روزگاری ، جستجوی Google همه چیز درمورد آن پیوندهای باشکوه ساده ، بهینه سازی آسان برای 10 پیوند آبی بود.
سپس یک رابط کاربری کاملاً جدید ارائه شد.
Google برای رسیدگی به انواع مختلف نتایج جستجو و صفحه نمایش طراحی شده برای پاسخگویی بهتر به نیازهای جستجوگر – قطعه های غنی توسعه یافته است.
دیگر برای رتبه بندی برای 10 پیوند آبی کافی نیست.
بنابراین دقیقاً قطعه های غنی چیست ، چرا در SEO مهم هستند و چگونه می توانید برای آنها بهینه سازی کنید؟ در این راهنما ، شما در مورد انواع مختلف قطعه های غنی و نحوه استفاده از داده های ساخت یافته برای کمک به Google در می یابید که صفحه شما بهترین گزینه برای یک قطعه غنی است.
بیا شروع کنیم!
Rni Snippets چیست؟
قطعه های غنی نتایج جستجوی Google هستند که با داده ها یا قابلیت های اضافی افزایش یافته اند. این نتایج غنی ، علاقه بصری ، اطلاعات بیشتر و کاربرد بیشتر را برای جستجوگران ایجاد می کند.
استفاده از استراتژی SEO خود برای هدف گذاری قطعه های غنی می تواند به افزایش CTR کلی آلی شما (نرخ کلیک) کمک کند.
آیا Rich Snippets به SEO کمک می کند؟
اگرچه به طور کلی پذیرفته شده است که دنبال کردن قطعه های غنی با استفاده از نشانه گذاری صحیح داده های ساختاری ، برخی از جنبه های SEO شما را بهبود می بخشد ، ذکر کرده است که این یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“با توجه به استفاده از داده های ساخت یافته به طور کلی برای رتبه بندی ، من فکر می کنم این یک نوع مشکل است.
بنابراین ، از یک طرف ما برای درک بهتر موجودیتهای موجود در یک صفحه و یافتن ارتباط بیشتر آن صفحه از دادههای ساخت یافته استفاده می کنیم.
… اما این بدان معنا نیست که ما آن را به کاربران بیشتری نشان دهیم یا رتبه بهتری داشته باشد. “
همانطور که راجر مونتتی در آن پست توضیح می دهد ، “توجه به این نکته مهم است که اگرچه داده های ساختاریافته در حال حاضر به عنوان یک عامل رتبه بندی وجود ندارند ، اما به برقراری ارتباط عوامل محتوای صفحه ای مانند موجودیت های موضوع صفحه کمک می کند.”
علاوه بر این، مارتین اسپلیت اخیراً توضیح داد که فقط به این دلیل که آنها اکنون از داده های ساخت یافته استفاده نمی کنند ، به این معنی نیست که در آینده از آنها استفاده نخواهند کرد.
انواع مختلف قطعه های غنی
در حالی که انواع زیادی از قطعه های غنی برای بهینه سازی در دسترس است ، بسیاری از آنها برای انواع خاصی از وب سایت ها اعمال می شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما قصد داریم برخی از رایج ترین انواع قطعه های غنی را بررسی کنیم ، سپس نحوه بهینه سازی آنها را بررسی خواهیم کرد.
- علامت گذاری محصول
- موسیقی
- بررسی ها
- مناسبت ها.
- دستور پخت.
علامت گذاری محصول
نشانه گذاری برای محصولات خاص نشان داده می شود – و شامل ویژگی هایی مانند قیمت ، در دسترس بودن و رتبه بندی بازبینی است.
موسیقی
این نشانه گذاری اطلاعات مربوط به موسیقی ، مانند آلبوم ها ، تاریخ انتشار آنها و موارد دیگر را نشان می دهد.
بررسی ها
علامت گذاری بررسی ها رتبه بندی ستاره ها را در زیر یک قطعه در نتایج جستجو نشان می دهد. شما می توانید تا 5 از 5 امتیاز داشته باشید ، جایی که 5 بالاترین و 1 پایین ترین است.
مناسبت ها
علامت گذاری رویدادها به منظور ارائه اطلاعات در مورد رویدادهای خاص همراه با مکان ، زمان رویداد ، تاریخ آنها و موارد دیگر بسته به آنچه می خواهید در مورد آن رویداد نشان دهید ضروری است.
دستور پخت
هنگامی که از مارک دستور العمل استفاده می کنید ، به شما امکان می دهد داده های ساختاری را در وب سایت دستور العمل خود قرار دهید. و ، این فقط به دستور العمل ها مربوط می شود.
Rich Snippets vs Rich Results vs Featured Snippets
برخی از عبارات “نتایج غنی” و “قطعه های غنی” به جای هم استفاده می کنند. با این حال ، قطعه های غنی فقط یک نوع نتیجه غنی هستند.
شما می توانید انواع مختلف نتایج غنی را در جستجو کنید گالری جستجوی Google.
نتایج غنی انواع مانند تولید – محصول، پادکست، برنامه نرم افزار (در حال حاضر در نسخه بتا) ، و لینک های سایت اضافه کردن اطلاعات بیشتر و / یا عملکرد به موجود قطعه جستجو (نتیجه).
انواع دیگر نتایج غنی به طور کامل اضافه می کنند جدید ویژگی SERP ، مانند مورد دستور آشپزی یا فیلم سینما چرخ و فلک ، آگهی استخدام جعبه ها، چگونه چرخ فلک ، و بیشتر.
وارسی این مقاله در مورد قطعه های ویژه برای یک غوطه وری عمیق در انواع مختلف قطعه های ویژه موجود در جستجوی Google.
به دلیل این تنوع قابل توجه قطعه های برجسته و نحوه آنها با توجه به صنعت متفاوت است، ممکن است استفاده از آن به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی شما چالش برانگیز باشد.
Rni Snippets چگونه کار می کند؟
داده های ساختاری نوعی کدگذاری است که انواع خاصی از داده ها را در صفحه شما برجسته می کند ، و درک Google از زمینه آن داده ها را برای Google آسان تر می کند.
برای مثال بگویید ، شما می بایست صفحه ای از سوالات متداول (FAQ) ایجاد کنید که حول یادگیری م pثر پیانو باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شما می توانید از Schema.org استفاده کنید نوع داده ساختار یافته صفحه FAQ به منظور انجام این کار.
داده های ساخت یافته به Google امکان می دهد تا داده های واقعی را کاملاً درک و نمایش دهد. این زمینه را اضافه می کند و صفاتی را نشان می دهد که گوگل دوست دارد.
این به شما امکان می دهد تا رویکرد فعالانه تری داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که به Google داده های داده شده را به روشی کنترل می کنید ، نه اینکه منتظر درک هوش مصنوعی از آنچه فکر می کنید می خواهید ، شوید.
از آنجا که این یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست ، با این حال ، نشانه گذاری داده شده ساختاری به طور خودکار سایت شما را به بالای SERP ها هدایت نمی کند.
این به صفحه کمک می کند تا کلیک های بیشتری را بدست آورد زیرا این امر باعث می شود اطلاعات بهتر و مفیدتری برای کاربران Google در SERP نمایش داده شود.
برای سئوی محلی ، می توانید از استفاده از نشانه گذاری ساختاریافته ، مزایای قابل توجهی مشاهده کنید. زمینه های تجارت الکترونیکی یا هر کسی که محصولات خاصی دارد می تواند از استفاده از داده های ساخت یافته به این روش بهره مند شود.
چگونه برای یک قطعه غنی بهینه سازی می کنید؟
ابتدا ، شما باید نشانه گذاری ساختار یافته خود را ایجاد کنید. سپس ، باید آن را آزمایش کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سرانجام ، می توانید داده های خود را به صورت استقرار نهایی در طبیعت منتشر کنید.
ساخت داده های خود
بهینه سازی برای قطعه ثروتمند آرزوها شامل چندین روش برتر است که اولین مورد استفاده می شود Schema.org داده های ساختاریافته.
داده های ساختاری به شما امکان می دهد بر اساس نوع داده ای که از قبل در واژگان Schema.org وجود دارد ، برای قطعه خود بهینه سازی کنید به گونه ای که شامل تمام اطلاعات اساسی مورد نیاز آن قطعه باشد.
واژگان Schema.org چیست؟
اول از همه ، واژگان شامل فرهنگ لغت کاملی از انواع داده ها هستند. این نوع داده ها بسته به موضوع و صنعت شما از قبل تعریف شده اند.
حتی اگر تمایل داشته باشید ، داده های ساخت یافته وکیل Schema.org نیز در واژگان موجود است.
Google از Schema.org پشتیبانی می کند داده های ساختاری، که بر اساس آنچه Google قبلاً در پایگاه داده خود دارد ، برای نهادهای فردی ترسیم می شوند. با استفاده از داده های ساختاری Schema.org ، شما برای این موجودات بهینه سازی می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همه موتورهای جستجوی اصلی از آنها پشتیبانی می کنند ، بنابراین شما نگران نباشید که Schema.org را برای برخی موتورهای جستجو تنظیم کنید.
انجام تحقیق در مورد Schema.org به شما کمک می کند نوع داده مناسب برای نهادها و موضوعاتی را که برای آنها بهینه سازی می کنید ، پیدا کنید.
هنگامی که نوع داده صحیح خود را پیدا کردید ، تنها کاری که باید انجام دهید رمزگذاری علامت گذاری است.
می توانید از داده های ساخت یافته HTML یا داده های ساخت یافته استاندارد JSON-LD استفاده کنید.
اسناد توسعه دهنده وب Google دارای اطلاعات بیشتری است که می توانید برای شناسایی آنچه باید انجام دهید بسته به نقاط بهینه سازی خود استفاده کنید.
داده های خود را آزمایش کنید
بعد ، مهم است که داده های خود را با استفاده از آن آزمایش کنید ابزار آزمایش نتایج غنی Google. این جایگزین ابزار آزمایش داده شده منسوخ شده شده است.
روند آزمایش به طور کلی بسیار ساده است:
مرحله 1: کد خود را کپی کنید
گام 2: کد یا URL خود را در قسمت های مناسب جای گذاری کنید.
مرحله 3: روی Test Code کلیک کنید.
مطمئن شوید که خطاهای کشف شده توسط این ابزار را برطرف کرده و آنها را برطرف می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
داده های خود را نصب کنید
بعد از اینکه آزمایشات خود را به پایان رساندید و متوجه شدید همه چیز به خوبی کار می کند ، می توانید داده های جدید را بر این اساس استفاده کنید.
اندازه گیری عملکرد Rich Snippets
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید عملکرد قطعه های غنی خود را اندازه گیری کنید.
یکی از طریق Semrush است که شما را مرحله به مرحله طی می کند.
مورد دیگر از طریق Ahrefs است ، که راهنمایی را به شما ارائه می دهد که به شما نشان می دهد چگونه می توانید از فیلتر ویژگی های SERP برای پیگیری سودهای خاص عملکرد (و ضررها) برای انواع خاصی از قطعات SERP استفاده کنید.
همچنین می توانید از طریق پیگیری برچسب پیاده سازی کنید Google Tag Manager. از برچسب های GTM می توان برای علامت گذاری صفحات با داده های ساختاریافته خاص استفاده کرد ، و می توانید از بینش های جمع آوری شده در این گزارشات برای کشف نحوه عملکرد واقعی خود با استفاده از ابزار اندازه گیری خود استفاده کنید.
واضح است که ، Rich Snippets راهی عالی برای بهبود قابلیت مشاهده آنلاین شماست
برخی از صنایع ممکن است به خوبی به انواع خاصی از بازاریابی در این رسانه وام ندهند ، بنابراین مهم است که تجزیه و تحلیل کاملی از صنعت خود انجام دهید تا موقعیت هایی را که در آن قطعه های غنی برای دستیابی وجود دارد ، شناسایی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با شناسایی استراتژی خود از همان ابتدا و کار بر روی اجرای صحیح داده های خود ، امکان افزایش دید آنلاین خود از طریق قطعه های غنی به عنوان یک مزیت استراتژیک اضافی وجود دارد.
از این گذشته ، بهترین استراتژی ، استراتژی ای است که به جای تمرکز روی نتایج منفرد ، چندین جبهه را کنترل کند.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر:
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئن 2021