ایجاد روابط سالم با مشتریان – قدیمی یا جدید – برای آژانس های جستجوگر SEO ضروری است.
حتی اگر در طول دوره اعتماد با مشتریان خود اطمینان پیدا کرده باشید دوره اولیه پردازنده، حفظ قدرت آن روابط یک روند مداوم است.
اکنون ، بیش از هر زمان دیگر ، برای آژانس های SEO بسیار مهم است که زمان و انرژی خود را صرف حفظ و شاد نگه داشتن مشتریان خود به طور ثابت – نه فقط در 30 روز اول – کنند.
اینجاست که موفقیت مشتری به وجود می آید.
موفقیت مشتری میزان رضایت مشتری شما را اندازه گیری می کند ، که مستقیماً بر میزان ماندگاری شما تأثیر می گذارد.
نرخ موفقیت بالای مشتری به معنای نرخ پایین کارایی است که برابر است با زمان و منابع کمتری که برای خرید مشتری جدید صرف می شود.
با ردیابی معیارهای موفقیت مشتری ، آژانس ها می توانند به طور مداوم تعاملات مشتری خود را برای پشتیبانی از ماندگاری طولانی مدت بهبود بخشند.
و حتی بالقوه مشتریان جدید را از طریق دهان به دهان جذب کنید.
اگر می توانید به موفقیت خوبی در مشتری دست پیدا کنید ، مشتریان خود را به گونه ای تنظیم می کنید که بزرگترین مروج و طرفدار برند شما شوند.
با این حال ، در حالی که جهان از حالت آفلاین به عملیات آنلاین می رود ، متخصصان جستجو باید راه هایی برای نزدیک ماندن با مشتریان خود پیدا کنند ، حتی زمانی که آنها نمی توانند شخصاً با آنها ملاقات کنند.
راه این کار از طریق گزارش منظم و ارتباطات فعال است.
اما متخصصان سئو چگونه باید در عصر عادی جدید به این فعالیت ها نزدیک شوند؟
ما با برخی از صاحب نظران برجسته SEO مصاحبه کرده ایم تا بینش آنها در مورد ارتباط با مشتری در طی بیماری ویروس کرونا را جمع آوری کنیم ، و نکاتی را برای سایر آژانس ها در این زمانهای بی سابقه اعمال کنیم.
مشارکت مشتری در یک تنظیم از راه دور اول
قبل از شروع امسال چگونه با مشتریان خود درگیر شدید؟
برخی از متخصصان سئو در حال حاضر برای عملیات از راه دور ایجاد شده بودند ، اما بسیاری از آژانس ها عموماً به جلسات حضوری برای پرورش مشتری کمک می کردند.
مدیران موفقیت مشتری که با آنها صحبت کردیم ، برخی از بینشهای مفید را برای متخصصان سئو که در این انتقال آنلاین و آفلاین قرار دارند ، برای ادامه روابط مثبت با مشتری پیشنهاد می دهند:
در تمام روابط مشتری خود پیشگام تر باشید
معمولاً سئوکارها در طی فرآیند پردازش ارتباط زیادی با مشتری برقرار می کنند ، اما پس از آن ، تعاملات مشتری و آژانس بیشتر شامل جلسات رسمی گزارش و جلسات غیررسمی برای پاسخگویی به س quickالات سریع است.
با این وجود ، در عصر عادی جدید ، مشاغل هنوز با تنظیمات کار از راه دور سازگار هستند و در این دوره انتقالی ، شاهد بوده ایم که برخی از مشتریان گزارشات را به طور کامل از دست می دهند.
فقط به این دلیل که از شکاف صندوق ورودی آنها سر می خورد.
متخصصین سئو می توانند از چند طریق مختلف جلوی دیده شدن و شنیدن آنها را بگیرند:
فرکانس های جلسه را تنظیم کنید
لاریسا بودورو (رئیس موفقیت مشتری برای بالارفتن) می گوید که در شرایط فعلی ، تعیین دفعات و هدف هر جلسه برای تمرکز و کارآیی ارتباطات مشتری ضروری است.
مایکل ترانسون، مدیر عامل برای سئو پیروز، همچنین خاطر نشان می کند که آنها از ماه فوریه شاهد رشد برخی از مشتریان بوده اند ، بنابراین این مشتریان نسبت به قبل درخواست گزارش و جلسات کمتری دارند.
نکته اصلی در اینجا این است که ، در یک مکان از راه دور ، برخی از مشتریان دریافتند که ملاقات بیشتر اغلب لزوماً نتیجه بهتری ندارد.
در حالی که دیگران بیشتر از هر زمان دیگری به ماندن در حلقه علاقه مند هستند.
بنابراین آماده باشید تا هنگام تنظیم فرکانس های جلسات ، با نیازهای فردی مشتریان خود سازگار شوید.
قبل از اینکه آنها به شما بیایند ، به آنها بروید
مطابق با توجه به اینکه مرتباً و فعالانه عمل می کنیم اطمینان حاصل کنید که همه با اهداف تجاری همسو هستند لورل استوارت.
به خصوص در حال حاضر ، با افزایش بودجه بازاریابی و افزایش متخصصان سئو که بیش از هر زمان دیگری نیاز به اثبات بازده سرمایه تجاری خود دارند ، متخصصان جستجو باید اطمینان حاصل کنند که فعالیت های آنها به طور مداوم در جهت ایجاد بیشترین تأثیر ممکن برای مشتریان است.
همچنین باید در مورد پیشنهاد کارهایی که مشتریان می توانند برای رسیدن به اهداف تجاری خود انجام دهند ، پیش قدم باشید.
شاید فرصت های جدید برای کلمات کلیدی وجود داشته باشد که آنها می توانند از آنها استفاده کنند یا روند جدیدی که می تواند بر عملکرد کمپین آنها تأثیر بگذارد.
ارتباط با مشتری ارزش آنها را به شما یادآوری می کند ، حتی وقتی جلسات حضوری برگزار نمی شود.
موفقیت مشتری را پیگیری کنید
آیا مشتریان شما گزارش های شما را می خوانند؟
آیا آنها از آنچه می بینند خوشحال هستند؟
مهم است که با مشتریان خود درگیر شوید تا بدانید چه احساسی نسبت به عملکرد شما دارند و اطمینان حاصل کنند که آنها از ارزش تلاش های خود در زمینه سئو خبر می دهند
خواه از طریق جلسات حضوری ، تماس ها ، نظرسنجی ها یا ابزارهای ردیابی تعامل باشد.
امروزه یک دلیل پیچیده تر بودن ارتباطات پیشگیرانه این است که تقریباً هر مشاغل دارای کانال های ارتباطی ترجیحی خود هستند – Skype ، Zoom ، Google Meet ، WhatsApp ، Slack.
این لیست ادامه دارد.
همانطور که لاریسا بودوروئز اشاره کرد ، این بدان معنی است که طرفداران SEO باید با رسانه های مختلف سازگار باشند تا تعامل مشتری را در یک تنظیم از راه دور حفظ کنند – موضوعی که در گفتگوهای ما با کارشناسان صنعت مدام ظاهر می شد.
با کنفرانس ویدئویی و نظرسنجی ، عملیات آنلاین را بهینه کنید
کنفرانس های ویدئویی
جلسات ویدئویی اکنون همه جا است.
و گرچه آنها دقیقاً جای جلسات رو در رو را نمی گیرند ، اما نزدیکترین کسانی هستند که می توانند تجربه جلسات مشتری را در زمانهای پیش از همه گیری تقلید کنند.
وقتی نوبت به اندازه گیری رضایت مشتری می رسد ، تماس های ویدئویی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند – به شرطی که اطلاعات ویدیوی همه را روشن نگه دارید.
هم لاریسا بودوروئس و هم مادالینا میهای، رئیس موفقیت مشتری برای SEOmonitor ، بر اهمیت جمع آوری بازخورد از طریق بیان چهره ، نشانه های غیرکلامی و زبان بدن بر مشتریان تأکید کرد.
مواردی که از طریق تماس فقط صوتی قابل انتقال نیستند.
با این حال ، بعضی از جلسات هنوز حضوری بهتر است.
این ممکن است به دلیل نوع مشتری ، صنعت یا کمپین باشد ، اما گاهی اوقات لازم است که مسائل به صورت حضوری روشن یا بحث شود.
وقتی این اتفاق می افتد ، لاریسا بودوروئس می گوید تیمش هنوز به صورت حضوری با یک مشتری دیدار می کند. مانند وقتی که درک بهتری برای پروژه ای که در مرحله کشف است یا نیاز به تغییر جهت چندگانه دارد ، لازم است.
به عبارت دیگر ، هر زمان که می توانید جلسات ویدئویی را بهینه کنید ، اما بسته به اهداف یک جلسه خاص ، همچنان آماده سازگاری هستید.
نظرسنجی های موفقیت مشتری
ویدئو فقط برای جلسات مفید نیست. همچنین می تواند به متخصصان سئو کمک کند تا ارتباطات مشتری خود را به روشی که هنوز شخصی و معتبر است ، خودکار کنند.
به عنوان مثال ، در ابتدای همه گیری ، مدیرعامل Upswing برای همه مشتریان خود یک پیام ویدیویی ارسال کرد و مطمئن شد که آنها می دانند چگونه همه چیز تغییر می کند (استراتژی ، شیوه های ارتباطی و غیره) برای کمک به امنیت کسب و کار خود.
بنابراین ، همچنین پشتیبانی از تیم موفقیت مشتری برای ماندگاری در بالای کارنامه خود در یک محیط کار از راه دور.
به طور مشابه ، لاریسا بودوروئز می گوید که Upswing نظرسنجی رضایت مشتری خود را برای تجزیه و تحلیل چگونگی تغییر رابطه در طی همه گیری ، بهینه کرده است.
از زمان تعویض ، میزان پاسخ مشتری تقریباً همان ویروس قبل از کرونا باقی مانده است ، که نشان می دهد ردیابی موفقیت مشتری در دیجیتال می تواند به همان اندازه که به صورت حضوری م inثر است ، موثر باشد.
نظرسنجی های دیجیتال در یک زمینه نمی توانند در آن رقابت کنند ، زمانی که صحبت از بازخورد دقیق تر مشتری می شود.
به همین دلیل ، متخصصان سئو باید هر مشتری را که گزارش می کنند میزان رضایت کمتری را در یک تماس ویدیویی گزارش می دهند ، درک عمیق تری از نحوه بهبود ارتباط مشتری داشته باشند.
روند گزارش دهی خود را به روز نگه دارید
برای شاد نگه داشتن مشتری دیگر کافی نیست – آژانس های جستجوگر سئو باید ارزش خود را از طریق گزارش هایی که ارائه می دهند ثابت کنند.
بازنشانی انتظارات در محیط فعلی
انتظارات مشتریان برای گزارش اکنون بیشتر است.
CMO شرکت های مشتری می خواهند ارتباط نزدیکتر با آژانس ها داشته باشند ، زیرا مجبورند به آنها گزارش دهند آنها رئیس و توجیه تمام هزینه های بازاریابی.