بازاریابان با در نظر گرفتن ابتکار عمل SEO ، لیستی به ظاهر جدید از تاکتیک ها و وظایف بهینه سازی در محل و خارج از سایت را دارند که باید بر اساس داده های بی نظیری انجام دهند.
با داشتن منابع محدود ، مهم است که توجه خود را بر روی مواردی متمرکز کنید که بیشترین بازدهی را در زمان و منابع شما به همراه داشته باشند.
یکی از راه های ایجاد چنین تمرکز این است که ابتدا تجزیه و تحلیل SWOT از حضور وب خود انجام دهید تا زمینه های اولویت را از دیدگاه کلمات کلیدی ، محتوا ، فنی ، پیوند دهنده و رقابتی شناسایی کنید.
SWOT جامع برای جستجوگرها ، نقشه راهی ارائه می دهد که می توان بطور منظم به وظایف آن پرداخت.
در حالی که تحقیق کلمات کلیدی هرگز متوقف نشود ، ما می توانیم یک تجزیه و تحلیل SWOT کامل را فقط به کلمات کلیدی اختصاص دهیم. برای اهداف دیدگاه گسترده تر SEO ، ما فرض خواهیم کرد که تجزیه و تحلیل در اینجا بر اساس مجموعه ای کاملاً مشخص از کلمات کلیدی هدف ایجاد شده است که برای یک زمان خاص تعیین شده اند.
تعیین نقاط قوت SEO شما
یکی از اصلی ترین عواملی که موتورهای جستجو در تعیین قابلیت مشاهده آلی شما استفاده می کنند ، قدرت و اقتدار نسبی شما برای یک گروه موضعی از کلمات کلیدی است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شناسایی آن کلمات کلیدی که قبلاً از نظر موتورهای جستجو از مقداری اقتدار برخوردار هستید – به عبارت دیگر شتاب شما – مکانی عالی برای تمرکز توجه شماست.
به دست آوردن اقتدار به طور کلی دشوار است و ایجاد آن به زمان زیادی نیاز دارد ، پس چرا بر آنچه قبلاً داشته اید بنا نکنید؟
اولین س Yourال شما باید این باشد: “کدام بخش از مطالب را برای گروه های اصلی کلمات کلیدی خود رتبه بندی خوبی (بیایید بگوییم در 20 نتیجه برتر) داشته باشم؟”
تشخیص اینکه از کجا قدرت خود را دارید به سه روش قابل استفاده است:
- به دنبال فرصت هایی برای پیوند دادن از یا به رابطه خود باشید قویترین قطعات محتوا، که می تواند با ارائه پاسخ های جامع تر به س questionsالات مخاطبان شما و بازخورد قدرتمندانه از اثر قوی ، تأثیر دوگانه ای در تقویت محتوای قوی شما داشته باشد.
- اجرای تمام صفحه کلمات کلیدی ، حسابرسی فنی و پیوندی در تمام صفحات وب که بین موقعیت های 5 و 20 قرار دارند تا ببینند که در کجا می توان پیشرفت هایی انجام داد.
- تعیین کنید که آیا “درست” است یا نه صفحات فرود در حال رتبه بندی برای کلمات کلیدی هستند که می خواهید برای آنها پیدا شود. اگرچه ممکن است داشتن رتبه صفحه اصلی برای چندین کلمه کلیدی عالی باشد ، اما این مطلوب نیست زیرا جستجوگران برای یافتن پاسخ س theirال خود باید زمان بیشتری را برای کلیک و جستجو صرف کنند. مشخص کنید کدام یک از صفحات شما واقعاً بهترین پاسخ را ارائه می دهد و بر غصب موقعیت فعلی حفظ شده توسط صفحه اصلی تمرکز کنید.
حتماً به انواع و ویژگی های قوی ترین محتوای خود به عنوان سیگنال هایی برای ایجاد محتوای رو به جلو توجه کنید.
به عنوان مثال ، اگر فیلم ها دارای رتبه بندی خوب در Google و / یا YouTube هستند ، به طور قطع ، فیلم های بیشتری ایجاد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر پست های وبلاگ با فرم طولانی در بالای نتایج جستجو غلبه دارند ، این نشانه شما برای انتشار موارد مشابه است.
شناسایی نقاط ضعف جستجو
همه ما نقاط ضعف خود را داریم. وقتی نوبت به سئو می رسد ، شناختن و پذیرفتن آنها در اوایل می تواند در هزینه ، وقت و هزینه زیادی صرفه جویی کند.
کلمات کلیدی و محتوا
اگرچه بدون شک گروه های کلمات کلیدی وجود دارند که ضروری به نظر می رسند ، اما کنار گذاشتن کسانی که به زمان و یا تلاش بیش از حد نیاز دارند ، مهم است.
به طور کلی ، یک بررسی سریع از نتایج موتور جستجو ، کلمات کلیدی را نشان می دهد که براساس اندازه ، سن ، شهرت و کیفیت محتوای رقبا از دسترس خارج شده اند.
در این حالت ، ممکن است لازم باشد که به گزینه های کلیدی کلیدی دنباله دار خاص تری نگاه کنیم یا راه های دیگری (از جمله پرداخت شده) را در نظر بگیریم قابلیت مشاهده ، ترافیک و تبدیل را ایجاد می کند.
سئو فنی
یکی دیگر از نقاط ضعف ، که می توانید با سرعت بیشتری آن را کنترل کنید ، ممکن است کیفیت محتوای خود شما از نظر فنی / ساختاری ، مرتبط بودن کلمه کلیدی یا عمق باشد.
با انجام ممیزی وب سایت ، روند شناسایی نقاط ضعف را شروع کنید.
چندین ابزار عالی از جمله وجود دارد فانوس دریایی Google و Search Console (به طور خاص Core Web Vital Report و Test Friendly-Mobile) ، که لیستی از اولویت بندی شده از مشکلات و / یا خطاهایی را که در برچسب ها ، پیوندها ، کد ، کلمات کلیدی و تعداد بیشماری از عوامل سازگار با موبایل پیدا می شود ، ارائه می دهد.
همانطور که در بالا ذکر شد ، شما باید با تمرکز و رفع مشکلات موجود در آن صفحه هایی که از قبل دارای برخی از اختیارات بر اساس نتایج موتور جستجو هستید ، شروع کنید.
سپس می توانید بر اساس داده های تجزیه و تحلیل وب سایت یا اهمیت استراتژیک به سایر صفحات وب اولویت دار بروید.
بک لینک
ارگانیک به دست آمده ، مرتبط ، با کیفیت بالا بک لینک ها (یا همان پیوندهای ورودی) هنوز هم یک عامل رتبه بندی موتور جستجو هستند همانطور که با آنها صحبت می کنند و می توانند اقتدار سایتی را که به آن لینک می شوند افزایش دهند.
همانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، تعدادی ابزار خوب لینک دهی شخص ثالث وجود دارد که می تواند محل نگهداری بک لینک را نشان دهد. این موارد به ویژه برای جستجوی منابع لینک دهنده قوی ترین رقبای شناخته شده شما بسیار مفید هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در صورت لزوم ، ممکن است بخواهید برای دستیابی به پیوندهایی از همان منابع در جستجوی تماس باشید.
با استفاده از فرصت های جستجوگرها
فرصت ها در جستجوی کسانی که می دانند کجا جستجو کنند ، فراوان است.
کلمات کلیدی و محتوا
چندین ابزار تحقیقاتی کلمات کلیدی از جمله ahrefs و SEMrush توانایی کشف فرصت ها یا خلاsهای کلمات کلیدی و محتوایی را بر اساس ارائه دامنه وب سایت شما ، دامنه های رقبای شناخته شده شما یا لیست هدفمند کلمات کلیدی ارائه می دهند.
اکثر آنها لیست های اولویت بندی شده کلمات کلیدی بالقوه با ارزش بالا را براساس حجم تخمینی جستجوی ماهانه ، ترافیک ارگانیک و / یا رقابت نسبی ارائه می دهند.
رقبای شما برای کدام یک از کلمات کلیدی با ارزش بالا رتبه بندی نمی کنند؟
همانند نقاط ضعف فوق ، بخشی از این تجزیه و تحلیل باید شامل توجه به سطح تلاش لازم برای کسب اختیار نسبت به بازده بالقوه ایجاد دید آلی باشد.
آیا این یک فرصت ارزشمند است؟
یک فرایند دستی بیشتر برای کشف کلمات کلیدی و فرصت های محتوا ، اجرای ممیزی وب سایت معکوس است سایت های رقبای شما.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یا کافی است مدتی را صرف مرور صفحات اصلی آنها کنید و به کلمات کلیدی که در برچسب های عنوان ، عنوان و پیوندهای داخلی خود استفاده می کنند توجه ویژه ای داشته باشید.
با این حال ، مراقب باشید که این استراتژی فرض می کند رقابت شما دنبال کردن بهترین روشهای جستجوگرها بوده است ، که ممکن است اینگونه نباشد.
بک لینک با کیفیت بالا
اگرچه به طور معمول یک فرآیند دستی فشرده است ، اما جستجوی این نوع بک لینک ها ارزش طولانی مدت دارد.
سه منبع اصلی وجود دارد که می توانید برای شروع جستجوی پیوندهای ورودی از آنها استفاده کنید:
- نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی موردنظر شما برای یافتن یک نقطه شروع طبیعی است زیرا وب سایت هایی که در اینجا یافت می شوند با تعریف موتورهای جستجو “مرتبط” هستند. مورد توجه ویژه ای است که سایت هایی که از شما بالاتر هستند ، شاید به این دلیل که دارای مرجعیت بالاتری هستند که می توانید بر اساس آن کوله پشتی کنید. به دنبال هر فرصت پیوند لینک غیر رقابتی مانند دایرکتوری ها ، لیست انجمن ها ، یا مقالات و پست های وبلاگ باشید که ممکن است بتوانید در آنها کمک کنید یا درباره آنها نظر دهید.
- گزارش پیوندهای کنسول جستجوی Google بهترین منبع بعدی برای تحقیق در زمینه پیوند لینک است زیرا آنچه را Google به عنوان دامنه هایی که به محتوای شما پیوند می دهند شناسایی می کند. در اینجا ، می توانید کیفیت و دقت پیوندهایی را که قبلاً دارید تأیید کنید و همچنین فرصت های دیگری برای به دست آوردن پیوندهای اضافی از همین دامنه ها را تعیین کنید.
- همانطور که در نقاط ضعف اشاره شده است ، چندین ابزار لینک دهی شخص ثالث وجود دارد که می تواند برای شناسایی منابع بالقوه لینک دهنده در جایی که پیوند به رقبای شما وجود دارد ، مورد استفاده قرار گیرد. برخی حتی با رتبه بندی مقامات و اولویت بندی ارزش هر منبع موجود و بالقوه ، که می تواند در زمان قابل توجهی صرفه جویی کند ، کمک خواهند کرد.
تهدیدات خود را در جستجو بدانید
عمداً انجام شود یا خیر ، چند مورد وجود دارد که می تواند اقتدار ارگانیک شما را از نظر موتورهای جستجو تهدید کند و باید از آنها در اولویت قرار گیرد تا از مجازات های احتمالی آسیب رساننده جلوگیری شود.
محتوا
تهدید محتوای اصلی که بیشتر با آن آشنا هستند این است محتوای تکراری که همانطور که از نامش پیداست ، محتوایی است که در وب سایت شما بدون انتساب مناسب به منبع اصلی بازنشر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای جلوگیری از مجازات استفاده از این نوع محتوا ، حتماً باید برچسب های متعارف را که به محتوای منبع ارجاع می دهند در سرصفحه های صفحات حاوی محتوای تکراری قرار دهید.
بک لینک
اگرچه مرتبط است ، بک لینک با کیفیت بالا می تواند به افزایش قدرت ورود ، لینک های ورودی بی ربط و بی کیفیت از سایت های غیر معتبر کمک کند.
این امر به ویژه در مورد کسانی که بخشی از طرح های پیوند پولی هستند ، وجود دارد که می تواند آسیب طولانی مدت ایجاد کند و حتی شما را با یک مجازات دستی در نتیجه دید و ترافیک آلی از دست می رود.
بازیابی از یک پنالتی دستی کار آسان و سریعی نیست.
به زبان ساده ، شما نباید هزینه بک لینک را پرداخت کنید و اطمینان حاصل کنید که بک لینک هایی که به دست می آورید بدون اطلاع شما توسط شخص ثالثی از طرف شما خریداری نشده است.
به همین ترتیب ، شما باید گزارش پیوندهای کنسول جستجوی Google را به طور منظم از نظر دامنه های مشکوک یا مواردی که آنها را مرتبط نمی شناسید ، مرور کنید.
رقبا
حتی اگر نسبت به رقبای “شناخته شده” خود از دید آلی و ترافیک بالایی برخوردار باشید ، همیشه این احتمال وجود دارد که رقبای جدید ، تهاجمی یا ناشناخته وارد صحنه شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
موتورهای جستجو مطالب تازه و مرتبط را دوست دارند و به آنها پاداش می دهند. به این ترتیب ، شما باید به طور منظم نتایج موتور جستجو را برای تازه واردان کنترل کنید ، که ممکن است با گذشت زمان ، اقتدار و موقعیت شما را به چالش بکشد.
البته ، بهترین راه برای مقابله با این نوع تهدیدها ، ادامه انتشار و به روزرسانی محتوای جامع خودتان است که به موتورهای جستجو دلیل کمتری برای زیر سوال بردن اقتدار شما می دهد.
زمان تمرکز و اقدام
بنابراین اکنون ، با در دست داشتن تجزیه و تحلیل SEO SWOT و داده های موجود ، آماده هستید تا به کار بپردازید تا مواردی را که شناسایی کرده اید یا از فرصت هایی که برای ایجاد قدرت بیشتر در اختیار شماست استفاده کنید تا بتوانید دید آلی خود را افزایش دهید ، ترافیک بیشتری ایجاد کنید و درآمد
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
حتماً SWOT خود را به صورت سه ماهه یا نیمه سالانه بهمراه معیارهای آلی که در برابر آن موفقیت سنجش می کنید ، مرور کنید.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، فوریه 2021