نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
بیایید در زمان به کلاس زبان انگلیسی کلاس سوم شما برگردیم – درس روز: مترادف ها.
مترادف ها (با دارچین اشتباه نشوند) کلماتی هستند که معنایی مشابه یا یکسان با یک کلمه دیگر دارند.
اما، شما قبلاً این را می دانید. چیزی که ممکن است ندانید این است که مترادف ها چگونه به شما کمک می کنند ایجاد آگاهی مورد استفاده.
همه چیز به صحبت در مورد محصول شما به طرق مختلف بستگی دارد که همه آنها برای مخاطبان هدف شما مفید هستند. با گسترش روشهایی که درباره محصول خود صحبت میکنید، کاربران بیشتری را جذب میکنید، که در عوض با دادن کلمات کلیدی مرتبطتر برای رتبهبندی، استراتژی سئوی شما را افزایش میدهد (در حالت ایدهآل حتی با قصد خرید بالا – بله لطفاً!)
در واقع، با یافتن و هدف قرار دادن مترادف های محصول، حتی می توانید به یک نقطه فروش منحصر به فرد جدید برای بازار هدف خود دست پیدا کنید.
بیایید دریابیم که سئوی مبتنی بر محصول با مترادفها میتواند رشد شما را به سمت جلو افزایش دهد.
ارزش مترادف ها برای سئو چیست؟
اول از همه، استفاده از مترادف ها بهترین روش رایج سئو است توسط گوگل توصیه می شود.
متخصص سئو و تحلیلگر روند وب مستر، جان مولر، توضیح می دهد که مترادف ها چگونه کار می کنند، به ویژه در ارتباط با هدف و زمینه جستجو:
“… به خصوص وقتی به چیزی مانند «ویرایش ویدیو» در مقابل «ویرایشگر ویدیو» نگاه می کنید، انتظارات از سمت کاربر کمی متفاوت است. از یک طرف می خواهید یک ویدیو را ویرایش کنید. از طرف دیگر ممکن است بخواهید یک ویرایشگر ویدیو دانلود کنید. و بسیار شبیه به نظر می رسد اما … چیزهایی که کاربران در آنجا می خواهند کمی متفاوت هستند“
بنابراین، هنگامی که صحبت از استفاده از مترادف های محصول برای مقیاس کردن استراتژی سئوی شما می شود، نکته کلیدی این است که هدف جستجوی کاربر را با یک مورد استفاده از محصول که به آنها کمک می کند، هماهنگ کنید.
من میخواهم به این نکته اشاره کنم که این نه تنها برای تجارت الکترونیک، بلکه برای B2B نیز خوب کار میکند، زیرا این مشاغل اغلب با حجم کم جستجوی مرتبط با محصول بیشترین مشکل را دارند، و به نظر میرسد سئو ارزش آن را ندارد. . برای اضافه کردن به آن، اغلب بین آنچه مخاطبان شما محصول شما می نامند و آنچه شما آن را درونی می نامید، فاصله وجود دارد، بنابراین این استراتژی تضمین می کند که هر دو زاویه پوشش داده شده است.
این کار را بارها و بارها انجام دهید و نه تنها آگاهی از برند شما را افزایش میدهد، بلکه یک محصول خاص با حجم جستجوی کم را نیز میگیرد و آن را به یک تولیدکننده سرنخ و فروش تبدیل میکند – همه از ترکیب صدها هزار جستجوی ماهانه ارگانیک ( یا بیشتر، بسته به موضوع).
بیایید چند نمونه را مرور کنیم.
نمونه هایی از مترادف های محصول برای سئو
یک مورد استفاده (یا یک نقشه راه برای نحوه تعامل مخاطبان شما با یک محصول) یک راه فوق العاده برای استفاده از مترادف های محصول است. اگر مردم یاد بگیرند که چگونه می توانند از محصول شما استفاده کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که احساس کنند این محصول به آنها مربوط است. هر چه مورد استفاده دقیق تر باشد، برای خواننده احساس شخصی تر می کند.
نمونه هایی از مترادف های محصول در تجارت الکترونیک
مترادف محصول برای تجارت الکترونیک بسیار ساده است. برای مثال، «لباس مناسبتی»، «لباس مهمانی عروسی» و «لباس مهمانی» همگی مترادفهای محصولی هستند که میتوان آنها را به عنوان کلیدواژههای تمرکز در فروشگاههای کت و شلوار مردانه سفارشی یافت.
یک فروشگاه ورزشی آنلاین ممکن است از مترادفهایی مانند «کفش تنیس»، «کفش ورزشی» و «تمرینکننده» استفاده کند تا تمام بازارهای هدف را برای سطوح مختلف لباسهای ورزشی به دست آورد.
حالا بیایید آن را عملی کنیم.
چه مترادف محصولی را برای «وب کم» و «هدفون بلوتوث» استفاده می کنید؟
شاید «دوربین جریانی»، «دوربین جلسه الکترونیکی» یا «دوربین زوم»؟
برای هدفون های بلوتوث، «هدفون نفوذ ناپذیر» یا «هدفون در حال اجرا» چطور؟
همه چیز در مورد موارد استفاده است که با همان هدف جستجو مطابقت دارد.
نمونه هایی از مترادف های محصول در B2B
در B2B، موارد استفاده حتی مرتبطتر میشوند، زیرا یکی از رایجترین سؤالات در چرخه خرید این است: “آیا این واقعاً برای تجارت خاص من مرتبط است؟”
به این عبارات دقت کنید:
-
چت ربات هوش مصنوعی مکالمه ای
-
اتوماسیون پشتیبانی مشتری
-
نرم افزار پیشنهاد محصول
-
پلت فرم تعامل Omnichannel
حتی اگر این موارد کاربرد بسیار متفاوتی دارند و از نظر معنایی متفاوت هستند، فناوری استفاده شده همان نتیجه ای را ایجاد می کند که هر عبارت توصیف می کند. در واقع، این محصول دقیقاً همان محصول (در این مورد یک ربات چت) است که فقط با عبارتی متفاوت توصیف شده است.
ترفند در این مثال خاص این است که در مورد چگونگی ارتباط محصول اصلی، چت بات، با تمام عبارات بالا صحبت کنیم. بشویید و تکرار کنید و اکنون از یک محصول خاص با حجم جستجوی محدود به ترافیک ارگانیک در سطح HubSpot رفتهاید – همه اینها برای مخاطب هدف شما بسیار مرتبط است.
چگونه مترادف های محصول را پیدا و رتبه بندی کنیم
یافتن فرصت های مترادف برای محصولات مستلزم درک عمیق بازار و رفتار جستجوی شخصیت های خریدار است. به عبارت دیگر، بیاموزید که مخاطبان شما چه می خواهند و توضیح دهید که چگونه محصول شما به طرق مختلف به آنها می دهد.

موارد استفاده از محصول خود را درک کنید
بیایید با موارد استفاده از محصول شما شروع کنیم. از کجا باید شروع کرد؟
ابتدا تمام تم های برند مرتبط را گردآوری کنید و سپس بر اساس آن دسته بندی موضوعات بسازید.
فرض کنید مایوهای سازگار با محیط زیست را برای انواع اندام می فروشید و دسته بندی موضوعی شما بر سازگاری با محیط زیست و لباس شنا برای هر نوع بدن تمرکز دارد. همه صفحات خوشه موضوعی به موضوعات برند مرکزی و محصولات شما متصل هستند، اما از زوایای مختلف در مورد آنها صحبت می شود.
در B2B، خوشه بندی موارد استفاده از محصول بر اساس صنعت یا روش معمول است. به عنوان مثال، «چت ربات هوش مصنوعی مکالمه» که قبلاً ذکر شد ممکن است مدیران تجارت الکترونیک را هدف قرار دهد، در حالی که «اتوماسیون پشتیبانی مشتری» یک مورد استفاده با هدف موفقیت مشتری است. به همین ترتیب، «نرمافزار توصیه محصول» توجه تیم محصول را جلب میکند و «پلتفرم تعامل همهکانالی» تیم بازاریابی را جذب میکند.
تنها با این چند کلمه کلیدی، توضیح دادهایم که چگونه تقریباً کل یک تجارت از استفاده از ربات چت سود میبرد – فروش اینجاست!
رقبای معیار
جدای از یادداشت برداری کلی از کلماتی که در وب سایت آنها استفاده می شود، انجام تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی رقیب مفید است. این به شما کمک میکند کلماتی را که آنها رتبهبندی میکنند برای آنها که شما (هنوز) رتبهبندی میکنند، کمک میکند، که به الهام گرفتن موارد استفاده جدید کمک میکند.

زبان مخاطب خود را درک کنید
کمی تحقیق کنید تا ببینید مخاطب هدف شما چگونه به کلمات خود به محصولات شما اشاره می کند. اغلب در B2B فاصله زیادی بین توضیحات آنها و شما وجود دارد. کلمات، عبارات، و هر گونه بینش دیگر مربوط به زبان مورد استفاده را یادداشت کنید.
برخی از مکانها برای گشت و گذار عبارتند از: انجمنهای Slack، رسانههای اجتماعی (مخصوصاً LinkedIn) و Reddit. از رویدادهای حضوری نیز دوری نکنید! هنگامی که مانند صحبت های مخاطبان خود صحبت می کنید، با آنها طنین انداز خواهید شد زیرا درک محصولات شما ساده است. راه رفتن آنها، و صحبت آنها را!
نکته حرفه ای: به طور منظم با مشتریان خود صحبت کنید! بخواهید یک جلسه بازخورد 15 دقیقه ای تنظیم کنید و آن را ضبط کنید. به شما بینش گسترده ای در مورد نحوه صحبت و استفاده از محصول شما می دهد.
اگر کسبوکار شما در رسانههای اجتماعی بزرگ است، ابزارهای نظارت اجتماعی و گوش دادن برای جمعآوری سریع اطلاعات بسیار مهم خواهند بود. نظارت اجتماعی اطلاعاتی را به دست میآورد که قبلاً در گذشته اتفاق افتاده است، در حالی که گوش دادن اجتماعی به مکالمات فعلی در مورد برند شما گوش نمیدهد. هوت سوئیت یک ابزار نظارت اجتماعی گسترده را برای “غواصی عمیق در زیر سطح” ارائه می دهد، در حالی که سخنگو گوش دادن اجتماعی را ارائه می دهد تا بتوانید در زمان واقعی از آن مطلع شوید.
افراد همچنین می پرسند و جستجوهای مرتبط را مرور کنید
ویژگی های Google SERP گنجینه ای از فرصت های مترادف است. اگر بهدنبال «کفش» هستید، احتمالاً خواهید دید که افراد «کفش ورزشی»، «کفش تنیس» و غیره را نیز جستجو میکنند. میتوانید از این ویژگی برای درک هدف جستجوی کاربر استفاده کنید (که به شما کمک میکند مترادفهای هم تراز بیشتری پیدا کنید. ) و اطمینان حاصل کنید که بر اساس آنچه قبلاً رتبه بندی شده است، نوع مناسبی از محتوا را ایجاد می کنید.
ویژگی People Also Ask شبیه به «جستجوهای مرتبط» در پایین SERP است، و همچنین میتوانید از آن برای انتخاب مترادفها استفاده کنید.
آخرین اما نه کم اهمیت ترین، از ویژگی تکمیل خودکار استفاده کنید که نشان می دهد چه چیزی را می توانید در نوار جستجو تایپ کنید:

نکته حرفه ای: استفاده کنید همچنین پرسیده شد برای حفاری عمیق تر در افراد همچنین از مصرف کنندگان بالقوه خود سؤال بپرسید و داده ها را به صورت گرافیکی و انبوه صادر کنید. به همه این سوالات پاسخ دهید و این یک مسیر روشن به سمت مقیاس پذیری SEO است!
تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
بدون تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوای خود و بهینه سازی برای سئو مانند پرتاب اسپاگتی به دیوار و امید به چسبیدن آن است. از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Moz برای یافتن کلمات کلیدی بر اساس موارد استفاده استفاده کنید. این تضمین می کند که کلمات کلیدی مرتبط هستند، حجم جستجو دارند و رقابت نسبتاً کمی دارند. برای یک راهنمای عمیق تر در مورد تحقیق کلمات کلیدی، حتما این راهنما را بررسی کنید!
پس از پایان یافتن تحقیق کلمات کلیدی، گروه های کلیدواژه مرتبط با معنایی را به خوشه هایی تبدیل کنید تا برای هر خوشه، تکه های محتوای جداگانه ایجاد کنید.
قرار دادن کلمات کلیدی را بر اساس ساختار سایت خود متمایز کنید
همه وبسایتها صفحات محصول اصلی دارند، بنابراین مطابقت دقیق کلمات کلیدی با قصد خرید بالا باید روی آنها باشد تا پتانسیل فروش را به حداکثر برسانند.
مترادف های محصولی که از لحاظ معنایی به هم مرتبط نیستند، اما همچنان مورد استفاده مرتبطی دارند، می توانند در حوزه ای مانند وبلاگ استفاده شوند، جایی که می توانید آنها را به طور کامل توضیح دهید و سپس به صفحات محصول اصلی خود پیوند دهید تا انگیزه تبدیل ایجاد کنید.
برای بازگشت به مثال ربات چت، «چت ربات هوش مصنوعی مکالمه ای» در صفحه محصول همیشه سبز بهترین کار را دارد، در حالی که «نرم افزار توصیه محصول» ممکن است در وبلاگ منطقی تر باشد، زیرا باید در مورد نحوه اتصال این دو توضیح دهید. .
اجازه دهید این را با یک جمع بندی سریع جمع بندی کنیم
اول از همه: چرا از مترادف های محصول استفاده می کنیم؟ مترادف های سئو ارتباط صفحات محصول شما را برای یک جستجوی خاص افزایش می دهد. در عین حال، آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی های محتوایی را در آینده توسعه دهید، بنابراین بازی SEO و آگاهی از برند شما را تقویت می کنند.
اما هرگز فراموش نکنید، ابتدا باید موارد استفاده از محصول خود را درک کنید. مشتریان شما چگونه از محصول شما استفاده می کنند؟ چگونه آن را توصیف می کنند؟ برای به دست آوردن جزئیات دانه ای، به این فرآیند عمیق بروید. به اطراف نگاه کنید تا ببینید مشتریان شما از چه زبانی استفاده می کنند، از رقبای خود برای الهام گرفتن استفاده کنید و تحقیقات گسترده ای در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. ویژگی People also Ask و جستجوهای مرتبط را مرور کنید تا اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید و اطمینان حاصل کنید که قرارگیری کلمه کلیدی خود را بر اساس ساختار سایت خاص خود متمایز می کنید.
اکنون شما اصول اولیه استفاده از مترادف های محصول را برای ایجاد آگاهی از موارد استفاده دارید. کلاس اخراج شد!