نحوه نمایش قطعه کد به شرح زیر است:
<meta name="description" content="Site Explorer runs on a huge database of 12 trillion links and 402 million tracked keywords to give you the most complete SEO data about any website or URL.">
حتی اگر ویژگی توصیف متا باشد عامل رتبه بندی نیست و گوگل آن را فقط در 37٪ از زمان در نتایج جستجو نشان می دهد، هنوز بخشی از آن است در صفحه سئو که ناشران محتوا اغلب با آن روبرو می شوند.
در این راهنما ، شما می آموزید که چگونه سریع توصیفات عالی ایجاد کنید و چگونه آنها را به طور م auditثر بررسی کنید. اما ابتدا بگذارید توضیح دهم که چرا توصیفات متا علی رغم کم به نظر رسیدن ، هنوز هم مهم هستند سئو اهمیت.
داشتن یک توضیح متای جذاب ، افراد بیشتری را ترغیب می کند تا در نتایج جستجو بر روی وب سایت شما کلیک کنند. این مهم است ، حتی اگر Google فقط توضیحات متا را در نشان دهد 37٪ از اوقات.
به عنوان مثال ، اگر صفحه شما ماهانه 50،000 بار بازدید دریافت می کند ، Google به طور متوسط توضیحات متا را برای 18،500 مورد از این نمایشات نشان می دهد. افزایش خود را CTR در این حالت از 4٪ به 4.5٪ منجر به تقریباً 100 کلیک بیشتر می شود.
بنابراین گرچه نباید درباره توصیف متا وسواس داشته باشید ، اما ارزش این را دارد که یک دقیقه از وقت خود را صرف صفحه هایی کنید که “بله” پاسخ حداقل یکی از این سالات است:
- آیا این صفحه برای ایجاد ترافیک ارگانیک است؟
- آیا به احتمال زیاد در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود؟
سوال دوم احتمالاً نیاز به توضیح دارد.
می بینید که وقتی یک صفحه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود ، توضیحات را از آن خارج می کند نمودارهای متا نمودار را باز کنید.
اما اگر شما تنظیم نکرده اید و یا توضیحات توییتر ، به جای آن توضیحات متا را می کشد. بنابراین اگر فقط می خواهید برای تنظیم یکی از این برچسب ها تلاش کنید ، این باید توضیحات متا باشد.
در روند ایجاد.
این پنج مرحله را دنبال کنید تا به سرعت و به راحتی توصیفات متای خود را ایجاد کنید:
- برچسب عنوان خود را گسترش دهید
- هدف جستجوی بازی
- از صدای فعال استفاده کنید
- مختصر باشید
- توصیف متا را اجرا کنید
بیایید وارد آن شویم.
1. برچسب عنوان خود را گسترش دهید
همیشه به توصیف به عنوان چیزی که مکمل آن است فکر کنید برچسب عنوان. عناوین باید خلاصه ای از یک صفحه را با استفاده از چند کلمه کلیدی اصلی که موضوع را مشخص می کنند ، داشته باشد. توضیحات متا فرصتی برای گسترش بیشتر این موارد فراهم می کند.
در مورد بالا ، توضیحات مختصر باعث ایجاد انگیزه برای کلیک بر روی کاربران می شود جستجوگر لینک شکسته ما زیرا:
- صفحات و وب سایت ها را بررسی می کند.
- پیوندهای داخلی و خارجی را در نظر می گیرد.
- این ابزار سریع است.
- این یک دام تولید سرب نیست. می توانید بلافاصله از آن در صفحه استفاده کنید.
در اینجا نگران کلمات کلیدی shoehorning نباشید. مهمتر این است که چیزی را ایجاد کنید که با خواننده ارتباط برقرار کند و کلیک را فریب دهد. در صورت مناسب از USP خود استفاده کنید.
2. هدف جستجوی بازی
قصد جستجو “چرا” پشت یک پرسش است به عبارت دیگر ، بیشتر افراد هنگام جستجوی کلمه کلیدی اصلی شما به دنبال چه هستند؟
- آیا آنها اطلاعات می خواهند؟
- آیا آنها می خواهند چیزی بخرند؟
- آیا آنها به دنبال یک وب سایت خاص هستند؟
- آیا آنها می خواهند سریع به یک سوال پاسخ دهند؟
برای این می توانید از نتایج جستجو به عنوان پروکسی استفاده کنید. Google تلاش می کند تا مرتبط ترین نتایج را برای جستجوگران ارائه دهد ، بنابراین به دنبال نقاط مشترک در میان صفحه های صفحات با رتبه برتر باشید.
به عنوان مثال ، تقریباً هر نتیجه برای “توضیحات متا” تعریفی را در قطعه نشان می دهد …
… بنابراین ما نیز با آن پیش خواهیم رفت.
سایر SERP ها ممکن است ساده نباشند ، اما شما همیشه می توانید برخی از سرنخ ها را انتخاب کنید. بیایید نگاهی به “نحوه بستن کراوات” بیندازیم:
در همه قطعه ها در مورد انواع گره ها صحبت شده است و بیشتر آنها به چگونگی پست شامل دستورالعمل های گام به گام اشاره می کنند. این به ما می گوید که این موارد احتمالاً برای جستجوگران مهم است و ارزش آن را دارد که در یک توصیف متا ذکر شود.
فقط باید با SERP های نیت مخلوط مانند “میز تحریر” مراقب باشید.
می بینید که در اینجا ترکیبی از نتایج وجود دارد. برخی از آنها پست های وبلاگ هستند که بهترین میزهای ایستاده را بررسی می کنند و برخی دیگر صفحات دسته محصولات فروشگاه های آنلاین هستند.
در مواردی از این دست ، باید از قطعه های صفحه که بیشترین همخوانی را با نوع محتوای منتشر شده دارند الهام بگیرید. اگر در مورد میزهای ایستاده یک پست وبلاگ نوشته اید ، به پست های بررسی و مقایسه نگاه کنید. اگر یک صفحه دسته تجارت الکترونیکی ایجاد کرده اید ، به آن ها نگاه کنید.
3. از صدای فعال استفاده کنید
صدای فعال با آدرس دهی مستقیم جستجوگر ، وضوح را بهبود می بخشد و کلیک را فریب می دهد.
مثالی در اینجا آورده شده است:
می بینید که با یک فعل شروع می شود و جستجوگر را به موضوع جمله تبدیل می کند. به عبارت دیگر ، این جستجوگر است که عمل را انجام می دهد.
اکنون به این نگاه کنید:
در مقایسه با مثال اول ، کسل کننده و بی انگیزه است. دلیلش این است که با صدای منفعل نوشته شده است.
Sidenote
من این را به عنوان یک مثال بد برای بیان نکته نوشتم. این توصیف واقعی نیست.
البته نوشتن توصیفات متا با صدای فعال همیشه عاقلانه نیست. نمونه موردی: توصیفاتی به سبک تعریف. اما به عنوان یک قاعده کلی ، صدای منفعل بیشتر از قاعده مستثنی است.
درباره تفاوت صدای فعال و منفعل بیشتر بدانید اینجا.
4- مختصر باشید
توضیحات متا محلی برای قصه گویی نیست. هر کلمه ای از این جهت مهم است که کاربران به سرعت تصمیم می گیرند با حذف نتایج ، روی چه چیزی کلیک کنند و توضیحات بعد از یک مدت مشخص کوتاه می شوند.
در حال حاضر ، این طول 920px (160 p نویسه) در دسک تاپ و 680px (120 ~ نویسه) در تلفن همراه است. بهترین شرط شما برای نگه داشتن آنها در طول طولانی ، استفاده از ابزاری مانند است این یکی، یا وردپرس سئو پلاگین مانند Yoast با قابلیت داخلی.
اینکه بهتر است برای کاربران تلفن همراه یا دسک تاپ بهینه سازی کنید به مخاطبان شما بستگی دارد. اگر معمولاً به دنبال توصیف طولانی تر برای کاربران دسک تاپ هستید ، مطمئن شوید که ¾ طول آن به نقطه رسیده اید ، بنابراین حتی کاربران تلفن همراه می توانند آن را ببینند.
اینجا غذای آماده چیست؟ مختص کاربران باشید ، نه موتورهای جستجو. محدودیت طول علامت خوبی برای وجود کلمات غیرضروری است.
5- توصیف متا را به کار گیرید
اگر از یک CMS، این فوق العاده آسان است. در Wix ، Squarespace ، Shopify و اکثر موارد دیگر ، مکانی برای تایپ یا چسباندن توضیحات متای خود در قسمت باطن پیدا خواهید کرد.
در وردپرس ، افزونه هایی مانند Yoast و RankMath همین قابلیت را اضافه می کنند.
اگر از a استفاده نمی کنید CMS، فقط برچسب توضیحات متا را در وارد کنید <head>
بخشی از شما HTML کد
توصیه
اگر توضیحات متا را مستقیماً به کد اضافه می کنید ، از علامت های نقل قول در خود توضیحات استفاده نکنید زیرا باعث خرابی همه چیز می شود. در عوض ، از HTML وجود، موجودیت "؛ بنابراین به نظر می رسد به این شکل است:
<meta name="description" content="Just showing how to use "quotation marks" in meta description.">
اگر هنگام افزودن توضیحات متا در ، از علامت های نقل قول استفاده می کنید CMS و پلاگین ها ، آنها معمولاً از HTML کدگذاری برای شما
در طی مراحل انتشار تنها زمانی نیست که باید توضیحات متا را در نظر بگیرید. ممکن است قبلاً صفحاتی داشته باشید که توضیحات متای نامناسبی دارند یا اصلاً ندارند.
ممیزی کل وب سایت شما برای توضیحات متا هیچ فایده ای ندارد. درعوض ، روی صفحاتی تمرکز کنید که بیشترین بازدید بازدید را دارند. این زمانی است که توصیف متا بهتر می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.
می توانید این صفحات را در پیدا کنید Ahrefs Webmaster Tools. فقط یک حساب کاربری رایگان بسازید ، با آن خزیدن را اجرا کنید سایت حسابرسی، سپس برو به کاوشگر صفحه و این فیلترها را اعمال کنید:
بعد ، روی دکمه “مدیریت ستون ها” کلیک کنید و “ترافیک ارگانیک” ، “توضیحات متا” و “طول توضیحات متا” را انتخاب کنید:
در آخر ، صفحات را بر اساس میزان بازدید ارگانیک آنها مرتب کنید:
اکنون شما در حال بررسی مهمترین توصیفات متای خود هستید. مواردی را که عالی نیستند یا به طور کامل از بین رفته اند بررسی کنید.
در حالی که من این روش “گرفتن همه” را توصیه می کنم ، شما همچنین می توانید فقط برای بررسی توضیحات متا از دست رفته انتخاب کنید. و این حتی راحت تر است زیرا آنها مستقیماً در گزارش می شوند در صفحه گزارش:
برای باز کردن گزارش و مرتب سازی صفحات بر اساس ترافیک ارگانیک ، بر روی دکمه “مشاهده URL های تحت تأثیر” کلیک کنید تا اولویت بندی درست شود:
این یک ممیزی کاملاً آسان بود ، درست است؟ با الهام از نوشتن بیشتر چطور؟
بیایید با چند نمونه از توصیفات متای خوش ساخت در صنایع و اهداف جستجو ، موارد را جمع بندی کنیم.
1. خط بهداشتی
ظاهراً بیشتر جستجوگران به دنبال تعریفی در اینجا هستند ، بنابراین این چیزی است که این توضیحات متا نشان می دهد. سپس خواننده را ترغیب می کند تا با کلیک بر روی مزایای گلیسین اطلاعات بیشتری کسب کند. ساده و کارآمد
2. TimeOut
من فکر کردم که نتایج متفاوتی از محله ها و هتل ها را در اینجا می بینم ، اما نتایج جستجو بیشتر در مناطق پراگ متمرکز است. و این توصیف کاملاً با نیت مطابقت دارد. این یک راه حل را به صورت مختصر ، خونسرد و عملی ارائه می دهد. ذکر “پنج بهترین محله” همچنین به جستجو می گوید که مجبور نخواهند شد یک سن را برای خواندن آن بگذرانند.
3. پاتاگونیا
در اینجا ، جستجوگر به دنبال اقلام فروش است. من در ابتدا سیگنال فوریت را دوست دارم. این احساس اصیل تر و کمتر پرخاشگرانه است. سپس تصدیق آنچه را که برای آن خواسته اید مشاهده می کنید ، و به پایان می رسد با دارایی متمایز پاتاگونیا: حمایت از پایداری و حفظ.
4. نوردستروم
این نمونه نمونه یک صفحه عالی تجارت الکترونیکی در نتایج جستجو است. این احتمال وجود دارد که نوردستروم محبوب ترین انواع مانتوها و مارک های خود را در اینجا لیست کند. حمل و نقل رایگان نیز احتمالاً الف USP در این SERP ها فقط یک نتیجه دیگر به آن اشاره کرد.
5. خرید کنید
آخرین مثال ما یک صفحه اصلی است. این یک دسته بندی خاص خود است زیرا شما باید برند خود و آنچه انجام می دهید را منعکس کنید. Shopify این کار را به خوبی انجام می دهد. واضح است و از شما می خواهد سرویس را به صورت رایگان امتحان کنید.
صفحه اصلی شما تنها صفحه ای است که به شما توصیه می کنم زمان بیشتری را به توضیحات متا اختصاص دهید زیرا بیشتر برای نمایشگرهای مارک در جایی که هدف مشخص است نشان داده می شود. در نتیجه ، به احتمال زیاد Google توضیحات متا را در SERP ها.
افکار نهایی
توضیحات متا یکی از اولین مباحثی است که افراد با ورود به دنیای آن با آن روبرو می شوند سئو. خوشبختانه ، این یکی از ساده ترین درک ها و مهارت هاست ، بنابراین مجبور نخواهید شد وقت زیادی را صرف آن کنید.
برای موارد بیشتر که سوزن را به داخل منتقل می کند سئو، لیست ما را بررسی کنید عملی سئو نکات.
سوالی دارید؟ در صورت تمایل به پینگ من در توییتر.