
شما در مورد تنوع بخشیدن به جریان درآمد خود شنیده اید ، اما در مورد کانال های فروش تجارت الکترونیکی چه می کنید؟
اگر محصولات فیزیکی می فروشید و فقط به یک کانال برای آوردن بیکن اعتماد می کنید ، وقت آن است که با پلتفرم تجارت اجتماعی فیس بوک ، Marketplace ، امور را تغییر دهید.
این یک روش ساده ، آسان و مقرون به صرفه برای ضربه زدن به زمین و افزایش فروش شماست:
- استفاده از آن رایگان است.
- این با مخاطبان داخلی ساخته شده است 800 میلیون کاربر ماهانه.
- برای فروش نیازی به وب سایت ندارید.
- و می توانید با استفاده از برنامه فیس بوک لیست هایی را در حین حرکت ایجاد کنید.
و وقتی این آمار را با آماری مانند:
شما پول را روی میز می گذارید و یک مزیت رقابتی را از دست می دهید.
در این پست ، ما قصد داریم همه چیزهایی را که باید در مورد Facebook Marketplace بدانید ، چگونگی ایجاد اولین لیست خود ، مزایا و آنچه می توانید برای افزایش فروش خود در سیستم عامل انجام دهید ، عمیقاً کاوش خواهیم کرد.
Facebook Marketplace چیست؟
Facebook Marketplace مانند Craigslist و eBay است … فقط بهتر است.
این یک پلت فرم همتا به همتا است که در آن می توانید اقلام جدید و قبلی را خریداری و بفروشید.
Facebook Marketplace جدیدترین راه برای تجارت و تجارت الکترونیکی برای فروش و استفاده از شبکه های اجتماعی است ماهانه 2.7 میلیارد کاربر فعال بدون صرف هزینه ای برای لیست ها یا تبلیغات.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که کالای خود را بارگذاری کنید و در کمتر از 60 ثانیه به مخاطبان محلی که آماده خرید آنچه می فروشید دسترسی پیدا خواهید کرد.
6 مزایای فروش در فیس بوک Mآرکیست
فیس بوک مارکت نسبت به سایر سیستم عامل ها ایمن تر است
آنچه Craigslist را “غیرقابل اعتماد” می کند عدم پاسخگویی و شفافیت است.
در Craigslist شما می توانید هرکسی را تظاهر کنید و اطلاعات زیادی برای کمک به خریداران و فروشندگان در از بین بردن کلاهبرداران مزاحم وجود ندارد.
با استفاده از Facebook Marketplace ، یک لایه اعتماد نیز به آن افزوده شده است. هر خریدار و فروشنده به یک حساب فیس بوک متصل هستند.
به شما این امکان را می دهد تا از طریق:
- در حال مشاهده پروفایل ها
- بررسی مدت زمان فعال بودن این حساب در فیس بوک
- مشاهده فعالیت قبلی Marketplace
- گزارش فروشندگان و خریداران مشکوک
گرچه هیچ تضمینی نیست Facebook Marketplace فاقد کلاهبرداری باشد ، اما بی هویتی آن گزینه ایمن تری برای همه است.
لیست کردن یک مورد رایگان است
بهترین چیز در مورد استفاده از Facebook Marketplace؟
شما نیازی به پرداخت یک سنت به سیستم عامل ندارید.
ایجاد یک حساب شخصی یا صفحه کسب و کار فیس بوک و لیست بندی یک مورد رایگان است.
بر خلاف سیستم عامل های دیگر که:
- سپرده های غیر قابل استرداد لیست
- هزینه های درج
- هزینه های نهایی
فیس بوک مارکت هیچ کدام از این موارد را ندارد. این یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای مشاغل کوچک تجارت الکترونیکی است.
فروشندگان و خریداران می توانند پیام های فوری را به یکدیگر ارسال کنند
ارضاء فوری.
این یک ارزش فرهنگی است که ما از اینترنت گرفته ایم و ما را بی تاب می کند.
ما انتظار داریم:
- 24/7 خدمات مشتری
- زمان بارگیری وب سایت سریع و سریع
- توانایی سفارش تاکسی ، غذا و حتی خرما با کشیدن انگشت ما
پس چرا خرید آنلاین باید متفاوت باشد؟
فیس بوک با اجازه دادن به خریداران و فروشندگان برای برقراری ارتباط فوری با مسنجر ، به اعتیاد ما رسیدگی می کند.
این یک نبوغ است بازاریابی ورودی تاکتیک
اگر مشتری در مورد محصول شما سوالی داشته باشد و شما پاسخی ندهید ، خطر از دست دادن فروش را دارید.
Facebook Marketplace با کمک به شما در بستن معامله قبل از اینکه شخص حرکت کند و از شخص دیگری خرید کند ، هرگونه خطر احتمالی سود را در جوانه جستجو می کند.
شما شانس بهتری برای فروش دارید
من در مورد شما نمی دانم ، اما وقتی به سایتهایی مانند Craigslist می پردازم ، چیز خاصی را جستجو می کنم.
Facebook Marketplace کمی متفاوت عمل می کند. این پلتفرم از عادت های پیمایش کاربر استفاده می کند ، که این احتمال را می دهد که شخصی در مورد شما گیر کند.
کاربران تبلیغات Marketplace را در جدول زمانی خود و مواردی که اخیراً مشاهده کرده اند مشاهده خواهند کرد و این امر احتمال فروش را افزایش می دهد.
سپس تعداد بسیار زیادی از افراد هر ماه از Marketplace استفاده می کنند.
طبق گزارش فیس بوک ، 800 میلیون نفر از سیستم عامل استفاده کنید ، که به طور قابل توجهی کمتر از Craigslist است ماهانه 55 میلیون کاربر.
لیست خود را به گروه های فیس بوک ارسال کنید
فیس بوک پر از گروه های “خرید و فروش” است.
در داخل هر یک از افراد خرید اولیه وجود دارد که خرید و فروش آن را از eBay ، Gumtree یا Craigslist آسان می کند.
فیس بوک با اجازه دادن به شما برای ارسال لیست خود به گروه های مربوطه “خرید و فروش” در منطقه خود ، آن را یک گام فراتر می برد.
می توانید مورد خود را در حداکثر ده گروهی که عضو آن هستید در یک دستگاه تلفن همراه لیست کنید.
در دسک تاپ ، هر بار ده مورد را انتخاب می کنید و سپس بر می گردید و لیست را به ده مورد دیگر اضافه می کنید تا اینکه کارتان تمام شود.
با این کار حتی در بودجه تبلیغات صفر ، میزان آلی شما در فیس بوک افزایش یافته و در معرض دید بی نظیری قرار می گیرد. فقط مطمئن شوید که هرزنامه یا ارسال بیش از حد نیستید.
فیس بوک یک تجربه خرید شخصی ایجاد می کند
الگوریتم قدرتمند فیس بوک در اخبار خبری شما متوقف نمی شود.
وقتی روی Marketplace کلیک می کنید ، با “گزینه های امروز” به شما خوش آمد می گوید. مجموعه ای منظم از موارد مربوط به جستجوها ، پسندیدن ها و تعاملات گذشته در فیس بوک.
اگر کالای شما در اینجا قرار بگیرد ، تقریباً تضمین می کند که کاربر علاقه ای به آنچه می فروشید دارد.
وقتی این مورد را با تجربه خرید محلی این پلتفرم ترکیب کنید ، یک بار دیگر شانس شما برای فروش را افزایش می دهد و این موارد قدرتمندی است.
نحوه فروش محصولات در Facebook Marketplace
تنظیم یک لیست در Facebook Marketplace به طرز مضحکی آسان است.
این “پلت فرم” در سایت دسک تاپ و برنامه موبایل فیس بوک تعبیه شده است و تنظیم لیست در Facebook Marketplace فقط یک دقیقه طول می کشد. در حالی که در سیستم عامل هایی مانند eBay ، روند کار بسیار طولانی تر است. با پر کردن قسمتهای بیشتر ، می توانید قسمت بیشتری از وقت خود را برای ثبت و زنده نگه داشتن موارد خود صرف کنید.
می خواهید همه اقدامات را انجام دهید؟
این چهار مرحله آسان را دنبال کنید تا اولین لیست Facebook Marketplace خود را در این سیستم عامل قرار دهید.
مرحله 1: به Facebook Marketplace دسترسی پیدا کنید

از طریق دسک تاپ خود وارد فیس بوک شده و انتخاب کنید بازار در سمت چپ صفحه قرار دارد.
اگر آن را در فهرست نمی بینید ، روی کلیک کنید دکمه “مشاهده بیشتر”، پایین بروید تا وقتی که نماد بازار ، و آن را انتخاب کنید.
برای کاربران تلفن های هوشمند ، برنامه را باز کنید و روی ضربه بزنید نماد “جلو مغازه” در بالای صفحه
توجه داشته باشید: برای استفاده از این ویژگی به حساب جداگانه ای نیاز ندارید. شما می توانید با یک حساب شخصی یا تجاری فیس بوک فروش کنید.
مرحله 2: اولین لیست خود را ایجاد کنید

در سمت چپ صفحه ، روی رنگ آبی کلیک کنید دکمه “+ فروش چیزی”.
صفحه جدید بارگیری می شود و شما را وادار به این می کند نوع لیست را انتخاب کنید از گزینه های زیر:
- مورد برای فروش
- وسیله نقلیه برای فروش
- ملک برای اجاره یا فروش
- باز شدن موقعیت شغلی

برای کاربران تلفن همراه ، روی ضربه بزنید دکمه “فروش” در بالای صفحه و نوع لیست خود را انتخاب کنید.
مرحله 3: لیست خود را پر کنید

بعد ، اطلاعات زیر را در مورد لیست خود پر کنید:
- عکس اضافه کنید (حداقل به یک مورد نیاز دارید)
- عنوان لیست خود را ایجاد کنید (به خاطر داشته باشید از کلمات کلیدی مورد جستجو برای افراد استفاده کنید)
- قیمت خود را اضافه کنید
- یک دسته مربوط به لیست را از لیست کشویی انتخاب کنید
- شرایط موردی را که می فروشید از لیست کشویی انتخاب کنید
- برچسب های مربوط به محصول را اضافه کنید
- مکان خود را اضافه کنید
- تعداد موارد موجود را انتخاب کنید
- روش تحویل (حمل و نقل یا تحویل محلی)
- نرخ حمل و نقل (در صورت وجود)
دسته های بازار فیس بوک
می توانید موارد را در دسته های زیر لیست کنید:
- طبقه بندی شده
- لباس و لوازم جانبی
- معاملات
- الکترونیک
- سرگرمی
- خانواده
- سرگرمی ها
- خانه و باغ
- مسکن
- وسايل نقليه
پس از پایان کار ، کلیک کنید “انتشار”، و اولین لیست Facebook Marketplace شما به طور رسمی پخش می شود!
مرحله 4: بستن فروش
هنگامی که یک خریدار احتمالی در لیست شما قرار گرفت ، می توانید تمام جزئیات را از طریق مسنجر در مورد آن بحث کنید.
وقتی هر دو راضی هستید ، پرداخت از طریق پردازنده هایی مانند Shopify یا BigCommerce انجام می شود.
چگونه فروش فیس بوک خود را در بازار افزایش دهیم
با این نکات و ترفندهای ساده و در عین حال موثر ، فروش خود را در Marketplace به حداکثر برسانید.
تحقیق خود را انجام دهید
قبل از ایجاد اولین لیست خود ، تحقیق کنید
به بازار بروید و ببینید چه مواردی در طاقچه شما محبوب هستند. برای دیدن پرفروش ترین ها و بازدید از صفحات تجاری می توانید با قرار دادن در دسته ها ، این کار را انجام دهید.
اگر صفحه ای فروشگاه دارد ، همیشه محصولات با عملکرد برتر ابتدا لیست می شوند.
با قرار دادن وقت برای دیدن آنچه که در این سیستم عامل ترقی می کند ، ایده خوبی در مورد عرضه و تقاضا ، امتیاز قیمت و اینکه چگونه می توانید خود را از بقیه متمایز کنید ، خواهید دید.
از تبلیغات فیس بوک استفاده کنید
پس از دانستن اینکه چه محصولاتی محبوب هستند ، می توانید برای لیست های خود تبلیغات فیس بوک ایجاد کنید.
و از آنجا که تحقیقات خود را انجام داده اید و می دانید علاقه زیادی وجود دارد ، ROI بسیار بالاتر و افزایش فروش خواهید دید.
همچنین با استفاده از تبلیغات می توانید افرادی را که در گذشته از شما خرید کرده اند دوباره هدف خود قرار دهید و صفحه خود را دنبال کنید.
لیست خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید
سئو فقط برای وب سایت ها و وبلاگ نویسان نیست. همین اصول در مورد Facebook Marketplace اعمال می شوند.
اگر می خواهید لیست شما در نتایج جستجو رتبه بندی شود و توسط مشتری ایده آل شما پیدا شود ، باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید.
با استفاده از کلمات کلیدی اصلی خود در عنوان و کلمات کلیدی معنایی در توضیحات محصول ، لیست خود را بهینه کنید.
به عنوان مثال ، فرض کنید شما آیفون می فروشید. یک خریدار می خواهد مواردی مانند این را بداند:
- مدل
- گنجایش انبار
- رنگ
- وضعیت دستگاه
- چه لوازم جانبی همراه آن است (مانند شارژر ، AirPods و غیره)
اینها کلمات کلیدی هستند که می خواهید در لیست خود قرار دهید تا در الگوریتم رتبه بالاتری داشته باشید.
عکس های خود را بهبود ببخشید
93٪ مصرف کنندگان می گویند ظاهر بصری عامل اصلی تعیین کننده در هنگام خرید است.
بنابراین اگر عکس های شما کثیف و مبهم و پیکسلی است و هیچ فروشی ندارید ، وقت آن است که بازی عکاسی از محصول خود را ارتقا دهید.
خبر خوب؟
نیازی به استخدام یک عکاس حرفه ای ندارید.
فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود می توانید عکس های با کیفیت دریافت کنید.
همه ی آنچه شما احتیاج دارید .. است:
- نور طبیعی خوب
- پس زمینه تمیز (زمینه سیاه یا سفید جامد بهترین عملکرد را دارد)
- سه پایه (اگر دست لرزان دارید)
- ایستگاه از پیش تنظیم شده (می توانید موارد رایگان را برای آن پیدا کنید) Lightroom Mobile در Pinterest)
با وجود این چهار مورد در زرادخانه شما ، لیست های شما فوراً از نظر بصری جذاب تر می شوند.
توجه داشته باشید: هنگام عکسبرداری از محصولات خود ، اطمینان حاصل کنید که هر گونه نقص و اطلاعات مربوط به ضمانت را داشته و از عکس های موجود در بازار پرهیز کنید. این باعث می شود لیست شما جعلی به نظر برسد.
هدف ثبت قوی فروشنده است
فیس بوک برای نشان دادن میزان تعامل شما با مشتریان ، دو نشان جداگانه به فروشندگان ارائه می دهد. هدف خود را هدف قرار دادن هر دو نشان برای بهبود اعتبار ، اعتماد و فروش خود با مشتریان بالقوه قرار دهید.
- بسیار Rنشان تبلیغاتی: به فروشندگانی تعلق می گیرد که به سرعت در Messenger به خریداران بالقوه پاسخ می دهند.
- نشان توصیه شده توسط انجمن: به فروشندگانی که دارای رتبه بالایی در Marketplace هستند اعطا می شود.
شامل تحویل / حمل و نقل
آیا می خواهید برجسته شوید و تجربه خرید “واو” از خریداران خود را بدهید؟
شامل حمل و نقل / تحویل.
علامت گذاری کوچکی به قیمت پایه خود اضافه کنید و پرواز کالاهای خود را از قفسه مشاهده کنید!
دسته مناسب را انتخاب کنید
هیچ کس هرزنامه را دوست ندارد.
دوربین DSLR خود را در قسمت لوازم خانگی لیست نکنید. این آزار دهنده است و راهی آسان برای پرچم گذاری حساب شما و احتمالاً مسدود شدن کامل آن از طریق فیس بوک.
علاوه بر این ، شما می خواهید دسته مناسب را انتخاب کنید ، بنابراین افراد RIGHT با هدف خرید RIGHT لیست شما را مشاهده می کنند.
بخش لوازم خانگی جایی نیست که عکاسان تازه وارد به دنبال معامله هستند.
وقت خود و دیگران را هدر ندهید.
نتیجه
Facebook Marketplace دیگر مکانی برای فروش گاه به گاه گاراژ نیست. این یک روش سریع ، آسان و مقرون به صرفه برای رشد تجارت تجارت الکترونیکی شماست.
با دسترسی به دسترسی غول پیکر فیس بوک ، شما می توانید مشتریان جدید را بدون یک سیستم عامل عظیم یا صرف هزینه پیدا کنید.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که جهش کرده و پیشنهاد مقاومت ناپذیر خود را در سیستم عامل بارگذاری کنید ، نکات مربوط به فروش من را دنبال کنید و منتظر بمانید تا پول جمع شود.
آیا می خواهید فیس بوک مارکت را برای چرخش بیرون ببرید؟