قدرت Shopify over over 1.7 میلیون مشاغل در سراسر جهان ، بیش از 200 میلیارد دلار فروش برای کسانی که از این پلت فرم استفاده می کنند ، تولید می کند. این پلتفرم تجارت الکترونیکی همه جانبه شروع ، رشد و اجرای مشاغل آنلاین شما را آسان می کند.
ایجاد یک فروشگاه با در نظر گرفتن سئو به شما اطمینان می دهد که افراد می توانند کسب و کار شما را به صورت ارگانیک در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو کشف کنند.
می توانید فروشگاه خود را با موضوعات Shopify سفارشی کنید که به شما امکان می دهد فروشگاه خود را واقعاً منحصر به فرد کنید. اما کدام یک برای سئو بهتر است؟
هنگام انتخاب موضوع خود ، بیشتر از زیبایی شناسی باید به آن توجه کرد. در این ستون ، نحوه انتخاب یک موضوع مناسب SEO را یاد خواهید گرفت تا شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر و یافتن در نتایج جستجو افزایش دهید.
13 ویژگی طراحی تم Shopify دوستدار SEO
بسیاری موضوعات خود را به عنوان SEO مناسب معرفی می کنند ، اما این در واقع به چه معناست؟
در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در قالب Shopify خود به دنبال آن باشید تا مطمئن شوید که به درستی بهینه شده است.
1. دوستانه پاسخگو و موبایل
آیا موضوع پاسخگو است؟ طراحی واکنش گرا سازگاری با هر دستگاهی را ارائه می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
خواه مخاطبان شما روی تلفن هوشمند ، رایانه رومیزی ، رایانه لوحی یا دستگاه دیگری باشند ، مغازه شما همچنان با طراحی پاسخگو مناسب ظاهر می شود.
موتورهای جستجو به شدت بر دوستی با تلفن همراه تمرکز می کنند و طراحی پاسخگو مهم است.
2. سرعت تم
یک تم بهینه شده به سرعت ارائه می شود ، زمان شما را در صفحه بهبود می بخشد/برگشت ها را کاهش می دهد ، و همچنین به خزیدن کمک می کند. نسخه ی نمایشی تم را مشاهده کنید و ببینید آیا تم به سرعت بارگذاری آن اشاره می کند یا خیر.
همچنین می توانید صفحه آزمایشی را از طریق آزمایش سرعت در موارد زیر اجرا کنید:
سرعت یک سایت تا حد زیادی به کد آن بستگی دارد. اگر تم شما به سرعت بارگیری می شود ، می توانید اطمینان حاصل کنید که پست ها ، صفحات محصول و سایر مطالب شما بهینه شده اند تا سرعت سایت شما افزایش یابد.
3. نشانه گذاری معتبر HTML
تا زمانی که سایت به درستی ارائه شود ، جان مولر گوگل ایالت ها که HTML معتبر تأثیر قابل توجهی بر SEO نخواهد داشت. اما HTML معتبر همچنین می تواند به بهبود برخی از مهمترین جنبه های SEO کمک کند ، از جمله:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
- سازگاری مرورگر
- نرخ خزیدن.
- تجربه ی کاربر.
حتی تبلیغات خرید Google وقتی سایت شما دارای HTML معتبر است بهتر اجرا می شود.
و اگر از hreflang استفاده می کنید ، حتی اگر از HTML معتبر استفاده نمی کنید ، ممکن است سایت خود را خراب کنید.
به طور خلاصه ، همیشه بهتر است تم شما دارای HTML معتبر باشد. استفاده کنید خدمات اعتبارسنجی نشانه گذاری برای بررسی وضعیت شما
4. پشتیبانی از قطعات برجسته/غنی
تکه های ویژه اطلاعات ساختار یافته را از یک وب سایت می گیرند و به طور برجسته در نتایج جستجوی Google در جعبه های مخصوص خود نمایش می دهند.
این قطعات ارائه می دهند:
- شانس رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو.
- افزایش “جستجوهای بدون کلیک”.
در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل قطعه ای از سایت شما را نمایش دهد ، اما استفاده از نشانه گذاری طرح امکان پذیر است و می تواند شانس شما را افزایش دهد.
به دنبال یک تم یا برنامه Shopify باشید که افزودن نشانه گذاری به سایت شما برای طرح محصول ، قطعات متداول ، قطعات شیء ویدئویی ، خرده نان و موارد دیگر را به صورت خودکار انجام دهد.
توجه: Shopify همچنین از عبارت snippets برای توصیف کد قابل استفاده مجدد که در بیش از یک صفحه ظاهر می شود ، استفاده می کند ، اما نه در اطراف سایت. مطمئن شوید که هنگام بررسی گزینه های خود ، تمایز بین قطعات جستجو و آنهایی که در کدگذاری یک موضوع استفاده می شوند را درک کرده اید.
در نحوه بهینه سازی برای قطعات ویژه Google بیشتر بدانید: راهنمای 12 مرحله ای.
5. فراداده سفارشی
فراداده می تواند سئوی سایت شما را بهبود بخشد و امکان سفارشی سازی فراداده ها یک افزودنی قدرتمند برای هر موضوعی است.
چند برچسب مهم که باید سفارشی شوند عبارتند از:
- ابتدایی.
- برچسب عنوان.
- توضیحات متا
- باز کردن نمودار
- کارت های توییتر
- متا روبات ها
- متن جایگزین.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
استفاده از فوق داده های سفارشی ابزاری قدرتمند است که می توانید امروز و در آینده از آن استفاده کنید.
6. داخلی به اشتراک گذاری اجتماعی
میلیاردها نفر در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، بنابراین اشتراک گذاری اجتماعی چیزی است که باید در موضوع آن ایجاد شود.
وقتی بازدیدکنندگان می توانند محتوا یا محصولات شما را به اشتراک بگذارند ، می توانند ترافیک ، پیوندها و حتی فروش قابل توجهی ایجاد کنند.
7. نقشه های سایت
نقشه های سایت ایجاد شده به صورت خودکار به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که تمام صفحات سایت شما را پیدا کنند ، خواه تازه اضافه شده باشند و یا از هیچ کدام از صفحات سایت شما پیوند نداشته باشند.
خبر خوب این است که Shopify به طور خودکار برای هر فروشگاه نقشه سایت ایجاد می کند. Shopify می گوید:
“اگر از برنامه Basic Shopify استفاده می کنید ، فقط دامنه اصلی فروشگاه شما دارای فایل نقشه سایت ایجاد شده است و توسط موتورهای جستجو قابل کشف است.
اگر در برنامه Shopify ، Shopify پیشرفته یا Shopify Plus هستید ، می توانید از دامنه های بین المللی برای ایجاد دامنه های خاص منطقه یا کشور استفاده کنید.
وقتی از دامنه های بین المللی استفاده می کنید ، فایل های نقشه سایت برای همه دامنه های شما ایجاد می شود. همه دامنه های شما توسط موتورهای جستجو قابل کشف هستند ، مگر اینکه به دامنه اصلی شما هدایت شوند. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بنابراین اگر نقشه های سایت را به طور خاص به عنوان بخشی از موضوعی که مدنظر دارید ذکر نکرده اید ، نترسید – با هر موضوعی این توانایی را خواهید داشت.
آنچه ممکن است برای سایتهای بزرگتر لازم باشد در نظر بگیرید این است که پس از دریافت بیش از 5000 آدرس اینترنتی ، Shopify شروع به ایجاد نقشه های سایت کودک می کند تا از حد مجاز 50 هزار آدرس اینترنتی خود جلوگیری کند.
ممکن است بخواهید برنامه ای برای کمک به روز نگه داشتن آنها پیدا کنید ، زیرا با هر صفحه جدیدی که به فروشگاه شما اضافه می شود ، مجدداً از بین نمی روند.
8. سفارشی سازی آسان محصول
صفحات محصول شما باید متمایز و برای مخاطبان هدف شما مناسب باشد. سفارشی سازی یکی از راه هایی است که می توانید صفحات محصول خود را منحصر به فرد کنید.
به دنبال توانایی باشید:
- دعوت به اقدامات را به درستی تعیین کنید.
- موقعیت ها و چیدمان های مختلف محصول را آزمایش کنید.
- مطمئن شوید طرح محصول معتبر است.
9. گزینه های ناوبری
آیا گزینه هایی برای قرار دادن ناوبری خود دارید؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
عناصر ناوبری که در قسمت بالای صفحه قرار گرفته اند ، ساده ترین حرکت ممکن را امکان پذیر می سازند. موتورهای جستجو همچنین می توانند صفحات اصلی شما را برای خزیدن در اسرع وقت پیدا کنند.
ناوبری ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از SEO به نظر نرسد ، اما عنصر اصلی معماری خوب است که می تواند قابلیت خزیدن و تجربه کاربر را بهبود بخشد.
10. پشتیبانی از زبان و ترجمه
مخاطب هدف شما کجاست؟ مخاطبان مورد نظر شما با کدام زبان صحبت می کنند؟
یک موضوع با پشتیبانی زبان و ترجمه و همچنین hreflang می تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر شما داشته باشد.
استفاده از hreflang به موتورهای جستجو کمک می کند تا نسخه صحیح یک صفحه را بر اساس موارد زیر به کاربران نشان دهند.
- اولویت زبان.
- مکان کاربر.
با پیشرفت کسب و کار شما ، پشتیبانی از زبان و ترجمه اهمیت پیدا می کند. هنگامی که سایت Shopify شما شروع به فروش بین المللی می کند ، توجه به بازدیدکنندگانی که به طیف گسترده ای از زبان ها صحبت می کنند ، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
11. تصاویر بهینه شده
اگر تصاویر فروشگاه شما بیش از حد بزرگ باشد ، سرعت سایت شما را افزایش می دهد و بر قابلیت استفاده و رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد.
طرح زمینه شما باید از تصاویر بهینه شده استفاده کند. CDN Shopify بسیاری از کارها را انجام می دهد بدین وسیله:
- ذخیره تصاویر برای بهبود زمان بارگذاری
- تغییر اندازه تصاویر به منظور پاسخگویی آنها.
- فشرده سازی و تبدیل همه تصاویر به استاندارد وب 72dpi.
- ارائه تصاویر با فرمت WebP
با این حال ، باید مطمئن شوید که نحوه افزودن و ویرایش متن جایگزین در موضوع Shopify خود را درک کرده اید.
این امر به ویژه برای عکس های محصول بسیار مهم است ، زیرا شما نمی خواهید از مشتریان با نیازهای دسترسی کم برخوردار شوید و متن جایگزین به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای تصویر را نیز درک کنند.
از آنجا که دسترسی بر اعتبار وب سایت شما و تجربه کاربری آن تأثیر می گذارد ، رعایت WCAG ، 508 و ADA باید در لیست شما باشد.
12. گزینه های محتوای تولید شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای افزایش آگاهی از نام تجاری و ایجاد سر و صدا در اطراف سایت شما ضروری است.
گزینه های زیادی برای UGC وجود دارد ، از جمله:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
- پرسش ها و پاسخ هایی که مشتریان می توانند در سایت شما به آنها کمک کنند.
- نظرات کاربران
- بررسی ها
وقتی کاربران بتوانند به شما در تولید محتوا به صورت ارگانیک کمک کنند ، محتوایی که اضافه می کنند اغلب به تلاش های SEO شما کمک می کند. به عنوان مثال ، مشتریان شما سوالاتی دارند که نیاز به پاسخ دارند.
13. پشتیبانی
پشتیبانی موضوع ممکن است پیوند مستقیم بهینه سازی موتور جستجوی سایت شما نباشد ، اما پشتیبانی می تواند:
- برای سفارشی سازی راهنمایی کنید.
- رفع خطاها و مشکلات مربوط به موضوع.
- به توصیه های مربوط به افزودن ویژگی های آینده گوش دهید.
اگر پشتیبانی کند باشد و پاسخگو نباشد ، آیا در صورت وجود اشکال در موضوع آنها ، در دسترس خواهند بود؟ یک توسعه دهنده موضوعی خوب پشتیبانی عالی ارائه می دهد که می تواند به همه سوالات و نگرانی های شما پاسخ دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
با این نکات اضافی ، فروشگاه Shopify خود را بهینه کنید
اگر تازه وارد Shopify هستید و می خواهید فروشگاه خود را به سرعت برای SEO بهینه کنید ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود SEO SEO Shopify خود انجام دهید.
با انجام موارد زیر برنامه های SEO را که می توانند برخی از بهینه سازی ها را روی خلبان خودکار قرار دهند ، امتحان کنید:
- عنوان و متا توضیحات خود را بهینه کنید.
- اجرای گزارشات هفتگی سلامت در سایت شما.
- نظارت بر سایت خود برای پیوندهای خراب.
- کاهش حجم فایل ها
- مدیریت نشانه گذاری طرحواره خود
عنوانها و توضیحات محصول خود را با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید.
استفاده از لایت باکس ها یا پنجره های بازشو برای کمک به بهبود فروش خود از طریق استفاده از پنجره های بازشو به موقع و محدود کردن پنجره های بازشو (این نکات را بررسی کنید تا SEO خود را به خطر نیندازید).
در نتیجه
Shopify فروش محصولات را تا آنجا که ممکن است آسان می کند. در حالی که کارهای زیادی برای شما انجام می شود ، انتخاب موضوع برای فروشگاه شما یکی از کارهایی است که باید به تنهایی انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
موضوع فقط بخش کوچکی از استراتژی SEO شما است ، اما راهی آسان برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود با رویکردی متمرکز بر SEO است.
اگر نکات بالا را رعایت کنید ، یک موضوع Shopify پیدا خواهید کرد که می تواند به شما در بهبود سئوی فروشگاه شما کمک کند.
منابع بیشتر: