
آیا به اجرای ممیزی محتوای وب سایت خود فکر کرده اید؟
برای دستیابی به استانداردهای بهینه سازی موتور جستجو و اهداف بازاریابی آنلاین ، محتوا باید مرتباً به روز شود. برای استفاده بیشتر از مطالب خود اطمینان حاصل کنید که عملکرد خوبی دارد.
مارک ها از بسیاری روش ها از محتوای آنلاین استفاده می کنند. از توضیح اینکه چه کسی هستیم و چه کاری انجام می دهیم تا به روزرسانی مشتریان در مورد آخرین محصولات و خدمات ، محتوا نحوه برقراری ارتباط است.
ممیزی محتوا چیست؟
ممیزی محتوا دقیقاً همانطور که به نظر می رسد: یک ممیزی جامع از تمام دارایی های محتوایی است که در وب سایت شما زندگی می کنند. این روشی است برای ارزیابی اینکه چه چیزی به خوبی کار می کند و چه چیزی می تواند از برخی کارها استفاده کند.
همچنین در اولویت قرار دادن بیشترین نیازهای حیاتی تا رسیدن به گزینه هایی که خوب خواهند بود ، هنگامی که وقت دارید ، به شما کمک می کند تا به روشنی ببینید که مراحل بعدی برای بهینه سازی محتوای شما باید چه باشد.
ممیزی محتوا بسیار دقیق است ، بنابراین ممکن است خسته کننده به نظر برسد ، اما نتایج ارزش آن را دارد. با یک نگاه ، می توانید تصویری واضح از نحوه عملکرد محتوای خود دریافت کنید. به این ترتیب ، شما نه تنها می دانید چگونه قدم به عقب بردارید و محتوای موجود را بهینه سازی کنید ، بلکه همچنین می توانید در آینده با محتوایی که نشان دهنده عملکرد خوب است ، ادامه دهید.
اکنون ممکن است وقت گیر باشد ، اما می تواند باعث صرفه جویی در وقت و حدس و گمان های زیادی در زمینه تولید محتوا شود.
چرا وب سایت من به ممیزی محتوا نیاز دارد؟
شما باید وقت خود را برای انجام یک ممیزی محتوا اختصاص دهید تا ببینید کجای این شکاف ها وجود دارد و شروع به ایجاد محتوای بهتر می کنید.
چرا باید حسابرسی محتوا کنید؟ دلایلی وجود دارد که یک بررسی محتوایی می تواند به عملکرد بهتر وب سایت شما کمک کند.
- این یک فهرست کامل از تمام محتوای قبلی ایجاد شده ، از جمله آنچه می تواند برای کمپین های آینده دوباره استفاده شود ، فراهم می کند.
- این مقاله نحوه عملکرد محتوا در گذشته یا اکنون را تجزیه و تحلیل می کند ، بنابراین می توانید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید.
- با نشان دادن اینکه چه کسی محتوا را ایجاد می کند ، چه موقع ارسال می شود و موارد دیگر ، به شما یک تصویر کلی از جریان محتوای شما می دهد.
- این یک چارچوب برای ایجاد یک استراتژی محتوا است که به جلو حرکت می کند.
هنوز مطمئن نیستید که آیا وب سایت شما در این مرحله به محتوا نیاز دارد؟ در اینجا چند نشانه وجود زمان وجود دارد:
- اگر وب سایت شما چندین سال است که وجود دارد.
- اگر محتوایی در آنجا زندگی می کنید که به خاطر نمی آورید یا به طور فعال از آنها استفاده نمی کنید.
- اگر تیم شما بدون برنامه مشخص به طور تصادفی در حال ایجاد محتوا است.
- اگر در تلاش هستید تا بدانید بعدی را برای ایجاد یا ارسال چه چیزی ارسال کنید.
- اگر محتوای شما شروع به احساس خشکی و بی روح شدن می کند و به شما الهام داده نمی شود که بیشتر از استراتژی بازاریابی برند خود حمایت کنید.
هدف حسابرسی محتوای خود را تعیین کنید
قبل از اینکه وارد مراحل دقیق ممیزی محتوا شوید ، لحظه ای وقت بگذارید تا هدف خاص خود را از این ممیزی در نظر بگیرید. شما چه آرزویی دارید که از پس آن برآیید؟
تنها راه موفقیت آمیز بودن این است که بدانید تعریف موفقیت برای این کار چیست.
اهداف شما همچنین به شما کمک می کند تا برای جمع آوری داده های مورد نیاز خود در بیشتر قسمت های حسابرسی محتوا تمرکز کنید.
- آیا سعی دارید بازی بازاریابی محتوای خود را ارتقا دهید؟
- آیا شما آماده استفاده از یک استراتژی محتوا هستید؟
- آیا در حال جمع آوری داده ها برای تجزیه و تحلیل تیم خود هستید؟
- آیا شما علاقه مند به بهبود SEO وب سایت خود هستید؟
اگر اهداف شما به SEO فنی و اطمینان از جزئیات فنی محتوای شما کمک می کند تا وب سایت شما بیشتر به چشم بیاید ، این صفحه را در مورد نحوه بهینه سازی وب سایت خود بررسی کنید. در این مقاله نحوه انجام یک ممیزی محتوای فنی و سئو محور که به طور کلی می تواند اهداف بازاریابی محتوای شما را پشتیبانی کند ، ارائه شده است.
ابزارهای حسابرسی محتوا
همانطور که در حال تصمیم گیری در مورد نیاز به ممیزی محتوا در حال حاضر هستید و اهداف خود در این زمینه را دنبال خواهید کرد ، ممکن است بخواهید در مورد چندین ابزار تحقیق کنید که می توانند در این راه به شما کمک کنند. اینها می تواند در وقت و تلاش دستی شما صرفه جویی کند تا بتوانید سریعتر به نتایج رسیده و بلافاصله شروع به اجرای مراحل بعدی کنید.
Ubersuggest
به خصوص اگر به دنبال بهبود SEO خود هستید ، Ubersuggest می تواند به شما کمک کند تا ببینید عملکرد وب سایت شما در کل چقدر خوب است. فقط URL خود را وارد کنید ، “جستجو” را کلیک کنید و “حسابرسی سایت” را در سمت چپ کلیک کنید. این را به عنوان یک نگاه کلی سریع و رایگان به نحوه عملکرد وب سایت خود در نظر بگیرید.
همچنین یک عکس فوری از موارد SEO که در سایت شما بیشتر شیوع دارد و میزان حیاتی بودن آنها نیز دریافت خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
اگر از قبل استفاده نکرده اید ، ابزار دیگری برای استفاده از Google Analytics است ، که می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه عملکرد محتوای شما و نحوه تعامل کاربران با آن ارائه دهد.
شکسته لینک شکسته
هنگامی که محتوای خود را تجزیه و تحلیل می کنید ، می خواهید پیوندهای خراب را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. تمامیت و زنو سلوث می تواند در آنجا به شما کمک کند
موجودی مطالب
می توانید به صورت دستی هر پیوند محتوای مرتبط با وب سایت خود را بکشید ، اما این ممکن است خیلی طولانی شود و ممکن است برخی از موارد را نادیده بگیرید. در عوض ، ممکن است بخواهید یک پیوند موجودی محتوا مانند آتش، DynoMapper، یا حسابرسی ContentWRX.
مراحل ممیزی محتوا
اگرچه تعدادی از کارهای خسته کننده در ارتباط با ممیزی محتوای شما وجود دارد ، اما جریان کلی کاملاً ساده است.
شماره 1: لیستی از دارایی های محتوای خود را ایجاد کنید
ابتدا باید لیستی تهیه کنید که شامل تمام داده های مورد نیاز شما باشد. شما باید دارایی های محتوای خود و داده های مرتبط را همه در یک مکان ببینید. با این کار می توانید هنگام مقایسه ، اولویت بندی و به روزرسانی هر دارایی ، روش حرکت کنید.
من به چند ابزار اشاره کردم که داده های محتوا را برای شما جذب می کند. با جستجوی سریع Google ، موارد بیشتری کشف می شود. توجه داشته باشید که برخی از این موارد دارای یک دوره آزمایشی هستند و پس از آن باید هزینه خزیدن و به روزرسانی موجودی را پرداخت کنید. برای وب سایت های بسیار بزرگ ، این ممکن است ارزش هزینه را داشته باشد. برای دیگران ، ممکن است فقط بخواهید داده ها را بکشید و ادامه دهید. برخی از وب سایت ها ممکن است به اندازه کافی کوچک باشند تا بتوانید خودتان موجودی خود را تهیه کنید.
با نزدیک شدن به آن ، یک صفحه گسترده ایجاد کنید ، که به شما امکان می دهد نه تنها پیوندهای مربوط به محتوا ، بلکه داده های متا ، توضیحات ، تعداد کلمات ، خالق ، تاریخ ارسال و موارد دیگر را نیز لیست کنید. در اینجا یک عکس فوری از صفحه گسترده Google Spreadsheet وجود دارد که می توانید برای بررسی محتوای خود ایجاد کنید.

الگوهای حسابرسی محتوا
همانطور که در بالا توضیح دادم ، شما می خواهید یک صفحه گسترده حسابرسی محتوا ایجاد کنید تا بتوانید تمام داده ها را در یک مکان نگه دارید. می توانید یکی را از ابتدا بسازید ، یکی از الگوهای زیر را بارگیری کنید یا از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کرده و صفحه گسترده خود را سفارشی کنید.
اهدافی را که قبلاً بحث کردیم در خاطر داشته باشید. تعداد زیادی آمار یا نقطه داده وجود دارد که می توانید با هر پیوند محتوا بکشید. با این حال ، برخی از داده ها بیش از دیگران مربوط به شما خواهند بود.
اگر از این حسابرسی برای بهبود تعامل در بازاریابی محتوای خود استفاده می کنید ، می خواهید اطلاعات مربوط به بازبینی کلیک ، تعامل در شبکه های اجتماعی ، نظرات و غیره را بررسی کنید.
اگر هدف شما با SEO مرتبط است ، ممکن است بخواهید هشدارها و توصیه هایی را که از Ubersuggest جمع می کنید ، درج کنید.
شماره 2: لیستی از مسائل مربوط به محتوا را برای شناسایی ایجاد کنید
پس از ایجاد صفحه گسترده محتوای جامع ، نوبت به تجزیه و تحلیل آن می رسد. چه چیزی به عنوان یک مشکل یا شکاف مهم برجای مانده است؟ برخی از عوامل کجاست که می توانید بلافاصله برای بهبود عملکرد وب سایت خود آنها را برطرف کنید؟
دوباره به اهداف خود برگردید. آیا سعی در بهبود SEO فنی دارید؟ آیا شما استراتژی محتوای خود را ارزیابی می کنید تا محتوای بهتری به جلو حرکت کنید؟
برخی از مسائل با هم تداخل دارند و در هنگام به روزرسانی ، محتوای شما را بهبود می بخشند. در اینجا چند مورد برای جستجو وجود دارد:
- محتوای تکراری: موتورهای جستجو مطالب تازه را در اولویت قرار می دهند. اگر محتوای تکراری زیادی دارید که در صفحات یا پست های مختلف زندگی می کند ، می خواهید دوباره برگردید و آن را اصلاح کنید تا دیگر تکرار نشود.
- محتوای قدیمی: این از دیدگاه شخصی و فنی مهم است. مردم نمی خواهند مطالب منسوخ شده بخوانند و موتورهای جستجو نیز از آن غافل می شوند.
- محتوای همیشه سبز: از طرف دیگر ، محتوای همیشه سبز می تواند ابزاری متنوع در جعبه ابزار محتوای شما باشد و اطلاعات مربوطه را در هر زمان به مشتریان ارائه دهد. شناسایی محتوای همیشه سبز به شما امکان می دهد با به اشتراک گذاری مجدد آنها از آنها استفاده کرده و در صورت لزوم آن را تازه و به روز کنید.
- شکاف مطالب: چه چیزی در محتوای شما از دست رفته است؟ آیا موضوعاتی وجود دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده باشید؟ بازارهایی را که با آنها صحبت نکرده اید هدف قرار دهید؟ اینکه بتوانید همه موارد را یک باره بررسی کنید می تواند به شما کمک کند تا خلاsها را پیدا کرده و آنها را پر کنید.
- کلمه کلیدی هدف: در صفحه گسترده خود می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را که هدف قرار دادن محتوای آنهاست و همچنین به خوبی ادغام بودن آنها درج کنید. همچنین می توانید برای اطمینان از ترکیب کلمات کلیدی موثر ، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهید و این کار را در آینده ادامه دهید.
- متا داده: آیا برای همه صفحات توضیحات فراداده نوشته اید؟ این صفحه گسترده به شما کمک می کند ببینید کدام یک از آنها باید نوشته شوند و کدام یک تکراری هستند و باید به روز شوند.
- داده های تصویر: آیا متن alt بر روی آنها دارید؟ اکنون زمان مناسبی است تا مطمئن شوید تصاویر شما سئو و قابلیت دسترسی مناسبی دارند. متن alt را برای عنوان و شرح تصاویر استفاده شده کامل کنید.
- تعداد کلمه: آیا صفحات و پست های شما کلمات کافی برای بهینه سازی سئو دارند؟ یا خیلی طولانی هستند؟ این تعداد کلمات را بررسی کنید تا ببینید آیا صفحات نیاز به به روزرسانی یا ویرایش دارند.
شاید این کار به همین سادگی باشد که متوجه شوید افراد خاصی بیشتر از دیگران پست ارسال می کنند ، یا موضوعات خاصی اغلب در حالی که دیگران نادیده گرفته می شوند ، آدرس دهی می شوند.
هر آنچه که برای شما برجسته است ، شروع به تهیه لیستی از مسائل برای حل آنها کنید.
شماره 3: مشکلات محتوای آدرس
نمی توانید همه کارها را یک باره انجام دهید ، بنابراین لیست خود را بردارید و اولویت بندی را براساس میزان مهم بودن هر مسئله و پرداختن به آن زمانبر یا دشوار شروع کنید.
همانطور که در بالا نشان دادم ، هنگامی که شما در Ubersuggest حسابرسی SEO را انجام می دهید ، توصیه هایی با این فاکتورهای اولویتی ذکر شده دریافت خواهید کرد. می توانید از آن به عنوان راهنما برای تمام موضوعات محتوای خود استفاده کنید. در اینجا مروری داریم بر نحوه رتبه بندی آنها در UberSuggest.

چقدر تأثیر خواهد داشت؟
چقدر سخت است؟
ابتدا موارد حساس (SEO Impact) آسان (دشواری) را انجام دهید ، سپس به سراغ موارد سخت تر اما همچنان مهم و همچنین بسیار حساس اما بسیار آسان بروید. سرانجام با کارهای کم اولویت و دشوار کنار بیایید
به خصوص با وقت گیر یا کارهای فنی از درخواست کمک نترسید. می توانید شخصی را استخدام کنید تا در آن غواصی کرده و محتوای تکراری را به روز کند ، توضیحات متا یا کارهای alt را اضافه کند یا پیوندهای خراب را برطرف کند.
نتیجه
ایده حسابرسی محتوا ممکن است در نگاه اول طاقت فرسا باشد. اجازه ندهید این شما را متوقف کند.
ممیزی محتوا یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا انجام دهید. هنگامی که همه چیز را با هم مشاهده کردید ، می توانید این قدرت را داشته باشید که از تمام آن مطالب به روش های بهتر استفاده کنید.
بعلاوه ، هنگامی که این حسابرسی محتوای جامع را انجام می دهید ، صفحه گسترده و داده هایی برای کار در آینده خواهید داشت. شما قادر خواهید بود به سرعت وارد شوید ، به روزرسانی کنید ، آمار را مقایسه کنید و ببینید چه چیزی مفید است. حتی ممکن است تصمیم بگیرید صفحات گسترده خود را به صورت مداوم به روز کنید.
شما آماده اید که بازاریابی و ایجاد محتوای خود را به سطح بعدی برسانید.
چه چیزی مانع شما می شود تا با اولین ممیزی محتوا برخورد نکنید؟