برای هدف گذاری به چند کلمه کلیدی جدید ، داغ و بخارپز احتیاج دارید؟
آره منم همینطور.
اگر مانند من هستید و از استفاده از کلمات کلیدی مشابه دیگران خسته شده اید ، وقت آن رسیده است که به سراغ رسانه های اجتماعی بروید.
من می دانم که ممکن است اولین چیزی که در مورد تحقیق در مورد کلمات کلیدی به ذهن می آید ، اجتماعی نباشد-اما می تواند یک منبع عالی برای کلمات کلیدی طولانی مدت و پر بازدید باشد.
در اینجا دلیل آن است:
یک فرد معمولی تقریباً هزینه می کند سه ساعت روز خود را در رسانه های اجتماعی ، و سیستم عامل های اجتماعی به طور پیوسته در حال جمع آوری اطلاعات در مورد آنچه ما انجام می دهیم ، چه کسانی را دوست داریم ، کجا می رویم و چه نوع محتوائی باعث می شود کلیک کنیم.
این باعث می شود که برای جستجوی کلمات کلیدی وارد اتاق توله سگ شوید.
بیایید هشت راهی را بررسی کنیم که می توانید از رسانه های اجتماعی برای کشف کلمات کلیدی برای الهام بخشیدن به محتوا ، تبلیغات PPC یا SEO استفاده کنید.
1. از گزینه های هدف گذاری تبلیغات فیس بوک برای نگاهی به رفتار مخاطبان استفاده کنید
حتی اگر می دانید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند ، این احتمال وجود دارد که همه چیز را درباره آنها ندانید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اما فیس بوک چنین می کند.
پلتفرم اجتماعی جایی است که اکثر ما جزئیات زندگی ، مشاغل ، آنچه را که دوست داریم ، به چه موضوعاتی علاقه داریم و چه محصولاتی را خریداری می کنیم ، به اشتراک می گذاریم.
فیس بوک همه این داده ها را برای هدف گیری تبلیغات جمع آوری می کند. با این حال ، می توان از آن برای تحقیقات کلمات کلیدی و یافتن موضوعات مرتبط استفاده کرد.
با استفاده از گزینه های هدف گیری فیس بوک ، می توانید در مورد مخاطبین خود اطلاعات کسب کنید:
- محل.
- سن.
- جنسیت
- منافع.
- وضعیت رابطه.
- زبان ها.
- سطح تحصیلات.
- جایی که آنها کار میکنند.
نکته: گروه های فیس بوک منبع دیگری برای اصطلاحات کلیدی هستند. به دنبال “موضوعات محبوب” در گروه های صنعتی برای ایده های کلمه کلیدی باشید:
2. به قابلیت جستجوی توییتر شیرجه بزنید
آه ، توییتر
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
صفحه اصلی محتوای اندازه نیش ، اخبار فوری و برخی عجایب نیز دارد.
بر خلاف سایر سیستم عامل ها ، جایی که محتوا ممکن است چند ساعت (یا حتی چند روز) تازه بماند ، روندهای توییتر تقریباً در زمان واقعی حرکت می کنند.
این باعث می شود توییتر برای یافتن شرایط کلیدی به موقع ایده آل باشد.
برای یافتن موضوعات جالب ، به بخش “کاوش” بروید.
چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد – توجه ویژه ای به موضوعات زیر “برای شما” و “روند” داشته باشید. اینها موضوعاتی است که مردم منطقه و صنعت شما در مورد آن صحبت می کنند.
یکی از اشکالات این استراتژی این است که اگر در حال حاضر در توییتر فعال نیستید مفید نخواهد بود.
اگر چنین هستید ، توییتر گنجینه ای برای ایده های موضوعی و کلمات کلیدی بلند است که می توانید در SEO از آن استفاده کنید.
3. در هشتگ های اینستاگرام جستجو کنید تا محتوای مربوطه را کشف کنید
آنچه که به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن عکس سگ ها و نان تست آووکادو آغاز شد ، اکنون به دلیل هشتگ ها ، یک موتور جستجوی صادقانه است.
به اینستاگرام سر بزنید و عبارتهای کلیدی موردنظر خود را جستجو کنید ، سپس به سایر هشتگ هایی که کاربران به پست ها اضافه می کنند ، نگاهی بیندازید.
فرض کنید می خواهید در مورد محتوای SEO پست بگذارید. #SEO را جستجو کنید ، سپس هشتگ هایی را که پست های اخیر استفاده می کنند را مشاهده کنید.
چند پست اول ناخواسته بود ، بنابراین آنها را حذف کردم. در چند پست ، یکی را پیدا کردم که از این هشتگ ها استفاده می کرد:
برنده تمام پولها! باران تاکو و بوریتو می بارد!
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
از ده ها اصطلاح کلیدی مرتبط و بلند می توانم برای ایجاد محتوا ، هدف گیری SEO ، حتی تبلیغات پولی استفاده کنم. جستجوی هر یک از این هشتگ ها کلمات کلیدی بیشتری را در اختیار من قرار می دهد.
همچنین می توانید از ویژگی تکمیل خودکار برای تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید.
فرض کنید من می خواهم محتوای مربوط به بازاریابی B2B را پیدا کنم.
اینستاگرام با مهربانی موضوعات دیگری را که کاربران به آن علاقه دارند نشان می دهد. من می توانم از این هشتگ ها در محتوای Insta خود برای افزایش دسترسی خود استفاده کنم-یا آنها را به لیست اصطلاحات کلیدی بلند مدت خود اضافه کنم.
4. از قابلیت جستجوی تکمیل خودکار YouTube استفاده کنید
YouTube فقط برای یافتن فیلم های خنده دار گربه نیست – در واقع دومین موتور جستجوی محبوب است (پس از Google در رتبه 2 قرار دارد.)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
برای یافتن اصطلاحات کلیدی مرتبط ، عبارت اصلی را تایپ کنید و ببینید YouTube چه چیزی ارائه می دهد:
البته ، همه شرایط مفید نیستند – برای مثال ، [B2B gta glitch] اگر B2B را جستجو کنید ، احتمالاً آن چیزی نیست که به دنبال آن هستید – اما هنوز منبع خوبی برای ایده های موضوعی و کلمات کلیدی SEO است.
5. جستجوی روند جستجو در Pinterest
Pinterest بیشتر از دستور العمل های بوریتو و لیست سطل های مسافرتی را در خود جای داده است-همچنین می تواند برای جستجوی کلمات کلیدی بلند که ممکن است به تنهایی به آنها فکر نکرده باشید مفید باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مانند دیگر موتورهای جستجو ، Pinterest نتایج را بر اساس محتواهایی که فکر می کند کاربران بیشتر احتمال دارد با آنها تعامل داشته باشند ، نشان می دهد.
به عنوان مثال ، جستجو [keyword research] مقدار زیادی محتوا در مورد نحوه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ، استفاده از ابزارهای رایگان و تحقیق به طور خاص برای ترافیک ارگانیک باز می گرداند.
اینها کلمات کلیدی طولانی هستند که می توانم از آنها برای SEO یا ایجاد محتوا استفاده کنم.
تکمیل خودکار Pinterest ایده های بیشتری را با پیشنهاد افزودن جستجو به یک کلمه کلیدی اصلی ارائه می دهد:
6. به آنچه اینفلوئنسرها در Linkedin می گویند گوش دهید
Linkedin خانه بیش از 722 میلیون سطح رکورد تعامل را مشاهده می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگر در B2B ، فروش ، بازاریابی یا تصمیم گیرندگان سطح بالا قرار دارید ، Linkedin باید خانه جدید شما باشد.
چند روش برای استفاده از Linkedin برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد ، از جمله دنبال کردن مواردی که اینفلوئنسرها در مورد آن صحبت می کنند.
کلمه کلیدی را جستجو کنید ، سپس انتخاب کنید مردم برای پیدا کردن تأثیرگذار ، سپس کلیک کنید مشاهده همه فعالیت ها در پروفایل آنها با این کار پستهایی که در 90 روز گذشته به اشتراک گذاشته اند به شما نشان داده می شود.
به دنبال هشتگ ها ، ایده های محتوا و گروه هایی باشید که با آنها تعامل دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مانند یوتیوب و اینستاگرام ، همچنین می توانید از ویژگی تکمیل خودکار Linkedin برای پیدا کردن شرایط مرتبط استفاده کنید:
7. از BuzzSumo استفاده کنید
BuzzSumo یک ابزار رسانه اجتماعی است که به شما کمک می کند تا جذاب ترین موضوعات را بیابید ، با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید و موضوعات محبوب را زیر نظر بگیرید.
ممکن است اکنون بهترین مکان برای تحقیق کلمات کلیدی به نظر برسد ، اما اینطور است.
در اینجا دلیل آن وجود دارد – Buzzsumo به جذاب ترین محتوا در چندین سیستم عامل اجتماعی نگاه می کند ، به این معنی که تقریباً در همه جا گوش می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در اینجا نتایج “فروش b2b” آمده است:
توجه داشته باشید که جذاب ترین مطالب را در فیس بوک ، توییتر ، Pinterest و Reddit نشان می دهد.
به علاوه ، می توانید از فیلترها برای مرتب سازی بر اساس مکان ، نوع محتوا ، تعداد کلمات و غلبه بر واکنش استفاده کنید.
من همچنین ابزار جستجوی “تأثیرگذار” را دوست دارم ، که به شما امکان می دهد موضوعاتی را که تأثیرگذارترین افراد صنعت در مورد آنها صحبت می کنند جستجو کنید.
8. ابزار گوش دادن اجتماعی خود را کاوش کنید
اگر از ابزار گوش دادن اجتماعی مانند Awario و Mention استفاده می کنید ، آنها منبع دیگری برای کلمات کلیدی هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این ابزارها با جمع آوری تمام موضوعات اصلی که مردم درباره آنها در یک جا صحبت می کنند ، کار را برای شما انجام می دهند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود ، زیرا مجبور نیستید چندین ابزار را جستجو کنید.
همچنین می توانید سر و صدا را فیلتر کنید تا بتوانید روی کلمات کلیدی که برای برند و صنعت شما اهمیت دارد تمرکز کنید.
از آن برای ردیابی نام تجاری خود ، دنبال کردن روندهای صنعت و یافتن افراد تأثیرگذار استفاده کنید.
جستجوی اجتماعی و جستجو با هم مانند شیر و کوکی ها انجام می شود
اجتماعی و جستجو آنطور که فکر می کنید جدا نیستند. مطمئناً رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند ، اما مکمل یکدیگر هستند.
شبکه اجتماعی می تواند به شما در درک بهتر موضوعات مورد علاقه مخاطبان ، موضوعاتی که ارسال می کند و محل فعالیت آنها بیشتر کمک کند.
مانند شیر و کوکی ها ، اجتماعی و SEO با هم بهتر هستند!
اعتبار تصویر ویژه: پائولو بابیتا