Google نتایج جستجوی بهبودیافته را برای نظرات مشتریانی که از منابع دیگر بازنشر می شوند، نمایش نمی دهد، حتی اگر نشانه گذاری داده های ساختاریافته معتبری داشته باشند.
برای اینکه یک صفحه وب قسمت های نقد را در نتایج جستجو نشان دهد، نظرات باید مستقیماً به وب سایت ارسال شوند.
گرفتن نظرات مشتریان برای کسب و کار شما از سایر نقاط وب و انتشار آنها در وب سایت شما، این صفحه را از واجد شرایط بودن برای نتایج غنی محروم می کند.
این موضوع در آخرین پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل که در 19 نوامبر ثبت شده است، مورد بحث قرار گرفته است.
آدریان لیون، صاحب یک کسب و کار عکاسی، به پاتوق میپیوندد تا از جان مولر گوگل بپرسد که چرا با وجود معتبر بودن نشانهگذاری Schema، نمیتواند تکههای نقد را برای نمایش در نتایج جستجو دریافت کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مولر در ادامه به توضیح تفاوت بین بررسیهایی که واجد شرایط برای گزیدههای بررسی هستند و بررسیهایی که واجد شرایط نیستند، میپردازد.
جان مولر گوگل در مورد چکیده های نقد
لیون به مولر میگوید که صفحهای در وبسایت خود دارد که به بازنشر نظرات از نمایه کسبوکار Google (Google برای کسبوکار من سابق) اختصاص داده شده است.
مولر میگوید هیچ اشکالی در انجام این کار وجود ندارد، اما گوگل فقط برای بررسیهایی که مستقیماً به وبسایت ارسال میشوند، نتایج بهبودیافته را نمایش میدهد.
ما احتمالاً آن را به عنوان بررسی در نتایج جستجو نشان نمی دهیم، زیرا بیشتر شبیه یک گواهی است. نظرات اساساً باید چیزی باشد که بر اساس یک محصول خاص در آن صفحه باشد و نظرات باید مواردی باشند که کاربران مستقیماً در آن صفحه بگذارند.
بنابراین اگر به نوعی دوست دارید نظرات را از منابع دیگر بایگانی کنید و آنها را پست میکنید، آنها را بهعنوان بررسی برای بخش دادههای ساختاریافته انتخاب نمیکنیم. شما می توانید آنها را در صفحه ای نگه دارید که ما از نشانه گذاری بررسی برای آن استفاده نمی کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
پس از شنیدن این موضوع، ممکن است سریع بپرسید Google چگونه تفاوت بین ارسال مستقیم و بررسی از منبع شخص ثالث را می داند.
سیستم های گوگل برای شناسایی خودکار آن طراحی شده اند.
با این حال، گوگل همیشه آن را به درستی دریافت نمیکند، و ممکن است با وبسایتهایی در SERP مواجه شوید که حتی اگر مستقیماً بررسیها را نپذیرند، چکیدههای بررسی دارند.
اما این استثناست نه قاعده.
«اگر افراد مرور را در جای دیگری ترک میکنند، و شما از آن کپی میکنید، مکان اصلی جایی است که دادههای ساختاریافته باید در آن پیادهسازی شوند.
من فکر می کنم این یک جور مشکل است زیرا ما سعی می کنیم این موقعیت را به طور خودکار تشخیص دهیم و گاهی اوقات آن را به درستی تشخیص نمی دهیم و به هر حال فقط آن را نشان می دهیم. بنابراین شاید وقتی در اطراف جستجو میکنید، سایتهای دیگری را میبینید که نشان داده میشوند، فقط، خوب، مثل این بود که ما متوجه نشدیم که این در واقع مستقیماً در سایت باقی نمانده است.
اما از نقطه نظر خط مشی، ما سعی می کنیم نظراتی را که در جای دیگری باقی مانده و در یک وب سایت کپی شده اند نشان ندهیم. شما همچنان می توانید آنها را در صفحات خود نگه دارید، فقط ما آنها را با رفتار ویژه در نتایج جستجو نشان نمی دهیم.”
یک کسب و کار در عوض چه کاری می تواند انجام دهد؟
اگر دریافت تکههای نقد در SERP برای کسبوکار شما اولویت دارد، باید راهی برای ارسال مستقیم نظرات مشتریان فراهم کنید.
این باید برای هر کدام انجام شود شخصی محصول یا خدمات در وب سایت شما مرورهایی که کسب و کار را بهطور کلی رتبهبندی میکنند، برای گزیدههای بازبینی واجد شرایط نیستند.
بهترین راه برای انجام این کار، افزودن فرم ارسال نظر در هر صفحه محصول یا خدمات در سایت شما است. به عنوان مثال به آمازون فکر کنید، و اینکه چگونه هر صفحه محصول شما را دعوت می کند تا نظر خود را بنویسید.
همین مفهوم را در سایت خود اعمال کنید، و با نشانه گذاری Schema معتبر، صفحات محصول و/یا خدمات شما واجد شرایط بررسی تکه های نقد خواهند بود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
برای اطلاعات بیشتر ببین:
پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید.
تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، نوامبر ۲۰۲۱.