فرود آمدن یک نقطه در صفحه کاوش بهترین نوردهی رایگانی است که می توانید در اینستاگرام دریافت کنید.
کاوش یک موتور اکتشاف است که به کاربران کمک میکند محتوای جدید پیدا کنند و برجسته شدن در آنجا برای افزایش مخاطب در اینستاگرام مفید است.
بر فراز 200 میلیون کاربران هر روز از صفحه کاوش بازدید می کنند.
این منحصراً حاوی محتوای حسابهایی است که کاربران قبلاً آنها را دنبال نمیکنند.
این تضمین می کند که پست های شما توسط افرادی خارج از مخاطبان فعلی شما دیده می شود.
“بیشتر بگو!”
خوب، معامله اینجاست. هیچ فرمول دقیقی برای ورود به صفحه کاوش وجود ندارد.
اما اگر بدانید الگوریتم چگونه کار می کند کمک می کند.
درک نحوه عملکرد Explore به شما امکان می دهد محتوا را برای سیگنال های رتبه بندی بهینه سازی کنید که الگوریتم آن به دنبال آن است.
این مقاله به شما یاد می دهد که چگونه این کار را انجام دهید. ابتدا بیایید الگوریتم را تجزیه کنیم. در مرحله بعد، نکات کاربردی را برای استفاده در محتوای بعدی شما ارائه خواهم کرد.
در نهایت، با دانستن همه چیز در مورد صفحه کاوش و نحوه دسترسی به آن، اینجا را ترک خواهید کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند
در حالی که فید صفحه اصلی اینستاگرام محتوای دوستان، خانواده و سایر افرادی را که دنبال میکنید نمایش میدهد – صفحه کاوش محتوای حسابهایی را نشان میدهد که کاربران هیچ ارتباط مستقیمی با آن ندارند.
وقتی میخواهید چیزها را تغییر دهید و عکسها و ویدیوهایی را که قبلاً ندیدهاید بررسی کنید، کاوش جایی است که میتوانید برای پیدا کردن آن بروید.
اینستاگرام چگونه تشخیص می دهد که چه چیزی را در این صفحه به افراد نشان دهد؟
این چیزی است که این بخش قرار است پوشش دهد.
فاکتورهای رتبه بندی اینستاگرام کاوش کنید
الگوریتم کاوش اینستاگرام از سیگنالهای مشابه فید اصلی برای رتبهبندی محتوا استفاده میکند.
آن سیگنال ها عبارتند از:
- اطلاعات در مورد پست: از جمله زیرنویس ها، هشتگ ها، برچسب های مکان، لایک ها، نظرات و غیره.
- فعالیت یک کاربر در اینستاگرام: صفحه کاوش برای هر کاربر بر اساس آنچه در اینستاگرام با آن درگیر است شخصی سازی می شود.
- سابقه یک کاربر با سازنده محتوا: اگر محتوا توسط حسابی منتشر شده باشد که کاربر قبلاً با آن تعامل داشته است، احتمال بیشتری دارد که در کاوش ظاهر شود.
- اطلاعاتی در مورد سازنده محتوا: شامل معیارهایی مانند محتوایی که منتشر می کنند، تعداد فالوورهای آنها، میزان تعامل پست های آنها و غیره است.
سیستم رتبه بندی دو مرحله ای
محتوا قبل از اینکه در سیستم توصیه Explore قرار گیرد از دو مرحله عبور می کند: مرحله تولید نامزد (همچنین به عنوان مرحله منبع یابی نیز شناخته می شود) و مرحله رتبه بندی.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
مرحله نسل کاندیدا
هنگام تنظیم محتوا برای صفحه کاوش، الگوریتم با جستجوی حسابهای “seed” شروع میشود، که حسابهایی هستند که افراد قبلاً با آنها تعامل داشتهاند.
با تجزیه و تحلیل اکانتهای اولیه، اینستاگرام میتواند اکانتهای مرتبطی را پیدا کند که یک فرد ممکن است به آنها علاقه داشته باشد.
پس از اینکه الگوریتم Explore مجموعهای از حسابهای اولیه و حسابهای مشابه به seed را گردآوری کرد، عکسها و ویدیوهایی را که حسابها پست کردهاند یا با آنها درگیر شدهاند، تجزیه و تحلیل میکند.
مرحله تولید نامزد در مثال زیر نشان داده شده است:

راههای مختلفی وجود دارد که افراد میتوانند با حسابها و رسانهها در اینستاگرام تعامل داشته باشند (مثلاً فالو کردن، لایک کردن، نظر دادن، ذخیره و اشتراکگذاری). همچنین انواع مختلفی از رسانه وجود دارد (به عنوان مثال، عکس، ویدیو، داستان، و زنده)، که به این معنی است که منابع مختلفی وجود دارد که میتوانیم با استفاده از یک طرح مشابه بسازیم.
در پایان مرحله تولید نامزد، الگوریتم هزاران محتوای واجد شرایط (کاندیدا) را برای نشان دادن یک کاربر گردآوری کرده است.
سپس اینستاگرام از 500 نفر از آن نامزدها نمونه برداری می کند و آنها را به مرحله بعدی می فرستد.
مرحله رتبه بندی
مرحله دوم انتخاب محتوا برای کاوش اینستاگرام شامل فرآیند فیلتر سه گذری است.
در پاس اول، الگوریتم نامزدها را از 500 به 150 کاهش می دهد.
سپس از 150 نفر به 50 نفر و در نهایت از 50 نفر به 25 نفر کاهش می یابد.
اکنون الگوریتم آماده است تا صفحه کاوش را با بالاترین کیفیت و مرتبط ترین پست ها پر کند.
همه اینها در یک چشم به هم زدن هر بار که کاربر از صفحه کاوش بازدید می کند یا آن را پایین می کشد تا آن را به روز کند، اتفاق می افتد.
25 نامزد نهایی آن چیزی است که در صفحه اول شبکه کاوش شخص نشان داده می شود.
اینستاگرام چگونه 25 محتوای مرتبط را از بین 500 نامزد انتخاب می کند؟ این شرکت توضیح می دهد:
ما اقدامات فردی را پیشبینی میکنیم که مردم در مورد هر قطعه از رسانه انجام میدهند، چه اقدامات مثبتی مانند لایک کردن و ذخیره کردن، یا اقدامات منفی مانند «مشاهده پستهای کمتری مانند این» (SFPLT). ما از یک شبکه عصبی چند وظیفه ای چند برچسبی (MTML) برای پیش بینی این رویدادها استفاده می کنیم. پرسپترون چند لایه مشترک (MLP) به ما امکان می دهد سیگنال های مشترک را از اقدامات مختلف دریافت کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
اینستاگرام پیشبینی میکند که افراد پس از دیدن یک پست در کاوش، چه اقداماتی را انجام خواهند داد.
لایک ها، نظرات و ذخیره ها همگی اقدامات مثبتی هستند که کاربر ممکن است انجام دهد. هر عمل وزن خاص خود را دارد.
اینستاگرام از وزن یک اقدام پیشبینیشده برای اندازهگیری میزان مرتبط بودن محتوای یک کاربر خاص استفاده میکند.
به عنوان مثال، اگر وزن عمل ذخیره یک پست بیشتر از لایک کردن یک پست باشد، اینستاگرام پستی را انتخاب می کند که کاربر احتمالا ذخیره می کند.
اینستاگرام جزئیات خاصی در مورد وزن اقدامات کاربر ارائه نمی دهد.
شایان ذکر است که الگوریتم چندین پست از یک حساب seed را نادیده می گیرد. بنابراین بعید است که پستهای متوالی از همان سازنده را در Explore ببینید.
نحوه بهینه سازی محتوا برای کاوش اینستاگرام
شما می توانید شانس خود را برای ورود به صفحه کاوش اینستاگرام با بهینه سازی محتوا برای سیگنال های رتبه بندی شناخته شده آن افزایش دهید.
به طور خلاصه، این سیگنال ها عبارتند از:
- اطلاعات در مورد پست
- فعالیت یک کاربر در اینستاگرام
- سابقه تعامل کاربر با سازنده محتوا.
- اطلاعاتی در مورد سازنده محتوا
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید تا محتوای خود را توسط الگوریتم کاوش انتخاب کنید.
اطلاعات درباره پست
کپشنهای دقیقی بنویسید تا اینستاگرام به راحتی بتواند هر پستی را که منتشر میکنید شناسایی کند.
افزودن هشتگهای مرتبط مهم است، زیرا آنها الگوریتم کاوش را منعکس میکنند و در عین حال لایه دیگری از قابلیت کشف را به محتوای شما اضافه میکنند.
در صورت لزوم، یک برچسب موقعیت مکانی اضافه کنید تا اینستاگرام بتواند آن را به کاربرانی که از محتوای محلی لذت می برند نشان دهد.
فعالیت یک کاربر در اینستاگرام
این یک سیگنال دشوار برای بهینه سازی است زیرا کاری که سایر کاربران در اینستاگرام انجام می دهند از دست شما خارج است.
برای این مورد، با فکر کردن در مورد اینکه مخاطب ایدهآل شما چه کسانی هستند و احتمالاً با چه نوع حسابهایی درگیر هستند، شروع کنید.
سپس به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا شبیه آن حساب ها باشید.
اگر میخواهید انواع کاربرانی را که با اکانتهای برند درگیر هستند را جذب کنید، باید اکانت خود را به گونهای قرار دهید که اینستاگرام بتواند آن را متعلق به یک برند تشخیص دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
تاریخچه یک کاربر با سازنده محتوا
باز هم با این فاکتور رتبه بندی، نمی توانید کاربران را مجبور کنید که با محتوای شما درگیر شوند.
بنابراین باید بیرون بروید و در مقابل مخاطبانی قرار بگیرید که می خواهید جذب کنید.
روی پستها نظر دهید، به موضوعات نظرات پاسخ دهید و حتی ممکن است محتوای دیگران را در استوریهای خود به اشتراک بگذارید.
اگر آنها با شما در تماس باشند، به عنوان یک تعامل حساب می شود.
اکنون شانس خود را برای حضور در فید Explore آنها افزایش داده اید.
اطلاعاتی درباره سازنده محتوا (شما)
این یک عامل رتبه بندی است که شما از طریق اطلاعاتی که در نمایه خود منتشر می کنید کنترل کاملی بر آن دارید.
علاوه بر پر کردن کامل صفحه نمایه شما، به ایجاد یک استراتژی محتوا در اطراف یک جایگاه مشخص کمک می کند.
هدف شما این است که مشخص کنید چه نوع تولید کننده محتوا هستید.
اگر جایگاه شما پرینترهای سه بعدی است، پس به اشتراک گذاری تصاویر آخر هفته ماهیگیری شما فقط الگوریتم اینستاگرام را گیج می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
“این یک صفحه پرینت سه بعدی است یا یک صفحه ماهیگیری؟”
هیچ شکی وجود ندارد که صفحه شما در مورد چیست.
سایر اطلاعات مربوط به حساب شما، مانند اینکه آیا سابقه گزارش شدن توسط کاربران دیگر را دارید، نیز در نظر گرفته می شود.
اینستاگرام از نمایش محتوای مرزی در فید Explore اجتناب می کند. بنابراین ایده خوبی است که محتوایی را منتشر کنید که برای اکثر مخاطبان مناسب باشد.
سایر توصیه ها
ارسال در زمان مناسب
آیا تاکنون بینش اینستاگرام خود را بررسی کرده اید تا ببینید چه زمانی فالوورهای شما بیشتر فعال هستند؟
شما باید، زیرا ارسال در زمان مناسب کلید دریافت بیشترین تعداد لایک و کامنت است.
فید اصلی اینستاگرام تازگی را در اولویت قرار می دهد، و این تعاملی است که شما در آنجا به دست می آورید که تعیین می کند آیا محتوای شما به کاوش می رسد یا خیر.
برای دسترسی به این ویژگی باید یک حساب تجاری اینستاگرام داشته باشید.
در حالی که وارد حساب تجاری خود هستید، روی دکمه منوی سه خطی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
انتخاب کنید بینش ها و اسکرول کنید تا ببینید حضار بخش.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
این بخش به تفکیک فالوورهای شما از جمله زمانی که آنها فعال هستند و جمعیت آنها را نشان می دهد.
پست کردن زمانی که دنبال کنندگان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند می تواند راهی موثر برای ایجاد تعامل بیشتر از سوی آنها باشد.
اما احساس نکنید که در آن زمان ها مقید هستید.
ایده خوبی است که زمان های مختلف ارسال را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را دارد.
ریز عکس های ویدیوی خود را سفارشی کنید
پس از آپلود ویدیو، اینستاگرام به شما امکان میدهد تا قبل از انتشار تصویر کوچک آن را سفارشی کنید.
این ویژگی است که نباید نادیده بگیرید، زیرا فید Explore 100% بصری است.
تصویر بندانگشتی تنها راهی است که یک نفر می تواند قبل از تماشای یک ویدیو، ایده ای درباره آن پیدا کند.
شما نمی توانید تصاویر کوچک سفارشی را مانند YouTube آپلود کنید، اما می توانید یک فریم جداگانه را برای استفاده به عنوان تصویر کوچک مشخص کنید.
برای مثال، یک ویدیو از یک آموزش آشپزی بگیرید. تصویر بندانگشتی از ظرف تمام شده آموزنده تر از عکسی از مواد خام است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
یک تصویر کوچک متوسط میتواند بازدیدهای ویدیویی را که افراد ممکن است از آن لذت ببرند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، کاهش دهد.
متأسفانه آنها در فید کاوش خود روی آن ضربه نمی زنند زیرا نمی دانستند درباره چیست.
در صدر بهروزرسانیها باشید
وقتی صحبت از بهینهسازی محتوا برای الگوریتمهای رسانههای اجتماعی به میان میآید، بههمراه ماندن با مطالب جدید ضرری ندارد.
منظورم جدیدترین میم ها یا آنچه در فرهنگ عامه رواج دارد نیست. منظورم چیزهایی است که در خود اینستاگرام جدید است.
اینستاگرام همیشه برنامه خود را با ویژگیهای نوآورانه جدید یا قالبهای محتوایی الهام گرفته از سایتهای رسانههای اجتماعی رقابتی ارتقا میدهد.
وقتی اینستاگرام چیز جدیدی را معرفی می کند، این برنامه با افزایش دید هر آنچه اخیراً اضافه شده است، آگاهی را افزایش می دهد.
برای مثال، زمانی که اینستاگرام Reels را راهاندازی کرد، این قالب بلافاصله در فیدهای Explore افراد قرار گرفت.
پذیرندگان اولیه Reels از قرار گرفتن در معرض بیشتر در طول پنجره راه اندازی بهره می بردند، زیرا مجموعه کوچکتری از محتوا برای استخراج وجود داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
این که آیا فرمت جدید تبدیل به چیز بزرگ بعدی می شود یا در عرض چند ماه از بین می رود، اگر زودتر به آن بپردازید، مهم نیست.
اگر به افزایش دسترسی شما کمک کند، زمان صرف شده برای ایجاد محتوا تلف نمی شود.
چگونه از آخرین ویژگی های اینستاگرام به محض راه اندازی آنها مطلع می شوید؟
منتظر بهروزرسانیهای اخبار ما در ژورنال موتور جستجو باشید.
ما نویز را فیلتر میکنیم تا شما را در مورد ویژگیهایی که برای بازاریابان و مشاغل مهم است مطلع کنیم.
نتیجه
ورود به صفحه کاوش اینستاگرام به سادگی تکمیل یک چک لیست یا دنبال کردن یک فرمول نیست.
علاوه بر ایجاد یک برند و پرورش مخاطبان درگیر، باید از بهروزرسانیهای پلتفرم مطلع باشید و دستگاه را با محتوای جدید تغذیه کنید.
اما رسیدن به آنجا غیرممکن نیست. حسابها هر روز در Explore منفجر میشوند. توصیه های این مقاله را دنبال کنید و شما می توانید یکی از آنها باشد.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
تصویر ویژه: MandriaPix/Shutterstock