
رونق بیت کوین فناوری بلاکچین را به موضوعی پرطرفدار تبدیل کرده است.
با این حال ، همیشه در مطلوب ترین حالت مشاهده نمی شد. هنگامی که ارزهای رمزپایه ظهور کردند ، در درجه اول برای معاملات بی نظیر در وب تاریک استفاده می شد.
خوشبختانه ، احساسات و کاربرد تغییر کرده است. افراد بیشتری ارزش سرمایه گذاری در بیت کوین را می دانند و شرکت ها در حال گرم شدن ایده استفاده از فناوری آن در تجارت هستند.
این فناوری می تواند بیش از خرید و فروش ارزهای رمزپایه باشد. این پتانسیل را دارد که بر نحوه کار ما تأثیر بگذارد ، حتی اگر قصد ندارید ارز رمزپایه را به عنوان روش پرداخت بپذیرید.
در اینجا آنچه شما باید در مورد تأثیر آن بر صنعت بازاریابی دیجیتال بدانید آورده شده است.
فناوری Blockchain چیست؟
بیایید با اصول شروع کنیم.
فناوری Blockchain راهی جدید برای ایمن سازی داده های شماست.
“بلوک ها” قطعه ای از اطلاعات یا سوابق دیجیتالی است و “زنجیره ها” پایگاه های اطلاعاتی عمومی است که اطلاعات را در خود جای داده است.
می توانید از بلوک ها برای ذخیره اطلاعات مانند:
- تراکنشهای مالی
- قراردادها
- داده های پزشکی
- تهیه اطلاعات
- اطلاعات محرمانه مشتری
در اینجا نحوه ایجاد و ذخیره بلوک اطلاعات در یک زنجیره آورده شده است:
- یک معامله انجام می شود ، به عنوان مثال ، شخصی 100 دلار بیت کوین خریداری می کند.
- تراکنش تأیید و ذخیره می شود.
- این بلوک یک کد شناسایی منحصر به فرد به نام “هش” دریافت می کند.
- بلوک های اطلاعات توسط اصول رمزنگاری به نام زنجیره به هم پیوند خورده و ایمن می شوند.
بلاکچین برای امنیت داده چگونه کار می کند؟
بلاکچین یک راه حل ممکن برای آرامش خاطر مشتریان نسبت به داده هایشان است.
هر دو ماه یکبار اخبار مربوط به شرکتهایی را می شنوید که تجربه می کنند نشت اطلاعات مشتری.
اطلاعات کارت اعتباری ، گذرواژه ها ، آدرس های فیزیکی و موارد دیگر در وب تاریک قرار گرفته و باعث آسیب پذیری افراد در برابر جرایم اینترنتی مانند:
- شناسایی سرقت
- طرح های فیشینگ
- آزار و اذیت آنلاین
- گفتگوی سایبری
از این گذشته ، داده ها با ارزش هستند.
هر بار که در Google جستجو می کنیم ، موردی را در آمازون خریداری می کنیم یا روی پست اینستاگرام دوبار ضربه می زنیم ، این اطلاعات پیگیری می شود زیرا دارای ارزش است.
سطح بالای امنیتی که توسط این فناوری ارائه می شود ، به شرکت ها امکان می دهد تا یک شبکه داده امن برای ثبت و ذخیره اطلاعات مصرف کننده ایجاد کنند.
با این حال ، نمی توانید این داده ها را حذف کنید. همین که در زنجیره ثبت شد ، برای همیشه در آنجا است.
اگرچه این بدان معناست که شما قادر به انتخاب اطلاعات ثبت شده نخواهید بود ، بلاکچین این امکان را دارد که به کاربران اجازه دهد تصمیم بگیرند چه داده هایی را با چه کسانی به اشتراک بگذارند.
چرا باید از Blockchain در امنیت داده های بازاریابی استفاده کنید؟
بازاریابان می توانند با ایجاد شفافیت و محافظت از داده در هنگام مبارزه با تقلب و ایجاد شناخت برند ، از بلاکچین استفاده کنند. این ویژگی هایی است که ممکن است افراد در جستجوی آنها باشند تا بتوانند از تجارت با یک شرکت احساس امنیت کنند.
در اینجا برخی از مزایای استفاده از این فناوری در امنیت داده های بازاریابی آورده شده است.
Blockchain شفافیت و پاسخگویی بیشتری را ارائه می دهد
بزرگترین سود آن شفافیت آن است. دفتر معاملات برای بازدید عموم آزاد است ، که یک لایه پاسخگویی را اضافه می کند.
این تضمین می کند مشاغل مجبورند هنگام استفاده از داده های مصرف کنندگان ، با مسئولیت و صداقت رفتار کنند.
اندازه شرکت شما مهم نیست ، جلب اعتماد همیشه آسان نیست. مردم به طور طبیعی در مورد اطلاعات آنلاین ، خصوصاً در دوران جعل عمیق ، تردید دارند.
در نتیجه ، شفافیت تأثیر عمده ای در تصمیمات خرید مصرف کنندگان دارد.
بلاکچین امنیت ، رمزگذاری و اعتبار سنجی را بهبود می بخشد
هر بار که بلاکچین تراکنش جدیدی ایجاد می کند ، رمزگذاری شده و به تراکنش قبلی مرتبط می شود.
پس از شکل گیری ، تغییر غیرممکن است.
ماهیت تغییر ناپذیر و فساد ناپذیر بلاکچین استفاده از آن را به طرز باورنکردنی ایمن می کند ، از جعل اطلاعات محافظت می کند و خطر هک شدن را کاهش می دهد.
بازاریاب ها همچنین می توانند استفاده کنند قراردادهای هوشمند برای اطمینان بیشتر ، شفافیت و امنیت این با انجام اقدامات زیر در صورت تحقق شرایط ، گردش کار را خودکار می کند.
چگونه بلاکچین می تواند صنعت بازاریابی را برای امنیت داده تغییر دهد؟
این فناوری جدید ممکن است در مسیر ایجاد اختلال در بازاریابی دیجیتال باشد ، از جمله نحوه جمع آوری داده ها و تعامل با مشتریان.
در اینجا چند روش وجود دارد که این فناوری می تواند همه چیز را از ردیابی کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد کمپین های مبتنی بر داده بیشتر تغییر دهد.
پیگیری کلید واژه بهبود یافته است
طی دو سال گذشته ، ردیابی کلمات کلیدی آسان تر شده است.
با استفاده از ابزاری مانند Ubersuggest ، عملکرد شما در جستجو آسان است. اگر بتوانید آن را با این فناوری جدید ترکیب کنید چه می کنید؟
بازاریاب ها می توانند از این فناوری برای ردیابی موقعیت کلمات کلیدی در همه دستگاه ها در هر مکان استفاده کنند. با استفاده از بلاکچین ، شما اعداد واقعی دارید که می توانید از آنها برای کمپین های داده محور و دقیق استفاده کنید.
رسانه های اجتماعی غیر متمرکز
نقض داده ها و مشارکت فیس بوک در انتخابات 2016 آمریکا باعث می شوند تا کاربران شبکه های اجتماعی از نحوه استفاده از داده هایشان در برابر آنها بیشتر آگاه شوند.
به عنوان یک پاسخ ، بازار رو به رشد شبکه های غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی وجود دارد. این سایت ها به کاربران امکان می دهند بدون نظارت ، محتوا را به اشتراک بگذارند ، بهم متصل شوند و کشف کنند.
این برای بازاریابان به چه معناست؟
اگر محبوبیت سایت های با استفاده از این فناوری افزایش یابد ، ما را مجبور خواهد کرد که دیگر به جمع آوری آسان داده ها متکی نباشیم و به راه های جدید برای تولید سرنخ نگاه کنیم.
تولید سرب های بهتر
مانند اکثر بازاریابان ، شما احتمالاً اطلاعات را از منابع مختلف می گیرید و کمپین خود را بر اساس آنچه پیدا کرده اید اجرا می کنید.
تنها مشکل؟ داده ها همیشه دقیق نیستند.
با استفاده از بلاکچین ، بازاریابان می توانند برای جمع آوری داده ها مستقیماً به مصرف کننده مراجعه کنند. می توانید افراد را تشویق کنید تا بتوانند به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید شخصی در خبرنامه شما مشترک شود ، می توانید با هر بار خواندن ایمیل ، به خواننده مبلغ کمی بپردازید.
اگرچه این احتمالاً هزینه بالاتری دارد ، اما مشتری در صورت آماده بودن برای تحویل داده های خود ، پیشتازی بسیار قویتر است. استفاده از این نوع روش ها می تواند قیف فروش شما را محکم کرده و منجر به ارائه صلاحیت بیشتری برای پرورش شود.
حذف کلاهبرداری کلیک در تبلیغات آنلاین
یکی از بزرگترین مشکلات فضای بازاریابی دیجیتال ، تقلب در کلیک است.
این زمانی است که یک انسان یا یک برنامه رایانه ای روی تبلیغاتی کلیک می کند که وانمود می کند یک کاربر قانونی است. صاحبان سایت ها اغلب از این روش برای افزایش درآمد تبلیغات خود استفاده می کنند.
با استفاده از بلاکچین می توانید مطمئن شوید که نمایش و کلیک های تبلیغاتی معتبر هستند.
adChain شرکتی است که برای مقابله با این مشکل تلاش می کند. رجیستری adChain از یک قرارداد هوشمند در زمینه بلاکچین برای تعامل واقعی استفاده می کند.
نتایج آنها نشان می دهد می تواند به افزایش شفافیت و کاهش تقلب در تبلیغات دیجیتال آنلاین کمک کند.
شفافیت برای مشتریان
هنگام استفاده از فناوری بلاکچین ، مشتریان شما می دانند چه کسی به داده های آنها دسترسی دارد و چگونه آنها را بدست آورده است.
این می تواند شرکت های شرور را از فروش داده های بازاریابی با سرب سرد متوقف کند و به مشتریان در کنترل هرزنامه پر کردن صندوق های پستی خود کمک کند.
برای بازاریاب ها ، وقت کمتری می تواند صرف هدایایی شود که به کار شما اهمیتی نمی دهند. شما با مشکلی که محصول یا خدمات شما حل می کند ، تعداد زیادی از افراد واقعی خواهید داشت.
نمونه هایی از شرکت های Blockchain
در اینجا نحوه استفاده برخی از شرکت ها از این فناوری جدید (سابق) آورده شده است.
آزمایشگاه های بهار
آزمایشگاه های بهار برای تأیید هویت و کاهش تقلب در بخش مالی از بلاکچین استفاده می کند. این به موسسات کمک می کند تا بدون درز اطلاعات حساس ، به اشتراک گذاری اطلاعات را به طور ایمن کنترل کرده و از اشتراک آنها بهره مند شوند.
Coinbase
سکهبase یکی از بزرگترین شرکتهای جهان است که از فناوری بلاکچین استفاده می کند. نمونه کارها دیجیتال به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و Litecoin را می دهد. با توجه به الف گزارش از Axios، وقتی Coinbase سهام خود را در بازار عمومی فروخت ، 100 میلیارد دلار ارزیابی شد.

بازی های افسانه ای
بازی های افسانه ای بازی های مبتنی بر بلاکچین ایجاد می کند که بازیکنان می توانند با فروش مالکیت دیجیتالی اقلام ، درآمد کسب کنند. با استفاده از این فناوری ، Mythical Games می تواند کمبود یک مورد را تأیید کرده و سابقه مالکیت را ایجاد کند.

Doc.ai
Doc.ai برنامه ای با استفاده از بلاکچین و فناوری یادگیری ماشین است. این روش با ترکیب همه داده های پزشکی شما از داروخانه ها ، ویزیت پزشکان ، بیمارستان ها و … در یک مکان امن کار می کند. این توانایی را به بیماران می دهد تا اطلاعات پزشکی خود را مدیریت کنند و بینش پیش بینی در مورد خطرات بیماری های آینده یا بیماری ها را ارائه می دهد.

س Blockالات متداول Blockchain در بازاریابی
این یک فناوری جدید است که داده های مربوط به معاملات مالی ، داده های پزشکی و حتی بازاریابی را تأمین می کند.
داده های بلاکچین برای محافظت از داده ها از رمزنگاری استفاده می کند و باعث امنیت بیشتر آنها می شود.
این به مخاطبان شما امکان کنترل بیشتر داده ها ، شفافیت بیشتر و امنیت بیشتری را می دهد.
Blockchain توانایی افزایش امنیت داده ها ، بهبود ردیابی کلمات کلیدی ، تمرکززدایی از شبکه های اجتماعی ، بهبود کیفیت سرب و حذف کلاهبرداری در کلیک را دارد.
نتیجه
بلاکچین چیزی فراتر از فناوری پردازش پرداخت ارزهای رمزپایه است.
بازاریاب های دیجیتال می توانند با استفاده از قدرت آن کنترل بیشتری بر روی اطلاعات خود به مصرف کنندگان بدهند ، برای ایجاد اعتماد به نفس یک لایه امنیتی اضافی اضافه کنند و از داده های با ارزش و تقطیر شده بدون تمام کرک استفاده کنند.
شما چطور فکر می کنید بلاکچین دنیای بازاریابی دیجیتال را تغییر خواهد داد؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید