نحوه ارزیابی یک سایت از نظر “کیفیت” یکی از اشتباه ترین مفاهیم در سئو است.
انجام این اشتباه میتواند منجر به حذف سایتهایی شود که میتوانند رتبهبندی را افزایش دهند، یا بدتر از آن، از جمله سایتهایی که ارزشی ندارند یا به طور بالقوه شما را جریمه میکنند.
در 10 نوامبر، یک وبینار مجله موتور جستجو را که توسط کوین رو، موسس و مدیر عامل شرکت PureLinq ارائه شده بود، مدیریت کردم.
او نکاتی را در مورد شناسایی و ارزیابی سایت های شما برای لینک سازی به اشتراک گذاشت تا تاثیر بالا و کم خطر داشته باشد.
اگر مایل به نکات برجسته هستید، ارائه وبینار را در زیر خلاصه کرده ایم.
برای غواصی عمیق تر، فرم را تکمیل کنید تا به کل ارائه با تمام جزئیات اضافی دسترسی داشته باشید.
گوگل به لینک بیلدینگ توجه می کند
جنبه های مختلفی برای ایجاد لینک وجود دارد، از استراتژی گرفته تا تجزیه و تحلیل و گزارش.

ما برای این وبینار روی ارزیابی سایتها برای ایجاد لینک تمرکز کردیم، که اغلب موضوعی است که درک اشتباهی دارد. بیایید با یک پس زمینه سریع شروع کنیم.
در به روز رسانی پنگوئن گوگل در سال 2012 راه اندازی شد. بخشی از هدف آن ترویج وب سایت های با کیفیت بالا و به حاشیه راندن حضور افرادی بود که درگیر طرح های پیوند دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بودند.
داشتن پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی گوگل به این معنی است که گوگل به لینک سازی توجه می کند و ما را به بررسی معیارها هنگام ارزیابی سایت ها سوق می دهد.
منابع اطلاعاتی در مورد ارزیابی کیفیت سایت
گوگل اطلاعات زیادی در مورد راهنمایی شما در ساخت لینک ارائه می دهد. می توانید بررسی کنید:
- طرح پیوند گوگل.
- دستورالعمل های رتبه بندی گوگل
- جان مولر.
با این حال، ممکن است لازم باشد این را با کمی نمک مصرف کنید و آزمایش کنید که چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است.
متخصصان سئو در آنجا وجود دارند که 100٪ آنچه گوگل در ساخت لینک می گوید را دنبال نمی کنند (یعنی با نظر گوگل در مورد دنبال نکردن تمام لینک های خروجی شما برای پست های مهمان مخالفند) اما همچنان در نتیجه شاهد پیروزی های قابل توجهی هستند.
معیارها در مقابل کیفیت
یک نظرسنجی از آریا نشان می دهد که چه معیارهایی برای متخصصان سئو و بازاریابان دیجیتال در ارزیابی سلامت سایت مرتبط است.

در حالی که میتوانید کیفیت یک سایت را بر اساس این معیارها ارزیابی کنید، هنوز متغیرهای مختلف زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله محتوا، ارزش محتوا، خوانایی آن، که مهمتر از پروفایل پیوند یا مقدار محتوای سایت هستند.
همه اینها به سه حوزه کلیدی خلاصه می شود که هنگام ارزیابی سایت ها در مقیاس کیفیت باید به آنها توجه کرد:
- هدف.
- عمق محتوا
- منابع معتبر
عناصر کلیدی برای ارزیابی سایت
محتوا را از دیدگاه کاربر ممیزی کنید و هنگام ارزیابی یک سایت برای لینک سازی، این عناصر حیاتی را بررسی کنید:
- محتوا: محتوای نوشتاری و تصویری برای وبلاگ ها، محتوای اصلی سایت و غیره
-
- پیوندهای تجاری: پیوندهایی به صفحات پولی که با nofollow یا اسپانسر برچسب گذاری نشده اند.
- پیمایش: برای یک وبلاگ خیلی کلی است.
- بدون کلمات کلیدی: قمار، پورن، وام های روز پرداخت.
- فرکانس: پست ها کم یا قدیمی هستند.
- مدیر: آیا تبلیغات دارند و چه سیاست هایی دارند؟
-
- درباره ما: پیوند به صفحات پول.
- صفحات مدیریت: تبلیغات، پست های مهمان.
- اطلاعات: تلفن، آدرس، ایمیل.
- پروفایل لینک: لینک هایی که به سایت اشاره می کنند چگونه هستند؟
-
- پیوندهای بیش از حد: تعداد زیادی لینک که به یک صفحه اشاره می کنند.
- کم اعتبار: از DA یا DR استفاده کنید.
- پیوندهای غیر مرتبط: پیوندها برای صفحه معنی ندارند.
- تألیف: چه کسی مسئول محتوای اصلی و محتوای پشتیبانی است؟
-
- Names & Bylines: روی نام مدیر یا سایت تنظیم کنید.
- صفحه نویسنده: اطلاعاتی در مورد نویسنده.
- خارجی: نویسنده از کشور مورد نظر است.
- شهرت، آبرو: آیا تألیف اهمیتی دارد؟
-
- حضور: حضور دارد.
- موارد زیر: شخصی، میکرو اینفلوئنسر، اینفلوئنسر، اخبار.
- نامزدی: وجود نامزدی.
- فنی: کاربران چگونه محتوا/سایت را پیدا کرده و با آن درگیر می شوند؟
-
- Indexed: در ایندکس بیشتر از صفحه اصلی وجود دارد.
- Geo: تمرکز کشور مخاطب.
- تعامل با صفحه: تبلیغات، طرحبندی، پیوند دادن.
مطالعه موردی: تجارت الکترونیک B2C
آیا ارزیابی این عناصر کلیدی به ساخت لینک موفق کمک می کند؟
این کار را انجام می دهد. در این مطالعه موردی، تیم Rowe همان عناصر حیاتی را بررسی کردند و یک سایت را به بیش از 304000 جلسه در ماه افزایش دادند که بیش از 1000٪ افزایش یافت.

بعد از اینکه ساخت لینک را شروع کردند، بیش از 680 پیوند به این دامنه در چندین صفحه ایجاد کردند.
غذای آماده کلیدی
ارزیابی مناسب سایت به شما کمک می کند ارزیابی کنید که آیا کیفیت نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر، و این کمپین می تواند در هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت شما بسیار موثر باشد.
این روزها یک کمپین لینک بیلدینگ قوی بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی خوب برنامه ریزی شده است، و اکثر شرکت هایی که این را درک می کنند، کسانی هستند که در دراز مدت موفق می شوند.
[Slides] نحوه ارزیابی کیفیت سایت برای لینک سازی
در اینجا ارائه است:
برای وبینار بعدی ما به ما بپیوندید!
ایده ها، استراتژی ها و کانال های بازاریابی جدید برای سال 2022
برای یک وبینار آموزنده با لنس باخمن، بنیانگذار آژانس دیجیتال 1SEO، به ما بپیوندید، زیرا او به این موضوع می پردازد که چگونه زمان صرف بازاریابی کسب و کار خود را کاهش دهید و در عین حال بازدهی خود را به حداکثر برسانید. این شامل اطلاعات مهمی مانند نحوه شناسایی کانالهای بازاریابی سودآور، تولید سرنخ جدید و استراتژیهای فروش است که میتوانید فوراً از آنها استفاده کنید، و معیارهایی که باید برای بهبود بازگشت سرمایه خود دنبال کنید.
تصویر ویژه: ArtemisDiana/Shutterstock