخصی ، بدیهی است که چندین نفر اثر را نوشتند.
برای خنثی کردن اختلافات بین اعضای تیم یا فریلنسرها ، دستورالعمل ها و بینشهایی در مورد سبک ، لحن ، صدا ، قالب بندی و هرگونه جزئیات خاص پروژه که نویسندگان باید بدانند ارائه دهید.
جهت طراحی
یک خلاصه خلاصه بدون مرور اجمالی عناصر گرافیکی مرتبط با پروژه ناقص خواهد بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در این خلاصه باید موضوع ، پالت رنگ ، قلم ها ، پسندیدن ها و دوست نداشتن های اعلام شده توسط مشتری و سایر اطلاعات مربوط به مارک تجاری مشخص شود.
بایدها و نبایدها ، مشکلات و چالش ها
در یک خلاصه خلاصه باید حدس و گمان نویسندگان و طراحان را برد.
حتماً لیستی از بایدها و نبایدهای صریح را وارد کنید (به ویژه اگر توسط مشتری داده نشده باشد) و نمونه هایی از نوشتن یا طراحی را برای مثال این موارد ارائه دهید.
علاوه بر این ، خلاصه ای خلاقانه نیاز دارد تا چالش های بالقوه را به صورت مستقیم بررسی کند.
سعی کنید پیش بینی نویسندگان و طراحان موانع جلوگیری از این مشکلات را داشته باشید و دستورالعمل هایی برای نحوه پیمایش در این مشکلات ارائه دهید.
بازخورد بگیرید و مختصر خود را اصلاح کنید
کار پس از اولین پیش نویس متوقف نمی شود. قبل از نهایی کردن مختصر ، باید تأیید کنید که مطابق با اهداف مشتری شما است و شامل ورودی های رهبران تیم داخلی است.
این مرحله از توسعه مختصر خلاق باید به صورت مشارکتی باشد و ممکن است به تکرارهای متعدد و بازخورد برگشت و برگشت نیاز داشته باشد.
اما به یاد داشته باشید ، مشتری و کلیه ذینفعان درگیر باید حرف آخر را درباره اختلافات استراتژیک بزنند. این مرحله از توسعه همچنین به عنوان تأیید استراتژیک و تأیید مشتری عمل می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
خلاصه نهایی را به عنوان یک توافق خلاقانه در نظر بگیرید. اگر س questionsالات یا نگرانی های طولانی مدت وجود دارد ، اکنون وقت آن است که آنها را کامل کنید و همه تصمیمات و انتظارات را روشن کنید.
ارسال به تیم های محتوایی خود
هنگامی که چراغ سبز مشتری را دریافت کردید ، می توانید خلاصه مقاله را به بخش ها یا تیم های درگیر توزیع کنید.
اما در اینجا متوقف نشوید – شما به عنوان رهبر یا مدیر پروژه باید تأیید کنید که همه افرادی که روی پروژه کار می کنند انتظارات را درک می کنند.
قبل از شروع هرگونه برنامه ریزی ، نوشتن یا کار طراحی ، با تک تک تیم ها ملاقات کنید تا خلاصه خلاصه را با جزئیات مرور کنید.
خواه از طریق ارائه یا جلسه استراتژی مشارکتی ، مختصر گزارش را با هر بخش ارائه دهید. برای اطمینان از درک بین اعضای تیم ، این روند را تا حد ممکن تعاملی انجام دهید.
5. پالایش مداوم
اغلب اوقات ، استراتژیست های کمپین و تولیدکنندگان محتوا خلاصه های خلاقه را به عنوان توافق نامه های قراردادی تنظیم می کنند.
گرچه مهم است که مشتری را درگیر کنید و همه اعضای تیم را از تغییرات استراتژی و سند مطلع کنید ، اما شما نباید خلاصه مقاله را به عنوان قانون در نظر بگیرید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بلکه به عنوان یک سند زنده و ابزار ارتباطی به آن نگاه کنید.
با تکامل پروژه و ظهور ایده های جدید ، خلاصه خلاقیت باید به طور مداوم به روز شود تا استراتژی جدید و تصمیمات گسترده پروژه را منعکس کند.
فقط مطمئن شوید که همه طرف های درگیر از تغییرات ایجاد شده مطلع هستند.
خلاصه نویسی یک بنیاد همکاری و ارتباط است
شما نمی توانید بدون طرح اولیه خانه ای بسازید یا دستورالعمل جدیدی را بدون جستجوی مواد تشکیل دهنده امتحان کنید.
در دنیای بازاریابی ، تبلیغات ، رسانه های اجتماعی و کمپین های جستجوگرها ، خلاصه مختصر یک سند بنیادی معادل است که کل دامنه پروژه را پوشانده است.
با این حال ، در دام برخورد با خلاصه داستان مانند یک سابقه ثابت قرار نگیرید – توسعه محتوا یک فرآیند خلاقانه است، و حفظ یک خلاصه خلاصه باید منعکس کننده آن باشد.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تصویر برجسته نویسنده ، مارس 2021