روزهایی که می توانستید هر کلمه کلیدی را انتخاب کنید ، یک پست وبلاگ 500 کلمه ای بنویسید و در نتایج جستجو ظاهر شوید ، گذشته است.
همانطور که موتورهای جستجو تکامل یافته اند ، الگوریتم ها محتوا را بر اساس قصد ، مرجع وب سایت و آنچه که به میزان کافی نیازهای جستجوگر آنها را برآورده می کند ، اولویت بندی کرده اند – حتی اگر این به معنای پاسخ مستقیم به سeryال در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) باشد.
چرا دسته بندی کلمات کلیدی مهم است
بازاریاب های بیشتری در حال انتقال به a رویکرد خوشه محور مبحث برای جستجوگرها ، هرچند این به هیچ وجه تنها راهی نیست که می تواند به شما در ایجاد ترافیک ارگانیک کمک کند.
یکی از مهمترین مزایای این روش این است که شما را مجبور می کند موفقیت SEO را بر اساس سطوح اندازه گیری کنید کلمات کلیدی مرتبط با معنا در مقابل رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی واحد.
این همان جایی است که طبقه بندی کلمات کلیدی وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با دسته بندی کلمات کلیدی برای خود ، رقبای SEO و رقبای مستقیم خود ، شما یک معیار دارید که می توانید از آن شروع به برنامه ریزی کنید. استراتژی محتوا.
روشهای اساسی برای دسته بندی کلمات کلیدی
چه از روش اکسل خشن برای فیلتر کردن / برچسب گذاری کلمات کلیدی خود استفاده کنید و چه از طریق Python ، BigML یا روش برنامه ای دیگری روش پیشرفته تری را در پیش بگیرید ، هدف نهایی این است که یک لیست کلمات کلیدی به لحاظ معنایی مرتبط و طبقه بندی شده داشته باشید.
ابزار شکاف کلمات کلیدی SEMrush یکی از ساده ترین راه ها برای جمع آوری اطلاعات کلمات کلیدی برای خود و رقبا برای شروع کار است.
این ابزار به شما امکان می دهد همزمان برای پنج رقیب رتبه بندی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر مجموعه بیشتری از رقبا برای تجزیه و تحلیل دارید ، باید جداول را ادغام کنید.
4 روش استفاده از طبقه بندی کلمات کلیدی برای شناسایی فرصت ها
اکنون که کار سخت طبقه بندی به پایان رسیده است ، زمان آن فرا رسیده است که از بینش های کلیدی SEO استفاده کنیم.
در اینجا چهار زمینه برای کمک به برنامه ریزی استراتژی محتوای شما وجود دارد:
1. مباحث کم آویز میوه
مباحثی را که حجم بیشتری از کلمات کلیدی در صفحه دوم و سوم Google دارند در مقایسه با سایر عناوین شناسایی کنید.
در کوتاه مدت ، این سریعترین بازگشت سرمایه شما از دیدگاه هدف گذاری کلمات کلیدی است.
در این مثال ، می توانیم ببینیم که این دامنه دارای 113 کلمه کلیدی مرتبط با “بازاریابی محتوا” در صفحه 2 و 3 Google است.
اکنون که داده های تحقیق درباره کلمات کلیدی شما به خوبی سازمان یافته است ، همچنین می توانید تشخیص دهید کدام URL ها برای این 113 کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند.
تلاش خود را بر روی بهبود ، گسترش ، تلفیق و / یا بهینه سازی این صفحات موجود (وبلاگ ها ، وب سایت یا صفحات فرود) متمرکز کنید که در آستانه رتبه بندی در صفحه اول هستند.
2. مباحث میان رده
این عناوین شامل حجم بالاتری از کلمات کلیدی در صفحات 4-10 از نتایج جستجوی Google است.
بله ، شما در حال رتبه بندی برای این عناوین هستید اما معمولاً اصلاح اساسی این محتوا به صفحه یک در Google نیاز دارد.
در اینجا مثالی از مباحث مرتب شده بر اساس تعداد کلمات کلیدی در صفحه 4-9 Google وجود دارد:
گزینه های شما برای موضوعات میان رده شما مخلوط شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بسته به قدرت رقابت عمودی خود ، ممکن است بتوانید آنچه را که در حال حاضر دارید تغییر دهید یا ممکن است لازم باشد همه چیز را با بولدوزر انجام دهید و از ابتدا شروع کنید تا به صفحه یک بروید. برای مباحث رقابتی ، احتمالاً مورد آخر است.
3. شات های بلند
این شامل مباحثی است که شما در این گروه بندی کلمات کلیدی رتبه بندی بسیار کمی داشته و هیچ رتبه ای ندارید.
تمرکز شما روی شوت های طولانی به این بستگی دارد که گروه های موضعی شما با اهداف شما همسو باشند. شما به احتمال زیاد تعدادی از دسته ها را خواهید داشت که به سختی در همه آنها رتبه بندی می کنید.
هدف کلی شما نباید داشتن رد پای SEO در هر گروه باشد.
درعوض ، روی چند دسته که با فروش ارتباط مستقیم دارند (از طریق گزارش اسناد) تمرکز کنید.
4. بینش رقابتی
ارزش اصلی دیگر طبقه بندی کلمات کلیدی با شناسایی عوامل موثر در موفقیت سایت های دیگر در SERP است.
در اینجا چارچوبی برای چگونگی تجزیه و تحلیل عمیق تر داده های رقابتی وجود دارد.
ابتدا مشخص کنید که چه موضوعاتی نقاط قوت یا ضعف برای رقبا هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در این نمودار ، می توانیم ببینیم که دامنه 1 از نظر کلمات کلیدی مرتبط با “تحقیقات بازاریابی” رتبه خوبی دارد ، اما برای کلمات کلیدی مرتبط با “کمپین بازاریابی” رتبه خوبی ندارد.
اکنون می توانیم بیشتر به دامنه هر رقیب بپردازیم تا متغیرهایی را که به آنها کمک می کند رتبه خوبی در جستجو داشته باشند ، درک کنیم. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
- ساختار اطلاعات: ساختار وب سایت ها برای سایت های با عملکرد بالا در مقایسه با وب سایت شما چگونه است؟
- قالب های محتوا: چه نوع محتوایی رتبه بندی خوبی دارد؟ آیا صفحات دارای ویدئو یا تصاویر از صفحات طولانی مدت فقط متن فقط رتبه بندی می کنند؟
- عمق یا طول مطالب: تعداد کلمات متوسط برای صفحات دارای رتبه برتر چقدر است؟ محتوای طولانی مدت به این معنی نیست که شما رتبه بهتری خواهید گرفت اما در برخی از عمودی ها می تواند تفاوت ایجاد کند.
- مشخصات بک لینک: چه هستند کیفیت و منابع پیوندها به موضوعات با عملکرد برتر؟ صفحات دارای رتبه برتر برای آن موضوع چند پیوند دارند؟
- کیفیت محتوا: چقدر محتوا با هدف کاربر مطابقت دارد؟ صفحات خاص چقدر موضوع را پوشش می دهند؟ ابزارهایی مانند Frase.io با کمک سریع به شما در درک موضوعاتی که در 20 SERP برتر رتبه بندی شده اند ، به این روند کمک می کنند.
این مثال تمرکز موضوعاتی را که در صفحات دارای رتبه برتر برای ما وجود دارد نشان می دهد [what is competitive analysis]:
اکنون که می فهمید چرا صفحات خاصی رتبه بندی می کنند و رتبه بندی سایت شما برای موضوعات مورد نظر شما به چه چیزی نیاز دارد ، می توانید منابع را در جهت ایجاد محتوای خود ، سئو یا تلاش برای توسعه وب سایت شروع کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همسان سازی مباحث با اهداف تجاری
بسته به اینکه اهداف شما در این سال چیست ، می توانید با استفاده از این تعداد زیاد داده ، منابع ذینفع ، جدول زمانی و کمپین های خود را در یک راستا قرار دهید.
در اینجا دو نوع هدف وجود دارد که می توانید این تحقیقات موضوعی را در یک راستا قرار دهید:
درآمد عمومی یا فروش
برای اهداف کلی درآمد یا فروش ، از راه حل و تجزیه و تحلیل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید تا بفهمید چه صفحاتی در سایت شما وجود دارد که بیشترین ارگانیک را به آنها نسبت به فرصت های بسته داده شده اختصاص داده اند.
سپس ، موضوعاتی را که این صفحات با آنها همسو هستند ، شناسایی کنید.
برخی از سیستم های مدیریت محتوا به شما امکان می دهند صفحات را بر اساس موضوع برچسب گذاری کنید ، این امر به شما امکان می دهد به سرعت ببینید که کدام صفحه به خط اصلی کمک می کند.
این روش به شما کمک می کند یک پرونده تجاری در زمینه تولید محتوا ، سئو یا سرمایه گذاری در وب سایت ایجاد کنید که به شما کمک می کند از برخی رقبای خود در جستجو پیشی بگیرید.
خطوط محصول جدید یا بهبود یافته
یکی دیگر از اهداف مشترک تجاری ، گسترش یا عرضه یک خط تولید جدید است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
داده های موضوعی دسته بندی می تواند به شما کمک کند درک کنید کدام رقبا در حال حاضر صاحب این فضا هستند و انواع محتوای مورد نیاز برای رقابت در SERP ها.
در این حالت ، قالب محتوا ، سلسله مراتب وب سایت و هدف جستجوی نسبی را برای رقابت در جستجو مشخص کنید.
نقشه راه مطالب خود را بر اساس بینش برنامه ریزی کنید
اکنون که دانستید نقاط قوت و ضعف شما از منظر موضوعی SEO چیست ، می توانید شروع به پایه گذاری برای توسعه تقویم تحریریه، طراحی مجدد وب سایت ، یا گسترش و بهینه سازی محتوای موجود.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، مارس 2021