تعطیلات اغلب به عنوان فصل خردهفروشی در نظر گرفته میشود و خرید در رأس ذهن همه است، چه در حال خرید یا فروش محصولات در تبلیغات برای جمعه سیاه و چه در روز سایبر دوشنبه باشید.
اگرچه نادرست نیست، این دوره همچنین نشان دهنده شروع یک فصل اوج برای یک عمودی بزرگ دیگر – یعنی سلامت و تندرستی است.
بسیاری از تبلیغکنندگان سلامت و تندرستی به سمت فصلی اوج میروند که از تعطیلات شروع میشود و تا سال نو و تا سه ماهه اول ادامه مییابد – البته به دلایل کمی متفاوت.
شما تبلیغکنندگان سلامت و تندرستی دارید که ممکن است معاملات جمعه سیاه و دوشنبه سایبری را اجرا کنند، مانند آگهیهایی که محصولات OTC، ویتامینها و مکملها، زیبایی، یا محصولات CPG را میفروشند.
اما تبلیغکنندگان سلامت و تندرستی را نیز خواهید دید که در این دوره جستجوهای زیادی را دریافت میکنند، زیرا در دسته مزایای پزشکی «از آنها استفاده کنید یا از دست بدهید» (مانند دندانپزشکی یا بینایی) هستند.
تبلیغکنندگان رژیم غذایی و تناسب اندام نیز با پیشبینی ترافیک «سال نو، جدید شما» (NYNY) که از ژانویه تجربه خواهند کرد، شروع به افزایش برای فصل اوج سال 2022 خواهند کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
حتی امکانات زندگی سالمندان پس از بازگشت اعضای خانواده از دیدن عزیزان در تعطیلات به خانه در Q1 شاهد افزایش ترافیک خواهند بود.
در اینجا چند نکته سریع و ممیزی خانه داری آورده شده است تا تبلیغات شما پیام مناسب را در زمان مناسب به مخاطبان ارائه دهد و از تعطیلات این فصل بهترین استفاده را ببرید.
پیام درست
شروع آشکار برای تبلیغ پیامرسانی مناسب این است که اطمینان حاصل کنید که نسخه تبلیغاتی و پیامهای تعطیلات را مینویسید که منعکسکننده فصل و تبلیغاتی است که دارید.
با این حال، برخی از اجزای مهم این پیام را فراموش نکنیم:
سفارشی سازهای تبلیغات
از سفارشی سازهای تبلیغاتی مانند سفارشی سازهای شمارش معکوس و/یا درج کلمه کلیدی تا کپی آگهی شما هم به درخواست جستجوی کاربر بسیار مرتبط باشد و هم اطمینان حاصل شود که احساس فوریت برای خرید و/یا تبدیل در مدت زمان مشخص شده وجود دارد.
FOMO (ترس از دست دادن) میتواند یکی از اجزای مهم پیامرسانی در این مدت باشد، زیرا مسیر پایینتر از قیف خرید بسیار کوتاهتر از حالت عادی است، بنابراین احساس فوریت در بازی وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
پسوندهای تبلیغاتی
بسیاری از تبلیغکنندگان در این فصل تعطیلات بر روی تغییر استراتژی متمرکز شدهاند، زیرا ما در دوره بهبودی COVID-19 هستیم که بسیاری موارد خانهداری روزمره را فراموش میکنند که اگرچه گاهی خستهکننده هستند، اما برای بهبود ارتباط آگهی، امتیازات کیفی و رقابت شما بسیار مهم هستند. در SERP
اطمینان حاصل کنید که از طریق هر و همه مربوط به حسابرسی پسوندهای تبلیغاتی و مطمئن شوید که 100٪ در حساب(های) خود پذیرفته شده اید.
اکثریت بزرگ را میتوان و باید، به عنوان بهترین روش، در سطح حساب اضافه کرد تا حداقل همه چیز را در اختیار داشته باشید.
سپس، همیشه می توانید بیشتر مشخص کنید که آیا یک کمپین یا گروه تبلیغاتی باید تنوع متفاوتی داشته باشد (فیلتر شده ترین سطح، سطحی است که سابقه دارد).
پسوندهای تبلیغاتی رایج که در طول فصلی EOY استفاده میشوند عبارتند از:
-
- پیوندهای سایت و پیوندهای سایت گسترده.
- برنامه های افزودنی تبلیغاتی
- افزایش قیمت
- برنامه های افزودنی اقدام.
- برنامه های افزودنی مکان.
- برنامه های افزودنی Callout.
- پسوندهای قطعه ساختاریافته.
- مرور برنامه های افزودنی
- تبلیغات تجاری برای کمپین های خرید.
- حاشیه نویسی حمل و نقل برای کمپین های خرید.
مخاطب مناسب
برای ارائه پیام مناسب به مخاطبان مناسب، استراتژی کمپین شما باید بر اساس این رویکرد تنظیم شود.
به عنوان مثال، در این دوره با حجم بالا، جایی که برای استراتژی کلی شما ضروری است که کاربران از قیف شما از آگاهی از طریق توجه به تبدیل به سمت پایین حرکت کنند، سعی کنید کمپین های خود را به روشی مشابه تقسیم کنید.
برای آگاهی و توجه، کمپینهای جستجوی عمومی بدون نام تجاری و کمپینهای مخاطبان درون بازار ایجاد کنید.
سپس، از سطوح مختلف لیست های بازاریابی مجدد در Target و Bid با پیام های خاص استفاده کنید تا کاربران را از بررسی تا تبدیل به قیف بازگردانید.
از نقطه نظر حسابرسی، و حداقل، اطمینان حاصل کنید که تمام مخاطبان درون بازار و فهرستهای بازاریابی مجدد مرتبط با کمپینهای خود را حداقل در حالت مشاهده (تنظیم فقط پیشنهاد قیمت با اصلاحکننده پیشنهاد قیمت 0٪، بنابراین به سادگی دادهها را جمعآوری میکند) دارید. .
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این کمک خواهد کرد تا تصمیمات بهینه سازی آینده بر اساس داده های خود را آگاه کنید.
با این حال، برای استفاده از این فصلی بودن، توصیه میشود که حتما چک کنید و مطمئن شوید که دارید حداقل یک اصلاح کننده پیشنهاد قیمت +20٪ در مورد مرتبط ترین مخاطبان و اینکه شما مرتباً عملکرد را مرور می کنید.
حتی اگر از استراتژیهای مناقصه خودکار در UI استفاده میکنید، این پیشنهادات میتوانند به عنوان سیگنالی به الگوریتمی عمل کنند که میخواهید وزن کم و بیش بر روی مخاطبان تعیینشده قرار دهید.
برای مخاطبان درون بازار، Google Ads و Microsoft Advertising نیز با مخاطبان تعطیلات جمعه سیاه و دوشنبه سایبری عرضه شده اند.
اینها می توانند مخاطبان بسیار مرتبط و مفیدی باشند تا با آنها همراه شوند و یک اصلاح کننده پیشنهادی مثبت روی آن قرار دهند تا به افزایش عملکرد شما کمک کنند.
دیدگاه دیگری که برای کسب و کارهای مربوطه باید در نظر گرفت، حذف است.
فهرست مخاطبان در حال تبدیل (بازاریابی مجدد) یا فهرست تطابق مشتری را از کمپینهای موجود خود حذف کنید تا مطمئن شوید که فقط کسانی را وارد میکنید که ظرف X روز تبدیل به تبدیل انجام ندادهاند و تبلیغات و تبلیغات شما فقط برای کسانی ارائه میشوند که انجام ندادهاند. هنوز از طریق قیف حرکت کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
شما همچنین می توانید از همین لیست ها برای هدف گذاری در کمپین های خود استفاده کنید و سعی کنید محصولات خود را به آنها بفروشید.
زمان مناسب
همچنین با اجرای این ممیزی ها، کمپین های خود را برای ارائه تبلیغات در زمان مناسب دریافت کنید:
زمان بندی تبلیغات
به منظور استفاده از افزایش جستجوها، برنامهریزی تبلیغات یا پارتیهای روز را که برای زمانهای همیشه سبز در نظر گرفتهاید که ترافیک را محدود میکنید، در نظر بگیرید، زیرا رفتار جستجو در این زمان «هنجار» نیست.
در همان زمان، وقتی اوج ترافیک و زمان تبدیل را می بینید، تغییراتی را برای پیشنهاد قیمت نیز ایجاد کنید.
قوانین خودکار
قوانین خودکار می تواند به دلایل مختلف در این مدت مفید باشد.
به عنوان مثال، شما می توانید خودکار کردن کمپین ها و/یا کپی تبلیغات برای راه اندازی و پایان در روز/زمان مشخص.
همچنین میتوانید هشدارهایی را تنظیم کنید که به صندوق ورودی شما بیایند، یا حتی تغییرات خودکار زمانی که یک کمپین به محدودیت روزانهاش میرسد و بودجهها تمام میشود، رخ میدهد تا تبلیغات شما در طول روز اجرا شود و از نمایش ناگهانی آنها جلوگیری شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
برای اینکه خیالتان راحت شود، تنظیماتی وجود دارد که می توانید حداکثر بودجه را محدود کنید.
تحویل کلمه کلیدی
مطمئن شوید که یک گزارش عملکرد سریع کلمه کلیدی را اجرا کنید و تحویل کلمه کلیدی را در آن لحاظ کنید تا بتوانید ببینید، برای مثال، کلمات کلیدی غیر نام تجاری یا رقیب دقیقاً مطابقت دارند که در زیر صفحه اول پیشنهاد داده شده اند، یا کلمات کلیدی مارک دار که زیر قیمت اصلی یا قیمت اصلی هستند یا خیر. بهترین موقعیت
این یک راه سریع برای اطمینان از رقابت شما در SERP است، که در اوج فصلی ضروری است.
میتوانید با کشیدن گزارش پارتیشن محصول، حسابرسی مشابهی را برای کمپین خرید خود انجام دهید تا ببینید آیا محصولاتی زیر قیمت پیشنهادی معیار و/یا با سهم برداشت پایین هستند یا خیر.
تبلیغات جستجوی پویا (DSA)
تبلیغات جستجوی پویا، یا DSA، میتواند راهی عالی برای ایجاد همهچیز و گرفتن عبارات جستجویی باشد که ممکن است به طور خاص در کمپینهای جستجوی خود هدف قرار نگیرید.
همچنین میتوانید با کشیدن SQR به صورت دورهای در طول فصل تعطیلات و افزودن آنها به کمپینهای جستجوی خود، از آن برای استخراج سؤالات جستجوی مرتبط استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
نکته سریع: فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از همپوشانی، کلمات کلیدی منطبق دقیقی را که هدف قرار داده اید در کمپین های جستجوی خود به عنوان کلمات کلیدی منفی در کمپین(های) DSA خود اضافه کنید.
کلمات کلیدی تعطیلات
رفتار جستجو و پرسشها در طول تعطیلات میتواند بسیار متفاوت از آنچه در بقیه سال میبینید باشد.
اطمینان حاصل کنید که به جستارهای در حال ظهور و در حال افزایش در کمپین های خود و به طور کلی عمودی توجه داشته باشید و آنها را به کمپین های خود اضافه کنید و/یا تا جایی که لازم است پیشنهاد دهید.
نمی دانید از کجا شروع کنید؟ تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی سال به سال را اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که هر گونه درخواست مرتبط از فصل تعطیلات قبلی را به کمپین های فعلی خود اضافه کنید یا کمپین های مخصوص تعطیلات ایجاد کنید.
همچنین، همیشه با نمایندگان Google Ads یا Microsoft Advertising تماس بگیرید تا از آنها بپرسید که آیا آنها می توانند تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی رقابتی را اجرا کنند یا بینشی در مورد عمودی شما دارند که بتوانید از آن استفاده کنید.
این ممیزی ها و تجزیه و تحلیل ها می توانند به شما کمک کنند تا تغییرات آگاهانه ای در حساب خود ایجاد کنید تا زمانی که شخصی در حال جستجوی محصولات یا کسب و کار شما است، تبلیغات شما در زمان مناسب فعال شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
خلاصه
فصل تعطیلات زمان مهمی برای بسیاری از تبلیغکنندگان سلامت و تندرستی است، و ضروری است که به حسابهای خود توجه لازم را داشته باشید تا کسبوکارتان از این فصلی بودن استفاده کامل کند.
برای ارزیابی مجدد استراتژی، اجرای ممیزی ها، و به خاطر سپردن اصول اولیه وقت بگذارید تا مطمئن شوید که پیام های مناسب در زمان مناسب به مخاطبان ارائه می شود و حساب های سلامت و تندرستی شما، خوب… سالم و خوب هستند!
امیدوارم همه شما تعطیلات بسیار شاد، سالم و امن داشته باشید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Shutterstock/svetlanabalyn