
شما احتمالاً آهنگ محبوب دهه 70 را شنیده اید ، “شما خیلی بیهوده هستید ، احتمالاً فکر می کنید این URL در مورد شماست … نه ، نه؟” خوب ، کارلی سایمون احتمالاً درباره URL های بیهوده آواز نمی خواند.
گرچه آنها به اندازه آن آهنگ جذاب نیستند ، اما آدرسهای وب بیهوده چیزی است که باید به آن توجه کنید ، مخصوصاً وقتی صحبت از تبلیغات پولی می شود.
آیا مطمئن نیستید که URL هرکدام چیست و یا فقط می خواهید نحوه استفاده از آنها را بفهمید ، در جای مناسب قرار دارید.
این مواردی است که باید بدانید برای استفاده از آنها برای افزایش کلیک ها و ایجاد تبدیل برای تبلیغات پولی خود ، باید بدانید.
نشانی اینترنتی Vanity چیست و چگونه از آنها برای تبلیغات پولی استفاده می شود؟
Vanity URL یک URL سفارشی است که قابل تلفظ ، مارک یا در غیر این صورت به یاد ماندنی است.
آنها ممکن است حاوی یک کلمه کلیدی باشند که شما برای آن بهینه سازی می کنید ، یک نام تجاری یا نام تجاری یا هر عبارت دیگری که برای کمپین منطقی باشد.
این URL ها می توانند به عنوان URL اصلی شما استفاده شوند ، اما معمولاً برای هدایت کاربران به سایت یا صفحه دیگری استفاده می شوند.
به عنوان مثال ، یک URL غرور می تواند در یک تبلیغ پولی برای هدایت کاربران به یک صفحه فرود یا یک بیلبورد برای جابجایی آنلاین بازدیدها استفاده شود.
URL های Vanity Vs. URL های دامنه برای جستجوی پولی
URL های Vanity نباید با URL های دامنه اشتباه گرفته شوند ، به خصوص در جستجوی پرداخت شده.
تفاوت در اینجاست: URL دامنه URL واقعی شماست ، به عنوان مثال neilpatel.com.
Vanity URL یک URL مارک دار یا در غیر این صورت به یاد ماندنی است که به URL واقعی که می خواهید کلیک تبلیغ را به آن بفرستید هدایت می شود.
چرا از یک URL غرور و نشانی از URL دامنه استفاده می شود؟ این URL ها می توانند شامل هر اطلاعاتی باشند ، از جمله دعوت به عمل ، کلمات کلیدی یا واقعاً هر چیز دیگری.
بیایید بگوییم ، به عنوان مثال ، شما در حال ایجاد یک تبلیغ برای Ubersuggest ، ابزار SEO ما بودید. URL دامنه برای Ubersuggest به شرح زیر است: https://neilpatel.com/ubersuggest/.
به جای استفاده از URL دامنه ، از چیزی مانند: neilpatel.com/FreeSEOHelp استفاده می کنید.
چرا این موضوع در جستجوی پولی اهمیت دارد؟ این تغییر کوچک می تواند تنها فشاری باشد که بیننده برای کلیک بر روی تبلیغات شما نیاز دارد.
استفاده از URL های Vanity چندین مزیت دارد که در یک لحظه به آنها خواهیم پرداخت. اول ، بیایید ببینیم URL های پوچ در عمل چگونه هستند.
نمونه های URL پوچ برای تبلیغات پولی
URL های Vanity ممکن است مانند یک تغییر کوچک به نظر برسند. با وجود بسیاری از استراتژی های SEO ، ممکن است احساس نکنید که ارزش تلاش را دارند.
بیایید نگاهی بیندازیم به URL های بیهوده در طبیعت ، بنابراین می توانید تفاوت آنها را ببینید.
در اینجا آگهی تبلیغاتی Couch Console ، لوازم جانبی جدید نیمکت در فیس بوک است. آنها تبلیغاتی را برای تبلیغ کمپین Kickstarter خود ایجاد کردند.
به URL نگاهی بیندازید:

این نشان می دهد که URL به Kickstarter می رود و چیزی را برجسته می کند که آنها می خواهند شما بدانید – کمپین آنها تازه راه اندازی شده است. این جدید و مهیج است ، چیزی که می خواهید بخشی از آن باشید.
اکنون ، این URL واقعی است که شما را به آن هدایت می کند:

طولانی تر و بسیار جذاب تر است ، درست است؟
در اینجا مثال دیگری از تام جالب توجه می یابد. URL در آگهی پولی “indigogo.com/popular” است.

در اینجا URL است که شما را به آن هدایت می کند:

هیچ کس 14 خط نامه تصادفی را به خاطر نمی آورد. همچنین به شما چیزی درمورد اینکه پیوند شما را به کجا می رساند ، نمی گوید.
آدرس اینترنتی Vanity تمیزتر است ، به افراد نشان می دهد که به کجا هدایت می شوند و به آنها ایده می دهد که با رسیدن به آنجا چه چیزهایی را پیدا می کنند.
چرا URL های Vanity مهم هستند؟
بارزترین مزیت استفاده از پیوندهای سفارشی و بیهوده کوتاه بودن پیوندها است که به خصوص در تبلیغات پولی زیباتر به نظر می رسد. که اعتماد را جلب می کند و از نشان دادن پارامترهای ردیابی به کاربران جلوگیری می کند.
ممکن است فکر کنید ، اکثر افراد فقط روی پیوند کلیک می کنند ، بنابراین واقعاً مهم نیست که پیوند چگونه است.
خوب ، چندین مزیت دیگر استفاده از URL های بیهوده وجود دارد ، از جمله:
- افزایش نرخ کلیک: کاربران دوست دارند وقتی روی پیوند کلیک می کنند بدانند که به کجا می روند. URL هایی که شامل نام تجاری یا اصطلاحات به یاد ماندنی هستند اعتماد را افزایش می دهند و می توانند نرخ کلیک را تا 39 درصد افزایش دهید.
- اعتماد ایجاد می کند: سایت های غیر قابل اعتماد ممکن است پیوندهای عجیب و غریبی را که منجر به ایجاد سایت های ناخواسته یا ویروس می شود به اشتراک بگذارند. پیوند تمیز و خواندنی اعتماد را برانگیخته است.
- راحت تر به یاد داشته باشید و به اشتراک بگذارید: URL های Vanity کوتاه تر هستند و شامل کلمات یا عباراتی هستند که به راحتی به خاطر سپرده می شوند. هیچ کس قرار نیست یک رشته طولانی از حروف و اعداد تصادفی را به خاطر بسپارد ، اما آنها می توانند یک URL کوتاه و سریع مانند: mypodcast.listennow.com را به یاد بیاورند.
- پیگیری را راحت تر می کند: دانستن اینکه ترافیک شما از کجا می آید برای درک عملکرد تبلیغات بسیار مهم است. URL های سفارشی به شما این امکان را می دهند که به راحتی محل ترافیک را ردیابی کنید و داده های مشتری مانند کد کوپن یا کوکی ها را حفظ کنید. بعلاوه ، همه تبلیغات پولی آنلاین نیستند – همچنین می توانید ترافیک تبلیغات چاپی را ردیابی کنید.
تأثیر URL های Vanity در SEO چیست؟
URL های Vanity زیباتر به نظر می رسند ، نرخ کلیک را افزایش می دهند و ردیابی را بهبود می بخشند. اگرچه در مورد سئو چیست؟ آیا آنها می توانند در رتبه بندی Google قدمی بالا ببرند؟
آنها می توانند
Backlinko بیش از 11.5 میلیون نتیجه جستجوی Google را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که URL های کوتاه تر دارای یک مزیت رتبه بندی کوچک هستند.

در حقیقت ، آنها دریافتند که URL هایی که دارای رتبه 1 در Google هستند ، تقریباً 10 کاراکتر کوتاه تر از URL هایی هستند که دارای رتبه 10 هستند.
اکنون مشخص نیست که چرا URL های کوتاه تر رتبه بهتری دارند – این ممکن است که دارای نرخ کلیک بالاتر باشند یا URL های کوتاه تر به Google کمک کنند تا بفهمد صفحه شما چیست. از این گذشته ، همبستگی همیشه به معنای علیت نیست.
آنچه روشن است ، این است که URL های کوتاه تر می توانند اندکی از SEO جستجو کنند.
در اینجا یکی دیگر از مزایای SEO است: استفاده از کلمات کلیدی در URL ها یک عامل رتبه بندی است. این یک عامل کوچک است ، اما می تواند حساب شود.
به خاطر داشته باشید ، این مزایا بسیار ناچیز است. با این حال ، در فضای رقابتی بسیار رقابتی ، این دست اندازهای کوچک می توانند به شما کمک کنند تا از رقابت خود پیشی بگیرید.
فقط اطمینان حاصل کنید که سایر استراتژی های SEO شما نیز در کار است. URL غرور با کلمات کلیدی بهینه سازی ضعیف ، محتوای کم ، محتوای کوتاه مدت یا زمان بارگیری آهسته را جبران نمی کند.
نحوه ایجاد یک URL غرور برای تبلیغات PPC در موتورهای جستجو
اکنون که مزایای URL های سفارشی را فهمیدید ، بیایید در مورد نحوه ایجاد آنها صحبت کنیم. ساده ترین راه این است که در واقع URL را در وب سایت خود ایجاد کنید و از یک تغییر مسیر برای ارسال کاربران به صفحات مناسب استفاده کنید.
مشکل این است که چندین نوع تغییر مسیر وجود دارد.
به طور کلی ، شما می خواهید از یک تغییر مسیر 301 استفاده کنید ، که دائمی است. این به گوگل می گوید که پیوند باید همیشه به صفحه ای که شما هدایت می کنید بروید.
با این حال ، راهی آسانتر از ایجاد تغییر مسیر 301 توسط خودتان وجود دارد.
ساده ترین راه برای ایجاد URL غرور استفاده از ابزار کوتاه کردن URL است. ابزارهایی مانند Cutt.ly ایجاد URL کوتاه شده را آسان کنید.
به صفحه اصلی Cutt.ly بروید ، پیوند خود را وارد کنید و ابزار URL بسیار کوتاه تری را ارائه می دهد:

این پیوند کوتاه تر است ، اما به کاربر هیچ اطلاعاتی نمی دهد ، و این موضوع باعث خراب شدن موضوع می شود.
با این حال ، اگر برای یک حساب پولی ثبت نام کنید ، به URL های مارک دار دسترسی پیدا می کنید ، که می توانید برای راه اندازی URL های بیهوده استفاده کنید.
ابزاری مشابه Rebrandly است که URL های سفارشی ایجاد می کند و همچنین از تغییر مسیرها نیز مراقبت می کند.
در اینجا یک راهنمای گام به گام آسان برای استفاده از URL های بیهوده برای تبلیغات پولی آورده شده است:
- با استفاده از ابزارهای بالا یا در وب سایت خود ، یک URL سفارشی ایجاد کنید.
- تغییر مسیر را از پیوند غرور خود به مقصد نهایی تنظیم کنید. این می تواند یک صفحه فرود ، صفحه پرداخت یا حتی صفحه محصول باشد.
- URL سفارشی را به آگهی جستجوی خود اضافه کنید.
خودشه!
یک قانون وجود دارد که باید از آن آگاهی داشته باشید: Google Ads فقط به شما امکان می دهد از URL های بیهوده متناسب با دامنه ریشه خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید استفاده کنید www.neilpatel.com/ListenToMyPodcast اما نه www.listentoneilspodcast.com.
با این حال ، اگر در صنعت داروسازی هستید ، موتورهای جستجو توانایی شما در استفاده از پیوندهای بیهوده را محدود می کنند. اگر این امر بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد ، می توانید درباره آن در وب سایت Google اطلاعات بیشتری کسب کنید.
چگونه URL های بیهوده برای تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی خود ایجاد کنیم
تبلیغات رسانه های اجتماعی پرداخت شده نیز به دلایل مشابه می توانند از URL های بیهوده بهره مند شوند. آنها می توانند اعتماد ایجاد کنند و به راحتی به خاطر سپرده می شوند.
چگونه آنها را ایجاد می کنید؟
ممکن است زمانی را به یاد بیاورید که فیس بوک به شما اجازه می داد URL نمایش را مستقیماً در تبلیغات ویرایش کنید. شما حتی می توانید از آنها برای ایجاد CTA استفاده کنید، که بسیار مفید بود.
متأسفانه ، این دیگر گزینه ای نیست.
اگر می خواهید از آنها در تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید ، باید از همان مراحل بالا استفاده کنید.
با استفاده از ابزاری برای ایجاد URL یا ایجاد آن در سایت خود ، هدایت URL و سپس افزودن URL سفارشی به تبلیغ خود.
بهترین روش ها برای URL های بیهوده که در کمپین های بازاریابی پولی استفاده می شود
URL های Vanity می توانند تجربه کاربر را بهبود بخشند ، رهگیری را ساده کرده و به شما در دستیابی به اهداف تبلیغات پولی خود کمک کنند.
با این حال ، برای بهبود شانس موفقیت خود ، باید اطمینان حاصل کنید که بهترین روشهای پیوند پوچی را دنبال می کنید.
- کوتاه نگه دارید: فهم URL های کوتاهتر آسان تر است. به علاوه ، بسیاری از سیستم عامل های تبلیغاتی تعداد کاراکترهای URL را که نشان می دهند محدود می کنند ، بنابراین ممکن است URL های طولانی تر حتی در تبلیغات نشان داده نشوند.
- ساده نگه دارید: برای توصیف محتوایی که کاربران می توانند انتظار داشته باشند از زبان توصیفی و کلمات کامل استفاده کنید. هدف فقط کوتاه کردن پیوندها نیست (اگرچه مفید است!) بلکه به کاربران کمک می کند تا در مورد کلیک روی پیوند شما احساس امنیت کنند.
- حرف اول هر کلمه را بزرگ بنویسید: احتمالاً هشتگ هایی دیده اید که کاملاً جواب نمی دهند (# حزب سوسنال به ذهن خطور می کند.) متأسفانه ، بهم پیوستن کلمات می تواند منجر به ترکیب کلمات کمتر از ایده آل شود. نوشتن حروف بزرگ به کاربران در خواندن URL شما کمک می کند. مثلا: www.neilpatel.com/ReadMyBook آسان تر از www.neilpatel.com/readmybook است.
- از خط تیره جلوگیری کنید: خط تیره در URL ها استاندارد است، شما می خواهید از آنها برای URL های بیهوده جلوگیری کنید. آنها URL را طولانی تر می کنند و بعید است افراد بخواهند آن را در آن تایپ کنند.
- در صورت امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید: کلمات کلیدی اندکی رتبه بندی را ارائه می دهند ، اما همچنین درک اهداف صفحه شما را برای کاربران آسان می کنند. اگر منطقی است ، از یک کلمه کلیدی استفاده کنید که به کاربران کمک می کند درک کنند تبلیغات به کجا می کشد.
هنگام ایجاد پیوند غرور خود ، به یاد داشته باشید که کمتر بیشتر است. هدف شما ایجاد یک URL آسان برای خواندن است ، بنابراین آن را بیش از حد پیچیده نکنید. اگر قصد استفاده منظم از آنها را دارید ، استفاده از یک ساختار استاندارد ، مانند کلمه کلیدی و سپس محصول را در نظر بگیرید تا سازماندهی و ردیابی معیارها آسان تر شود.
نتیجه
وقتی صحبت از تبلیغات پولی می شود ، رقابت شدید است. اگر در تلاش برای کلیک کردن و فروش هستید ، قبل از استفاده از URL های سفارشی مطمئن شوید که این اشتباهات PPC را انجام نمی دهید.
URL های Vanity یک استراتژی کوچک اما قدرتمند است که می تواند اعتماد ایجاد کند ، کلیک ها را افزایش دهد و تبدیل های بیشتری را ایجاد کند. تنظیم آنها فقط چند دقیقه طول می کشد و ممکن است فقط آن لبه ای را که به دنبال آن هستید به شما بدهند.
با این حال ، آنها تبلیغات پولی با بهینه سازی ضعیف را جبران نمی کنند ، بنابراین مطمئن شوید که A / B تبلیغات خود را نیز آزمایش می کنید.
آیا قبلاً از URL های پوچ استفاده کرده اید؟ آیا آنها به بهبود ROC PPC شما کمک کردند؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید