
ما در جهانی زندگی می کنیم که مملو از داده های پیشرفته است. ما کلیک ها ، بازدیدها ، نمایش ها ، تکمیل فرم ها ، پاسخ های chatbot را ردیابی می کنیم … لیست ادامه دارد. یک منطقه منحصر به فرد و غالباً مورد غفلت ، معیارهای ردیابی تماس است.
با اجرای یک پروتکل ردیابی تماس استاندارد ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود کسب کنید و سودآوری هر تماس را به حداکثر برسانید.
معیارهای پیگیری تماس برای تماس های ورودی و خروجی

اگر کسی تلفن را بر می دارد تا با شما تماس بگیرد ، به احتمال زیاد یک مبارزات مناسب را در دستان خود دارید. با این حال ، همه تماس ها برابر نیستند.
یک عامل اساسی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد معیارها در نظر گرفته شود ، تفاوت بین معیارهای ردیابی تماس ورودی و خروجی است. نمی توانید داده های مشابه ورودی را با اندازه گیری های ورودی اندازه گیری کنید.
تماس های ورودی به تمام تماس هایی که فرد با تجارت شما انجام می دهد اطلاق می شود. به عنوان مثال ، اگر کسی تبلیغی را ببینید که در Google در حال اجرا هستید ، شماره تلفن را پیدا کرده و با شما تماس می گیرد ، این یک تماس ورودی است.
تماس های خروجی به تماس هایی که تجارت شما با مشتریان بالقوه برقرار می کند اشاره دارد. نمونه ای از این موارد این است که کسی در صفحه فرود شما فرم را تکمیل کرده و شماره تلفن خود را وارد کند تا بتوانید با او تماس بگیرید. در این حالت شما یک تماس خروجی برقرار می کنید.
همانطور که می دانید ، معیارهایی که برای هر دو نوع تماس اندازه گیری می کنید بسیار متفاوت است. شما می خواهید یک استراتژی و رویکرد منحصر به فرد برای هر یک ایجاد کنید.
بیایید نگاهی به موثرترین معیارها برای هر نوع تماس بیندازیم.
معیارهای پیگیری تماس برای تماس های خروجی
اگر در تجارت خود تماس های خروجی برقرار می کنید ، احتمالاً از جایی هدایت می گیرید. چه صفحه اصلی ، PPC یا رسانه های اجتماعی شما باشد ، می خواهید موفقیت تلاش های خود را پیگیری کنید.
در اینجا مهمترین معیارهای تماس خروجی برای ردیابی وجود دارد.
جلد
میزان تماس به شما می گوید که کدام تبلیغات بیشترین تماس را ایجاد می کند تا بتوانید ROI تلاش های بازاریابی خود را پیگیری کنید.
اگر میزان تماس تجاری شما زیاد باشد ، این اطلاعات بسیار مهمتر خواهد بود. وقتی چندین فروشنده دارید که با مشتری تماس می گیرند ، می خواهید از طریق چه کسی تماس تلفنی برقرار کنید و چه تعداد تماس در روز کاری انجام دهید.
تصور نکنید که این داده ها بهتر است به مشاغل بزرگ سپرده شود. حتی اگر یک یا دو فروشنده داشته باشید برقراری تماس های خروجی، باید تماس هایی را که برقرار می کنند ردیابی کنید.
منبع سرب
تعداد کمی از فاکتورها به همان اندازه مهم هستند منبع سرنخ. این معیارهای ردیابی تماس برای موفقیت شما بسیار مهم است زیرا آنها به شما می گویند بهترین منتخب شما از کجا ناشی می شود. به عنوان مثال ، اگر دو صفحه مختلف فرود دارید که هرکدام از آنها شماره تلفن خود را می خوانند ، می بایست پیگیری کنید که کدام صفحه فرود منجر به هدایت بیشتر است.
حتی اگر یک صفحه از نظر CTR عملکردی بهتر از صفحه دیگر داشته باشد ، صفحه ای که تعداد تماس شما بیشتر باشد ، ممکن است بهتر هدف قرار گیرد.
اگر ردیابی نکنید ، هرگز نخواهید فهمید.
مدت تماس
مدت زمان تماس ممکن است یک عامل حیاتی به نظر نرسد ، اما مکالمات پایدار به طور کلی منجر به فروش می شوند. اگر به طور مداوم تماس هایی را می گیرید که کمتر از 30 ثانیه طول می کشد ، ممکن است بخواهید در منبع این هدایت ها تجدید نظر کنید.
ممکن است تبلیغ به درستی هدف قرار نگیرد ، متن ممکن است گمراه کننده باشد ، یا ممکن است بخواهید کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید.
اگر متوجه شدید که برخی از کمپین ها مکالمه طولانی تر ، مکالمه و بسته شدن بیشتری دارند ، می خواهید پول بیشتری را به آن کمپین برسانید. از اینکه هر تماس چقدر طول می کشد پیگیری کنید و ببینید آیا می توانید ارتباطی بین آن کمپین و یا عملکردهای کم عملکرد داشته باشید.
اما به تنهایی به مدت زمان مکالمه نگاه نکنید – طول تماس یک شاخص است ، نه اثبات بازگشت سرمایه خوب یا بد.
زمان / تاریخ
زمان از روز می تواند تأثیر بسزایی در تبدیل داشته باشد ، و این اطلاعات مهم است بدون توجه به نوع مبارزات انتخاباتی.
با استفاده از این داده ها ، می توانید در چه ساعاتی از روز مردم استقبال بیشتری از تماس های خروجی را داشته باشند. تعداد جعبه های پست صوتی را دریافت می کنید ، تعداد برگشتی را دریافت می کنید و میزان موفقیت عبور را براساس زمان مکالمه خود پیگیری کنید.
با گذشت زمان ، این داده ها به وضوح زمان دقیق روز و هفته را نشان می دهد که شما باید برای یک کمپین خاص تماس بگیرید. اگر داده ها را دارید ، حتی می توانید با استفاده از اطلاعات دموگرافیک آنها را محدود کنید.
راه اندازها / اعتراض ها
تماس های خروجی همه چیز است تسلط بر اعتراضات و فهمیدن که چگونه می توان بر آنها غلبه کرد. چه عباراتی باعث ترغیب مردم به خرید می شود و چه عباراتی مردم را از خود دور می کند؟ اگر این مورد را ردیابی نمی کنید ، از دست می دهید.
خواه خودتان همه تماس ها را برقرار کنید و هم فروشنده داشته باشید ، باید هر اعتراضی را که کسی به شما می زند زبانه خود را نگه دارید.
- این خیلی پول است
- ما الان بودجه نداریم.
- باید بررسی کنم من رئیس.
- من وسط جلسه هستم
- رئیس من در تعطیلات است.
- در سال جدید تماس بگیرید.
هیچ اعتراضی برای پیگیری آن خیلی بزرگ و کوچک نیست. توجه داشته باشید و پاسخ هرکدام را ارائه دهید. این می تواند تبدیل شما را افزایش دهد و مکالمه را آسان تر کند زیرا برای هر آنچه که سر راه شما باشد پاسخی آماده خواهید داشت.
معیارهای پیگیری تماس برای تماس های ورودی

شما یک کمپین موفق ترتیب داده اید و مردم برای تماس با آنها تلفن را برمی دارند. عالیه. اکنون که حجم مناسبی از تماس ها را دریافت کرده اید ، باید آنها را ردیابی کنید تا بدانید از کجا می آیند ، کدام کمپین ها در حال انجام هستند و چه کسی هستند.
استفاده از معیارهای ردیابی تماس برای ورودی به همان اندازه خروجی مهم است. در اینجا بهترین معیارهای تماس ورودی برای ردیابی وجود دارد.
منبع سرب
دقیقاً همانطور که می خواستید منبع سرب خروجی را بدانید ، شما هم می خواهید بدانید که لیدهای ورودی از کجا ناشی می شوند. آنها چگونه از شما مطلع شدند ، شماره شما را از کجا آورده اند و چه چیزی باعث تمایل آنها به تماس شده است؟
به عنوان مثال ، آیا آنها تبلیغ خاصی را مشاهده کرده اند یا اصطلاح کلیدی خاصی را جستجو کرده اند؟
دانستن اینکه آنها از کجا می آیند به شما می گوید که بودجه بازاریابی خود را از کجا اختصاص دهید. حتی اگر یک تن تماس تلفنی داشته باشید ، ممکن است همه آنها از همان کمپین بیایند در حالی که چهار نفر دیگر با ضرر در حال اجرا هستند.
استفاده كردن درج شماره پویا یک روش عالی برای انجام این کار است. این استراتژی به شما امکان می دهد هر شماره را به طور مستقل ردیابی کنید تا بتوانید بلافاصله منبع یک کمپین را تشخیص دهید.
عملکرد صفحه PPC / Landing
هر بار که شخصی به صفحه فرود شما می آید ، احتمالاً با چندین روش تماس مورد استقبال قرار می گیرد. آنها می توانند فرم را پر کنند ، از chatbot در محل استفاده کنند ، یا تلفن را بردارند و شماره گیری کنند. اگر در حال پیگیری فرم ها و بات های چت هستید اما تماس های تلفنی را دنبال نمی کنید ، ممکن است در ROI مبارزات انتخاباتی از دست رفته باشید.
داشتن شماره تلفن های مختلف در هر صفحه فرود به تعیین اینکه کدام یک بیشترین تماس را می آورد کمک می کند. اما ، همانطور که قبلاً اشاره کردم ، تماس های بیشتر همیشه بهتر نیستند.
اطمینان حاصل کنید که موفقیت هر تماس را نیز پیگیری می کنید ، زیرا ممکن است برخی از کمپین ها تماس کمتری داشته باشند اما چشم انداز واجد شرایط تری داشته باشند که با نرخ بالاتری بسته می شوند.
تماس های از دست رفته
تماس از دست رفته می تواند یک فروش از دست رفته باشد. تماس گیرندگان چند بار فقط برای دریافت صندوق پست صوتی شماره شما را می گیرند؟ دانستن اینکه هر چند وقت یک بار تماس را از دست می دهید می تواند بینشی در مورد مسائل مربوط به کارکنان ایجاد کند ، بنابراین می توانید کارکنان خود را تنظیم کنید یا گزینه های دیگری مانند منابع آموزشی را در وب سایت خود یا ویژگی چت زنده
اولین تماس گیرنده
اگر کسی قبلاً هرگز با شما تماس نگرفته است ، می خواهید بدانید که چه عواملی باعث شده امروز تلفن را بردارند. نگه داشتن برگه ها روی تمام شماره های تلفنی که با شما تماس می گیرند به سهولت این کار کمک می کند. وقتی کسی برای اولین بار با شما تماس می گیرد ، می توانید رویکردی منحصر به فرد داشته باشید که این مشتری بالقوه جدید را تأمین کند.
شما همچنین می خواهید در آنچه شما را به سمت خود آورده است غوطه ور شوید. آنها از چه کلمه کلیدی استفاده کرده اند ، کدام صفحه فرود را زده اند ، چه شماره تلفنی را شماره گیری کرده اند؟ هدف آنها چیست؟ چگونه می توانید از این اطلاعات برای دریافت بیشتر تماس گیرنده های اولین بار استفاده کنید؟
از همه این داده ها برای تهیه یک برنامه عملی “تماس گیرنده برای اولین بار” استفاده کنید. پیگیری های جدید را ثبت کرده و الگوهای تماس ویژه فروش را برای آنها ایجاد کنید.
تعاملات قبلی
اگر احتمالی به حدی رسیده باشد که آنها تصمیم بگیرند با شما تماس بگیرند ، به احتمال زیاد آنها مدتی است که در مورد شما اطلاعاتی داشته اند و به طریقی دیگر با یکدیگر تعامل داشته اند. آنها ممکن است از یک صفحه فرود بازدید کرده باشند ، روی آگهی کلیک کنند یا در شبکه های اجتماعی با شما تعامل داشته باشند.
شما باید این مورد را پیگیری کنید تا مشخص شود چه چیزی در نهایت آنها را از لبه رانده است. سرانجام چه چیزی باعث شد آنها دست به کار شوند؟
سیستم های پیشرفته بازاریابی مانند KissMetrics اطلاعات مربوط به هر تعاملی که یک چشم انداز با شما دارد را در اختیار شما قرار دهد.
با ابزارهای ردیابی متریک تماس بگیرید
همانطور که می بینید ، تعداد زیادی از نقاط داده وجود دارد که باید آنها را ردیابی کنید. پیگیری دستی همه این اطلاعات غیرممکن است ، بنابراین برای کمک به ابزار ردیابی معیار تماس نیاز دارید.
خوشبختانه ، برنامه های اندازه گیری ردیابی تماس فراوانی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مراقب چه چیزهایی باشید و چه کارایی نمی کند. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد.
CallRail
CallRail محبوب ترین ابزار برای ردیابی داده های مربوط به تماس است. این تماس های تلفنی بازاریابی آنلاین و آفلاین ، کلمات کلیدی ، PPC و موارد دیگر را رد می کند.
شما به اطلاعاتی در مورد اینکه کدام کمپین ها در حال انجام هستند ، در چه ساعتی از روز بهتر است تماس بگیرید و حتی کدام یک از کارکنان باید بر اساس عملکرد خود و مشخصات جمعیتی گیرنده تماس بگیرند ، دسترسی خواهید داشت.
واگن تلفن
PhoneWagon ابزاری عالی برای ردیابی تماس ها و جمع آوری اطلاعات در سطح دقیق تر است. اگر در حال جمع آوری اطلاعات هستید و نگران عملکرد کارکنانی هستید که تماس می گیرند ، PhoneWagon می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
هنگامی که این نوع داده های “در مکالمه” را با تجزیه و تحلیل تحلیلی که CallRail ارائه می دهد ، جفت می کنید ، تیم شما باید زمان راحت تری برای بستن داشته باشد.
WhatConverts
WhatConverts همه کارها را انجام می دهد و این بخشی از دلیل محبوبیت آن است. این تماس های شما را ردیابی می کند ، هدایت های شما را مدیریت می کند و داده های پیچیده ای برای هر تماس فراهم می کند.
اگر چندین نقطه تماس مانند فرم ها ، گفتگوی زنده ، ایمیل و تلفن دارید ، می توانید همه موارد موجود در این سیستم عامل را ردیابی کنید. ویژگی های گزارش دهی آنها باعث برجسته شدن آنها می شود ، زیرا به دست آوردن بینش از همه داده ها آسان است.
نتیجه
چه خودتان تمام تماس های ورودی و خروجی را مدیریت می کنید و چه تیمی متشکل از 80 فروشنده ، ردیابی معیارهای تماس برای موفقیت در تجارت بسیار مهم است. این اطلاعات فرصتی را فراهم می کند تا در مورد مخاطبان خود اطلاعاتی کسب کنید ، چشم اندازهای شما را بفهمید و تعیین کنید چه عواملی باعث می شود آنها عمل کنند.
این اطلاعات به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی شما محدود شود ، بنابراین می توانید روی استراتژی های موثر تمرکز کنید. غرق شده اید؟ در نظر بگیرید که یک متخصص بازاریابی دیجیتال را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.
فقط به یاد داشته باشید ، چیزی به عنوان داده زیاد وجود ندارد. برای کمک به تبدیل صفحات داده به مراحل عملی که به پیشبرد تجارت شما کمک می کند ، از یکی از ابزارهای مورد بحث استفاده کنید.
مهمترین معیارهای ردیابی تماس برای شما کدامند؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید