س’sال امروز SEO بپرسید از جولیو در هوستون آمده است ، که می پرسد:
“میزبانی چگونه بر SEO تأثیر می گذارد و به طور خاص هنگام جستجوی میزبانی وب سایت وابسته باید به دنبال چه ویژگی هایی بود؟”
این یک سوال عالی است و من اطلاعات غلط زیادی در این مورد در اینترنت می بینم.
متأسفانه میزبانی وب یک طاقچه بزرگ در فضای وابسته است. این بدان معناست که انگیزه ای واقعی برای مردم وجود دارد که انواع مقاله بنویسند و انواع ادعاها را در مورد نحوه میزبانی وب سایت خود در فراروی سئو سایت خود داشته باشند.
در واقع ، من برخی از سوالات میزبانی SEO را در گوگل جستجو کردم و هر نتیجه ای که من پیدا کردم از سایتی بود که پیوندهای وابسته میزبانی نیز روی آن وجود داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من به شما قول می دهم ، هیچ توصیه میزبانی یا پیوندهای وابسته در این پست وجود نخواهد داشت.
حقیقت این است که میزبانی وب برای سئو اهمیت چندانی ندارد. اکنون ، می توانم تصور کنم که برخی از شما چه می گویید … و ما به مطالبی که در زیر اهمیت دارند می رسیم.
4 فاکتور میزبانی وب که می تواند بر SEO تأثیر بگذارد
هنگام انتخاب میزبان وب ، باید این عوامل را در نظر بگیرید ، زیرا می توانند به روش های مختلف بر SEO تأثیر بگذارند.
1. سرعت صفحه
همه ما می دانیم که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است. چقدر عامل مهم هنوز مورد بحث است (با وجود اینکه گوگل گفته است که این یک است عامل “نوجوانان کوچک”) اما این س hereال اینجا نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر میزبان وب کوچکی را بدون پهنای باند مورد نیاز خود انتخاب کنید ، سرعت شما تحت تأثیر قرار می گیرد. نوع برنامه ای که انتخاب می کنید در اینجا نیز اهمیت زیادی دارد.
به عنوان مثال ، اگر یک سایت خبری مهم دارید ، نمی خواهید در یک برنامه مشترک با پهنای باند محدود میزبانی کنید که نمی تواند از ترافیک اخبار پشتیبانی کند.
اگر می خواهید میزبانی مشترک ، سرور خصوصی مجازی ، سرور اختصاصی یا راه حل میزبانی مقیاس پذیر مبتنی بر ابر را انتخاب کنید ، بر اساس نیازهای وب سایت خود تصمیم بگیرید.
همه اینها بسته به آنچه وب سایت شما انجام می دهد و میزان ترافیک/منابع مورد نیاز آن برای SEO بسیار مناسب است.
2. محدودیت های میزبانی
برخی از میزبان های وب محدودیت های عجیبی دارند. من یک مشتری داشتم که روی پلتفرمی میزبانی می کرد که به آنها اجازه دسترسی به فایل های .htaccess خود را نمی داد. آنها محدودیت 1000 تغییر مسیر را داشتند که می توانند انجام دهند ، زمانی که از نظر تئوری ، این امر باید نامحدود باشد.
باز هم ، این لزوماً به تنهایی بر SEO تأثیر نمی گذارد – اما بسته به آنچه می خواهید با وب سایت خود انجام دهید ، می تواند تأثیر بگذارد.
اطمینان حاصل کنید که میزبان شما می تواند همه کارهای عادی و روزمره ای را که می خواهید در سایت خود انجام دهید انجام دهد.
3. مکان
با وجود CDN هایی مانند Akamai و Cloudflare ، مکان میزبان این روزها بسیار کمتر از گذشته اهمیت دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هرچند این هنوز مهم است اما از نظر حقوقی و بین المللی است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید به طور خاص در چین یا روسیه تجارت کنید ، بهتر است سایت را در چین یا روسیه میزبانی کنید.
اگر می خواهید کاری را انجام دهید که در برخی از کشورها غیرقانونی است اما در برخی دیگر (مانند استخر بیت کوین ، قمار ورزشی ، یا انتقاد از برخی افراد حق امتیاز) ، مطمئن شوید که میزبانی آن کشورها را ندارید.
باز هم می گویم ، این موارد در واقع سئو نیستند ، اما قطعاً می توانند به برنامه سئو شما کمک کنند.
4. آپ تایم
این چیزی است که ما در مورد آن صحبت می کردیم بسیار با میزبانی مجدد در روزهای خطوط شماره گیری و T1.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
امروزه در مورد CDNS و افزونگی ها و مواردی مانند سرویس های ابری Microsoft Azure یا آمازون مسئله چندان مهمی نیست.
بله ، بخش هایی از اینترنت و ابر گاهی اوقات خراب می شوند و بله شما باید یک شرکت میزبانی معتبر انتخاب کنید که زمان خرابی شما را به حداقل برساند. اما این نوع مسائل معمولاً موقتی هستند.
چیزهایی که واقعاً مهم نیستند
چیزی که من دائماً در مورد آن می شنوم IP های کلاس C است. این موضوع در بین اسپمرهایی که می خواهند هرزنامه های خود را از Google پنهان کنند بسیار محبوب بود.
این نظریه این بود که اگر همه آنها در یک محیط میزبانی یکسان باشند ، گوگل راحت تر می تواند آنها را پیدا کند. در حالی که حقیقتی در این باره وجود دارد ، من راههای بسیار ساده تری برای کشف شبکه های هرزنامه افراد پیدا کرده ام که سر و صدا و عدم اطمینان از افرادی که در سرور شما هستند را در نظر نمی گیرند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برچسب های تجزیه و تحلیل ، تبلیغات ، ویجت های اجتماعی ، موضوعات و نظرات HTML همگی قبلاً اسپم افراد را حذف کرده اند.
گوگل این را می داند ، و آنها همچنین می دانند که شما هیچ کنترلی بر میزبانهای دیگر در همسایگی خود ندارید – بنابراین آنها به احتمال زیاد این کار را علیه شما انجام نمی دهند.
یکی دیگر از حیوانات خانگی من “میزبانی ___” است که در آن ___ پلتفرمی مانند وردپرس یا Angular یا React یا AEM یا Contentful یا هر CMS/چارچوبی است که می خواهید استفاده کنید.
مطمئناً برخی از میزبانان در این زمینه تخصص دارند. اما اگر بدانید چه کار می کنید ، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید سرور خود را در هیچ میزبان وب خوبی انتخاب کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شما می توانید Windows/Linux یا Cpanel/Plesk یا هر یک از نرم افزارهای سرور را تا سیستم عامل ، نسخه PHP و MySQL (یا زبان دلخواه دیگر) کنترل کنید تا تنظیمات مطلوب مورد نیاز شما را بدست آورید.
در حال حاضر ، اگر شما در حال شروع کار هستید و نمی خواهید سرور را مدیریت کنید (مانند من) ، ممکن است بخواهید از یک تیم تعمیر و نگهداری که با انتخاب معماری شما آشنا است ، برای کمک به شما استفاده کنید – اما این چنین نیست واقعا یک تصمیم سئو است
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یادداشت ویراستار: از سئو سئو بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی SEO است که توسط برخی از متخصصان برتر SEO در صنعت ، که توسط موتورهای جستجو انتخاب شده اند ، نوشته شده است. آیا در مورد SEO س questionالی دارید؟ فرم ما را پر کنید. ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!