اگر می خواهید کمپین های خود را برای حداکثر کارایی ، بهره وری و عملکرد سازماندهی کنید ، تقویم بازاریابی محتوا یک ابزار ضروری است.
حفظ یک تقویم تحریریه شما را قادر می سازد تا در مورد محتوایی که ایجاد خواهید کرد ، استراتژیک تر فکر کنید و برنامه ریزی بهتری داشته باشید.
همه ما اهمیت صرف وقت برای تولید یک محصول مناسب را درک می کنیم استراتژی محتوا و نه فقط آن را بال می زنم ، درست است؟
افزودن داده ها به مخلوط برای اطلاع از آنچه در تقویم وارد می شود و چه زمانی تلاش شما را جبران می کند و به شما کمک می کند تا موفقیت درازمدت را تضمین کنید.
قالب های تقویم
تقویم محتوا بسته به موارد زیر می تواند در چند قالب مختلف ایجاد شود.
- اندازه تیم محتوای شما.
- حجم محتوایی که قصد دارید ایجاد کنید
- بازه زمانی که می خواهید برای آن برنامه ریزی کنید.
یک تقویم سنتی
هفته آینده ، ماه ، سه ماهه یا حتی محتوای سال آینده خود را در یک تقویم Google یا شاید حتی یکی از آن موارد دکوراسیون و کاغذی برنامه ریزی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
صرف وقت برای قرار دادن محتوای برنامه ریزی شده خود در یک تقویم مشترک ، هر تقویمی ، اولین قدم عالی است.
صفحه گسترده
از توابع درون Google Sheets یا Excel برای مرتب سازی و سازماندهی محتوای خود براساس تاریخ ، نوع ، موضوع ، مخاطب ، مرحله خرید و غیره استفاده کنید.
این سند قابل ویرایش را با تیم خود به اشتراک بگذارید تا همه ببینند چه محتوایی توسط چه کسی و چه موقع ایجاد می شود.
حتی می توانید کدگذاری رنگ یا مکانیزم های دیگری را برای کمک به تمرکز توجه تیم خود معرفی کنید.
یک پلت فرم مدیریت پروژه / کار
وقتی سازمانها صفحات گسترده و ایمیل خود را از دست می دهند ، که به سرعت می تواند متورم و ناکارآمد شود ، چندین ابزار آنلاین مدیریت کار و پروژه مانند آسانا ، Monday.com ، Trello ، Basecamp یا Wrike برای ساده سازی فرایندها وجود دارد.
این سیستم عامل ها برای کمک به تیم ها در مدیریت پروژه هایی مانند کمپین های محتوایی با درج تقویم ، گردش کار ، نمودارهای Gantt یا Kanban و اعلان های خودکار طراحی شده اند.
یک بستر بازاریابی محتوایی
سیستم عامل های بازاریابی محتوا ، مانند CoSchedule ، DivvyHQ ، Newscred ، Percolate ، Mintent و موارد مشابه دیگر به طور خاص برای مدیریت محتوا در مقایسه با پروژه های عمومی طراحی شده اند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این ابزارها به طور مشابه شامل تقویم های سفارشی و سایر تجسم ها ، خلاصه مطالب قابل تنظیم ، فیلتر محتوا ، گردش کار و اعلان ها هستند.
بسیاری از آنها همچنین با سیستم عامل های انتشار و توزیع اجتماعی ادغام شده اند تا مدیریت چرخه حیات محتوای کامل را امکان پذیر کنند.
برنامه ریزی محتوا
مخاطبان خود را تعریف کنید
برنامه ریزی برای اینکه چگونه و چگونه تقویم محتوای خود را پر کنید باید همیشه با تعریف مشخصی از نمایه های عضو برای مخاطبان هدف خود شروع شود.
وقت بگذارید تا شخصیت های دقیق ایجاد کنید از کسانی که محتوای شما را مصرف می کنند.
هر شخص از نظر نحوه مصرف محتوایی که برای خود ایجاد می کنید متفاوت خواهد بود.
این افراد باید شامل موارد زیر باشد:
- اطلاعات جمعیتی: سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، وضعیت تأهل یا هرگونه اطلاعات مرتبط با محتوا.
- انواع محتوای ترجیحی: متن ، تصاویر ، فیلم ، صدا ، چاپ و غیره
- کانالهای محتوای ترجیحی: اجتماعی ، ایمیل ، وب سایت ، آفلاین و غیره
- رفتارهای مصرفی: چه زمانی (روز / زمان) و چه مدت (محتوای کوتاه در مقابل فرم طولانی).
برای راهنمایی در مورد هر محتوایی که ایجاد و توزیع می کنید از این جزئیات و تنظیمات شخصی استفاده کنید.
محتوای مبتنی بر قصد
پس چرا به هر حال همه این مطالب را ایجاد می کنید؟
دلیل سریع و ساده این است که به همه س questionsالاتی که مخاطب هدف شما در مورد محصولات و خدمات شما دارد ، پاسخ دهید به این امید که با شما درگیر شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما بازاریابی کارآمد و محتوای مدرن فراتر از توصیف چگونگی کمک محصولات و خدمات به مشتریان است.
سازمان ها و مارک ها وظیفه دارند با ایجاد یک تجربه کامل و بهینه اعتماد خود را نسبت به مشتریان جلب کنند.
محتوا باید طیف کاملی از اهداف را برطرف کند مصرف کنندگان ممکن است هنگام جستجوی پاسخ داشته باشند.
نیازهای محتوا یا محتوا معمولاً در یکی از سه دسته قرار می گیرند که برای سفر معمول خریدار طراحی می شوند:
- آموزشی: بالای محتوای قیف برای کسانی که تازه شروع به یادگیری می کنند.
- اطلاعاتی: وسط محتوای قیف برای مشتریانی که در حال مقایسه راه حل ها هستند.
- تجاری: پایین محتوای قیف برای کسانی که آماده ادامه کار هستند.
می توانید تقویم محتوای خود را سازماندهی و مدیریت کنید تا مطمئن شوید که محتوای مناسب کافی را برای هر یک از این دسته ها ایجاد می کنید.
زمان سنجی
به خصوص وقتی صحبت از انتشار رسانه های اجتماعی می شود ، داده های زیادی در مورد زمان انتشار وجود دارد روزها و زمان های بهینه برای انتشار محتوا در هر یک از شبکه های اجتماعی هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک ، پینترست ، یوتیوب و غیره هر یک الگوریتم های خاص خود را برای تعیین زمان استفاده از آنها ساخته اند مهمترین زمان نمایش محتوا برای کاربران براساس موقعیت مکانی ، سابقه تعامل و سایر عوامل است.
به همین ترتیب مطالعاتی در مورد بهترین زمان ها برای ارائه ارتباطات ایمیل برای بهبود نرخ باز و کلیک انجام شده است.
علاوه بر مطالعات ، می توانید تجزیه و تحلیل اجتماعی و وب خود را برای تعیین ترجیحات مخاطبان خاص خود ارجاع دهید.
این داده های زمان بندی باید برای هر مورد مربوطه در تقویم شما گنجانده شود و پس از انتشار و توزیع موارد ، ارجاع داده شود.
مدیریت محتوا و منابع
یکی از مهمترین مزایای تقویم محتوای متمرکز ، توانایی بدست آوردن نمای پرنده از همه یا زیرمجموعه خاصی از محتوایی است که تیم شما با گذشت زمان تولید می کند.
مدیران محتوا می توانند به سرعت فرصت ها یا خلا gapهای موجود در موضوعات یا انواع محتوا را بررسی ، شناسایی و برطرف کنند.
از هر یک از نقاط داده گرفته شده در شخصیت مخاطبان شما می توان برای فیلتر کردن و مرتب سازی موثرتر محتوای ایجاد شده و مدیریت شده در تقویم استفاده کرد. شما را قادر می سازد تا هنگام راه اندازی کمپین های خود ، توجه و منابع خود را بهتر متمرکز کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یک تقویم به روز همچنین به شما امکان می دهد تا با دیدن اینکه کدام یک از اعضای تیم شما برای کار در پروژه ها یا وظایف خاص در دسترس هستند ، به طور موثر منابع را مدیریت کنید.
با اختصاص دادن اولویت به هر مورد از محتوا ، می توانید از ماندگاری پروژه ها در برنامه و بودجه اطمینان حاصل کنید.
گزارش های برنامه ریزی شده منظم را اجرا کنید تا ببینید که در فرآیندهای شما گلوگاه هایی وجود دارد و کجا می توانید بازدهی کسب کنید.
استفاده از داده برای تمرکز
کلمات کلیدی موضعی
روش دیگر برای سازماندهی تقویم شما توسط گروه کلمات کلیدی موضعی، که در حال حاضر روش SEO ترجیحی برای ایجاد اقتدار از طریق ایجاد محتوا است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اهمیت اقتدار موضعی به انتشار گوگل توسط Google برمی گردد الگوریتم مرغ مگس خوار دوباره در سال 2013
این الگوریتم همراه با انتشار جدیدتر BERT ، روش تحلیل و رتبه بندی محتوا توسط موتور جستجو را تغییر داد.
تمرکز از کلمات کلیدی صرف به گروه کلمات کلیدی گسترده تر و مرتبط تغییر یافت محتوای متنی.
بسیاری از متخصصان سئو از یک استراتژی ستون محتوا استفاده می کنند که به موجب آن چندین قسمت مکمل از محتوای (به عنوان مثال ، پست های وبلاگ یا مقالات) به یک ستون اصلی مرتبط می شوند که همه آنها مربوط هستند ، کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات. Google قادر است به طور م effectivelyثر این قطعات را بهم گره بزند و اختیارات را به آنها اختصاص دهد.
تحقیقات کلمات کلیدی امروز همه چیز در مورد شناسایی کلمات کلیدی است که قبلاً برای آنها مقداری از اقتدار و حرکت ایجاد کرده اید (به عنوان مثال ، کلمات کلیدی که برای آنها محتوای رتبه بندی دارید) یا کلماتی که فکر می کنید می توانید به طور واقعی برای مدت زمان معقولی قابلیت مشاهده آلی را ایجاد کنید .
تجزیه و تحلیل
تعامل ، تبدیل و عملکرد کلی محتوا باید به طور طبیعی در هنگام مدیریت موثر هر کمپین محتوایی مورد توجه قرار گیرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از طریق تجزیه و تحلیل می توانید به صورت تاریخی یا در زمان واقعی برای ردیابی پیشرفت و هدایت ایجاد یا توزیع محتوا استفاده کنید ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا اعتبار انواع محتوا ، موضوعات و / یا کانال ها را تأیید کنید و اینکه کدامها کار نمی کنند.
تجزیه و تحلیل تیم های داده محور را قادر می سازد تا از مبارزات گذشته یاد بگیرند یا مبارزات فعلی خود را در حین پرواز بهینه کنند.
عملکرد هر یک از مطالب می تواند باشد و باید در تقویم سرمقاله شما منعکس شود ، بنابراین شما و اعضای تیم خود می توانید به سرعت نتایج تلاش های خود را تجسم کنید و بر اساس آن فعالیت های خود را تنظیم کنید.
به سلامتی سازمان
خواه یک تیم یک نفره باشید یا 100 نفری ، یک تقویم محتوایی به خوبی ترسیم شده و تحت استراتژی به شما کمک می کند تا افکار ، منابع و کمپین های شما را برای عملکرد بهینه راهنمایی کند.
از اینکه می توانید تمام محتوای خود را به صورت منطقی در یک مکان مرکزی سازماندهی کنید ، سپاسگزار خواهید بود.
استفاده از داده ها از منابع مربوطه و تنظیم محتوا در صورت لزوم برای اطمینان از رفع نیازهای مخاطب مورد نظر ، نتایج شما را به سطح بعدی می رساند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع بیشتر: