
ده ها مورد وجود دارد که کارآفرینان باید هنگام راه اندازی یک شرکت جدید ، از آرم گرفته تا محصول تا بسته بندی ، به خاطر بسپارند. اما نام تجاری ممکن است از همه مهمتر باشد.
وجود دارد بیش از 30 میلیون مشاغل کوچک در ایالات متحده ، طبق اداره تجارت کوچک ایالات متحده. این بدان معنی است که شما باید برجسته و فراتر بروید تا برجسته شوید. نام مناسب می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.
اگر شما در آنچه می خواهید تجارت خود را بنامید یا فقط می خواهید مطمئن شوید که نام انتخابی شما همه جعبه های مناسب را برداشته است ، من برای کمک به شما هستم.
در این مقاله ، نکات مهم من در مورد انتخاب نام تجاری برنده را شرح می دهم ، چند نمونه از نام تجاری عالی را نشان می دهم ، و حتی به شما اجازه می دهم با زیرکی راهی سریع ایده های نام تجاری را بدست آورید.
10 نکته برای انتخاب نام تجاری
نام تجاری شما تقریباً هر چیزی که می خواهید باشد می تواند باشد. تا زمانی که قانونی باشد و قبلاً استفاده نشده باشد ، شما خوب کار می کنید. با این حال ، چندین روش برتر وجود دارد که اکثر کارشناسان حقوقی و بازاریابی در آن توافق دارند.
من برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما به بهترین شکل ممکن شروع شده است ، نکات زیر را توصیه می کنم.
1. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری دارای حق چاپ یا مارک تجاری نیست
اولین قدم در انتخاب نام تجاری این است که مطمئن شوید حق چاپ یا مارک تجاری را نقض نمی کند. می توانید جستجو کنید سوابق حق چاپ و سوابق علامت تجاری برخط.
من توصیه می کنم یک قدم جلوتر بروید و مطمئن شوید که نام تجاری شما با نام تجاری است. هرگز نمی دانید که آینده چه آینده ای خواهد داشت. حتی اگر قصد دارید تجارت خود را کوچک نگه دارید ، من اکیداً توصیه می کنم حتما از حق چاپ و مارک تجاری خود استفاده کنید.
انجام چنین کاری نمی تواند شما را سالها در آب گرم پایین خط بیاندازد. فقط به اپل نگاه کنید. وقتی استیو جابز این شرکت را راه اندازی کرد ، نام اپل را انتخاب کرد زیرا از طرفداران بیتلز بود (برچسب ضبط آنها Apple Records بود).
در ابتدا هیچ درگیری وجود نداشت زیرا این دو شرکت در صنایع کاملاً جدا از هم فعالیت داشتند. با این وجود اپل iPod و فروشگاه iTunes را راه اندازی کرد. وقتی آنها در همان صنعت شروع به کار کردند ، جابز به سرعت کار کرد خود را با یک دادخواست زین کرد.
2. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری قبلاً گرفته نشده است
این بدون فکر است ، اما ذکر آن مهم است. در حالت ایده آل ، نام تجاری شما منحصر به فرد خواهد بود و هیچ تجارت دیگری از آن استفاده نمی کند. حداقل ، به هیچ وجه نباید توسط شرکتهای دیگر فعال در صنعت شما استفاده شود.
جستجوی سریع Google می تواند در اینجا به شما کمک کند. اگر نتیجه یا دامنه ای پیدا شد که نشان دهد شرکت دیگری از قبل نام شما را به عنوان نام تجاری یا به عنوان نام یکی از محصولاتشان استفاده کرده است ، وقت آن است که به صفحه طراحی بازگردید.
3. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری توصیفی است
شما می خواهید مشتریان فقط با شنیدن نام شما تصوری از آنچه در تجارت شما انجام می دهد داشته باشند. لازم نیست در مورد TripAdvisor چیزی بدانید تا بدانید در صنعت مسافرت است یا اینکه Burger King همبرگر می فروشد.
آنقدر توصیف نکنید که نام شما کاملا خسته کننده باشد. Seattle Plumber Inc. دقیقاً الهام بخش نیست و مارک شما را از سایر لوله کش های شهر جدا نمی کند. لوله کشی اولین تماس بسیار گیراتر است و به خاطر سپردن آن آسان تر است.
4. اطمینان حاصل کنید که نام دامنه تطبیق موجود است
معرفی یک نام تجاری درخشان فقط آغاز کار است. قبل از اینکه به طور کامل به آن متعهد شوید ، مطمئن شوید که یک نام دامنه منطبق با آن موجود است.
اگر هست آن را بخرید.
در غیر این صورت ، نام تجاری دیگری را ارائه دهید. داشتن نام دامنه ای که دقیقاً با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد ، می تواند یک افزایش واقعی باشد ، خصوصاً در مورد سئو.
اگر قلب شما روی یک اسم خاص قرار گرفته باشد ، همه چیز از دست نمی رود. در صورت عدم دسترسی به نام دامنه ، چندین استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. افزودن کلمات اضافی یا گسترش نام مارک در URL شما به طور فزاینده ای رایج می شود.
5. خلاق باشید
این شانس شما این است که نویسنده متن داخلی خود را در آغوش بگیرید و اجازه دهید تخیل و خلاقیت شما وحشی باشد. از جبران چیزی نترسید. تقریباً سه چهارم (72 درصد) از بهترین نام های تجاری از کلمات یا کلمات اختصاری ساخته شده استفاده می کنند.
چند دلیل برای آن وجود دارد. اولاً ، کلمات موجود برای بسیاری از مشتریان بالقوه شما معنایی دارند. باید تصمیم بگیرید که این یک چیز خوب است یا بد. دوم ، رقبا به خوبی ممکن است از کلمات مشابه یا مشابه استفاده کنند.
6. نام تجاری را که تلفظ یا هجی کردن آن سخت باشد انتخاب نکنید
شما می خواهید که نام تجاری شما برای همه قابل دسترسی باشد. این بدان معناست که هیچ کلمه ای که هنگام نوشتن غیرممکن باشد و یا املای آن آسان باشد ، تلفظ نمی شود.
اگرچه بهم زدن حروف یا حذف واکه ها از کلمات رایج ممکن است جالب به نظر برسد ، اما به مشتریان شما در یافتن تجارت آنلاین شما کمک نمی کند. اگر مشتریان پس از شنیدن نام شما به صورت آوایی نتوانند به راحتی در کسب و کار شما جستجو کنند ، احتمال زیادی وجود دارد که آگهی های تبلیغاتی را از دست دهید. همچنین زمان زیادی را صرف نوشتن آدرس اینترنتی خود برای مشتریان خواهید کرد.
7. جستجوی وزیر امور خارجه را کامل کنید
یک راه برای اطمینان از اینکه نام تجاری شما با بقیه افراد فعال در منطقه شما متفاوت است ، تکمیل جستجوی وزیر امور خارجه است. بیشتر ایالت ها راهی برای انجام این کار به راحتی در اینترنت دارند ، بنابراین مسئله فقط بازدید از وب سایت ایالت شما و تایپ نام پیشنهادی شماست.
اگر شک دارید ، از وکیل خود کمک بگیرید. من هم توصیه می کنم جستجو در دلاور، حتی اگر در آن حالت زندگی نکنید. دلاور پناهگاهی برای ثبت شرکت ها است و بنابراین جستجوی در آنجا به شما کمک می کند تا نام هیچ مشاغلی در هیچ جای دیگر کشور وجود نداشته باشد.
8. قبل از رسمی کردن نام تجاری ، درباره آن نام تجاری بازخورد بگیرید
قبل از تعهد در مورد نام تجاری خود ، نام خود را روی دوستان و خانواده خود بنویسید. در حالی که ممکن است فکر کنید از هر زاویه ای به نام خود نگاه کرده اید ، این احتمال وجود دارد که چیزی را از دست داده باشید.
اگر هنوز از نام تجاری مطمئن نیستید ، لیست کوتاهی از ایده های خود را به افراد بدهید و از آنها بخواهید مورد دلخواه خود را انتخاب کنند. اگر همه در مورد یکسان به توافق برسند ، ممکن است شما فقط نام جدید خود را پیدا کرده باشید.
9. نام تجاری را انتخاب کنید که به طور تصادفی توهین آمیز نباشد
اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کار شما به زبان دیگری یا به عنوان اصطلاح عامیانه معنی توهین آمیز ندارد.
هیچ صاحب مشاغل مورد احترام به خود نمی خواهد به مشتریان بالقوه توهین کند. با این وجود ده ها کسب و کار این کار را انجام می دهند بدون اینکه بدانند به دلیل نام تجاری آنها.
فقط به این دلیل که نام تجاری شما در کشور خودتان آزار دهنده نیست ، به این معنی نیست که در همه جا بی فایده است. هر زبانی یا موضوعی فرهنگی می تواند خبر بدی را برای شرکت هایی که می خواهند در خارج از کشور گسترش یابند ، بیان کند.
خوشبختانه ، هرگز بررسی آسان بودن نام تجاری شما آسان نبوده است. فقط سر به WordSafety.com و نام پیشنهادی خود را وارد کنید. سایت به سرعت متوجه می شود که آیا مشکلات احتمالی وجود دارد یا خیر.
10. به خاطر سپردن آن ساده و آسان باشد
نام های تجاری طولانی و پیچیده خبرهای بدی هستند. هرچه نام شما کوتاه تر ، جذابتر و به یاد ماندنی تر باشد ، بهتر است. سعی کنید آن را به خاطر URL خود زیر 20 نویسه نگه دارید و از ترکیب بیش از سه کلمه مختلف خودداری کنید.
نمونه هایی از نام های تجاری عالی
نکات و رهنمودها همیشه برای جاری شدن آب میوه های خلاق کافی نیستند. به همین دلیل پنج مثال از نام های تجاری عالی را در زیر گردآوری کرده ام ، به همراه توضیحی در مورد آنچه که آنها را بسیار خوب می کند.
امیدوارم که اینها به شما یک نقطه پرش از آب بدهند.
گوگل

در یک جهان موازی ، در حال حاضر شخصی در حال جستجوی چیزی در BackRub است. این اسم است در ابتدا Google نامیده می شد به دلیل لینک هایی که برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می شد. سرانجام ، آنها در Googol استقرار یافتند ، یک اصطلاح ریاضی برای یک عدد با یک میلیون صفر در آن. نام تجاری نهایی گوگل نتیجه یک اشتباه املایی توسط یک کارمند بود.
در پایان ، کار درخشان انجام شد. نام جذاب ، خلاق و تصادفی است. هجی ، یادآوری و تلفظ “Google” از Googol نیز آسان تر است.
بازار غذاهای کامل

Whole Foods Market توصیف ترین نام این لیست است ، و این بخشی از دلیل موثر بودن آن است. سیگنالهای ظریفی را ارسال می کند که مخاطبان برند را به خود جلب می کند.
انتخاب کلمه بازار به جای بقال و فروشگاه از نبوغ و مغازه ها در این زمینه یک نبوغ بود. بازار تصاویری از بازارهای کشاورزان را به ذهن متبادر می کند و نوعی از اهداف کامل Whole Foods برای مصرف کننده را نشان می دهد.
لگو

لگو یک بندر ساده کلمات دانمارکی leg godt است که به معنای “خوب بازی کردن” است. درخشان ، لگو به معنای “من کنار هم قرار دادن” نیز هست ، بنابراین نام در دو سطح کار می کند.
این نام نه تنها توصیفی برای بازار بومی دانمارک است ، بلکه در زبانهای دیگر نیز عالی به نظر می رسد و هیچ معنی اضافی ندارد.
پپسی

کالب دیویس برادهام ، مخترع پپسی ، در ابتدا معجون خود را نوشیدنی برد (Brad’s Drink) می نامید. خوشبختانه ، او سه سال بعد برند شد. پپسی از کلمه سوpe هاضمه گرفته شده است ، که به معنای سوi هاضمه است زیرا برادهام معتقد بود این نوشیدنی به هضم غذا کمک می کند.
پپسی بسیار خلاقانه و به یاد ماندنی تر از Brad’s Drink است. شاید مهمتر از همه ، نام جدید به هیچ وجه نقض Coca-Cola نبود ، که فقط تعداد انگشت شماری از سالهای قبل ایجاد شده است.
ورایزون

Verizon در سال 2000 با ادغام Bell Atlantic و GTE شکل گرفت. نام تجاری ترکیبی از کلمه لاتین حقیقت ، veritas و افق برای نشان دادن ماهیت صادقانه و آینده نگرانه شرکت جدید است. خلاقانه است ، معنی دارد و قطعاً به یاد ماندنی است!
برای یافتن نام کامل خود از یک تولید کننده نام تجاری استفاده کنید
اگر هنوز گیر کرده اید ، کمک در قالب تولیدکنندگان نام تجاری در دسترس است. ابزارهای نرم افزاری زیادی وجود دارد که به کارآفرینان کمک می کند تا سریع نام تجاری را مغز و مغز کنند.
در اینجا چند مورد برای امتحان وجود دارد:
خرید کنید
خرید کنید برای کمک به رشد صاحبان مشاغل کوچک مشهور است. آمدن با نام تجاری تفاوتی ندارد. یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید ، و Shopify فوراً 100 نام تجاری را که می توانید از امروز فروشگاه ایجاد کنید بیرون می کشد.
کتابهای تازه
نرم افزار دفترداری کتابهای تازه دارای یک تولید کننده نام تجاری کاملاً جامع است که توصیه های شما را براساس صنعت شما تنظیم می کند.
با انتخاب اینکه در زمینه خلاقیت و بازاریابی ، خدمات حقوقی یا تجاری ، تجارت و خدمات خانگی یا IT فعالیت می کنید ، جستجوی خود را شروع کنید. یک کلمه کلیدی وارد کنید و Freshbooks سه پیشنهاد را ارائه می دهد. برای بدست آوردن دسته ای متفاوت از نام ها ، می توانید پیشنهادات بیشتری بخواهید یا کلمه کلیدی خود را تغییر دهید.
ناملیکس
ناملیکس یک تولید کننده نام تجاری رایگان با هوش مصنوعی است. برای شروع یک یا چند کلمه کلیدی را وارد کنید ، سپس پیشنهادات را بر اساس نام ، طول و سبک فیلتر کنید. صدها اسم برای پیمایش وجود دارد و ترکیبی از نام های اصلی و ممتاز. توصیه های برتر با آرم و نام دامنه پیوست می شوند تا ساخت یک نام تجاری آسان تر شود.
نتیجه
نام مناسب می تواند بر SEO ، مارک تجاری و درک مشتری شما تأثیر بگذارد. آیا اگر Google به آن Backrub می گفتند ، اکنون جایی خواهد بود؟ من فکر نمی کنم
فضای کسب و کار هر روز رقابتی تر می شود و یک نام تجاری عالی می تواند به برجسته شدن نام تجاری شما کمک کند.
از برخی از نام های تجاری معروف موجود در خارج از کشور الهام بگیرید و در صورت لزوم از یک تولید کننده نام تجاری استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که نام تجاری شما شما را برای رشد طولانی مدت تنظیم کرده است.
قصد دارید تجارت جدید خود را چه بنامید؟ به من در کامنت ها اطلاع دهید!

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید