
آیا می دانید هنگام مرور یک وب سایت چه چیزهایی می مکد؟
گرفتن صفحه 404
فرقی نمی کند آنها URL را اشتباه تایپ کنند یا صفحه دیگر وجود ندارد. خطاهای 404 می تواند آسیب جدی ببیند مارک شما و با دشوار کردن موتورهای جستجو برای جستجوی سایت شما ، بر SEO شما تأثیر منفی می گذارد.
این بدان معنی است که یافتن و رفع خطاهای 404 باید در اولویت باشد.
در این پست ، من تمام مواردی را که باید در مورد 404 بدانید ، اینکه چرا برای کسب و کار مضر هستند ، چگونگی پیدا کردن آنها و نحوه اصلاح آنها را بیان می کنم.
خطای 404 چیست؟
خطای 404 کدی است که نشان می دهد صفحه درخواستی یافت نمی شود.
هر وقت یک صفحه در مرورگر بارگیری می شود ، یک کد وضعیت پاسخ در هدر HTTP دارد که معمولاً برای بینندگان قابل مشاهده نیست. این پاسخ ها در پنج دسته گروه بندی می شوند:
- 100-199 پاسخ اطلاعاتی است
- 200-299 پاسخ موفقیت است
- 300-399 نشان دهنده تغییر مسیر است
- 400-499 خطاهای مشتری را نشان می دهد
- 500-599 نشان دهنده خطاهای سرور است
بنابراین خطای 404 دقیقاً به چه معناست؟
خطای 404 (همچنین به عنوان کد HTTP 404 یا 404 نیز شناخته می شود) یک نوع خطای مشتری بسیار خاص است. این بدان معناست که صفحه ای که بیننده در تلاش است به آن دسترسی پیدا کند در سرور یافت نمی شود.
خطاهای Hard 404 در مقابل Soft 404
در واقع دو نوع خطای 404 وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.
در حالیکه در برخی مواقع هنگام مرور وب سایت احتمالاً با یک درخواست سخت 404 مواجه شده اید ، بعید است که خطای نرم 404 را مشاهده کنید مگر اینکه از طرف Google Search Console مطلع شوید.
404 نرم هنگامی اتفاق می افتد که یک صفحه موجود در سایت شما پیام “پیدا نشد” را به کاربران نمایش دهد اما وضعیت 200 تأیید را به موتورهای جستجو برگرداند.
این به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای در آن URL وجود دارد. در نتیجه ، خزنده ها وقت خود را برای خزیدن و رتبه بندی URL تلف می کنند.
نکته اینجاست: Google در شناسایی این صفحات نادرست کاملاً خوب است.
وقتی صفحه ای را پیدا می کند که وضعیت 200 تأیید را با تمام خصوصیات صفحه ای که باید کد 404 را برگرداند ، برگرداند ، خطای 404 نرم را روی آن می زند و مالک سایت را در کنسول جستجوی Google مطلع می کند.
آنچه باید درباره خطاهای 404 سایت خود بدانید
خوب ، بنابراین شما می دانید این خطاها چیست. اکنون باید درک کنید که چه چیزی باعث خطاهای 404 می شود.
دلایل زیادی وجود دارد که سایت شما خطاهای 404 را بازگرداند.
اگر اخیراً صفحات سایت خود را حذف کرده یا بدون هدایت URL آنها ، 404 خطا داشته باشید.
در صورت راه اندازی مجدد دامنه یا انتقال دامنه خود و عدم هدایت کلیه URL های قدیمی خود به سایت جدید ، خطاهای 404 نیز ممکن است رخ دهد.
گاهی اوقات خطاهای 404 می تواند نتیجه تغییر URL یک صفحه باشد. تغییر هر قسمت از URL ، چه این یک نام دسته باشد یا صفحه صفحه ، منجر به خطای 404 می شود.
حتی اشتباه نوشتن یک URL در یک پیوند داخلی می تواند منجر به یک صفحه 404 و یک شود لینک خراب.
چرا خطاهای 404 برای وب سایت ها مضر است؟
تعداد زیادی خطای 404 می تواند دردسر بزرگی برای وب سایت شما به وجود آورد.
بیایید با دیدگاه کاربر شروع کنیم. هنگام مرور سایت خود به طور مداوم با خطاهای 404 روبرو خواهید شد ، منجر به یک تجربه کاربری وحشتناک.
حتی یافتن یک خطای 404 نیز می تواند برای ارسال بسته بندی بازدید کننده کافی باشد.
دوباره آن را بخوانید: فقط یکی خطای 404 می تواند برای شما مشتری هزینه داشته باشد.
این بدتر می شود ، زیرا خطاهای 404 همچنین می توانند به رتبه بندی شما آسیب برسانند.
خطاهای 404 یک نیستند عامل رتبه بندی به خودی خود ، و Google شما را به دلیل داشتن تعداد زیادی مجازات نمی کند.
اما آنها می توانند به SEO شما آسیب برسانند.
هرچه لینک های شکسته سایت شما بیشتر باشد ، جستجوی سایت شما برای گوگل و سایر موتورهای جستجو دشوارتر خواهد بود. ارزش پیوند نیز به خوبی در سایت شما منتقل نخواهد شد.
هر دوی اینها می تواند باعث افت رتبه شود.
همچنین ممکن است از آن رنج ببرید نرخ پرش بالا اگر کاربران پس از ورود به صفحه 404 سایت شما را ترک کنند. برخلاف خطاهای 404 ، نرخ پرش فاکتور رتبه بندی است و اگر نرخ پرش سایت خیلی زیاد باشد ، Google می تواند سایت شما را جریمه کند.
نحوه یافتن و رفع خطاهای 404 در سایت خود
اکنون می دانید که خطاهای 404 چقدر بد هستند ، بیایید ببینیم چگونه می توانیم آنها را پیدا کنیم و آنها را برطرف کنیم.
یافتن خطاهای 404
خزنده های سایت مانند جیغ قورباغه یک روش عالی برای یافتن پیوندهای خراب هستند که به سرعت منجر به خطاهای 404 می شوند. اگر سایت شما دارای 500 URL یا کمتر باشد ، Screaming Frog نیز رایگان است.
با اجرای ممیزی سایت شروع کنید.
سپس بر روی Response Codes در فهرست بالا کلیک کنید.

فیلتر را برای خطای مشتری 4XX فیلتر کنید تا لیستی از هر صفحه را که خطای 404 را بازگرداند ، دریافت کنید.

خزنده های سایت لیست کاملی از خطاهای 404 را به شما نمی دهند ، زیرا فقط پیوندهای خراب را نشان می دهند.
اما می توانید هر خطای 404 را در Google Search Console پیدا کنید.
Google Search Console لیستی از هر 404 خطایی را که Googlebot در سایت شما پیدا می کند ارائه می دهد. این شامل 404 سخت و 404 نرم است.
ورود به سیستم کنسول جستجو، روی Coverage کلیک کنید و برگه Excluded را انتخاب کنید.

لیست لیستی از خطاهای سخت 404 را مشاهده می کنید که با علامت Not found (404) و نرم 404 با علامت Soft 404 مشخص شده است.
برای دیدن لیست کاملی از صفحات بازگشت خطاهای 404 ، روی هر یک کلیک کنید.
همچنین می توانید 404 خطا در پیدا کنید Bing Webmaster Tools با کلیک کردن گزارش ها و داده ها و سپس اطلاعات خزیدن.
سرانجام ، می توانید 404 خطا را با استفاده از ابزار SEO من پیدا کنید ، Ubersuggest.
به نوار کنترل سایت در نوار کناری سمت چپ بروید.

یک ممیزی سایت را اجرا کنید و سپس روی Critical Errors کلیک کنید.

سپس بر روی تب Warnings در بالای صفحه کلیک کنید.
اگر هر صفحه ای کد خطای 404 را بازگرداند ، در اینجا لیست می شود. برای دیدن لیست کامل صفحات بر روی شماره کلیک کنید.

رفع خطاهای 404
اکنون وقت آن است که تمام خطاهایی را که پیدا کرده اید برطرف کنید.
در اینجا چهار روش برای انجام آن وجود دارد:
- خطای 404 را مجدداً هدایت کنید: هدایت مجدد کاربران به صفحه مربوطه دیگر ساده ترین راه برای رفع خطاهای 404 در سایت شما است. فقط مطمئن شوید که آنها را به چیزی مرتبط هدایت می کنید – فقط آنها را به صفحه اصلی خود بازگردانید.
- صفحه را بازیابی کنید: اگر متوجه شدید که تقاضای زیادی برای صفحه ای که حذف کرده اید وجود دارد و هیچ صفحه مناسبی برای هدایت کاربران به آن وجود ندارد ، بازگرداندن صفحه اصلی را در نظر بگیرید.
- پیوند را تصحیح کنید: اگر پیوندهای خراب در سایت شما وجود دارد ، می توانید به سادگی پیوند را ویرایش کنید تا به URL صحیح اشاره شود. با این وجود قادر نخواهید بود پیوندها را در وب سایت هایی که کنترل نمی کنید برطرف کنید.
- صفحه 404 ایجاد کنید: با ایجاد یک صفحه خطای 404 سفارشی ، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ بازدیدی هدر نرفته است – اطلاعات بیشتر در مورد زیر.
اگر 404 خطای زیادی دارید ، باید تلاش خود را در اولویت قرار دهید. اگر در هر صفحه اصلی 404 خطا دارید ، ابتدا این موارد را برطرف کنید. ابتدا باید صفحات محصول ، صفحات تماس و صفحات خدمات با خطاهای 404 اصلاح شوند.
صفحات دیگر ممکن است خیلی فشرده نباشند. کنسول جستجوی Google ممکن است 404 خطا را در صفحاتی کشف کند که کاربر انسانی هرگز قادر به پیمایش در آنها نباشد. شما می خواهید در نهایت آنها را برطرف کنید ، اما این خطاها نباید تأثیر زیادی روی رتبه بندی شما داشته باشند.
خطاهای 404 را در سایت وردپرس خود پیدا و رفع کنید
اگر سایت وردپرسی دارید می توانید از همان مراحل بالا برای یافتن خطاهای 404 استفاده کنید.
آنها را پیدا کردید؟ عالی است ، حال بیایید خطاهای 404 را در وردپرس برطرف کنیم.
اگر با خطاهای گسترده سایت روبرو هستید ، احتمالاً این مسئله مشکلی با لینکهای ثابت شماست. برای به روزرسانی تنظیمات خود به “تنظیمات ks پیوندهای ثابت” بروید.

پس از پایان کار روی “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید.
اگر صفحات خاصی 404 خطا را برمی گردانند ، می خواهید یک هدایت 301 برای آنها تنظیم کنید. وردپرس سعی خواهد کرد این کار را به صورت خودکار انجام دهد ، اما گاهی اوقات کار نمی کند.
ساده ترین راه برای انجام این کار توسط خودتان گرفتن است Yoast Premium یا نصب افزونه Redirection.

پس از نصب و فعال شدن ، به قسمت Tools → Redirection بروید.

برای راه اندازی این ابزار باید به چند سوال سریع پاسخ دهید.
سپس می توانید هر URL را در سایت وردپرس خود هدایت کنید. فقط URL را که می خواهید هدایت کنید در قسمت URL Source و URL که می خواهید صفحه را به آن هدایت کنید در قسمت Target URL وارد کنید.
سپس روی Add Redirect کلیک کنید.

اگر این امر گیج کننده یا پیچیده به نظر می رسد ، بهترین کار این است که یک توسعه دهنده وب سایت یا تیم پشتیبانی میزبان وب سایت شما در این امر به شما کمک کنند تا مطمئن شوید همه 404 به درستی هدایت می شوند.
چند وقت یکبار باید خطاهای 404 را بررسی کنید؟
اینکه چند بار باید خطاهای 404 را بررسی کنید به اندازه سایت شما بستگی دارد.
سایت های کوچکتر با کمتر از 50 صفحه احتمالاً می توانند هر ماه 404 خطا را بررسی کنند. سایت های بزرگتر ممکن است بخواهند 404 خطا را هر هفته یا یک روز در میان بررسی کنند.
سایر ابزارهای برتر برای یافتن و رفع خطاهای 404
روشهایی که در بالا ذکر کردم تنها راههای یافتن و رفع خطاهای 404 نیستند. در اینجا برخی دیگر از ابزارهای برجسته ای که می توانید استفاده کنید وجود دارد.
جستجوگر لینک مرده
جستجوگر لینک مرده شبیه قورباغه جیغ زدن است. می توانید از آن برای بررسی 2000 لینک در سایت خود استفاده کنید تا ببینید آیا پیوندهایی خراب است.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل خطاهای 404 را خارج از جعبه ردیابی نمی کند ، اما اگر صفحه 404 سفارشی داشته باشید می توانید از آن برای یافتن خطاهای 404 استفاده کنید.
با پیدا کردن نام صفحه 404 خود شروع کنید.

مال من صفحه یافت نشد – نیل پاتل.
سپس Google Analytics را باز کرده و به سراغ Behavior → محتوای سایت → همه صفحات بروید

اکنون عنوان صفحه را به عنوان یک بعد ثانویه اضافه کنید.

Advanced را در کنار نوار جستجو کلیک کنید ، سپس قانون را از صفحه به عنوان صفحه تغییر دهید و عنوان صفحه 404 خود را در جعبه حاوی تایپ کنید.

اکنون گزارشی از تعداد افراد در صفحه 404 شما و محل ورود آنها خواهید داشت.
MonsterInsights
اگر سایت وردپرسی دارید ، MonsterInsights می تواند تمام کارهای سخت را برای شما انجام دهد. به جای ایجاد گزارش دستی در Google Analytics ، به سادگی افزونه MonsterInsights را نصب کنید.
به محض اتصال Google Analytics به طور خودکار خطاهای 404 شما را ردیابی می کند.

ساخت یک صفحه کد خطای منحصر به فرد 404
من بسیار توصیه می کنم ایجاد یک صفحه کد خطای منحصر به فرد 404 برای سایت شما
بیشتر پیام های خطای استاندارد 404 برای درک یک کاربر متوسط کاملاً فنی هستند و به آنها در یافتن صفحه مرتبط دیگر کمک نمی کند.
با داشتن یک صفحه 404 منحصر به فرد ، می توانید ارزش بیشتری را برای کاربران خود فراهم کنید و حتی به آنها کمک کنید اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
همچنین می توانید تلاش های تجاری و تجاری خود را تقویت کنید.
بسیاری از شرکت ها برای تقویت تصویر برند خود و تزریق کمی شوخ طبعی از یک صفحه خطای 404 سفارشی استفاده می کنند. همچنین ایجاد یک صفحه URL سفارشی ردیابی خطاهای 404 در Google Analytics را آسان می کند.
با این حال زیاد از حد عبور نکنید. صفحه 404 تمیز و ساده بسیار موثرتر از یک صفحه کاملاً مفصل است.
حتماً در صفحه سفارشی خود وضعیت هدر 404 را نیز وارد کنید.
اگر این کار را نکنید ، موتورهای جستجو صفحه را به درستی تشخیص نمی دهند. Google همچنان صفحه را در نتایج جستجو نمایش می دهد و پیام های خطای نرم 404 را در Search Console برای شما ارسال می کند.
اگر به برخی از الهامات نیاز دارید ، در اینجا برخی از نمونه های منحصر به فرد 404 صفحه ای مورد علاقه من آورده شده است:
Airbnb

Airbnb با نمایش GIF سرگرم کننده و ارائه پیوند به صفحه اصلی سایت خود ، از خطای 404 نهایت استفاده را می کند.
جنوب غربی

Southwest مسئولیت کامل این اشتباه را به عهده می گیرد و توضیح می دهد که اگر کاربران بخواهند دوباره صفحه را پیدا کنند ، ممکن است چه اتفاقی رخ داده باشد.
وندیس

وندیس با صفحه 404 خود فراتر از آن می رود. در اینجا هیچ پیوندی به قسمتهای دیگر سایت آنها وجود ندارد. فقط یک بازی رایگان کاربران می توانند برای گذر زمان بازی کنند.
نتیجه
اگر وب سایت دارید ، خطاهای 404 اجتناب ناپذیر است. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید آنها به سایت شما آسیب برسانند تجربه ی کاربر و به شما آسیب برساند رتبه بندی.
برای راه اندازی منظم چک ها ، از راهکارها و ابزارهای بالا برای یافتن 404 خطا و رفع سریع آنها استفاده کنید. هرچه سریعتر آنها را تعمیر کنید ، آسیب کمتری می توانند وارد کنند.
چه تعداد 404 خطا توانسته اید در سایت خود برطرف کنید؟ به من در کامنت ها اطلاع دهید.