Google Tag Manager است ابزاری ارزشمند برای بازاریابان دیجیتال.
به شما اجازه می دهد استقرار برچسب ها در سراسر طیف از تجزیه و تحلیل و سیستم عامل های تبلیغاتی همه از طریق یک رابط ساده.
گوگل به تازگی از تعمیرات اساسی حالت پیش نمایش در Google Tag Manager (GTM) خبر داده است.
حالت پیش نمایش یک ویژگی فوق العاده مفید است که به شما امکان می دهد قبل از انجام هرگونه تغییر مستقیم ، مشخص کنید که برچسب ها به درستی شلیک می شوند و چه داده هایی را جمع آوری می کند.
حالت پیش نمایش قبلی در پنجره ای در پایین پنجره شما نشان داده شد و فقط برچسب های شلیک شده و تعاملات رخ داده در صفحه ای را که در آن بودید ردیابی کرد.
هنگامی که روی صفحه دیگری کلیک کردید ، داده های موجود در صفحه تنظیم مجدد می شوند.
حالت پیش نمایش جدید در یک برگه جداگانه باز می شود و برچسب ها و تعاملات را برای مدت زمان جلسه خود در سایت ردیابی می کند و به شما امکان می دهد مروری جامع تری داشته باشید.
به نظر می رسد این تنظیم ویژگی هایی را که قبلاً در دستیار برچسب Chrome Extension در حالت پیش نمایش داخلی وجود دارد ، ادغام می کند
در این مقاله ، من یک نمای کلی از حالت پیش نمایش جدید و اینکه چگونه می توانید از ویژگی های به روز شده برای ارزیابی تنظیمات برچسب گذاری خود بهره ببرید ، صحبت خواهم کرد.
1. دسترسی به حالت پیش نمایش
برای دسترسی به حالت پیش نمایش ، به دنبال گزینه پیش نمایش دکمه را در قسمت سمت راست بالای نوار بالا در GTM کلیک کنید.
روی این دکمه کلیک کنید ، گزینه ای برای “شروع دستیار برچسب” را مشاهده خواهید کرد.
در اینجا می توانید URL مورد نظر برای پیش نمایش را وارد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
پس از کلیک روی شروع کنید دکمه ، شما به سایت منتقل می شوید.
توجه داشته باشید که اکنون دو زبانه جدید جداگانه مشاهده خواهید کرد:
- یکی برای دستیار برچسب.
- دیگری برای خود وب سایتی که پیش نمایش می کنید.
با کلیک روی سایت و انجام اقدامات کامل ، جزئیات همه برچسب هایی را که در هر صفحه مرتبط هستند ، در برگه «دستیار برچسب» مشاهده می کنید.
همچنین می توانید در گوشه پایین سمت چپ سایت رویه ای کوچک با عبارت “Debugger Connected” را مشاهده کنید. می توانید روی کلیک کنید ایکس در این جعبه برای خاتمه روند پیش نمایش.
نوار کناری سمت چپ هر صفحه ای را که به آن دسترسی پیدا کرده اید نشان می دهد (هر یک از آنها با یک جعبه رنگی و یک فلش کشویی در سمت چپ نشان داده می شود).
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همچنین رویدادها را به ترتیب وقوع شماره گذاری شده مشاهده می کنید (Container Loaded ، DOM Ready ، Window Loaded و غیره).
هر یک از اینها رویدادی را نشان می دهد که GTM به منظور شلیک عوامل محرک و جمع آوری داده ها نظارت می کند.
برای تعیین هر رویداد می توانید کلیک کنید:
- کدام برچسب ها چه موقع شلیک می شوند.
- چه متغیرهایی مرتبط بودند.
- چه مقادیری در لایه لایه نگهداری می شود.
- خطاهایی که رخ داده است.
همچنین برای فشرده سازی / گسترش رویدادهای مرتبط ، می توانید روی پیکان کنار صفحه کلیک کنید تا مشاهده جلسه کامل خود را در وب سایت در متن راحت تر کنید.
2. بررسی برچسب های خاص
اگر می خواهید جزئیات بیشتری درباره برچسب هایی را که شلیک شده اند مشاهده کنید ، می توانید بر روی برچسب موجود در برگه دستیار برچسب کلیک کنید.
به عنوان مثال ، بگویید که می خواهید برچسب بازاریابی مجدد Google Ads خود را دوباره بررسی کنید.
اگر روی آن کلیک کنید ، جزئیات زیر را مشاهده خواهید کرد:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- خصوصیات ، از جمله شناسه تبدیل و زمینه های تنظیمات اضافی مربوط به برچسب.
- جایی که برچسب شلیک می شود (در این حالت هنگام بارگیری کانتینر).
- هر عامل شلیک مرتبط با برچسب.
- مسدود کردن محرک ها مانع از شلیک آن می شود.
اگر از برچسبی استفاده می کنید که با متغیرهای خاص مرتبط است (متغیرهای متغیر برای مقادیر) ، می توانید موارد ذکر شده را در بخش های متغیر مشاهده کنید.
به عنوان مثال ، ممکن است شما ردیابی عمق پیمایش را تنظیم کرده باشید تا وقتی افراد به نقاط خاصی از صفحه می رسند ، رویدادها را آتش بزنید.
می توانید متغیرهای مرتبط را برای هر رویداد “Scroll Depth” مشاهده کنید. در این مثال می توانید موارد زیر را مشاهده کنید:
- پیمایش عمق آستانه = 50
- واحد های عمق را پیمایش کنید = درصد
- جهت حرکت = عمودی
این معیارها به این معنی است که این رویداد با یک کاربر در حال پیمایش عمودی تا نقطه 50٪ صفحه ارتباط دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بازرسی از متغیرها می تواند یک منطقه ارزشمند برای بررسی زمانی باشد که می خواهید محرک ها را بر اساس شناسه ها / کلاس ها و غیره تنظیم کنید. در سایت شما
این روش می تواند تعیین کند که آیا یک محرک در هنگام عیب یابی راه اندازی ، عنصر مناسب را در سایت شما مشاهده می کند یا خیر.
اگر رویدادهای سفارشی را برای روشن کردن در Data Layer تنظیم کرده اید ، می توانید برگه Data Layer را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در حال حاضر در اینجا برگزار می شود.
سرانجام ، برگه خطاها را علامت بزنید تا در صورت عدم روشن شدن صحیح برچسب ها ، مواردی را که توسط GTM پرچم گذاری می شوند علامت گذاری کنید.
3. پایان دادن به جلسه پیش نمایش خود
اگر چندین صفحه را مرور کرده اید و می خواهید آنچه را که “تازه شروع شده” تاکنون ردیابی شده است ، پاک کنید ، روی سطل آشغال در پانل سمت چپ بالا کنار “خلاصه” کلیک کنید
این عمل داده ها را برای همه برچسب هایی که تاکنون شلیک کرده اند پاک می کند. اکنون با کلیک کردن روی سایت ، می توانید برچسب هایی را که به جلو حرکت می کنند مشاهده کنید.
وقتی آماده شدید تا جلسه پیش نمایش خود را به طور کامل به پایان برسانید ، می توانید برچسب «دستیار برچسب» را ببندید یا روی آن کلیک کنید ایکس در پوشش “Debugger connect” در سایتی که در حال بررسی آن هستید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
4. پیش نمایش نسخه های قبلی
بازی با تنظیمات مختلف در حساب GTM خود برای دستیابی به درستی برچسب و می خواهید نسخه قدیمی را با نسخه جدید مقایسه کنید؟
می توانید نسخه قبلی ظرف GTM خود را از قسمت نسخه ها زبانه
روی سه نقطه کنار نسخه مورد نظر خود کلیک کرده و انتخاب کنید پیش نمایش.
همچنین می توانید انتخاب کنید اشتراک پیش نمایش برای ارسال گزینه ای به شخص دیگر برای پیش نمایش پیوند خاص و نسخه کانتینر GTM.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شروع به آزمایش تنظیمات GTM خود کنید
هر وقت هستی راه اندازی برچسب ها و محرک ها را در GTM ، شما باید قبل از اینکه تغییرات خود را مستقیم فشار دهید ، در حال آزمایش هستید تا اطمینان حاصل کنید که همه کارها مطابق هدف کار می کنند.
به روزرسانی ها در حالت پیش نمایش GTM به بازاریابان اجازه می دهد تا با سهولت بیشتری نحوه روشن شدن برچسب ها را در یک جلسه چند صفحه ای ارزیابی کنند.
با مشاهده خطاها و متغیرهای خاص نشان داده شده می توانید عیب یابی کنید که چرا برچسب ها کار نمی کنند.
اگر کاربر GTM هستید و مدتی است که وارد سیستم نشده اید ، کمی وقت بگذارید و حالت پیش نمایش به روز شده را بررسی کنید.
اگر کاربر جدید GTM هستید ، شروع به ایجاد حالت پیش نمایش بخشی از روند خود کنید!
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تصویر شاخص: بوم
عکسهای گرفته شده توسط نویسنده ، اکتبر 2020