
وقتی به کش Google فکر می کنید ، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ این چیزی است که وقتی کامپیوتر ما کند کار می کند روشن می کنید؟ حافظه پنهان در واقع می تواند یک ابزار مفید SEO باشد تا نگاهی اجمالی به آنچه گوگل از شما می خواهد انجام دهید.
در این راهنما ، ما بهترین روش ها را برای استفاده از Google cache برای ردیابی رقبا و کمک به شما در افزایش SERP ها داریم.
Google Cache چیست؟
صفحات ذخیره شده گوگل پشتیبان گیری HTML از محتوای یک صفحه است که در یک زمان خاص گرفته شده است. این اطلاعات در سرور ذخیره می شود و بعداً برای اهداف مختلف قابل بازیابی است.
به صورت دوره ای ، گوگل سایت ها را خزنده می کند و در آن مرحله عکسهای فوری از سایت می گیرد. آنها indسابق بنابراین بعداً می توانند مراجعه کنند تا ببینند از آن زمان چه تغییری کرده است.
Google همچنین تاریخ و زمان آن عکس را ارائه می دهد.
اگر با صفحات کم عملکرد یا نگرانی در مورد نمایه سازی روبرو هستید ، یا اینکه فکر می کنید Google هر چند وقت یکبار سایت شما را خزنده می کند ، ممکن است حافظه پنهان Google پاسخگوی مشکلات شما باشد.
سه نمایش برای وب سایت های ذخیره شده
سه گزینه مشاهده برای سایت های ذخیره شده وجود دارد:
- نسخه کامل
- نسخه فقط متن
- کد منبع
هر نسخه به دلایل مختلف مهم است.
نسخه کامل یک صفحه حافظه پنهان ، تصویری دقیق از سایت هنگام عبور Google از آن ارائه می دهد. این تبلیغات ، بنرها ، سفارشی سازی قلم و غیره را نشان می دهد. این یک کپی از سایت است ، با تمام عناصر طراحی.
فقط متن همان چیزی است که Googlebot هنگام جستجو در سایت مشاهده می کند. این تصاویر ، آگهی ها ، و گرافیک را نمی بیند. تمام آنچه را می خواند متن است.
این مهم به یک دلیل اصلی مهم است: گاهی اوقات محتوای عالی در پشت رسانه ها پنهان می شوند و باعث می شود ربات سایت شما را خزنده کند. به همین دلیل ، Google هنگام جستجوی سایتها از حافظه پنهان فقط متن استفاده می کند.
اگر می خواهید اطلاعات مفیدی از Google cache به دست آورید ، می توانید از هر دوی این نماها برای اهداف مختلف استفاده کنید.
نسخه کامل برای دیدن به روزرسانی های ایجاد شده در سایت ها ضروری است. می توانید به وب سایت رقیبی نگاه کنید که ممکن است کلمات کلیدی خاص شما را بالاتر از حد خود قرار دهد و می توانید ببینید که آنها با گذشت زمان چه تغییراتی در سایت خود ایجاد کرده اند. این مربوط به رسانه و گرافیک است.
با نسخه فقط متن ، نمی توانید این کار را انجام دهید.
بدون نگرانی در مورد قالب بندی ، عکس ها و فیلم ها ، می توانید از حافظه پنهان فقط متن استفاده کنید تا ببینید چه تغییراتی در محتوای خود ایجاد شده است. این روش ساده تری برای مشاهده متن به تنهایی فراهم می کند ، بنابراین چیزی را از دست ندهید.
برای مشاهده منبع صفحه ، کلیک راست کنید و آن را از فهرست انتخاب کنید یا CTRL + U را در Windows فشار دهید.
با این کار کد خام صفحه کاملاً بدون قالب در می آید. حتی اگر نمی توانید کد وب سایت را بخوانید ، ممکن است با درک معنای مختلف برچسب ها ، از نقطه نظر بازاریابی و سئو استفاده کنید.
نحوه مشاهده Google Cached Pages
اگر می خواهید از Google cache برای مشاهده نسخه های صفحه استفاده کنید ، به چند روش می توانید این کار را انجام دهید: به صورت دستی یا با برنامه های افزودنی و ابزار برای کمک به شما.
ما با ابتدایی ترین روش شروع خواهیم کرد.
جستجوی گوگل
برای جستجوی هر صفحه ای که می خواهید مشاهده کنید ، در گوگل جستجو کنید. در این حالت ، ما در حال جستجو برای neilpatel.com هستیم.

اگر به آدرس URL برای اولین نتیجه ، neilpatel.com نگاه کنید ، یک پیکان کوچک رو به پایین در سمت راست آن مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید ، و یک منو با یک گزینه ظاهر می شود: “ذخیره شده”.
برای دیدن نسخه پنهان شده صفحه ، روی آن پیوند کلیک کنید. در بالا یک بنر با تاریخ و زمان عکس برداری و پیوندی برای دسترسی به صفحه فعلی مشاهده خواهید کرد.

روش ساده دیگر تایپ “cache: URL” در نوار جستجو است. اگر “cache: neilpatel.com” را تایپ کنید ، این صفحه شما را به همان صفحه ای می رساند که در بالا می بینیم.
اگر در بنر در بالا فقط متن را کلیک کنید ، این امر تمام رسانه ها ، رنگ ها ، گرافیک ها و قالب بندی ها را از بین می برد ، و در آن زمان یک عکس فوری اصلی از همه متن ها و پیوندهای سایت خواهید داشت.
Google Cache Checker
روش دیگر برای مشاهده صفحات ذخیره شده Google Cache Checker است. چند ابزار مختلف در دسترس است ، اما یکی از آنها دقیق ترین و ساده ترین را پیدا کردم ابزارهای کوچک جستجوگرها.

در اینجا شما می توانید حداکثر پنج دامنه را وارد کنید ، و به شما یک URL حافظه پنهان و پیوندی را می دهد که می توانید برای دسترسی به نسخه ذخیره شده صفحه ، روی آن کلیک کنید.
این روش تقریباً ساده مانند استفاده از Google است و این مزیت را نیز دارد که به شما اجازه می دهد همزمان پنج URL را انجام دهید.
ماشین Wayback
Archive.org تصویری عمیق تر از تاریخچه یک وب سایت ارائه می دهد ، و همچنین یک توسعه یافته Chrome از آن ارائه می دهد ماشین Wayback. فقط با استفاده از روش جستجوی Google یا Google Cache Checker می توانید جدیدترین نسخه را بررسی کنید.
در بعضی موارد ، صفحه ای که می خواهید اطلاعات مربوط به آن را داشته باشید فقط روز قبل پنهان شده است ، بنابراین احتمالاً اطلاعات زیادی از آن دریافت نمی کنید.
Wayback Machine تعداد زیادی اطلاعات درباره چند بار کش شدن سایت در اختیار شما قرار می دهد و حتی آنها هر روز خراب می شوند.

می توانید روی هر تاریخی کلیک کنید و تک تک به روزرسانی های صفحه را که سالهاست انجام شده است پیدا کنید. این یک ابزار قدرتمند است که می توانید با استفاده از آن تغییرات کوچکی در صفحه پیدا کنید که احتمالاً منجر به افزایش بازدید یا رتبه بندی می شود.
4 دلیل استفاده از ویژگی وب سایت ذخیره شده Google
ممکن است از خود بپرسید ، “چرا من می خواهم نسخه های قدیمی صفحات وب را ببینم؟ آیا این فقط برای Google نیست که بتواند سایت ها را خزنده کند ، آنها را فهرست بندی کند و خطاهایی پیدا کند؟ “
خوب ، این درست است ، اما چیزهای فراتر از این وجود دارد. چندین مورد برای جستجوهای Google cache وجود دارد و بعضی از آنها می توانند بسیار قدرتمند باشند.
تغییرات سایتهای رقبا را مشاهده کنید
این استراتژی نینجا یک روش عالی برای ایده گرفتن از کاری است که رقیب شما متفاوت انجام می دهد.
فرض کنید شما ماه هاست که برای یک کلمه کلیدی فوق العاده چالش برانگیز با یک سایت رقیب در همان مکان رقابت می کنید. خوشبختانه ، شما به مدت چهار ماه متوالی نسبت به آنها پیشی گرفته اید.
از ناکجاآباد ، آنها شماره قطعه های شماره یک را به خود اختصاص می دهند و شما نمی توانید درک کنید که چه اتفاقی افتاده است. شما هیچ تغییری در سایت خود ایجاد نکردید ، هیچ به روزرسانی بزرگی انجام نشده است و در بیشتر موارد همه چیز به نظر می رسد.
در این شرایط چه کاری می توانستید انجام دهید؟
می توانید از Google cache استفاده کنید تا ببینید چه تغییراتی ایجاد کرده اند.
بررسی کنید که چه تعداد به روزرسانی کرده اند ، چه تغییرات خاصی ایجاد کرده اند و آن را با شکل قبلی مقایسه کنید. فقط ممکن است بدانید که این به روزرسانی ها دلیل برتری شما نسبت به شما هستند.
بررسی کنید که سایت شما به چه دفعات نمایه می شود
وقتی Google براساس کلمات کلیدی که استفاده می کنید و مخاطبانی را که هدف قرار می دهید ، سایت شما را مرتبط و معتبر تشخیص می دهد ، Googlebot بیشتر اوقات سایت شما را فهرست خواهد کرد.
می توانید از Google cache برای دیدن تعداد دفعات استفاده از آنها استفاده کنید نمایه سازی سایت شما، و این می تواند به شما کمک کند تا مطابق با Google ، محتوای شما با مخاطبان هدف شما هم تراز و مرتبط باشد.
اگر فهمیدید که سایت شما دیروز خزیده شده است و ظرف یک یا دو روز به روز می شود ، می توانید حدس بزنید که این صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا Google اجازه نمی دهد صفحات منسوخ در اطراف قرار بگیرند.
Google همچنین صفحاتی را که مرتباً محتوای جدید وارد می کنند به روز می کند. اگر وبلاگی داشته باشید که به طور منظم در آن مشارکت داشته باشید ، Google شروع به درک صلاحیت شما می کند و سایت را بیشتر جستجو و به روز می کند.
همه این عوامل در مجموع می توانند تأثیر مثبتی در رتبه بندی شما داشته باشند.
از Google Cache برای استفاده استفاده کنید خطاهای محتوا را تشخیص دهید
اگر به یک حافظه نهانگاه وب سایت وب سایت خود نگاه می کنید و از اینکه این سایت به چه دفعات ایندکس می کند راضی نیستید ، شاید بخواهید به محتوای خود نگاه کنید.
نمای فقط متن را بررسی کنید و ببینید آیا مواردی وجود دارد خطاها، کرک پر کردن کلمات کلیدی، یا هیچ منفی دیگری در دنیای جستجوگرها.
اینکه بتوانید نسخه های قدیمی صفحات وب خود را ببینید می تواند به شما کمک کند تعیین کنید برای انجام تغییرات مثبت چه مراحلی را باید بردارید.
به عنوان مثال ، اگر سایت خود را سه ماه پیش به روز کرده باشید و منجر به یک صعود شدید در رتبه بندی شود ، ممکن است بخواهید همین تغییرات را در سایر صفحات سایت خود ایجاد کنید. با استفاده از حافظه پنهان Google ، می توانید ببینید که این تغییرات چه بوده است ، بنابراین می توانید آنها را در جای دیگر پیاده سازی کنید.
مشاهده چه اطلاعاتی Google Caches
ایده عالی دیگر این است که سایت های رقیبی را پیدا کنید که اغلب حافظه پنهان می شوند و همان اقدامات را در سایت شما تقلید می کنند. اگر مشاهده می کنید که یک رقیب سطح بالا یک ویژگی کوچک هفتگی را در سایت خود بارگذاری می کند ، ممکن است بخواهید همان کار را انجام دهید.
در حالت ایده آل ، شما می خواهید همه کارهایی را که سایت های دارای بیشترین شاخص با آنها انجام می شود مدلسازی کنید زیرا گوگل معتقد است که صفحات آنها بیشترین ارتباط را با مخاطبان دارد و همین مخاطبان برای کسب و کار شما اعمال می شوند.
اگر بتوانید کاری را که آنها انجام می دهند انجام دهید ، ممکن است Google فکر کند وب سایت شما نیز نیاز مخاطبان را برآورده می کند و احتمال افزایش در SERP بیشتر است.
محدودیت های Google Cache
درست است که همه چیز در جستجوگرها دارای اهمیت است. هیچ چیز هرگز کامل نیست و همیشه باید آنچه را می بینیم با یک نمک مصرف کنیم. گرچه این یک روش عالی برای ایده گرفتن از آنچه رقبا انجام می دهند درست است ، اما دقیقاً همان چیزی نیست که “Google” می بیند.
کاری که انجام می دهید ، هرگز آنچه Google می بیند نخواهید دید و ما فقط می توانیم سعی کنیم تا حد ممکن به یکدیگر نزدیک شویم.
به عنوان مثال ، Google از یک سرویس ارائه دهنده وب استفاده می کند که از نسخه قدیمی Chrome استفاده می کند ، که بسیاری از ویژگی های آن را پشتیبانی نمی کند.
ارائه دقیقاً همان چیزی که Google می بیند بدون استفاده از همان نسخه مرورگری که از آن استفاده می کنند غیرممکن است.
صفحات حافظه پنهان نیز می توانند نادرست باشند زیرا گوگل همیشه نسخه را هر بار که ایندکس می کند تازه نمی کند. بعضی اوقات ممکن است همان نسخه را هفته ها یا ماه ها ببینید در حالی که هر بار تغییرات جزئی ایجاد می شود.
اجرای تغییرات در سایت شما آسان تر خواهد بود اگر بجای همه موارد یک باره آنها را بصورت چرخشی مشاهده کنید ، اما این در مورد Google صدق نمی کند.
به خاطر داشته باشید که بسیاری از سایت ها از نمایه سازی همراه اول استفاده می کنند و این می تواند باعث ایجاد صفحات خطا شود. اگرچه این تنها دلیل برای دریافت پیام خطا نیست ، اما ممکن است تغییر سایت باعث ثبت نام نادرست حافظه پنهان شود.
سرانجام ، گاهی اوقات گوگل اصلاً یک صفحه را ذخیره نمی کند. اگرچه آنها همه صفحات را فهرست بندی می کنند ، اما همه آنها را ذخیره نمی کنند ، بنابراین ممکن است هرگز تغییراتی در سایت خود یا شخص دیگری مشاهده نکنید. این می تواند شما را به این باور برساند که گوگل حتی سایت شما را ایندکس نمی کند.
اخلاق داستان این است که ، به دلیل آنچه می بینید یا از حافظه پنهان می آموزید ، تغییرات اساسی در سایت خود ایجاد نکنید. می توانید از آن به عنوان ابزاری برای تحقیق و راهنمایی درباره بهبود صفحه استفاده کنید ، اما نباید همه چیز تمام شود.
نتیجه
اگر این اطلاعات ناچیز به نظر برسد ، ما روش های مختلف دیگری داریم که به شما کمک می کنیم رتبه بندی را افزایش دهید و بازدید بیشتری داشته باشید.
در این مورد زیاد استرس نداشته باشید. این یک روش عالی برای دیدن تغییراتی است که رقبای شما ایجاد می کنند و اینکه آیا Google فکر می کند محتوای شما مرتبط است یا خیر ، اما لازم نیست زیاد به آن اعتماد کنید.
روش های زیادی برای افزایش رتبه وجود دارد – این به سادگی یک استراتژی جیبی برای یک روز بارانی است.
آیا از Google cache برای بهبود سایت خود استفاده کرده اید؟ چه چیزی از آن یاد گرفتید؟