
آیا از فروشگاه های اینستاگرام استفاده کرده اید؟ با بیش از یک میلیارد کاربر فعال و در حال رشد ، اینستاگرام ممکن است یکی از مکانهای مورد علاقه شما برای تبلیغ فروشگاه تجارت الکترونیکی شما باشد. با این حال ، فرصت های زیادی برای بازاریابی در کانال وجود دارد ، بنابراین می تواند مکانی عالی برای ایجاد پایگاه پیروان و جلب نظر در مورد محصولات و نام تجاری شما باشد.
اگر بتوانید تعامل منفعلانه را به سطح بعدی برسانید و در واقع مستقیماً از سیستم عامل خرید و فروش کنید چه می کنید؟ این با خرید اینستاگرام امکان پذیر است. این می تواند برای کاربران اینستاگرام و فروشگاه های تجارت الکترونیکی که می خواهند تعامل خود را از کشف تا فروش ، در آنجا در خود اینستاگرام حفظ کنند ، فریبنده باشد.
فروشگاه اینستاگرام چیست؟
فروشگاه های اینستاگرام گزینه ای برای دارندگان حساب اینستاگرام است که مارک های تجارت الکترونیکی دارند تا مستقیم از بستر اینستاگرام بفروشند.
آنها راهی برای تعامل و خرید کاربران اینستاگرام با مارک های مورد علاقه خود ، یافتن مارک های جدیدی که ممکن است دوست داشته باشند و خرید از طریق برنامه اینستاگرام فراهم می کنند.
آن فروشگاه اینستاگرام مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیکی کوچک ، در اینستاگرام ، به عنوان پسوند صفحه نام تجاری شما وجود دارد. به عنوان یک مالک برند ، می توانید مجموعه هایی بسازید که قابل تنظیم و بازتاب دهنده سبک و دیدگاه شما باشد.
فروشگاه ها می توانند خرید مستقیم از برنامه را با استفاده از Facebook Pay انتخاب کنند یا اینکه از فروشگاه Instagram خود برای اشاره به یک فروشگاه تجارت الکترونیکی خارج از سایت استفاده می کنند. در هر صورت ، آنها می توانند تجربه تعاملی خرید بیشتری را برای کاربران خود ایجاد کنند.
چطور خرید اینستاگرام کار کردن؟
خرید اینستاگرام یک فرآیند کاملاً ساده برای کاربران اینستاگرام است. ایده کل این ویژگی این است که چیزها را فریبنده تر کند ، بنابراین کاربران وقت بیشتری را صرف برنامه می کنند ، از فروشگاه های مورد علاقه خود بازدید می کنند و همچنین مارک های جدید را کشف می کنند.
برای یافتن مغازه هایی که می خواهید کاوش کنید یا از آنها خریداری کنید ، به نماد خرید کوچکی که به نظر می رسد کیسه خرید در برنامه است بروید:

از آنجا ، فروشگاه هایی از مارک هایی را که قبلاً دنبال کرده اید و همچنین فروشگاه هایی را مشاهده می کنید که براساس تعاملات شما در اینستاگرام توصیه می شوند. همچنین می توانید “گزینه های ویرایشگر” را ببینید تا دسته های مختلف مانند راهنمای هدایا را ببینید و مجموعه ها و سایر توصیه ها را بررسی کنید.
اگر روی «مرور مغازه ها» کلیک کنید ، لیستی از مارک هایی را که از قبل دنبال می کنید و در اینستاگرام مغازه دارند ، خواهید دید. این می تواند مکانی عالی برای شروع در هنگام کاوش باشد زیرا احتمالاً قبلاً به محصولات علاقه دارید و حتی ممکن است در گذشته از آنها خرید کرده باشید.

هنگامی که روی یک مغازه کلیک کنید ، محصولات و مجموعه های موجود را مشاهده خواهید کرد.

از آنجا ، می توانید بیشتر بدانید یا خرید را انتخاب کنید ، دقیقاً مانند آنچه در یک سایت تجارت الکترونیکی انجام می دهید.
نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام
برای راه اندازی یک فروشگاه در اینستاگرام برای نام تجاری خود ، باید یک فروشگاه داشته باشید اینستاگرام تجاری حساب ، و شما باید واجد شرایط باشید. طبق اینستاگرام ، واجد شرایط بودن شامل می شود اما محدود به موارد زیر نیست:
- عامل در بازار پشتیبانی شده (بستگی به موقعیت مکانی شما دارد)
- داشتن یک وب سایت تجارت الکترونیکی که از آن محصولات می فروشید
به یاد داشته باشید ، فروشگاه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی تجارت الکترونیکی شماست ، نه لزوماً جایگزین آن.
سپس باید حساب کاربری فیس بوک خود را متصل کنید. بعداً بیشتر در مورد چگونگی ارتباط این دو و دلیل اهمیت آن برای حساب خرید اینستاگرام شما بیشتر توضیح دهید.
شما پس مراحل را دنبال کنید برای راه اندازی حساب خود ، بارگیری تصاویر محصول خود و “روشن کردن خرید”.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انجام مراحل فنی به خاطر بسپارید:
- برای محصولات و مجموعه های خود از تصاویر ویرایشی با کیفیت بالا استفاده کنید: فروشگاه اینستاگرام خود را نوعی کاتالوگ تعاملی بدانید. در مورد تصاویری که برای محصولات خود استفاده می کنید ، انتخابی باشید. اطمینان حاصل کنید که آنها برجسته هستند و جزئیات زیادی را نشان می دهند.
- تمام اطلاعات محصول خود را در دسترس داشته باشید: باز هم ، با فکر کردن به عنوان یک کاتالوگ ، باید تمام اطلاعات توصیفی مربوط به هر محصول را وارد کنید ، از جمله قیمت ها ، رنگ ها ، اندازه ها ، طعم ها ، انواع و غیره. شما همچنین به اطلاعاتی در مورد حمل و نقل و سایر جزئیات نیاز خواهید داشت. قبل از شیرجه رفتن آن را کاملاً آماده نگه دارید.
- برای برچسب گذاری آماده شوید: پس از راه اندازی فروشگاه اینستاگرام خود ، آخرین مرحله ای که اینستاگرام توصیه می کند شروع به برچسب گذاری است. هنگام بارگذاری تصویری ، “برچسب گذاری محصولات” را انتخاب کرده و نام محصولی را که می خواهید در آن پست تگ کنید ، تایپ کنید. شما می توانید این کار را در Instagram Stories نیز انجام دهید.
مزایای داشتن فروشگاه اینستاگرام
چرا مدیران برند می خواهند برای راه اندازی فروشگاه ها در اینستاگرام وقت بگذارند؟ ابتدا اجازه دهید تعدادی از اعداد را بررسی کنیم. طبق اینستاگرام ، 60٪ از افراد مصاحبه شده گفتند که محصولات جدیدی را در این برنامه کشف می کنند. فیس بوک می گوید 70٪ افرادی که از آنها به عنوان علاقه مندان به خرید یاد می شود برای خرید به اینستاگرام مراجعه می کنند و 36٪ از کل کاربران اینستاگرام خرید را یکی از سرگرمی های آنها می دانند.
بهترین دلیل برای راه اندازی فروشگاه ها در اینستاگرام استفاده از این اشتیاق است. خرید اینستاگرام را به عنوان مدرن ترین مرکز خرید از همان روز تصور کنید ، با خریداران مشتاق در اطراف خرید و خرید در پنجره. شما می خواهید با نام تجاری خود نیز آنجا باشید ، درست است؟
در اینجا برخی دیگر از مزایای داشتن یک فروشگاه در اینستاگرام وجود دارد:
- رایگان است: بله ، می توانید فروشگاه اینستاگرام خود را به صورت رایگان راه اندازی کنید. تنها هزینه های مرتبط یک خواهد بود هزینه فروش هنگامی که مشتریان برای هر تبلیغی که شما برای تبلیغ محصولات یا خرید خود استفاده می کنید ، سفارش و هزینه می دهند.
- این یکی دیگر از ویترین های فروشگاه آنلاین است: آنها می گویند همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید ، و این برای خرید آنلاین نیز صدق می کند. اگر سکوت با یک سیستم عامل رخ دهد ، شما قبلاً در جای دیگری تنظیم شده اید.
- این یک کاتالوگ موبایل است: اینستاگرام این مغازه ها را بسیار تمیز و قابل اسکن طراحی کرده است. به راحتی می توان آنها را جستجو کرد و ایده کلی از نام تجاری را به دست آورد و همچنین در مورد محصولات اطلاعات بیشتری کسب کرد. به همین دلیل می توانید مغازه های موجود در اینستاگرام را نوعی کاتالوگ موبایل بدانید. حتی ممکن است متوجه شوید که افراد می توانند به آنجا بفرستند تا از آنچه می فروشید احساس کنند ، فقط به این دلیل که پیمایش در آن آسان است.
- این راهی برای ایجاد موارد زیر است: همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، افراد در اینستاگرام به دنبال خرید می روند. راه اندازی فروشگاه شما یک روش اصلی برای جلب خریدارانی است که آماده انجام خرید هستند و همچنین ایجاد موارد زیر برای حساب اینستاگرام شما (که احتمالاً از استراتژی کلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما پشتیبانی می کند).
خرید اینستاگرام در مقابل فروشگاه های فیس بوک
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که فروشگاه های اینستاگرام چگونه با فروشگاه های فیس بوک مقایسه می شوند. در حالی که آنها سیستم عامل های مختلفی هستند ، اما هر دو تحت چتر Facebook قرار دارند.
آن شرکت را بخاطر بسپارید فیس بوک مالک اینستاگرام است، به این معنی که فیس بوک خرید اینستاگرام را قدرت می بخشد. برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام خود ، باید به حساب فیس بوک خود پیوند دهید ، و همانطور که گفته شد ، پرداخت از طریق Facebook Pay انجام می شود.
آیا باید یک فروشگاه اینستاگرام و یک فروشگاه فیس بوک راه اندازی کنید؟ در اینجا چند مورد برای کمک به شما در تصمیم گیری آورده شده است:
- به راحتی پیوند دهید: از آنجا که برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام به فیس بوک نیاز دارید ، ممکن است ارزش داشتن محصولاتی در هر دو سیستم عامل را داشته باشد. اگر این برای بازار هدف و نام تجاری شما منطقی باشد ، می توانید از محصولات و مجموعه های یکسانی در هر یک استفاده کنید.
- جمعیت شناسی را در نظر بگیرید: بازار هدف شما ممکن است زمان بیشتری را نسبت به فیس بوک در اینستاگرام سپری کند. اگر چنین است ، می خواهید مطمئن شوید که یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کرده اید. اگر بازار هدف شما هم جمعیتی فیس بوک و هم اینستاگرام را در برگرفته است ، ممکن است بخواهید در هر یک فروشگاه راه اندازی کنید.
ارسال و دریافت هزینه محصولات خرید اینستاگرام
در واقع خرید و فروش با خرید اینستاگرام چگونه انجام می شود؟ بخش عمده ای از این سوال نحوه مبادله پول است.
به یاد داشته باشید که می توانید محصولات خود را به سمت سایت تجارت الکترونیکی خود انتخاب کنید. سپس خریداران به جای پردازش خرید از طریق سیستم عامل Instagram ، به وب سایت شما ، در یک مرورگر در برنامه Instagram هدایت می شوند.
با این حال ، اگر می خواهید خریداران را در آن مرحله ذخیره کنید ، می توانید گزینه های پرداخت را تنظیم کنید تا از طریق اینستاگرام معامله انجام شود. هنگام راه اندازی فروشگاه خود ، باید به Facebook Pay پیوند دهید. ما در بالا به رابطه بین فیس بوک و اینستاگرام اشاره کردیم. Facebook Pay نحوه دریافت پرداخت برای خریدهای انجام شده است.
هنگام خرید چیزی از مغازه ها در اینستاگرام ، باید کارت اعتباری ، کارت نقدی یا PayPal خود را برای استفاده ارسال کنید Facebook Pay برای نهایی کردن معامله.
چگونه فروشگاه اینستاگرام خود را تبلیغ کنیم
هنگامی که یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کردید ، می خواهید راه هایی برای تبلیغ آن پیدا کنید و مشتریان بالقوه را به مکان جدید خود بکشید. در اینجا چند نکته برای دستیابی به آن آورده شده است:
- مجموعه های به موقع را راه اندازی کنید: وقتی مجموعه ها یا گروه هایی از محصولات را برای نمایش در فروشگاه خود ایجاد می کنید ، ابتدا به خریداران در حال مرور و آنچه که آنها در حال حاضر به دنبال آن هستند ، فکر کنید. اینستاگرام توصیه می کند فکر کردن در مورد فصول ، تعطیلات یا لحظات فرهنگ پاپ برای ایجاد مجموعه هایی که با خریداران ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب می کند.
- این کار را برای خریداران آسان کنید: هنگام ایجاد پست و استوری ، حتماً گزینه “Tag Product” را انتخاب کنید تا مستقیماً به محصولات فروشگاه خود پیوند دهید. همچنین ، فیس بوک توصیه می کند افزودن تماس به عمل در زیرنویس های شما برای یادآوری خریداران در مورد آنچه که باید انجام دهند. توصیه دیگر این است که بیو خود را با اطلاعات خرید به روز کنید.
- سرمایه گذاری در تبلیغات: آیا می خواهید با فروشگاه اینستاگرام خود به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید؟ می توانید در نظر بگیرید راه اندازی یک تبلیغ در اینستاگرام با برچسب های قابل کلیک که مردم را به سمت مغازه شما سوق می دهد.
گزینه های جایگزین برای خرید اینستاگرام
چند دلیل می تواند وجود داشته باشد که یک فروشگاه در اینستاگرام بستر مناسبی برای نام تجاری شما نیست ، یا شاید شما بخواهید گزینه های دیگر فروشگاه را جستجو کنید تا تناسب بیشتری پیدا کنید. برخی از این دلایل ممکن است موارد زیر باشد:
- این جمعیت شناسی درستی نیست: بله ، اینستاگرام به شدت محبوب است ، اما همه در آنجا خرید نمی کنند. اگر بازار هدف برند شما اهل فن نیست ، تمایل به استفاده از اینستاگرام ندارد یا ترجیح می دهد از سیستم عامل های جدید خرید نکنید ، ممکن است تمایلی به راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرام نداشته باشید.
- محصولات کافی وجود ندارد: فروشگاه ها در اینستاگرام مجموعه محصولات را به خوبی به نمایش می گذارند ، به این ترتیب مارك ها می توانند گروهی از محصولات را راه اندازی یا تبلیغ كنند. اگر فقط یک مورد را می فروشید ، ممکن است ارزش راه اندازی یک فروشگاه را نداشته باشد. با این حال ، حتی یک محصول اگر به خوبی عکس و تبلیغ شود ، می تواند در آنجا محبوب باشد.
- آنها محصولات فیزیکی نیستند: شما انجام می دهید نیاز به فروش یک محصول فیزیکی. محصولات یا خدمات دیجیتال با برنامه قابل فروش نیستند.
- در مکان مناسب نیست: همانطور که قبلاً ذکر شد ، شما باید در مکانی که خرید Instagram در آن امکان پذیر است فعالیت کنید. اگر این کار را نکنید ، باید گزینه دیگری پیدا کنید.
در این موارد ، یا اگر فقط به دنبال سفارشی سازی بیشتر یا ابزارهای گسترده تر هستید ، ممکن است بخواهید جایگزینی برای خرید اینستاگرام انتخاب کنید. مثالها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- Like2Buy: با استفاده از Like2Buy ، می توانید راه حلهای قابل خرید ایجاد کنید ، و همچنین تماس های عملی دیگری مانند درخواست آدرس ایمیل از مشتریان بالقوه ایجاد کنید.
- یوتپو: علاوه بر چندین ابزار بازاریابی تجارت الکترونیکی ، Yotpo یک ابزار ادغام اینستاگرام را ارائه می دهد.
- FourSixty: FourSixty با تبلیغات زیبایی محور طراحی ، ابزارهای بازاریابی اینستاگرام ، از جمله گالری های قابل خرید و برنامه ریزی را فراهم می کند.
نتیجه
فروشگاه ها در اینستاگرام به شما امکان می دهند با پیروان خود (و خریداران جدید!) ، به روشی یکپارچه تعامل داشته باشید. می توانید به موقع برای یک فصل یا تعطیلات مجموعه ایجاد کنید و محصولات خود را برای مخاطبی که مشتاق خرید است تبلیغ کنید.
این ویژگی به صاحبان برند امکان فروش پویا در اینستاگرام را می دهد. گرچه ممکن است تنها راه حل مورد نیاز شما نباشد ، اما می تواند افزودنی عالی برای استراتژی فروش اینستاگرام شما باشد.
آیا مستقیماً در برنامه اینستاگرام خرید و فروش خواهید کرد؟ یا شما یک پلت فرم تجارت الکترونیک سنتی ترجیح می دهید؟