هدرها مدت زیادی است که بخشی از طراحی وب بوده و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند. اگر درب ورودی خانه اولین برداشت از خانه شخصی است و تصویر نمایه شخصی در Tinder اولین برداشتی است که از یک شریک بالقوه دریافت می کنید، هدر وب سایت شما افکار اولیه را در اختیار افراد یک وب سایت یا برند قرار می دهد.
برای آن دسته از وبسایتهایی که این وبسایتها را دارند، این امر ضروری است که درست میگویند، و با افزایش تعداد افرادی که وبسایتها را ایجاد میکنند، افراد بیشتری در واقع آنها را اشتباه میکنند. با ده ها پلتفرم موجود، ساختن یک وب سایت راحت تر از همیشه است. هر 17 ثانیه یک وب سایت جدید در Duda ایجاد می شود، مثلا. اما در حالی که این برندهای سازنده وب سایت می توانند به شما کمک کنند تا الگوی خود را کامل کنید، آنها مسئولیتی در قبال تصاویری که انتخاب می کنید نیستند.
بنابراین، چگونه میتوان تصویر هدر عالی را ایجاد کرد؟
از برند خود الهام بگیرید
ناگفته نماند که تصویر هدر شما با بقیه سایت شما در برند باقی می ماند. اما برخی از مردم خارج از پیست هستند و چیزی را کمی بیشتر “آنجا” انتخاب می کنند. با این حال، اگر این نشان دهنده آن چیزی نیست که شما به عنوان یک برند هستید، در این صورت دچار مشکل هستید.
به بقیه طراحی سایت خود فکر کنید و اینکه چگونه می توانید به بهترین شکل تصویر هدر خود را با آن جفت کنید، بنابراین انتقال نرمی در اسکرول وجود داشته باشد و رنگ ها مکمل یکدیگر باشند.
به تاثیری که می گذارید فکر کنید
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هدر سایت شما اولین برداشتی است که بسیاری از کسب و کار یا سایت شما خواهند داشت، بنابراین این فرصت عالی برای شماست تا یک سایت خوب بسازید.
به ارزش های برند خود و پیام هایی که می خواهید منتقل کنید فکر کنید. چه می توانید بگویید تا مردم به شما اعتماد کنند و به کسب و کار شما بپردازند؟ این یکی از چندین روشی است که از طریق آن می توانید اولین تاثیر را به عنوان یک تجارت ایجاد کنید، بنابراین تصویری را انتخاب کنید که موقعیت شما را در بازار تقویت کند. اگر برندی هستید که به برابری خود افتخار می کند، از تصاویری استفاده کنید که منعکس کننده آن هستند.
تمیز نگهش دار
اما هر پیامی که میخواهید به آن منتقل کنید، مطمئن شوید که طرح تمیز و مرتب است. یک هدر به هم ریخته می تواند تأثیر منفی بر یک کسب و کار داشته باشد و تصوراتی از یک کسب و کار سازماندهی نشده به جا بگذارد.
اکثر کسبوکارها یک هدر گرافیکی یا یک تصویر با وضوح بالا را انتخاب میکنند، و این تا حد زیادی راه حل است. تصاویر باید واضح باشند و روی یک عنصر تمرکز کنند، که باید پیامهای اصلی برند شما را ارائه دهد، در حالی که گرافیک میتواند رویکرد ظریفتری را ارائه دهد، از اشکال و رنگها برای انتقال پیامهای خاص استفاده کند. اگرچه آنها نباید طاقت فرسا باشند، در حالی که انیمیشن می تواند آنها را به سطح بعدی برساند. باز هم، ظرافت کلیدی است.
اندازه آن درست است
این بزرگترین تقلب در طراحی وب است. یا حداقل یکی از. اگر قصد دارید یک هدر در وب سایت خود داشته باشید، مطمئن شوید که اندازه تصویر مناسب است. شما نمی خواهید سرصفحه شما خارج از فوکوس، تحریف یا نیاز به برش باشد. این نگاه خوبی نیست.
همچنین، باید به این فکر کنید که هدر شما در دسکتاپ و موبایل چگونه به نظر می رسد و مطمئن شوید که هدر به اندازه صفحه نمایش واکنش نشان می دهد.
متن را در نظر بگیرید
در حالی که تصاویر بیشتر صحبت را در یک هدر انجام می دهند، می توانید از متن برای تأکید بر یک نقطه یا اضافه کردن نقطه دیگر استفاده کنید. متن واقعاً می تواند شخصیت شما را به عنوان یک برند تقویت کند، اگرچه باید آن را مختصر، سبک و قدرتمند نگه دارید.
Taglines کارآمدترین راه برای انجام این کار است. حتی ممکن است در حال حاضر یکی برای کسب و کار خود داشته باشید، بنابراین هیچ اشکالی ندارد که آن را در سرصفحه خود بیاندازید تا واقعاً خروجی چیزی را که می خواهید به عنوان اولین برداشت برای خواننده خود بگذارید، به حداکثر برسانید.
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) {return;} js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "https://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));