نمایندگی سئو شما همه چیز را به شما نمی گوید.
یک احتمال عالی وجود دارد که شما به دلیل آنچه نمی دانید از روابط نمایندگی خود بیشترین بهره را نمی برید.
اگر مشتری بدی هستید ، پول را روی میز می گذارید.
اگر در مواقعی که نمایندگی شما به چیزی احتیاج دارد تأخیر انجام دهید یا کار را دشوار کنید ، پول را روی میز می گذارید.
اگر با آژانس خود مانند یک پیشخدمت سفارش خود را به جای یک شریک استراتژیک رفتار کنید ، پول را روی میز می گذارید.
من قصد دارم کمی کیمونو را پس بگیرم و به شما رازهایی بگویم که آژانس شما هرگز به شما نخواهد گفت زیرا اگر این کار را انجام دهند ، احتمالاً شما را دیوانه می کنند. و مشتریان دیوانه استعداد دارند که قبض های خود را پرداخت نکنند.
3 نوع مشتری SEO
سه مشتری مشتری سئو وجود دارد.
دو نفر از این مشتری ها مشتری خوبی هستند.
یکی … خیلی زیاد نیست.
بیایید ابتدا در مورد مشتریان خوب صحبت کنیم.
1. مشتریانی که می فهمند آژانس آنها با SEO چگونه کار می کند
اینها مشتری های خوبی هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر مشتریان سئو می دانند ، می توانند مرتباً با آژانس خود کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که اولویت های درستی را تعیین می کنند.
مشتریانی که سئو می دانند می توانند منابع ارزشمندی را برای کار آژانس فراهم کنند.
این منابع غالباً به موفقیت چشمگیرتر از آنچه آژانس یا مشتری می توانند به تنهایی بدست آورند ، منجر می شود.
2. مشتریانی که SEO را نمی فهمند … و می دانند که آن را نمی فهمند
اینها مشتری های خوبی هستند.
این مشتریان معمولاً به یک متخصص SEO اجازه می دهند کار خود را انجام دهد.
تا زمانی که نتایج امیدوار کننده باشد ، این مشتریان اجازه می دهند کار انجام شود.
این مشتریان بهترین کار را با متخصصان سئو دارند که می توانند یک راه حل کلیدی و نه فقط یک نقشه راه ارائه دهند.
این مشتریان به متخصصان SEO اجازه می دهند عضلات خلاق خود را عوض کنند ، زیرا معمولاً با تصورات قبلی در مورد چگونگی انجام SEO محدود نمی شوند.
متخصصان سئو می توانند برخلاف آنچه مشتری فکر می کند باید انجام شود ، همان کاری را انجام دهند که فکر می کنند درست است ، زیرا وقتی درباره مشتری های بد بحث خواهیم کرد ، درباره آن صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و اکنون ، سومین و تنها نوع بد مشتری است.
3. مشتریانی که فکر می کنند SEO را می دانند و می خواهند روند SEO را تعیین کنند
اینها معمولاً مشتری های بدی هستند.
این مشتریانی هستند که هر نکته SEO را از افرادی که بخوانند برای شما ارسال می کنند که ، صریحاً ، صلاحیت انجام سئو را ندارند.
آنها ایمیل های اسپمرها را که ادعا می کنند سایت مشتری به خوبی بهینه نشده است ، برای شما ارسال می کنند.
این مشتری ها معتقدند ادعاهای دور از ذهن این ایمیل های تصادفی و تفنگ شکاری که ارزش پیکسلی که در صفحه می گیرند نیست.
این مشتری ها بدون توجه به اینکه در مورد آن ها مصداق داشته باشد ، به سمت جدیدترین شی براق دنیای SEO جلب می شوند.
کار با این مشتری ها می تواند یک کابوس باشد.
به عنوان یک آژانس ، تنها امید شما این است که آنها را برگردانید و یا آنها را آموزش دهید تا مشتری شوند که می تواند کمک کند – یا آنها را وادار به عقب نشینی کنید و به شما اجازه دهند کار خود را انجام دهید.
برای برخی از تیپ های شخصیتی مشتری ، دستیابی به هر یک از گزینه ها دشوار است.
به SEO خود یا آتش سوزی آنها اعتماد کنید
وقتی مشتری اعتماد خود را به SEO pro از دست داد ، رابطه بین یک متخصص SEO و مشتری به پایان رسیده است.
بعضی اوقات این اتفاق حتی قبل از شروع رابطه می افتد.
تقریباً نیمی از مشتریانی که از طریق درب منزل ما مراجعه می کنند ، تجربه بدی با SEO قبلی داشته اند.
بنابراین ، غالباً ، با چمدانی روبرو می شویم که ایجاد نکرده ایم.
اعتماد به طور حتم کسب شده است.
اما اگر مشتری اجازه ندارد اعتماد به نفس یک SEO SEO را جلب کند ، این رابطه از ابتدا نابود شده است.
اگر در گذشته توسط یک آژانس جستجوگر سوزانده شده اید ، اطمینان حاصل کنید که آژانس جستجوگر جدید شما می داند چه اتفاقی افتاده است و چرا احساس می کنید دچار خشم شده اید.
به نمایندگی جدید خود فرصت جلب اعتماد خود را بدهید.
اگر نتوانید ، هر چقدر آژانس جدید جستجوگرها خوب باشد ، تلاش های شما شکست می خورد.
از طرف دیگر ، اگر متوجه شدید که دیگر نمی توانید اعتماد کنید که آژانس سئو شما به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید ، وقت آن است که جدا شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
جدا شدن از راه شرم آور نیست.
این به معنای بد بودن نمایندگی SEO نیست – یا بد بودن مشتری است.
این بدان معنی است که تناسب وجود ندارد.
من در طول سال ها یاد گرفته ام که بسیاری از جوانب شایسته SEO وجود دارد ، اما همه مناسب همه مشتریان نیستند.
هنگامی که اعتماد از بین رفت ، موفقیت دست نیافتنی است.
سعی کنید مشتری مورد علاقه آژانس خود باشید
بهترین راه مطلق برای به دست آوردن بیشترین بهره از آژانس خود این است که مشتری مورد علاقه آنها باشید.
کار نمایندگی سئو ممنون است وقتی همه چیز خوب پیش می رود ، به ندرت اعتباری که شایسته آن هستید را دریافت می کنید.
این آژانس تقریباً همیشه کسی است که در صورت بروز اشتباه ، سرزنش می کند ، خواه تقصیر آنها باشد یا نه.
ما به عنوان کارگران آژانس ، باید دائماً موفقیت خود را به مشتری منتقل کنیم. در بیشتر موارد ، حتی اگر نتایج فراتر از انتظار منطقی باشد ، آنها نمی خواهند دستاوردهای برنامه را تشخیص دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به صورت کوتاه مدت ، اگر راه خود را به دست نیاورید می توانید با استفاده از یک چوب و تهدید به انواع و اقسام هرج و مرج بیشتر از یک آژانس بهره مند شوید.
اما با گذشت زمان ، این استراتژی نتیجه معکوس خواهد داد.
سرانجام ، شما پسری خواهید بود که گرگ گریه می کند ، و تیم آژانس شما در صورت نیاز واقعی نمی پرد.
در برخی موارد ، به عنوان مشتری اخراج خواهید شد. بله ، من به طور متوسط 2-3 مشتری در سال اخراج می کنم.
هنگام کار با نمایندگی شما ، هویج سلاحی بزرگتر از چوب است.
اگر مشتری مورد علاقه آژانس خود شوید ، می توانید سود بیشتری از آنها کسب کنید.
بیشتر کارمندان آژانس برایشان مهم نیست که چقدر می پردازید.
آنها این اطلاعات را می دانند ، اما به احتمال زیاد غرامت آنها فقط به هزینه نگهدارنده شما بستگی ندارد.
اگر مخاطبان روزمره شما را دوست داشته باشند ، آنها بیشتر از سایر مشتریانشان روی کارهای شما کار خواهند کرد.
وقتی ساعات اضافی یا مزایای دیگری داشته باشند که اغلب در آژانس هایی مانند شرکت در برنامه های بتا و غیره مشاهده می شوند ، به شما مراجعه می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این بدان معنا نیست که شما فقط باید آژانس را رها کنید و با آنها ارتباط برقرار نکنید.
در واقع ، کاملا برعکس.
اگر ساکت باشید می توانید نادیده بگیرید.
اما اگر با نماینده آژانس خود احترام رفتار می کنید ، از آنها به خاطر کارشان تشکر می کنید و آنچه را که نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهید ، تعجب خواهید کرد که چقدر می توانید بدون صرف هزینه اضافی ، درآمد بیشتری کسب کنید.
در انتها ، با افراد نمایندگی خود مانند دوستان و انسان ها رفتار کنید و پاداش های آنها می تواند عالی باشد.
منابع بیشتر: