یکی از دشوارترین وظایف یک متخصص SEO این است که به شرکت یا مشتری شما بگویید سایتشان کند و نامرتب است – و بدتر اینکه ، محتوایی که آنها برای این کار وقت و هزینه زیادی صرف کرده اند مشکل است.
اینجا جایی است که شبکه تحویل محتوا (CDN) می تواند به شما کمک کند.
اگر در ایجاد محتوای با کیفیت بالا سرمایه گذاری می کنید ، احتمالاً باید در نحوه مدیریت دارایی های دیجیتال و سرمایه گذاری در CDN نیز تجدیدنظر کنید.
در این ستون ، شما خواهید آموخت که در CDN به دنبال چه چیزی باشید ، هزینه استفاده از CDN و هزینه های پیاده سازی معمول که باید مراقب آنها باشید.
CDN چه کاری می تواند برای تجارت شما انجام دهد؟
راه تصاویر و ویدئو با یکپارچه سازی (یا نه) در اکوسیستم وب سایت می تواند عملکرد آن را کم یا زیاد کند.
این مورد برای عکاسی سهام ، عکسهای عکس گرفته شده و سبک ، عکس های ویدیویی ، HTML / JavaScript / CSS ، کتابخانه های عکس محصولات و تجارت الکترونیکی ، فایلهای فقط صوتی و طرح های گرافیکی با دقت ساخته شده به طور یکسان است.
به CDN ها مانند EZ-Pass فکر کنید. CDN ها اساساً به عنوان یک تقاطع ترافیکی چند مسیری عمل می کنند که ارائه دهندگان اینترنت و سرورهای مختلف می توانند به یکدیگر متصل شوند و از طریق هر منبع به ترافیک وب سایت دسترسی پیدا کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آنها دارایی ها و ترافیک را به عنوان فراخوانی دارایی ها با بارگذاری صفحه به جای انتظار برای بارگیری هر دارایی در صفحات منفرد ، به جلو و عقب منتقل می کنند یا به عنوان یک عنصر سخت رمزگذاری شده ارائه می شوند.
این اتفاق در سراسر جهان در چندین مکان اتفاق می افتد ، نه اینکه برای همه خدمات و تحویل محتوا به یک سرور واحد اعتماد کنید.
این میزبان سرورها برای کاهش زمان بارگذاری و کوچک کردن مسیر تحویل ، پرونده های ذخیره شده را برای ارائه آماده نگه می دارند.
به همین ترتیب ، داشتن CDN به این معناست که به جای سفر بیش از کندتر مسیرهای برگشت به مقصد ، بر روی شاهراه بپرید و EZ-Pass خود را اسکن کنید. CDN ها با بهینه سازی مسیرهای ترافیک وب ، سرعت و کارایی را بهبود می بخشند.
دیدن شبکه تحویل محتوا (CDN): چیست و چگونه کار می کند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصول اولیه
CDN ها چگونه اهداف سئو سازمانی را پشتیبانی می کنند
CDN ها به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده اند (به ویژه در SEO شرکت) و فقط با افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا ارزش بیشتری پیدا می کنند.
هر متخصص سئو که ارزش نمک خود را داشته باشد می تواند به شما بگوید که سرعت یک عامل فوق العاده مهم در بهبود رتبه وب سایت و صفحه کلی و تجربه ی کاربر.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این دقیقاً یک راز نیست که Google ارزش زیادی برای تجربه صفحه قائل است. به عنوان یک سازمان ، تلاشهای زیادی برای ایجاد انگیزه در ارائه کارآمد وب و ایجاد حداقل اختلالات کاربر انجام داده است.
تقریباً به روزرسانی الگوریتم Google در چندین سال اخیر (به صورت عمومی مورد بحث قرار گرفته است) عناصری را برای بهبود تجربه صفحه ، سرعت و تحویل محتوا در بر داشته است.
هرچه مدت زمان طولانی تری برای ارائه و ارائه محتوا طول بکشد ، یک کاربر احتمالاً تلاش خود را کنار می گذارد و ادامه می دهد. هر خشم ترک در صفحه ای که بارگیری نمی کند ، پول است یا یک سرب از دست رفته است.
نه تنها این بلکه سرعت نیز هست از نزدیک با به روزرسانی مورد انتظار Core Web Vital گره خورده است.
فراتر از عملکرد UX ، CDN همچنین با اطمینان از رمزنگاری و انتقال ایمن ، داده های توزیع شده ، SSL فعلی و بارهای ترافیکی متعادل ، یک لایه امنیتی به وب سایت شما اضافه می کند.
این به شما کمک می کند تا از تجارت شما در برابر حملات سایبری انکار سرویس (DDoS) محافظت کنید ، جایی که هدف شیطانی ایجاد یک موج ترافیک در تلاش برای بارگذاری بیش از حد و خراب کردن سرور است.
حملات DDoS دو برابر تخمین زده می شود بیش از 15 میلیون نفر در سال تا سال 2023. زمان آماده سازی برای مدیریت ایمن دارایی اکنون است.
در یک راه حل CDN به دنبال چه چیزی باشید
احتمالاً مهمترین نکته این است که آیا CDN سریعتر از اصل شما است. اگر نه ، چه فایده ای دارد؟
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در ارائه پرونده های کوچک و بارهای بزرگ به طور یکسان عملکرد خوبی دارد.
در حالت ایده آل ، شما این فرصت را خواهید داشت تا راه حل های احتمالی CDN خود را به نمایش بگذارید. در اینجا چند معیار متداول وجود دارد که می خواهید آزمایش و کاوش کنید:
- زمان پاسخ DNS در مایل آخر و کاربر نهایی. شما نمی خواهید فقط در خانه آزمایش کنید تا بعد از پیاده سازی بدانید که یک مجموعه پیچیده DNS باعث ایجاد انتظار طولانی برای کاربران نهایی می شود.
- عملکرد ساعت اوج. اگر وب سایت شما با توجه به روزهای هفته یا ساعات روز نوسانات زیادی در ترافیک را تجربه می کند ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که فشار CDN را در بیشتر مواقع آزمایش می کنید.
- زمان اتصال. در اینجا ، شما به طور خاص به دنبال اتصال شبکه عالی ، تأخیر کم و از دست رفتن بسته صفر هستید.
- در دارایی های کم محبوب تر منتظر بمانید. CDN ها یک محیط مشترک هستند و شما می خواهید مطمئن شوید که در صورت بازیابی دارایی های کمتر درخواستی از سرور مبدا در مقابل سرویس دهی از لبه ، بازیابی می شوند (همانطور که دارایی های محبوب هستند).
- کش کش / خانم. باید این را در داشبورد خود به صورت نسبت بیان کنید و نمی خواهید بسیاری از درخواست ها به اصل خود برگردند.
- توان عملیاتی این نباید کمتر از مبدأ دارایی های هر اندازه باشد.
- ادغام API. با اطمینان از اینکه CDN می تواند با نرم افزار موجود و همچنین لیست خواسته های شما پیکربندی شود ، از سرمایه گذاری خود کمی مطمئن شوید.
در مورد آنچه در یک ارائه دهنده CDN جستجو می کنید ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که آنها دارای یک شبکه متنوع و بزرگ هستند. به عنوان مثال ، آکامای بزرگترین ارائه دهنده CDN است و دارای افتخار است بیش از 300،000 سرورها در 130 کشور
شما همچنین می خواهید بدانید که مکان سرورهای آن نیاز مخاطبان شما را برآورده می کند – چه امروز و چه به طور بالقوه به بازارهای جدید تبدیل می شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال اگر به دنبال بهبود تحویل محتوا در آمریکای جنوبی یا آفریقا هستید ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که انتخاب CDN شما دارای سرورهای فراوان در آن مناطق است. با این کار گزینه های شما بیش از این که آمریکای شمالی یا اروپا را که شبکه های سرور گسترده ای دارند هدف قرار دهید ، محدود می شود.
هزینه استفاده از CDN چقدر است؟
مانند همه راه حل های بازاریابی ، تنوع زیادی در هزینه وجود دارد.
هرچه پرسش از نظر بار محتوایی بیشتر باشد ، راه حل گران تر است. به همین دلیل ممکن است CDN ها برای وب سایت های فوق العاده کوچک معنی نداشته باشند. بهینه سازی دستی هر تصویر یا دارایی و صرفه جویی در هزینه آسان تر است.
با این حال ، برای سایت های سطح متوسط و سازمانی ، تولید و گسترش محتوا به سرعت بهینه سازی و کنترل دستی را به روشی ناکارآمد برای مدیریت و ارائه محتوا از طریق خواص وب تبدیل می کند.
گرچه ممکن است در سال هزینه بیشتری داشته باشد واقعی دلار نسبت به اینکه خودتان آن را انجام دهید ، کار الف) واقعاً تمام می شود و ب) هزینه فروش شما را ندارد و به دلیل کند بودن زمان پاسخ سرور و تجربه کاربر ناامید کننده منجر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به طور کلی ، مشاغل متوسط می توانند انتظار داشته باشند که ماهیانه حدود 200 دلار بپردازند و راه حل های بزرگ و سطح متوسط تقریباً همیشه یک پیشنهاد شخصی هستند.
مزیت این برنامه ها ، در پشت مه قیمت گذاری ، این است که آنها همچنین اغلب دارای ویژگی های امنیتی تضمین شده ، تجزیه و تحلیل پیشرفته و داده های کاربر موجود ، تضمین های به روز و گزینه های پیشرفته تحویل / حافظه پنهان برای اطمینان از یک تجربه مثبت مهم نیست ، هر چقدر سایت بزرگ باشد .
ممکن است متوجه شوید که نرخ CDN بسته به مکان شما و همچنین به دلیل مشکلات شبکه سرور که در بالا ذکر شد ، متفاوت است.
برای موارد مشترک در پیاده سازی CDN مراقب باشید
اگر در حال خواندن و منتظر افتادن کفش دیگر بودید ، استفاده از CDN چند اشکال جزئی دارد که بیشتر مربوط به تنظیم صحیح آن است.
همه اینها راه حل های نسبتاً ساده ای دارند اما اگر می خواهید از طریق انتقال محتوا به CDN بروید ، ارزش دارد که با چشمان باز وارد شوید.
ممکن است به یک توسعه دهنده برای ادغام نیاز داشته باشد
بسیاری از وب سایت ها به خوبی با CDN ها ادغام می شوند ، اما اگر به صورت سفارشی پیش بروید ، پیکربندی آن بر روی یک تنظیم سفارشی می تواند کمی دردناک باشد و نیاز به مداخلات اختصاصی توسعه دهنده دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نیاز به بودجه برای استفاده از CDN
این هزینه اضافی علاوه بر هزینه میزبانی وب / وب سایت موجود است.
ارائه دهندگان شبکه ممکن است CDN را مسدود کنند
چند ارائه دهنده شبکه (بسیار اندک ، اما هنوز هم قابل توجه!) ممکن است CDN را مسدود کنند. به نظر می رسد رایج ترین مقصر در موضوعات Reddit Microsoft Ajax CDN مربوط به jQuery است ، اما راه حل های نامگذاری وجود دارد که معمولاً این مسئله را حل می کند.
مسائل Traceroute
اگر CDN شما از یک پایگاه داده نقشه برداری جغرافیایی شخص ثالث استفاده می کند ، این امکان وجود دارد که به کاربر نهایی آدرس IP اشتباهی اختصاص داده شود. برای اطمینان از اینکه CDN درخواست شما را از طریق یک مسیر غیر منطقی و طولانی ارسال نمی کند ، این کار را در طول فرآیند نصب و هر سال اغلب انجام دهید.
نتیجه
TL؛ DR CDN ها این است که به شما کمک می کند تا محتوای سایت شما به سرعت ارائه شود ، که به نوبه خود تجربه کاربر و عملکرد وب سایت را به طور ایمن و با تأثیرات محدود بر روی سرور شما بهبود می بخشد.
شرکت هایی که از CDN برای میزبانی و توزیع محتوا استفاده می کنند ممکن است رتبه بندی جستجو را بهبود ببخشند و انتظار وب سایت ایمن تر و تجربه کلی کاربر بهتر را داشته باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع بیشتر: