
رتبه بندی یک وب سایت یا صفحه وب امروز به آسانی چند سال پیش نیست.
نه تنها رقابت سخت تر است ، بلکه تغییرات مداوم در الگوریتم هایی که رتبه بندی را تعیین می کنند ، ماندن در بالای بازی SEO خود را نیز چالش برانگیزتر می کند.
به عنوان یک صاحب مشاغل ، همراهی با همه این تغییرات و به روزرسانی منظم وب سایت خود چیزی است که شاید وقت آن را نداشته باشید.
به همین دلیل ممکن است لازم باشد از یک فریلنسر SEO استفاده کنید.
چگونه یک فریلنسر SEO می تواند به تجارت شما کمک کند
قبل از ادامه کار ، بیایید به سرعت تعریف کنیم که SEO مستقل چیست.
به زبان ساده ، یک فریلنسر سئو حرفه ای است که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید. اگر یک مورد مناسب را استخدام کنید ، می تواند شما را در رتبه بندی کلمات کلیدی اصلی خود قرار دهد ، در نتیجه به شما کمک می کند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به وب سایت و تجارت خود هدایت کنید.
بنابراین چگونه یک فریلنسر SEO می تواند به تجارت شما کمک کند؟
تحقیق کلمات کلیدی
یکی از اصول بنیادی سئو تحقیق در مورد کلمات کلیدی است.
این روش کشف اصطلاحات جستجو است که کاربران وقتی می خواهند چیزی پیدا کنند در موتورهای جستجو وارد می کنند. کشف کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجوی محصولات یا خدمات شما برای تقویت SEO شما بسیار مهم است.
این روش بنیادی یکی از راه هایی است که یک فریلنسر سئو می تواند به رتبه بندی خوب کسب و کار شما کمک کند.
استراتژی محتوا
استراتژی محتوا شامل برنامه ریزی کل فرآیند لازم برای تولید محتوا است. این شامل ، در میان سایر رشته ها:
- تحقیق کلمات کلیدی
- درک قصد کاربر
- ساخت تیترهای بهینه شده
- ایجاد رئوس مطالب
- تعیین انواع محتوا
- انتخاب بهترین سیستم عامل هایی که می توان مطالب را بر روی آنها منتشر کرد
ایجاد استراتژی محتوا برای کمک به رتبه بندی مطلوب محتوای شما ، به ویژه در فضای اشباع شده از مطالب در موضوعات مشابه ، کلیدی است.
ایجاد محتوا
قسمت جدایی ناپذیر دیگر سئو ، تولید محتوا است.
ایجاد محتوای SEO علمی است که خیلی ها نمی فهمند.
این مورد نیاز به دانش در مورد قرارگیری مناسب کلمات کلیدی ، ساختاردهی و قالب بندی صحیح مطالب و نوشتن با لحن دلخواه مخاطبان شما ، از جمله موارد دیگر دارد.
در حالی که هرکسی می تواند نویسنده خوبی باشد ، همه نمی توانند یک نویسنده سئو عالی باشند.
باز هم می گویم ، این یکی از معدود راه هایی است که یک فریلنسر SEO می تواند به پیشرفت کار شما کمک کند.
لینک سازی
علاوه بر محتوا ، جنبه مهم دیگر سئو ایجاد لینک است. این به این دلیل است که موتورهای جستجو برای سنجش اقتدار محتوا و وب سایت ها از پیوندها استفاده می کنند. هرچه یک صفحه وب معتبرتر باشد ، موتورهای جستجو بالاتر آن را برای س forالات مربوط به کلمات کلیدی شما رتبه بندی می کنند.
یک استراتژی موفق شامل ایجاد پیوندهای مرتبط در سه سطح است:
- پیوندهای داخلی: اینها پیوندهایی بین محتوای وب سایت شما هستند و باید از نظر استراتژیک انتخاب شوند.
- پیوندهای خروجی: پیوند به سایتهای دیگر مهم است ، اما اگر به طور اشتباه انجام شود ، می توانید به رقبا ، سایت های کم قدرت یا حتی وب سایت های ناخواسته پیوند دهید.
- پیوندهای ورودی: بک لینک نیز نامیده می شود ، اینها به وب سایت شما اشاره می کنند و موتورهای جستجو آنها را به عنوان اعتماد به نفس در وب سایت شما قلمداد می کنند. کیفیت ، و نه کمیت ، در اینجا کلید اصلی است.
فریلنسرهای خوب سئو همچنین از اهمیت نظارت بر پروفایل بک لینک شما اطلاع دارند. این مهم است زیرا بک لینک سمی می تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد.
پیوند سازی یک تلاش زمان بر است که نیاز به شناخت نوع درست پیوندها برای ایجاد و راهکارهای مفید دارد.
برای ایجاد پیوندهایی که به رتبه بندی بهتر وب سایت شما کمک می کند ، باید یک متخصص را انجام دهید ، نمونه ای که یک فریلنسر SEO به کار شما می آید.
تا زمانی که می خواهید به صورت آنلاین تأثیر بگذارید (که چاره ای برای انتخاب آن ندارید) ، باید روی سئو سرمایه گذاری کنید. به همین دلیل است که باید استخدام یک فریلنسر SEO را در نظر بگیرید.
چگونه بهترین فریلنسر SEO را استخدام کنیم
استخدام یک فریلنسر SEO خوب می تواند یک کار مشکلی باشد.
از طرف دیگر ، بیشتر سئوکاران خودآموخته هستند و معمولاً تنها راه تأیید دانش یا تجربه آنها ، نمونه کارها است.
ثانیا ، دنیای سئو به طور مداوم در حال تغییر است و دانستن اینکه کدام فریلنسرهای سئو اطلاعات و مهارت های خود را مرتبط می دانند تقریباً غیرممکن است.
بنابراین چگونه می توانید شانس خود را برای استخدام بهترین فریلنسر SEO بهبود بخشید؟
در اینجا چند نکته ساده آورده شده است:
نیازهای SEO خود را تعیین کنید
اولین قدم برای یافتن فریلنسر SEO مناسب برای شما تعیین دقیق نیازهای SEO شماست.
اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، ممکن است لازم باشد به دنبال یک فریلنسر SEO باشید که تجربه انجام ممیزی SEO را داشته باشد. البته در بیشتر موارد ، این یک سرویس الحاقی است ، بنابراین انتظار داشته باشید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.

با این حال ، اگر می خواهید این کار را خودتان انجام دهید ، لیست جهت جستجوگرها را از نظر جهت راهنمایی بررسی کنید.
تعیین نیازهای جستجوگرها برای شما آسان تر می کند تا بدانید که در فریلنسر جستجوگر جستجو کنید.
ویژگی هایی که می توانید در یک فریلنسر جستجوگر جستجو کنید
اکنون که نیازهای SEO خود را تعیین کردید ، قدم بعدی برای استخدام بهترین فریلنسر SEO این است که بدانید در یک مورد چه چیزی جستجو کنید. در اینجا چند نشانگر وجود دارد:
سابقه آنها را بررسی کنید
هر فریلنسر سئو که ارزش نمک خود را داشته باشد دارای سابقه ای است که دانش و مهارت او را اثبات می کند.
برای اینکه ارزش توجه شما را داشته باشد ، آنها باید نتیجه ای داشته باشند تا تأثیر خود را در ارائه خدمات مورد نظر شما نشان دهند.
بنابراین چگونه می توانید سابقه آنها را بررسی کنید؟
- بخواهید نمونه کارهایی از کارهای آنها را ببینید
- به وب سایت آنها مراجعه کنید
- از مشتریان قبلی یا فعلی مراجع بخواهید
- مرورها را در وب سایت یا سیستم عامل های دیگر آنها بخوانید
بررسی سوابق فریلنسر SEO بسیار حیاتی است زیرا شما می خواهید فردی را استخدام کنید که می داند چه کاری انجام می دهد. عدم انجام این کار می تواند شما را به صرف هزینه در یک فریلنسر سئو بیندازد که نتایج مطلوبی برای شما نخواهد داشت.
با فریلنسرهای احتمالی SEO خود مصاحبه کنید
هنگامی که لیست نامزدهای احتمالی خود را محدود کردید ، وقت آن است که بهترین فریلنسر SEO را برای تجارت خود پیدا کنید.
برای انجام این کار ، شاید بخواهید مصاحبه انجام دهید تا آنها را بهتر بشناسیم.
خوشبختانه با داشتن فناوری مانند نرم افزار تماس ویدیویی ، می توانید از هرجای دنیا مصاحبه کنید.
با آنها ، روش آنها و چگونگی برنامه ریزی برای کمک به کسب رتبه خوب کسب و کار شما آشنا شوید.
یک پروژه آزمایشی به SEO Freelancer احتمالی خود بدهید
استراتژی دیگری که به شما کمک می کند تا بهترین فریلنسر SEO برای تجارت خود را پیدا کنید این است که به نامزدهای احتمالی خود یک پروژه آزمایشی ارائه دهید.
این به شما کمک می کند:
- توانایی های آنها را بسنجید
- بینش داشته باشید که رابطه کاری شما چگونه خواهد بود
آزمون شما باید براساس وظایف اصلی شما باشد که فریلنسر SEO خود را برای آن استخدام می کنید. به این ترتیب ، شما دقیقاً خواهید فهمید که از نظر عملکردی چه انتظاری از آنها دارید.
بدانید کجا باید به دنبال فریلنسرهای SEO باشید
هنگامی که نیازهای اختصاصی خود در سئو را تعیین کردید ، گام بعدی برای استخدام فریلنسر سئو این است که بدانید کجا به دنبال آن بگردید.
برخی از بهترین مکانها برای گشت و گذار شامل موارد زیر است (اما محدود نمی شوند):
تابلوهای شغلی
تابلوهای شغلی مکانی عالی برای تأمین استعداد سئو هستند. یک مزیت بزرگ که از محبوب ترین ها کسب می کنید این است که آنها تمام فریلنس های آزاد را در پایگاه داده خود بررسی می کنند. این به حذف شخصیتهای نامطبوع از سیستم عامل کمک می کند.

برخی از تابلوهای شغلی معروف که می توانید فریلنسرهای SEO را در آن قرار دهید عبارتند از:
- در واقع: دارای استخر بزرگی از فریلنسرهای SEO است. جستجوی نامزدها با استفاده از فیلترهای مختلف کار را آسان می کند.
- سر کار: مسلماً محبوب ترین پلتفرم فریلنسر روی کره زمین. فرآیند تأیید دقیق دارد.
- ProBlogger: اگر به طور خاص به دنبال نویسندگان سئو هستید ، یکی از بهترین سیستم عامل ها است.
- AngelList: مورد اعتماد بسیاری از استارت آپ ها برای استخر استعدادهای درخشان با کیفیت بالا. اگر به طور خاص به دنبال فریلنسرهای فنی SEO هستید بهترین انتخاب.
- Fiverr: مکان عالی برای یافتن فریلنسرهای ارزان قیمت SEO ، اما ممکن است مجبور شوید تعداد زیادی از پروفایل ها را جستجو کنید تا فرد مناسب را پیدا کنید.
- Craigslist: مکان عالی دیگری برای یافتن استعداد خوب در سئو. متأسفانه ، شما مجبور به بررسی خود داوطلب هستید.
اگر می خواهید فریلنسرها به شما مراجعه کنند چه می کنید؟ برای تهیه بهترین استعداد مستقل در سئو ، باید بدانید که چگونه آنها را جذب کنید و این کار را می توانید با انجام این کار انجام دهید ایجاد تبلیغات شغلی بهینه شده.
از مشخصه های تبلیغات شغلی بهینه شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- توصیف شغل متمرکز بر کلید واژه
- تیتر یک قاتل
- مفصل اما به نکته
- مزایای کار با کسب و کار شما را می فروشد
هنگامی که آگهی شغلی خود را طراحی کردید و آن را پست کردید ، مطمئناً سیل پاسخ های فریلنسرهای علاقه مند به سئو را دریافت خواهید کرد.
شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی اکنون نقشی بزرگ در شبکه های اجتماعی ایفا می کنند فرآیند استخدام، کمک به کسب و کارها در ایجاد استعدادهای برتر. اگر به دنبال برخی از بهترین فریلنسرهای SEO هستید ، مطمئناً آنها را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند موارد زیر پیدا خواهید کرد:
- توییتر
- فیس بوک
هنگام ارسال نیاز به یک فریلنسر SEO ، حتماً هشتگ مربوطه (مانند #SEOfreelancers) را درج کنید.
از گوگل بپرسید
اکثر فریلنسرهای سئو برای نمایش کارهای خود وب سایت هایی دارند و اگر آنچه را که تبلیغ می کنند عملی کنند ، وب سایت های آنها باید از نظر کلمات کلیدی (مانند فریلنسر SEO و سایر کلمات کلیدی LSI) در Google رتبه بالایی داشته باشند.
بنابراین اگر به دنبال فریلنسرهای SEO هستید ، یک جستجوی گاه به گاه در Google می تواند به شما کمک کند متخصصانی را که می توانید کارهای SEO خود را به آنها بسپارید کشف کنید.
اگر فردی را می خواهید که در محلی شما مستقر باشد ، می توانید به سادگی “freelancer SEO + منطقه خود” را در گوگل جستجو کنید تا نتایج بهترین فریلنسرهای محلی SEO در نزدیکی شما را بدست آورد.
چه موقع فریلنسرهای SEO را استخدام نکنید
همانطور که فریلنسرهای SEO مزایای خود را دارند ، در بعضی مواقع عاقلانه نیست که شما به مسیر فریلنسر بروید.
در این موارد بهتر است آژانس جستجوگرها را استخدام کنید.
در اینجا چند نمونه از این موارد ذکر شده است:
هنگامی که نیازهای شما از ظرفیت یک فریلنسر فراتر می رود
به یاد داشته باشید ، SEO یک حوزه گسترده است. هیچ کس نمی تواند از عهده هر کار SEO شما برآید.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک کمپین جامع SEO در صفحه اجرا کنید ، ممکن است (در میان دیگران) به موارد زیر احتیاج داشته باشید:
- یک استراتژیست محتوا
- نویسنده سئو
- یک ویرایشگر
درست است ، شما ممکن است بتوانید یک فریلنسر SEO پیدا کنید که بتواند هر سه کلاه را بپوشد ، اما اگر استراتژی محتوای شما گسترده باشد ، ممکن است حداقل به یک استراتژیست محتوا ، یک ویرایشگر و چند نویسنده سئو نیاز داشته باشید.
در این حالت بهتر است مسیر آژانس را طی کنید.
نیازهای سئو سایت خود را به دقت ارزیابی کنید و تعیین کنید که دامنه کار توسط یک شخص قابل کنترل است یا آژانس بهتر آن را مدیریت می کند.
چه زمانی شما به خدمات مختلف جستجوگرها نیاز دارید
اگر به خدمات SEO مختلفی نیاز دارید ، بهتر است مسیر آژانس را انتخاب کنید.
این به این دلیل است که آژانس ها مجموعه مهارت های متفاوتی را در سرمایه انسانی خود دارند و تمام نیازهای شما در سئو را می توان زیر یک سقف برطرف کرد.
این یک کمپین SEO ساده و منسجم را ایجاد می کند.
دادن وظایف مختلف به فریلنسرهای مختلف SEO می تواند منجر به یک کمپین جداگانه شود و در برخی موارد ، کاری که SEO انجام می دهد می تواند با آنچه دیگری انجام داده است مغایرت داشته باشد.
اگر ثبات با یک تیم مهم است
یک آژانس تمام منابع (انسانی و فناوری) مورد نیاز برای اجرای سریع پروژه ها را در اختیار دارد. به همین دلیل ، از کار با کیفیت نیز اطمینان دارید زیرا آنها کنترل کیفیت را در دست دارند.
یکی دیگر از مزایای آژانس که بسیاری از افراد از آن چشم پوشی می کنند این واقعیت است که اگر یک فریلنسر بیمار می شود یا زندگی اتفاق می افتد ، پروژه شما می تواند به مدت نامحدود متوقف شود. با وجود داشتن آژانس ، به ندرت زمان خرابی وجود دارد زیرا آنها به راحتی می توانند جایگزین خود را پیدا کنند.
نتیجه
با توجه به اینکه بسیاری از افراد ترجیح می دهند 9 تا 5 را کنار بگذارند و به عنوان فریلنسر کار می کنند ، هنگام انتخاب فریلنسرهای SEO برای مشاغل خود ، گزینه های زیادی خواهید داشت.
با این وجود ، دو روی این سکه وجود دارد.
در تلاش برای یافتن بهترین فریلنسرهای SEO ، ممکن است با موارد بدی روبرو شوید که ممکن است برای شما اعتبار ، رتبه بندی یا منابع شما هزینه داشته باشد.
به همین دلیل شما باید بدانید که چگونه می توانید یک متخصص SEO استخدام کنید که به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کند.
آیا قبلاً با فریلنسر سئو کار کرده اید؟ اگر چنین است ، تجربه شما با آنها چگونه بود؟