تا آنجا که ممکن به نظر نمی رسید ، ما تا پایان سال 2020 موفق شده ایم. برای بسیاری از ما به عنوان بازاریاب جستجو ، سال کاملا “متفاوتی” بوده است.
چالش های جالب خود را با بودجه های کوچک شده برای بسیاری از افراد ، و یا حتی تاکتیک های تغییر یافته برای موفقیت در تاریک ترین روزهای امسال ارائه داده اند.
برای افراد خوشبختی ، تجارت در سال به صورت دیجیتالی در برخی از صنعت های خاص رشد می کرد که به آنها توانایی آزمایش ایده های جدید را می داد. اگر چیزی وجود داشته باشد ، امسال ما را مجبور کرده است که متفاوت فکر کنیم.
این فرصتی عالی برای بررسی کمپین های دیجیتالی شما فراهم می کند. و برای جلوگیری از رضایت خاطر ، سال خود را حسابرسی کنید تا موفقیتی را که ممکن است در سال 2021 به شما کمک کند ، ببینید.
بیایید نگاهی بیندازیم به پنج حوزه ای که بینش آینده را جمع می کنند!
ترافیک
برای مشاهده سال به سال از بازدید سایت ، به تجزیه و تحلیل بروید.
در سال گذشته ، به طور مقایسه ای ، چه اتفاقی افتاد که باید توجه داشته باشید؟
- آیا فصلی بودن مراجعه به وب سایت معمول به دلیل همه گیری که ممکن است لازم باشد در نظر بگیرید تغییر کرد (زیرا ما احتمالاً نیم سال دیگر را در این آب و هوا خواهیم گذراند)؟
- آیا کانالهای خاصی را مشاهده کرده اید ، چه در جستجو و چه غیر آن ، که در رفتار کاربر و تعامل با نقاط تماس سایت گذرا مثبت یا منفی دیده اند؟
- به طور کلی ، آیا صفحات خاص فرود یا صفحات خروج طی سال گذشته تغییرات فاحشی ایجاد کرده اند که ممکن است خواستار تجدید نظر یا بهبود باشد؟
فنی
حسابرسی سایت فنی پایان سال همیشه بهترین روش است.
در طول یک سال اغلب موارد زیادی به وب سایت شما اضافه می شود و موارد کمی حذف می شود.
از داخل حساب Google Analytics خود ، مقایسه سرعت بارگذاری صفحه با مرور سال به ماه (ماه دسامبر) را انجام دهید.
ممکن است برخی از مجرمین واضح را مشاهده کنید که باید بطور خاص برای آنها بازبینی کنید – منابع نامعتبر پرونده ، اضافات تصویر در اندازه پرونده و غیره که باید اصلاح شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- تقویم استقرار توسعه را مرور کنید. چند برچسب به صورت دستی در سایت قرار داده شده است؟ آیا اینها هنوز استفاده می شوند؟ آیا می توانیم کمی کارها را تمیز کنیم و از طریق مدیر برچسب مستقر شویم؟
کلید واژه ها
از نظر جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی به روند حجم کلمات کلیدی نگاه کنید.
- اصطلاحاتی که در طول سال مورد هدف قرار گرفته اند ، آیا هنوز هم دارای حجم جستجو مورد انتظار هستند ، در حال کاهش هستند یا شاید بیشتر از این باشد خانواده کلمات کلیدی آیا در حال رشد است و باید در استراتژی محتوای 2021 شما مورد توجه قرار گیرد؟
- آیا واریانس های ماه به ماه در کلمات کلیدی شما وجود دارد که می تواند نشانگر تمرکز جستجوی اضافی در ماه های آینده در سال آینده باشد؟
از سال به سال در مورد هزینه هر کلیک کلمات کلیدی پرداخت شده و همچنین هزینه تبدیل هر مقاله بررسی کنید.
شما ممکن است پرده های روتاری خود را مشاهده کنید موفقیت کلمات کلیدی مداوم اما به دلیل اینکه رقابت شما برای مدت معینی افزایش می یابد ، میزان ROI را کاهش می دهد.
ممکن است بخواهید در این مدت صرف هزینه بیشتری کنید تا همان نوع جستجوگر را پیدا کنید اما با قیمت ارزان تر.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یا در یک نکته مثبت ، ممکن است اصطلاحات کلمه کلیدی را با بهبود هزینه هر تبدیل پیدا کنید!
محتوا
کدام محتوا بیشتر طنین انداز شد؟
به یاد داشته باشید ، این همیشه در مورد محتوایی نیست که فروش بازدید اول را داشته باشد یا منجر به سازمان شما شود.
بسیاری از مطالب شما آگاهی از برند و نیازهای جستجوی اطلاعاتی را در امید داشتن مشارکت و تبدیل مسیرها تغذیه می کند.
- کدام قطعات در استراتژی بازاریابی محتوای 2020 شما بیشترین صفحات را در هر بازدید و مدت زمان جلسه در وب سایت شما نشان داده اند؟ بعضی اوقات ممکن است بازاریابان از آنچه فکر می کنند موفقیت بالایی است ، منحرف شوند نرخ کلیک. با هزینه بالقوه نرخ بالای گزاف گویی ، باید به دنبال آن دارایی باشید که به کسی کمک می کند دری برای کشف نام تجاری شما باز شود.
- کدام محتوا شاخص های اصلی عملکرد را در سایت شما برداشته است؟ همانطور که اشاره کردم انتظار نداشته باشید که محتوای شما بلافاصله فروش داشته باشد. در عوض ، به آن شاخص های تعامل نرم نگاه کنید.
- چه محتوایی منجر به ثبت نام خبرنامه ، بارگیری PDF یا مشترک شدن در وبلاگ شما می شود؟ این نقاط لمسی نشان می دهد که محتوای خاص اعتماد بازدیدکننده را به اندازه کافی جلب می کند تا بتواند به محتوای آینده باز باشد.
مرور بینش تحلیلی ارائه شده توسط رسانه های اجتماعی مانند Facebook Insights یا LinkedIn Analytics را انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگرچه ممکن است بسیاری از افراد در این موارد عمودی به تبلیغات متوسل شوند و هنگامی که بازدیدها به فروش تبدیل نمی شوند ، مبهوت به نظر می رسند ، شما باید در مورد نقش پلت فرم فکر کنید. در عوض ، پست های ارگانیک سال گذشته خود را مرور کنید.
- کدام محتوا بیشترین تعامل را داشته است؟
- چه چیزی بیشتر به اشتراک گذاشته شد و بیشترین نظر یا واکنش را دید؟
این به ایجاد مخاطبان پیروان کمک می کند.
در حالی که اینها مسیرهای فروش مستقیم نیستند ، شما در حال ساختن راهی برای ورود افراد به سایت خود ، گردش ، احتمالاً ثبت نام در خبرنامه و در نهایت تبدیل یك روز هستید.
نکته در اینجا این است که شما باید انواع محتوای گذشته را بیابید که طنین انداز هستند و منجر به سفرهای آینده کاربران می شوند.
پیوندها
به زبان ساده ، چه نوع پیوندهای ورودی را از دست می دهید و چه نوع پیوندهای ورودی را به دست می آورید؟
این سال سختی برای کسانی که از طریق حالت های معمول به دستیابی به لینک متکی بودند ، بوده است. این موارد شامل شرکت در رویدادهایی مانند رویدادها و پانل های کنفرانس و همچنین مشارکت و حمایت مالی در رویدادهای زنده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بیشتر این موارد در بهار سال 2020 از بین رفت اما در طول سال با ارتباطات مجازی تا حدودی بهبود یافته است.
امیدوارم که شما به یکی از نیرومندترین امکانات دسترسی داشته باشید بررسی مشخصات لینک ارائه دهندگان امروز در دسترس هستند.
- شکاف رقابتی خود را مرور کنید. لطف ندارد که نکات خود را از دیگران در صنعت خود بگیرید زیرا آنها می توانند آنچه را که در حال حاضر و احتمالاً در آینده نزدیک از منظر پیوند ورودی کار می کند ، روشن کنند.
- مرور پیوندهای به دست آمده در طول سال را انجام دهید. آیا ماه هایی وجود دارد که برجسته باشد؟ این چه نوع پیوندهایی بود؟ به طور معمول ، این عمل از زاویه فنی پیوند گمشده برای ارزیابی مشکلات سایت یا مکان ارجاعی که ممکن است پیوند را خراب کند ، انجام می شود.
در اینجا به دنبال مثبت باشید.
ما می دانیم که پیوندهای “آسان” با جابجایی در فضای همه گیر ادامه پیدا نمی کند ، بنابراین بیایید ارزیابی کنیم که کجا برنده شدیم و انواع محتوایی که برای ما موفقیت ایجاد می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با نگاه به آینده
شکی نیست که بسیاری از ما در طول 12 ماه گذشته ذهن خود را کشیده ایم. این کار را مسلم نگیرید.
این ما را باهوش تر کرد.
انجام یک بازنگری در حالی که ما از آن عبور کرده ایم ، امیدوارم که ژانویه شما را کمی صلح آمیزتر کند زیرا ایده های استراتژیک شما با یافته های شما کمک می کند.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تصویر ویژه توسط نویسنده
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، دسامبر 2020