
مدت هاست که بازاریابان به دنبال گلوله نقره ای هستند که منجر به فروش و فروش می شود.
این یک هک که به آنها کمک می کند در ساحل شن و ماسه بفروشند.
همانطور که همه ما می دانیم ، چیزی به عنوان گلوله نقره ای در بازاریابی وجود ندارد. با این حال ، یک چیز کاملاً نزدیک می شود – پیام های مخفی.
پیام فرعی چیست؟
پیام رسانى سابلیمینال جدید نیست. تاریخ چنین حکایت دارد فیلسوفان یونانی از اوایل قرن 5 میلادی در آن غرق شدند.
پیام رسان سابلیمینال دقیقاً چیست؟
پیام رسان سابلیمینال تکنیکی است که برای تأثیرگذاری بر روی افراد استفاده می شود بدون اینکه آنها متوجه شوند. این محرک های بصری یا شنوایی را به کار می گیرد تا میزان اقناع پیام را افزایش دهد.
به طور خلاصه ، یک پیام مخفی پیام پنهانی است که مغز بدون اینکه شما متوجه شوید ، آن را برمی دارد. در حالی که پیام رسان سابلیمینال عمدتا در رسانه هایی مانند موسیقی ، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی مورد استفاده قرار می گیرد ، هنوز هم برای رسانه های دیجیتال از جمله کمپین های اجتماعی پولی استفاده می شود.
چند تبلیغ قابل توجه که از پیام های مخفی استفاده می کنند عبارتند از:
نمونه هایی از پیام رسان بودن
یکی از بهترین نمونه های پیام زیرخطی توسط یک مارک تجاری که با تدبیر استفاده می شود ، FedEx است. با یک نگاه دقیق به نشان ، پیکان تشکیل شده توسط فضای سفید بین “E” و “x” تشکیل شده است.

پیامی که در پشت پیکان وجود دارد این است که FedEx همانند پیکان کمان ماهری کماندار سریع و دقیق است.
با ظهور سریع شبکه های اجتماعی ، پیام های مخفی به سرعت در کمپین های رسانه های اجتماعی راه پیدا کردند.
در اینجا یک مثال عالی از فروشگاه بستنی محبوب Baskin-Robbins آورده شده است:

چه راهی بهتر برای تقویت این واقعیت که آنها دارای 31 طعم بستنی هستند از قرار دادن آن در آرم خود؟ آه ، و آن آرم را با طعم های مختلف محاصره کنم. برای دوستداران بستنی ، این فقط فریاد می زند “بهشت بستنی”.
پیام رسان سابلیمینال یک روش قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان در سطح عمیق تری است ، سطحی که در آن واقعاً می توانید وارد سر آنها شوید.
بنابراین حتماً آن را به عنوان یکی از راهکارها در جعبه ابزار بازاریابی خود بگنجانید.
چرا باید از پیام های ارسالی در تبلیغات اجتماعی خود استفاده کنید؟
بیایید قبل از ادامه یک چیز را روشن کنیم.
هدف از ارسال پیام های مخفی در کمپین های شما در شبکه های اجتماعی دستکاری مخاطبان برای خرید محصولات / خدمات شما نیست. مهم نیست که چطور سعی کنید این کار انجام شود.
بنابراین پیام پیام رسان چیست؟
پیام رسانى سابلیمینال فقط در صورتى که قبلاً به محصولی که تبلیغ می کنید نیاز باشد ، کار می کند. هدف از ارسال پیام های مخفی کمک به مخاطبان هدف شما در انتخاب راه حل مناسب برای آن نیاز است – امیدوارم راه حل شما باشد.
برای دستیابی به این هدف ، می توانید از پیام رسان زیر استفاده کنید:
- افزایش آگاهی از برند
- ارتباط عاطفی بین برند و مخاطبان هدف خود را تقویت کنید
به خوبی انجام شده است ، پیام های مخفی می توانند برند شما را در هر زمان که به راه حلی نیاز دارید ، مورد توجه قرار دهند.
خواه آگاهانه پردازش شود یا نشود ، واقعیت این است که برداشت های تجاری ارتباط متقابل مخاطبان هدف شما با نام تجاری شما را داشته باشد.
چرا پیام های سابلیمینال در تبلیغات رسانه های اجتماعی موثر هستند
موثرترین تبلیغات تبلیغاتی هستند که بدون جلب توجه به خودشان نتیجه می دهند. به عبارت دیگر ، تبلیغی که به نظر تبلیغ نمی رسد اما افراد را مجبور به اقدام می کند ، یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در زرادخانه شما است.
این همان چیزی است که پیام های مخفی در کمپین های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا به آن برسید. از آنجا که ظریف است ، کاربران به سختی متوجه می شوند که شما برای آنها بازاریابی می کنید.
بنابراین چرا پیام های غیرقانونی در برنامه های رسانه های اجتماعی بسیار م effectiveثر است؟
آنچه پیام های فرعی را منحصر به فرد می کند این است که آنها زیر آستانه ای هستند که ذهن می تواند آگاهانه محرک ها را درک کند. زیرا بیشتر تصمیمات معنی دار هستند در سطح ناخودآگاه ساخته شده است، پیام های مخفی بر رفتار و تصمیم گیری افراد تأثیر می گذارد.
دلیل دیگر استفاده از پیام های مخفی در کمپین های رسانه های اجتماعی این است که مشتریان خود را با “تخم مرغ عید پاک” خوب انجام شده است ، این می تواند منجر به ویروسی شدن تبلیغات شما شود زیرا مردم دوست دارند پست های جالب در شبکه های اجتماعی را به اشتراک بگذارند.
5 راه های استفاده از پیام های ارسالی در کمپین رسانه های اجتماعی شما
اکنون که دانستید پیام زیرپایه ای چیست و چقدر قدرتمند است ، بیایید به چگونگی استفاده از آن برای تقویت تبلیغات بعدی در شبکه های اجتماعی بپردازیم.
اهرم پیام صحیح در آرم خود را
یکی از بهترین روش های استفاده از پیام رسان سابلیمینال در آرم شماست. در حالی که بیشتر دارایی های بازاریابی شما دائماً در حال تغییر است ، آرم شما ثابت می ماند (معمولاً.)
از آنجا که به احتمال زیاد لوگوی شما در بیشتر تلاش های بازاریابی شما ظاهر می شود ، این مجرای مناسبی برای پیام مخفی شما است. دلیلش این است که هرچه افراد بیشتر آن را ببینند ، پیام در ضمیر ناخودآگاه مخاطب شما ریشه دوان می شود.
ما قبلاً مثال FedEx از پیام رسان بودن در آرم را مشاهده کرده ایم ، بنابراین بیایید نگاهی به یک پیام Subliminal خوب بازی شده در یک آرم بیندازیم.

Tostitos فقط چیپس و افتادگی تورتیلا درست نمی کند. آنها همچنین به ایجاد میهمانی های به یاد ماندنی کمک می کنند.
این دقیقاً پیامی است که آنها به طور پنهانی در آرم خود به اشتراک می گذارند. در نتیجه ، این آرم احساس سرگرمی ، شادی و گرما را به وجود می آورد. وقتی در مقابل مجموعه ای از تراشه های تورتیلا بایستید ، قلب شما به سمت Tostitos جلب می شود.
به همین دلیل شما باید روی یک طراحی آرم خوب سرمایه گذاری کنید. موردی که فقط زیبا به نظر نمی رسد بلکه با ضمیر ناخودآگاه مخاطب هدف شما صحبت می کند.
از پیام های شنیدنی فرعی در خود استفاده کنید سمعی
ارائه پیام های مخفی از طریق صدا در صنایع خودیاری و کمک های شخصی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان یک بازاریاب می توانید از این روش در کمپین های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
پیام های غیر شنیدنی زیر راهی عالی برای درج پیام های مخفی در کمپین های رسانه های اجتماعی شماست.
پیام های شنیدنی فرعی نشانه های شنیدنی هستند ، معمولاً در حجم کمتری نسبت به منبع اصلی صوتی شما هستند. به دلیل حجم کم ، آنها در سطح ناخوشایند شنیده می شوند ، نه توسط ذهن آگاه.
متناوباً ، می توانید از صدایی که مربوط به چیزی است که مخاطب شما دوست دارد استفاده کنید. یک نمونه معمول استفاده از زنگ های با مضمون کریسمس در تبلیغات برای هدایت فروش در طی این تبلیغات است فصل تعطیلی.
هرگز قدرت صدا را دست کم نگیرید.
اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد ، می تواند وسیله ای برای ارسال پیام های مخفیانه در کمپین های رسانه های اجتماعی شما باشد. فقط بخاطر داشته باشید که بسیاری از افراد با صدای خاموش ، جدول زمانی شبکه های اجتماعی را مرور می کنند.
بنابراین در مبارزات خود نیز از نشانه های تصویری برای ارسال پیام های مخفی استفاده کنید.
تصاویر معنی دار را به کمپین های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید
یک انسان متوسط هفت دسته ورودی حسی دارد ، یعنی:
- دیداری
- شنیداری
- دست زدن به
- چشیدن
- بو
- دهلیزی (تعادل و حرکت)
- تصورات عمومی (آگاهی از بدن)
از بین این هفت ، گروه بصری قوی ترین ورودی حسی است که بر ادراک ما غالب است. این باعث می شود پیام های فرعی بصری یکی از م effectiveثرترین اشکال پیام های سابلیمینال باشد.
برای این کار می توانید تصاویر را در ویدئو فلش کنید (نه ، نه این فلاش) یا به سادگی از رنگهایی استفاده کنید که معمولاً با چیزهای آشنا برای مخاطبان شما همراه است.
روانشناسی رنگ یک روش ساده برای ارسال پیامهای مخفی است. مطالعات نشان داده است که رنگهای خاص واکنشهای عصبی و احساسی خاصی را در بینندگان ایجاد می کند.
در اینجا خلاصه ای از معنای پشت رنگ های رایج و احساساتی که آنها برانگیخته اند آورده شده است:
- قرمز: انرژی ، عمل ، نیازهای جسمی (مانند گرسنگی یا محبت) ، خطر (نیاز به ایمنی) ، هیجان ، قدرت
- نارنجی: گرما ، دوستی ، گرسنگی ، تفریح ، آزادی ، راحتی
- زرد: نشاط ، سرگرمی ، نشاط ، خوشبختی ، خوش بینی
- سبز: زندگی ، استراحت ، ثروت ، طراوت ، سلامتی ، آرامش ، آرامش
- آبی: اعتماد ، اطمینان ، آرامش ، اطمینان ، ثبات
- رنگ بنفش: معنویت ، غرور ، تجمل ، پیچیدگی ، شجاعت ، رمز و راز
- رنگ صورتی: حساسیت ، عاشقانه ، همدلی ، مراقبت ، امید
عاقلانه استفاده می شود ، روانشناسی رنگ می تواند نحوه درک تبلیغات اجتماعی شما توسط افراد را افزایش دهد. از همه مهمتر ، اینکه به خوبی استفاده می شود ، روانشناسی رنگ می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان شما بتوانند به تبلیغات شما پاسخ مثبت دهند.
پیام رسانى Subliminal فقط افزودن پیام های پنهان به کمپین های رسانه های اجتماعی شما نیست. می تواند به اندازه استفاده از رنگ های مناسب ظریف باشد تا پاسخ مناسب مخاطب شما را جلب کند.
پیام خود را در یک آهنگ قرار دهید
موسیقی نقش مهمی در ایجاد تبلیغات موثر دارد ، اما شما حتی می توانید با افزودن یک پیام مخفی به موسیقی مورد استفاده خود ، تأثیر آن را در کمپین های پرداخت شده در شبکه های اجتماعی افزایش دهید.
یکی از راه های انجام این کار تطبیق دادن پیام شما با آهنگ است. به عنوان مثال ، شما می توانید یک مکالمه کوتاه را با محتوای پیام خود ضبط کنید و آن را با یک آهنگ مضمون روی آن قرار دهید.
ممکن است هنگام تماشای تبلیغات ، مکالمه مورد توجه قرار نگیرد ، اما ضمیر ناخودآگاه می تواند آن را انتخاب کند.
این روش برای ترغیب مخاطبان به اعتماد به نام تجاری شما بهترین استفاده را دارد. این امر به ویژه درصورتی که موسیقی خوش صدا باشد ، درست است و پیام به منظور ایجاد اطمینان در محصولات / خدمات شما طراحی شده است.
برای ارسال پیام های غیراخلاقی از تایپوگرافی استفاده کنید
تایپوگرافی یا هنر تنظیم نامه ها و متن ها ، یکی دیگر از روش های عالی برای ارسال پیام های مخفی در کمپین های پرداخت شده در شبکه های اجتماعی است.
نوشتن حروف بزرگ در یک جمله می تواند پیام ارسال کند. همچنین می توانید برخی از حروف را از نظر استراتژیک پنهان کنید.
در اینجا مثالی از مجله محبوب SFX آورده شده است:

این یک مورد کلاسیک از طراحی گرافیک خوب و تایپوگرافی است که برای ایجاد یک تبلیغ متوقف کننده پیمایش به خوبی کار می کند.
با پیمایش سریع در خبرمایه ، به نظر می رسد این تبلیغ می گوید: “مشترک شوید … بعلاوه! رابطه جنسی رایگان. “
این می تواند شما را در مسیر خود متوقف کند و باعث شود شما از نزدیک به تبلیغ نگاه کنید. البته ، این آگهی مربوط به مجله SFX است ، اما قرار دادن تایپوگرافی احتمالاً نظر برخی را جلب می کند.
نوع قلم مورد استفاده می تواند بر نحوه درک پیام تأثیر بگذارد. به طور خلاصه ، گرچه قلم مورد استفاده ممکن است مستقیماً پیامی را منتقل نکند ، اما باز هم در تجربه شخص با پیام شما تأثیر دارد.
به عنوان مثال ، مانند Adobe Garamond Pro ، برخی از فونت ها احساس مردانه تری دارند و بهتر است هنگام هدف قرار دادن مردان در یک کمپین تبلیغاتی استفاده شوند.
اگر می خواهید تبلیغاتی با زیر و بم های جالب و خنده دار ایجاد کنید ، ممکن است از Comic Sans استفاده کنید.
بهترین روشهای پیام رسانى Subliminal
قبل از تمام شدن و طراحی کمپین بعدی خود در شبکه های اجتماعی بر اساس پیام های مخفی ، اگر می خواهید نتیجه بگیرید باید چند روش زیر را دنبال کنید.
در اینجا چیزی است که باید در هنگام استفاده از پیام های غیر مخفی به خاطر بسپارید.
مخاطبان خود را بشناسید
طراحی پیام های مخفی موثر برای رسانه های اجتماعی نیاز به درک عمیق مخاطبان خود دارد. این اطمینان می دهد که پیام های شما نه تنها مطابق سلیقه آنها نیست بلکه پیام های آنها را نیز در بر می گیرد نقاط درد اصلی.
نگران نباش
یک اشتباه که بسیاری از بازاریاب ها مرتکب می شوند این است که تبلیغات زیرپوستی را انجام می دهند که بسیار کوچک است. اینجاست مثالی از Burger King:

این تبلیغ نه تنها بی مزه بود ، بلکه برای زنان نیز اهانت آور بود. به همان اندازه که رابطه جنسی می فروشد ، نباید از آن برای فروش همه چیز – به ویژه مواد غذایی – استفاده شود.
ایجاد پیام های مضر و مضر برای فعالیت های رسانه های اجتماعی مهارت زیادی می خواهد. حتی وقتی به ایده ای عالی رسیدید ، حتماً قبل از اجرای آن نظر دوم ، سوم یا حتی چهارم را بدست آورید.
نتیجه
با سخت تر شدن رقابت ، بازاریابی چالش برانگیزتر می شود ، به همین دلیل برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود باید تمام تلاش خود را بکنید. اگر هنوز این کار را نکرده اید ، سعی کنید پیام های مخفیانه را در کمپین های رسانه های اجتماعی خود بگنجانید تا به اهداف شما کمک کنید.
ارتباط با مشتریان خود در سطح ناخودآگاه راهی عالی برای تحریک آنها در عمل است. همچنین می تواند به تقویت پیوندهای عاطفی منجر به وفاداری به برند کمک کند.
آیا سعی کرده اید در کمپین های خود در شبکه های اجتماعی از پیام رسان استفاده کنید. اگر چنین است ، تجربه شما با این استراتژی چه بوده است؟