
آیا تا به حال احساس کرده اید شخصی در حال تماشای آنلاین شماست؟ آن کفش هایی که به تازگی در آمازون جستجو کرده اید ناگهان در تبلیغات در فیس بوک خودنمایی می کنند. شاید شما شروع به دیدن تبلیغات در YouTube برای تفریحی کنید که برای تعطیلات آینده درباره آن تحقیق می کردید.
واقعیت این است که شما تحت نظر هستید. در واقع ، بازاریابان از کوکی ها برای ردیابی اقدامات کاربران اینترنت برای سالها استفاده کرده اند – اما ممکن است به زودی تغییر کند. گوگل اعلام کرد که هستند پایان دادن به استفاده از کوکی های شخص ثالث. در نتیجه ، بیشتر مشاغل مجبورند برای مواردی مانند هدف گذاری تبلیغات ، به داده های شخص اول اعتماد کنند.
این برای استراتژی بازاریابی شما به چه معناست؟ ممکن است آنچنان که فکر می کنید بد نباشد.
آنچه شما باید درباره داده های شخص اول و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد تبلیغات پولی هدفمند بدانید ، در اینجا آمده است. (هشدار تخریب: در واقع ممکن است در طولانی مدت برای استراتژی PPC شما بهتر باشد!)
داده های شخص اول چیست؟
قبل از اینکه بدانیم این تغییر برای تبلیغات پولی شما چیست ، بیایید در مورد انواع مختلف داده های شرکت های بازاریابی استفاده کنیم.
داده های شخص اول اطلاعاتی است که شرکت ها از منابع خود در مورد مشتریان خود جمع آوری می کنند. به عنوان مثال ، داده های ابزار ردیابی وب سایت ، مشترکین ایمیل یا نظرسنجی از مخاطبان.
داده های شخص ثالث زمانی است که دو یا چند سازمان دور هم جمع می شوند تا داده های خود را به طور متقابل به اشتراک بگذارند. داده های شخص ثالث توسط یک منبع جمع آوری می شود ، اغلب جمع می شود و سپس به شخص ثالثی که هیچ ارتباطی با منبع اصلی ندارد ، فروخته می شود.
به طور خلاصه:
- داده های شخص اول: اطلاعاتی که در مورد مشتریان یا بازدید کنندگان سایت خود جمع می کنید
- داده های شخص ثالث: اطلاعات شما و شخص دیگری با هم جمع می شود
- داده های شخص ثالث: داده هایی که توسط یک طرف جمع آوری شده و با شخص ثالث غیرمرتبط فروخته یا به اشتراک گذاشته شده است
چه تفاوتی بین داده های شخص اول و داده های شخص ثالث وجود دارد؟
داده های شخص ثالثنوع گوگل در حال حذف تدریجی است ، به داده های جمع آوری شده از شخص ثالث (همانطور که حدس زده اید) از شخص ثالث اشاره دارد ، به معنای یک سایت یا نهاد بدون ارتباط مستقیم با منبع اصلی.
داده های شخص ثالث جمع آوری ، جمع شده و به اشخاص دیگر فروخته می شود. مشکل این است که مارک های خریداری کننده داده ایده چندانی از کجا ندارند.
مسائل دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید داده های شخص ثالث را خریداری کنید ، اما رقبا نیز می توانند. این مسئله رقابت پذیری را سخت می کند.
این نمودار به نشان دادن تفاوت بین انواع مختلف داده کمک می کند.

چرا داده های شخص ثالث تدریجی حذف می شوند؟
دلیل اصلی حذف تدریجی داده های شخص ثالث به دلیل عمده مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی است.
دیوید تمکین ، مدیر مدیریت محصول ، حریم خصوصی تبلیغات و اعتماد در Google ، به اشتراک گذاشته ،
برای اینکه از مزایای تبلیغات مربوطه بهره مند شوند ، افراد مجبور نیستند ردیابی در سراسر وب را بپذیرند. و تبلیغ کنندگان نیازی به پیگیری مصرف کنندگان فردی در سراسر وب ندارند تا از مزایای عملکرد تبلیغات دیجیتال بهره مند شوند.
پیشرفت در جمع ، ناشناس ماندن ، پردازش روی دستگاه و سایر فناوری های حفظ حریم خصوصی مسیر روشنی را برای جایگزینی شناسه های منفرد ارائه می دهد.
گوگل تنها کوکی ها را حذف نمی کند. Firefox در سال 2013 استفاده از کوکی ها را متوقف کرد، و مایکروسافت “پیشگیری نکن” را به عنوان تنظیمات پیش فرض خود قرار داد همان سال.
علاوه بر مسائل مربوط به حریم خصوصی ، کوکی ها آنطور که برخی تصور می کنند دقیق نیستند. به عنوان مثال ، آنها همیشه نمی توانند کاربران را در دستگاه های مختلف ردیابی کنند.
اگر از طریق تلفن خود برای یک جفت کفش خرید می کنید اما آنها را از لپ تاپ خود خریداری می کنید ، ممکن است باز هم تبلیغات مربوط به آن کفش را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنید – که برای تبلیغات وحشتناک است ، زیرا مارک ها برای هدف قرار دادن کاربرانی که قبلاً تبدیل کرده اند ، پول را هدر می دهند.
استفاده از داده شخص اول چگونه بر تبلیغات شخصی تأثیر می گذارد؟
همانطور که Google کوکی های شخص ثالث را حذف می کند ، بسیاری از مارک ها برای شخصی سازی بهتر تبلیغات ، از داده های شخص اول استفاده می کنند. این برای استراتژی پرداخت بازاریابی شما به چه معناست؟
نگران نباشید نیازی به بازسازی استراتژی بازاریابی خود از ابتدا نخواهید داشت. با این حال ، چند تغییر وجود دارد که می خواهید به آنها توجه کنید:
- مارک ها باید روی جمع آوری داده های شخص اول متمرکز شوند: اگر در مورد مخاطبان خود اطلاعات جمع آوری نکرده اید ، زمان آن فرا رسیده است. میزبانی مسابقات ، استفاده از ابزار ردیابی وب سایت یا ارسال نظرسنجی را برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود در نظر بگیرید.
- تجزیه و تحلیل رقابتی سخت تر خواهد شد: یکی از سقوط داده های شخص ثالث این است که شما و رقبای خود از داده های هدفگیری دقیقاً یکسانی استفاده می کنید. با دور شدن از کوکی های شخص ثالث ، ممکن است درک اینکه چرا رقبای شما اقدامات خاصی را انجام می دهند دشوارتر شود.
- تبلیغات ممکن است شخصی تر شوند: داده های شخص اول داده هایی است که از بازدید کنندگان واقعی سایت و مشتریان شما ایجاد می کند و ایجاد یک تجربه شخصی را آسان تر می کند.
روز به روز ، دور شدن از داده های شخص ثالث بعید است که به طرز گسترده ای بر دنیای بازاریابی تأثیر بگذارد. بیشتر مارک ها بیشتر به داده های شخص اول اعتماد می کنند. با این حال ، گوگل همچنین در حال ایجاد آنچه آنها “sandbox حریم خصوصی” می نامند ، به مارك ها اجازه می دهد بدون حمله به حریم خصوصی کاربران ، کاربران را هدف قرار دهند.
مارک هایی که می خواهند موفق شوند نباید کاملاً به برنامه داده جدید Google اعتماد کنند زیرا استفاده از این نوع داده ها مزایای زیادی دارد؟
مزایای استفاده فقط از داده های شخص اول برای شخصی سازی تبلیغات
چرا باید به جای اعتماد به حریم خصوصی حریم خصوصی Google ، به سراغ داده های شخص اول بروید؟
برای مبتدیان ، بیشتر مارک ها در حال افزایش اعتماد خود به داده های شخص اول هستند ، که احتمالاً به این معنی است که آنها نتایج مثبتی را مشاهده می کنند. به گفته گوگل ، 87 درصد مارک های APAC آن را در تلاشهای بازاریابی آنها حیاتی بدانند.

بیایید چند مزیت دیگر را نیز بررسی کنیم.
اطلاعات شخص اول دقیق تر است
داده های شخص اول اطلاعاتی است که در مورد مشتریان خود جمع آوری می کنید. این دقیق تر بودن آن را انجام می دهد زیرا شما می دانید که در مورد چه کسی و از کجا آمده است.
داده های شخص ثالث فروخته می شود و گاهی اوقات مجدداً فروخته می شود ، این بدان معنی است که مارک ها به داده های منبع دسترسی ندارند و گاهی اوقات ایده بسیار کمی در مورد محل واقعی داده ها دارند.
افزایش عملکرد بازاریابی
برخی از مردم واقعاً نگران پایان دادن به داده های شخص ثالث هستند ، اما من اینگونه نیستم. چرا؟ زیرا داده های شخص اول فقط دقیق تر نیستند. همچنین در رانندگی مصرف کنندگان برای اقدام بسیار کارآمدتر است.
طبق مطالعه انجام شده توسط گروه مشاوره بوستون ، بازاریاب هایی که از داده های شخص اول استفاده می کنند ، افزایش بهره وری بازاریابی را مشاهده می کنند و تقریباً تولید می کنند درآمد حاصل از یک تبلیغ یا قرارگیری را دو برابر کنید.
رقبای شما داده های یکسانی ندارند
ایستادگی در فضای مجازی گاهی احساس غیرممکن است. با میلیون ها شرکت ، میلیاردها کاربر اینترنت و محتوای بیشتر که هر روز از بین می رود ، مارک هایی که می خواهند خود را برجسته کنند با یک صد سر و صدا روبرو می شوند.
با داده های شخص ثالث ، شما و رقبای خود می توانید داده های دقیق یکسانی را بخرید ، که رقابت پذیری را بسیار دشوار می کند. با این حال ، رقبای شما به داده هایی که جمع آوری می کنید دسترسی ندارند ، آزمایش طرح های جدید یا کشف فرصت های مربوط به ترافیک و مشتریان خود را آسان می کند.
می توانید شخصی سازی را دو برابر کنید
به گفته فارستر ، 89 درصد شرکت های دیجیتال در شخصی سازی بازاریابی سرمایه گذاری کنید. فهمیدن چرا وقتی آسان است 80 درصد از مشتریان گزارش می دهند که احتمال خرید آنها از مارک هایی که تجربه شخصی ارائه می دهند بیشتر است.
استفاده از داده های شخص ثالث برای شخصی سازی هرگز مطابقت کامل نداشت. ممکن است شما ندانید که مشتری چه زمانی از دستگاه دیگری تبدیل می کند یا داده های استفاده شده شما کج است. با استفاده از داده های شخص اول ، می توانید در شخصی سازی اطلاعات ، از دانش دقیق داده های خود مطمئن شوید.
استانداردتر است
تصور کنید از پنج نفر می خواهید یک قطعه پازل بسازند. شما به آنها پارامترهای یکسانی برای قد ، طول و شکل می دهید. حتی با همان جهات ، هر یک از قطعات کاملاً در کنار هم قرار نمی گیرند.
در مورد داده های شخص ثالث نیز همین اتفاق رخ می دهد. هر سیستم عامل ممکن است کمی متفاوت آن را جمع آوری کند ، که می تواند جمع کردن همه داده ها را با هم تقریباً غیرممکن کند. با این حال ، با داده های شخص اول ، داده ها را جمع می کنید. این بدان معنی است که شما می توانید اطمینان حاصل کنید که استاندارد است و با تمام ابزارها و سیستم های شما به خوبی کار می کند.
داده های شخص اول ارزان تر است
داده های شخص ثالث از فروشنده دیگری خریداری می شود ، این بدان معناست که شما برای داده هایی که دارای کارآیی کمتر ، دقت کمتری هستند و استفاده از آنها سخت تر است ، پول نقد را جمع می کنید. از طرف دیگر ، اطلاعات شخص اول اطلاعات مخاطبان خود شما است.
که به این معنی است که شما مجبور نیستید آن را بخرید. برای جمع آوری و ذخیره داده ها باید کمی هزینه کنید ، اما به احتمال زیاد ارزان تر از خرید داده ها از منبع دیگر است.
نحوه استفاده از داده های شخص اول برای شخصی سازی تبلیغات
ما داده های شخص اول را توضیح داده ایم ، اینکه چرا Google داده های شخص ثالث را رد می کند و برخی از مزایای استفاده از آنها. در واقع چگونه داده های شخص اول را برای استفاده قرار می دهیم؟ در اینجا مواردی است که باید برای استفاده از این داده ها برای شخصی سازی آگهی بدانید.
نحوه استفاده از داده های شخص اول را تعیین کنید
قبل از شروع به جمع آوری داده ها ، وقت بگذارید و بفهمید چگونه از داده ها برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود استفاده خواهید کرد. نحوه استفاده از داده ها بر نوع داده ای که می خواهید جمع آوری کنید و نحوه جمع آوری آن تأثیر خواهد داشت.
شما ممکن است از آن استفاده کنید:
- ایجاد آگاهی از برند
- چرخش را کاهش می دهد
- ارسال به موقع تبلیغات
- منجر به صلاحیت بیشتر
به عنوان مثال ، اگر از داده ها برای ارسال تبلیغات ایمیل شخصی تر استفاده می شود ، می توانید داده ها را از طریق نظرسنجی ایمیل جمع آوری کنید.
برای جمع آوری داده های شخص اول برنامه ای تنظیم کنید
برخلاف داده های شخص ثالث ، شما فقط نمی توانید داده های شخص اول را خریداری کنید. خودت باید جمع کنی خوشبختانه روش جمع آوری آن کم نیست.
به عنوان مثال ، می توانید داده های شخص اول را از:
- ابزارهای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت مانند تخم مرغ دیوانه
- برنامه های تلفن همراه شما
- نظرسنجی آفلاین
- کانال های رسانه های اجتماعی
- ثبت نام کاربر برای وب سایت شما
- مسابقات
قبل از تهیه برنامه برای جمع آوری داده ها ، به نحوه برنامه ریزی داده ها برای شخصی سازی بازاریابی خود بیندیشید. به عنوان مثال ، هدف گذاری مجدد تبلیغات ، توصیه های محصول شخصی یا بازاریابی مبتنی بر حساب.
اجازه جمع آوری داده ها را بپرسید
یکی از مشکلات مهم در مورد داده های شخص ثالث این است که برخی از کاربران وب حتی نمی توانند ردیابی شوند. از آنجا که داده های شخص اول محبوبیت بیشتری پیدا می کنند (و از آنجا که قوانین حریم خصوصی اطلاعاتی را که درباره مخاطبان خود جمع آوری می کنیم محدود می کند) ، مهم این است درمورد داده هایی که جمع می کنید شفاف باشید.
اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما به وضوح می فهمد چه داده ای را جمع آوری می کنید ، با آن چه کار می کنید و چگونه ذخیره می شود. شفافیت در مورد داده های جمع آوری شده و نحوه استفاده از آنها فقط کار صحیحی نیست ، بلکه در بعضی از نقاط مانند اتحادیه اروپا این قانون را الزامی می کند GDPR.
تست ، نیشگون گرفتن و کشیدن و دوباره امتحان کردن
با داده های شخص ثالث ، آنچه را که دریافت می کنید به دست می آورید. راهی برای تغییر نوع داده جمع آوری شده یا تنظیم نحوه جمع آوری آنها وجود ندارد.
با استفاده از داده های شخص اول ، می توانید با تنظیم نحوه جمع آوری داده ها یا آزمایش و تغییر نحوه استفاده از داده ها توسط تبلیغات تست A / B ، آزمایش کنید تا بهترین روش برای جمع آوری داده ها را دریابید تا ببیند مخاطبان شما به چه چیزی پاسخ می دهند.
نتیجه
کوکی های شخص ثالث در حال پایان است. این برای بازاریابان به چه معناست؟ این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که استفاده از داده های شخص اول را برای شخصی سازی آغاز کنید. خبر خوب این است که دقیق تر و ارزان تر است و حتی می تواند کارایی بازاریابی را بهبود بخشد.
اولین قدم برای استفاده از داده های شخص اول یافتن راهی برای جمع آوری آنها از طریق نظرسنجی ها ، نظرسنجی های مشتری یا ابزارهای ردیابی وب سایت است. سپس برنامه ای برای نحوه استفاده از آن تنظیم کنید. اگر برای تنظیم آن به کمک نیاز دارید ، ما می توانیم به شما کمک کنیم.
آیا قصد دارید از داده های شخص اول برای شخصی سازی آگهی استفاده کنید؟ اهداف بازاریابی شما چیست؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید