راه اندازی یک کمپین جدید هیجان انگیز است! این می تواند به معنای آزمایش یک پلت فرم ، استراتژی یا بازار جدید باشد.
با این اوصاف ، مبارزات جدید گران است.
با غلبه بر دوره های یادگیری ، می توانند دارای مزاج باشند.
در بعضی اوقات ، در ابتدا ، مدیران حساب برای دور زدن دوره یادگیری ، سرمایه گذاری زیادی می کنند ، به این معنی که ROAS کمتر خواهد بود.
من کاملاً با آلساندرا از میلانو احساس همدردی می کنم ، وقتی او می پرسد:
“من باید یک کمپین b2b Google Ads راه اندازی کنم که می خواهیم در سراسر جهان ظاهر شود. آیا توصیه می شود برای آزمایش تبلیغات و کلمات کلیدی ، از مکان های محدودی مانند آمریکای شمالی و اروپا شروع کنید و سپس در مکان های جغرافیایی بیشتری بزرگ شوید؟ اگر چنین است ، پس از چه مدت؟ “
پاسخ کوتاه: بله ، با یک بازار شروع کنید و استراتژی ها ، ROAS و مسیر مقیاس خود را ثابت کنید. برای پیشرفت در همه کمپین ها حداقل 2-4 هفته زمان لازم است. در آن زمان ، شما می توانید ارزیابی کنید که آیا شما یک استراتژی اصلی پیروز برای اعمال در بازارهای دیگر دارید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
پاسخ طولانی: ادامه مطلب را بخوانید!
مبارزات ملی / بین المللی قوانین بسیار ویژه ای در زمینه تعامل دارند:
- حسابداری از ظرافتهای بازار در نحوه جستجو / تفکر مردم.
- تقاضای بازار برای محصولات / خدمات مختلف.
- ملاحظات نظارتی
برخی از توصیه های این پست ، توصیه هایی است که من به هرکسی می دهم شروع یک کمپین جدید.
آسان است که در دام پیچیدگی بیش از حد یک کمپین بیفتید زیرا “کارآفرینی” است. آنچه مهم است سالم بودن اصول است.
پاسخ کوتاه: بله ، با یک بازار شروع کنید و استراتژی ها ، ROAS و مسیر مقیاس خود را ثابت کنید.
مبانی: تنظیمات کمپین ، بودجه و موارد دیگر
کمپین بر اساس تنظیمات آن موفق می شود یا شکست می خورد. اگر می خواهید در یک کمپین بیش از یک مکان را هدف قرار دهید ، مشکلات زیر را دعوت می کنید:
- تخصیص بودجه بیشترین حجم جستجو را به جای سودآوری انجام می دهد.
- به دلیل قفل شدن مناطق زمانی در سطح حساب ، ممکن است تحویل آگهی خاموش باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان یک قاعده کلی ، من فعالیت های محدود را به یک منطقه زمانی واحد ترجیح می دهم. این اطمینان می دهد که زمان بندی آگهی (تقسیم روز) دقیق است و بودجه ها مجبور نیستند بازارهای زیادی را در خود جای دهند.
برخی از مارک ها برای هر کشور حساب کاربری ایجاد می کنند (مخصوصاً اگر مهم باشد) ارز در یک کشور خاص در دسترس نیست)
بسته به مارک تجاری ، این یک مرحله مهم به دلیل نرخ بی ثبات ارز است یا یک انتخاب سازمانی است.
از طرف دیگر ، برخی از ویژگی ها (مانند درآمد خانوار و برخی موارد اضافی) فقط در برخی کشورها در دسترس هستند.
ممکن است نام تجاری شما بخواهد ریاضیات منطقه زمانی و ارزی را انجام دهد تا بتواند از بازارهای خاص (ایالات متحده) استفاده سریع از ویژگی های اولیه استفاده کند.
ظرافت ها و تقاضای بازار
Google Trends یکی از مطلق ترین ابزار تحقیق رایگان کلمات کلیدی مورد علاقه من است.
به شما امکان می دهد حجم و روند مفاهیم کلمات کلیدی را با توجه به موقعیت مکانی در طول زمان مشاهده کنید.
یک اشتباه رایج در حساب های جدید ، اجرای کمپین های اثبات شده در بازارهای جدید است بدون تنظیم برای چگونگی جستجو در آن بازار.
مثلاً مقایسه کردن [dui lawyer] و [dui attorney] طی 12 ماه گذشته ، می بینیم که هر اصطلاح جیب نفوذ دارد:
در B2B ، این ظرافت ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا قیمت حراج گران است.
اینو بگیر [marketing software] در مقابل [marketing tools] مثال:
راه اندازی کمپین ها در کشورهای مختلف بیش از قرار دادن کلمات کلیدی برنده در google translate نیاز دارد.
خیلی وقت ها ، معنی کاملاً درست نیست و شما دلارهای مهم بازاریابی را هدر می دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در حالی که ممکن است استفاده از انعطاف پذیر فوق العاده وسوسه انگیز باشد انواع تطبیق / بستن انواع به عنوان بهانه ای برای انجام ترجمه های تنبل ، ROI سرمایه گذاری بهتری را در ترجمه بومی کلمات کلیدی ، تبلیغات و صفحات فرود مشاهده خواهید کرد.
گزینه های خلاقانه مهم است
فقط به این دلیل که تبلیغات در یک بازار تأثیرگذار است ، به معنای عملکرد آن در کل نیست.
من معتقد به رهبری با س questionsال و استفاده از زبانی هستم که کاربر را مخاطب قرار می دهد.
اگرچه در ایالات متحده به خوبی کار می کند ، اما نباید بدون آزمایش در برابر سایر استراتژی های خلاقانه ، به طور عمده استفاده شود.
مثال مورد علاقه من در مورد اختلافات فرهنگی ژاپن در مقابل ایالات متحده است طرح صفحه فرود.
در ایالات متحده ، ما به سمت طراحی تمیزتر حرکت می کنیم و انتظار داریم که صفحه فرود ما را به سمت عمل تبدیل هدایت کند.
در ژاپن بهتر است که یک صفحه شلوغ باشد (به خصوص اگر جای نمادهای اعتماد بیشتر را فراهم کند).
استفاده کورکورانه از هر یک از تجربه ها در بازار دیگر شکست می خورد.
وقت بگذارید و آزمایشات a / b را در مورد روند طراحی خلاقانه و تحقیقاتی در بازاری که می خواهید وارد شوید انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ملاحظات نظارتی
اگر همه ما تحت یک قانون واحد زندگی کنیم ، بازاریابی دیجیتال بسیار ساده تر خواهد بود.
آنچه در یک بازار غیرقانونی است می تواند در بازار دیگر 100٪ قانونی باشد ، این بدان معناست که صلاحیت تبلیغات ممکن است متفاوت باشد.
قبل از راه اندازی یک کمپین ، مطمئن شوید که آیا یک عمودی امکان تبلیغ در بستری را که می خواهید در آن تبلیغ کنید مجاز است یا خیر.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک برنامه قمار را تبلیغ کنید ، در برخی از بازارها دارای مجوز محدود هستید ، در حالی که در برخی دیگر کاملاً ممنوع است.
در حالی که بازارهای مختلف معیارهای واجد شرایط بودن خود را دارند ، آنها در حمایت از حریم خصوصی متحد هستند. GDPR/CPPA اگر می خواهید از هزینه های نقض کننده فلج کننده جلوگیری کنید ، انطباق بسیار مهم است.
این امر به ویژه با کاهش ارزش کوکی بسیار مهم است و ما به طور فزاینده ای به جمع آوری ایمیل اعتماد می کنیم.
طراحی / نظریه صفحه فرود مستلزم آن است که سیاست های حفظ حریم خصوصی یکی از م majorلفه های اصلی باشد (در مقابل پاورقی).
غذاهای نهایی
راه اندازی کمپین ها در بازارهای جدید نیاز به تحقیق و تطبیق دارد.
به جای راه اندازی همزمان همه بازارها ، از دوره شیب دار برای انجام کارهای اساسی برای یک جغرافیای آینده استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به این ترتیب می توانید (حداقل) 2-4 هفته ای که شایسته کمپین جدیدتان است سرمایه گذاری کنید.
مطمئن شوید که کارهای پایه شما شامل موارد زیر است:
- تحقیق کلمات کلیدی برای در نظر گرفتن الگوها و روندهای مختلف جستجو.
- سازگاری خلاقانه برای تبلیغات و صفحات فرود.
- ملاحظات قانونی و انطباق در هر منطقه جغرافیایی.
در مورد PPC سوالی دارید؟ ارسال از طریق این فرم یا با برچسب #AskPPCnavahf را توییت کنید. ماه بعد میبینمت!
منابع بیشتر:
اعتبار ویژه تصویر: پائولو بوبیتا