
مطمئن نیستید که تغییر مسیر 302 چیست یا چه زمانی باید از آنها استفاده کنید؟ آیا شما در مورد تأثیر در تلاش های SEO خود کنجکاو هستید؟
من خبر خوبی دارم: 302 تغییر مسیر در واقع بسیار ساده هستند. در هسته خود ، تغییر مسیر 302 راهی است که به موتورهای جستجو و کاربران می گوید یک صفحه به طور موقت منتقل شده و آنها را برای مدت کوتاهی به صفحه جدید هدایت می کند.
به اندازه کافی ساده ، درست است؟
مشکل استفاده از تغییر مسیر اشتباه می تواند به طور قابل توجهی بر SEO و تجربه کاربر تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که دستیابی به سمت راست هدایت در استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما بسیار مهم است.
بنابراین چه تفاوتی بین انواع تغییر مسیر وجود دارد و چه زمانی باید از 302 استفاده کنید؟ آنچه در اینجا باید بدانید اینجاست.
تفاوت بین تغییر مسیر 302 و تغییر مسیر 301 چیست؟
تغییر مسیر 302 کد وضعیت پاسخ HTTP است که به موتورهای جستجو می گوید یک صفحه منتقل شده است ، اما فقط به طور موقت. سپس کاربران (و موتورهای جستجو) را به صفحه موقت جدید هدایت می کند.
تغییر مسیر 301 یک کد وضعیت پاسخ HTTP در سمت سرور است که به کاربران و موتورهای جستجو می گوید صفحه ای برای همیشه منتقل شده است و دیگر برنمی گردد.
برای کاربران ، تفاوت کمی بین دو نوع تغییر مسیر وجود دارد. بدون توجه به نوع تغییر مسیر ، آنها به صفحه جدید (امیدوارم مفیدتر) ارسال می شوند.
تفاوت اصلی بین تغییر مسیر 302 و تغییر مسیر 301 مدت زمان انجام تغییر مسیر است ، اما 302 نکته مهمی را نیز پشت سر می گذارد: عدالت پیوند و رتبه بندی صفحه.
وقتی از تغییر مسیر 302 استفاده می کنید ، صفحه اصلی معمولاً رتبه Google خود را حفظ می کند ، بنابراین نباید تاثیری در تلاش های شما در زمینه سئو داشته باشد. با این حال ، تغییر مسیر 301 باعث از دست دادن رتبه بندی صفحه اصلی می شود و می تواند باعث شود که موتورهای جستجو از آن خارج شوند.
به گفته گوگل، دلایل اصلی استفاده از تغییر مسیر 301 (دائمی) عبارتند از:
- دامنه ها را تغییر داده اید
- افراد از طریق چندین URL به سایت شما دسترسی پیدا می کنند
- شما در حال ادغام دو وب سایت یا صفحه هستید
همچنین ممکن است هنگام استفاده از تغییر مسیر 301 استفاده کنید تغییر از HTTP به HTTPS یا وقتی دو صفحه مرتبط را ادغام می کنید. هر زمان صفحه ای را جابجا کردید و قصد بازگشت آن را ندارید ، از شماره 301 استفاده کنید.
هنگامی که از تغییر مسیر 301 استفاده می کنید ، صفحه اصلی دیگر توسط Google در نظر گرفته نمی شود ، این دلیل اصلی است که می خواهید اطمینان حاصل کنید که از نوع صحیح تغییر مسیر استفاده می کنید.
بگویید سالها برای تأسیس یک صفحه محتوای ستون صرف رتبه بندی برای یک اصطلاح کلیدی در صنعت خود کرده اید. شما تصمیم دارید صفحه را برای طراحی مجدد و به روزرسانی صفحه برای چند روز پایین بیاورید. اگر از تغییر مسیر 301 استفاده می کنید ، گوگل فکر می کند صفحه برای همیشه از بین رفته است و صفحه را از فهرست بندی خارج می کند.
آخ.
از 302 استفاده کنید و گوگل می داند که صفحه در حال بازگشت است.
نوع هدایتی که استفاده می کنید به شدت بر SEO شما تأثیر می گذارد ، بنابراین مطمئن شوید که همیشه از نوع صحیح برای شرایط استفاده می کنید.
چهار دلیل برای استفاده از تغییر مسیر 302
بنابراین ، مزایای دقیق استفاده از تغییر مسیر 302 چیست؟ همه ریدایرکت ها به یک اندازه ایجاد نشده اند و استفاده از ریدایرکت اشتباه می تواند تأثیر بسزایی در سئوی سایت شما داشته باشد ، همانطور که قبلاً توضیح داده ایم.
به یاد داشته باشید ، تغییر مسیر 301 دائمی است. شما به گوگل و کاربران می گویید که صفحه از بین رفته است و هرگز برنمی گردد. اگر تغییر دائمی نباشد ، می خواهید از یک تغییر مسیر 302 استفاده کنید.
در اینجا چند مزیت استفاده از تغییر مسیر 302 نسبت به 301 وجود دارد.
302 تغییر مسیرها UX را بهبود ببخشید
چند مورد ناامیدکننده تر از کلیک کردن روی پیوند و یافتن محتوای مورد انتظار شما نیستند. کافی است بیشتر کاربران را به نتایج جستجو (و به یک رقیب) برگردانید.
تغییر مسیر 302 باعث می شود کاربران و موتورهای جستجو همیشه محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر کالایی به طور موقت موجود نیست ، شما می توانید با استفاده از هدایت 302 مشتری ها را به صفحه مربوط به محصول یا صفحه ای که به آنها اطلاع می دهد چه زمانی محصول دوباره در انبار موجود است ، بفرستید. هنگام طراحی مجدد ، ممکن است از 302 برای ارسال کاربران به محتوای مرتبط استفاده کنید یک صفحه محتوای ستون.
302 تغییر مسیر موقت هستند
برخلاف 301 صفحه ، 302 هدایت مجدد موقتی است ، به این معنی که در هر زمان می توانید برگردید. این انعطاف پذیری زیادی را برای دارندگان سایت فراهم می کند. به عنوان مثال ، هنگام طراحی مجدد صفحه فرود ، می توانید به طور موقت کاربران سایت را به یک صفحه مرتبط بفرستید.
از آنجا که سوئیچ موقتی است ، Google صفحه را از نتایج جستجو حذف نمی کند یا در غیر این صورت صفحه را در رتبه بندی خود بی ارزش می کند.
302 تغییر مسیر نباید به SEO شما آسیب برساند
تغییر مسیر 302 به گوگل (و سایر موتورهای جستجو) می گوید که این حرکت موقتی است و باعث حفظ رتبه بندی صفحه و ارزش پیوند می شود. در نتیجه ، اجرای تغییر مسیر نباید بر SEO شما تأثیر بگذارد. این بدان معناست که تمام تلاش شما بی فایده نخواهد بود!
هنگامی که صفحه دیگر نیازی به هدایت مجدد صفحه نیست ، به سادگی هدایت را حذف کنید و SEO شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
اجرای 302 تغییر مسیرها راحت تر است
ایجاد تغییر مسیر 301 نیاز به دسترسی به سرور شما دارد ، این بدان معناست که بیشتر بازاریاب های دیجیتال و صاحبان سایت برای اجرای تغییر مسیر 301 باید از یک توسعه دهنده استفاده کنند. با این وجود ، 302 تغییر مسیر می تواند به راحتی با استفاده از برچسب های متا یا a ایجاد شود افزونه وردپرس. این بدان معناست که شما می توانید به سرعت آنها را پیاده سازی کرده و به راحتی پایین بیاورید.
توجه: فقط درصورت انتقال دائمی یک صفحه از 302 هدایت استفاده نکنید فقط به این دلیل که آسان تر هستند. اگر جابجایی صفحه دائمی است ، همیشه از ریدایرکت 301 استفاده کنید. بسته به سایت شما ، ایجاد 301 تغییر مسیر ممکن است به اندازه کافی آسان باشد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، به پایگاه دانش میزبان خود بروید یا به دنبال یک افزونه وردپرس باشید.
چه زمانی باید از تغییر مسیر 302 استفاده کنید؟
به یاد داشته باشید ، تفاوت اصلی بین 301 و 302 هدایت مجدد ، ماندگاری حرکت است. اگر یک صفحه را برای مدت کوتاهی در حال جابجایی هستید ، می خواهید از یک تغییر مسیر 302 برای حفظ یکپارچگی صفحه اصلی (و رتبه بندی) استفاده کنید.
بیایید چند نمونه از مواردی را که می خواهید از 302 استفاده کنید ، بررسی کنیم.
وقتی یک صفحه به طور موقت منتقل می شود
تغییر مسیر 302 هیچ تفاوتی عملی برای کاربران ایجاد نمی کند. بدون توجه به آنها هنوز به صفحه جدید ارسال می شوند. برای موتورهای جستجو ، ماهیت سوئیچ بسیار مهم است.
اساساً ، شما به موتورهای جستجو می گویید ، “سلام ، اکنون نگران این صفحه نباشید. صفحه دیگر به زودی باز خواهد گشت. ”
اگر اطمینان دارید این حرکت موقتی است ، 302 راهی است که باید دنبال کنید. به عنوان مثال ، ممکن است یک صفحه را موقتاً منتقل کنید زیرا:
- شما در حال به روزرسانی صفحه هستید ، اما صفحه جدید هنوز فعال نیست
- شما به دنبال دریافت بازخورد درباره یک صفحه جدید قبل از انتقال دائمی هستید
- شما در حال اجرای یک تبلیغ حساس به زمان هستید و می خواهید بازدید کنندگان را برای مدت کوتاهی به صفحه هدایت کنید
وقتی یک صفحه در دست توسعه است
دلیل دیگر استفاده از تغییر مسیر موقت زمانی است که یک صفحه (یا وب سایت) در دست توسعه است. برای طراحی مجدد گسترده ممکن است نیاز به آفلاین شدن سایت شما باشد که برای کاربران ناامیدکننده و برای موتورهای جستجو گیج کننده باشد.
به جای حلق آویز کردن کاربران ، یک تغییر مسیر موقت به آنها اجازه می دهد تا بدانند صفحه یا سایت خیلی زود باز خواهد گشت.
در این شرایط ، ممکن است کاربران را به یک صفحه ثبت نام از طریق ایمیل بفرستید یا یک ساعت شمارش معکوس ارائه دهید تا آنها بدانند که سایت دوباره برمی گردد. در اینجا یک نمونه صفحه شمارش معکوس از Themeforest با یک ساعت شمارش معکوس:

این صفحه همچنین پیوندهایی به حساب های شبکه های اجتماعی برای کمک به ایجاد حضور در شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.
وقتی محتوا غیرفعال است یا صفحه خراب است
هنگام خراب یا غیرفعال شدن صفحه ، ممکن است از تغییر مسیر 302 نیز استفاده کنید. شما نمی خواهید کاربران در یک صفحه خالی قرار بگیرند (یا خطای 404 دریافت کنند) ، بنابراین ممکن است هدایت مجدد موقت راهی برای شما باشد. به یاد داشته باشید ، فقط اگر از برنامه 302 استفاده می کنید ، صفحه را دوباره برگردانید.
به عنوان مثال ، ممکن است این محتوا غیرفعال باشد زیرا شما یک دوره ثبت نام نیمه ساله در یک سایت عضویت دارید یا یک صفحه فرود برای یک وبینار تکراری دارید که در حال حاضر در دسترس نیست. 302 باید اطمینان حاصل کند که سایت رتبه SEO خود را حفظ می کند و هنگامی که می خواهید صفحه را دوباره فعال کنید آماده است.
وقتی کالایی در دسترس نیست
به آخرین باری که سعی کردید کالایی را بصورت آنلاین سفارش دهید ، فکر کنید و فقط می توانید دریابید که کالا دیگر موجود نیست. شما خیلی نزدیک بودید که آن مورد را در دست خود داشته باشید ، فقط می توانید متوجه شوید که آن چیز از بین رفته است و هیچ تصوری از زمان عرضه مجدد آن ندارید.
ناامیدکننده است و شما احتمالاً برای تکمیل خرید خود به سراغ یک رقیب می روید. به همین دلیل موجودی سهام (وقتی کالایی موجود نیست یا موجود نیست) می تواند به درآمد کلی آسیب برساند و بر اعتماد برند تأثیر بگذارد.
واقعیت این است که اقلام گاهی از انبار خارج می شوند. این فقط بخشی از تجارت است. ممکن است تولید کننده ای رو به اتمام باشد ، یا در غیر این صورت زنجیره تأمین تحت تأثیر چیزی خارج از کنترل شما قرار گیرد.
اگرچه ممکن است همیشه نتوانید سهام را کنترل کنید ، اما می توانید برای حفظ تجربه کاربر از تغییر مسیرها استفاده کنید. به عنوان مثال ، ممکن است از یک تغییر مسیر 302 برای ارسال کاربران به یک صفحه لیست انتظار مانند این مورد استفاده کنید:

شما همچنین می توانید کاربران را به یک محصول مرتبط ارسال کنید (فقط مطمئن شوید که آنها را در جریان بگذارید!) هنگامی که محصول دوباره در انبار موجود است ، می توانید صفحه اصلی را مجددا فعال کرده و تمام سئوی جستجوگرانه خود را که برای آن سخت کار کرده اید حفظ کنید.
هنگامی که محتوا یا طراحی A / B تست می شود
چه در تجارت الکترونیک باشید ، چه در صنعت خدمات و چه در تجارت الکترونیک یک تجارت محلی اداره کنید، تست A / B برای نتیجه نهایی شما بسیار مهم است. آزمایش A / B به شما امکان می دهد دو نسخه مختلف از همان صفحه را آزمایش کنید تا ببینید کدام نسخه باعث ایجاد تبدیل ، فروش یا هر رفتار دیگری می شود که کاربران می خواهند انجام دهند.
به عنوان مثال ، من از آزمایش A / B استفاده کردم تا بفهمم کدام CTA ها را در نوار کناری وب سایت خود استفاده می کنم.

به نظر می رسد ، دکمه نارنجی بسیار بهتر از رنگ های دیگر تبدیل شده است.
در اینجا مثالی دیگر از قدرت آزمایش A / B آورده شده است: WallMonkeys ، شرکتی با ارائه عکس های تزئینی دیواری و نقاشی دیواری ، افزایش 550 درصدی تبدیل با استفاده از تست A / B بفهمید که کاربران سایت بیشتر به چه چیزی پاسخ می دهند.
بنابراین 302 تغییر مسیر از کجا وارد عمل می شود؟
خوب ، شما نمی خواهید صفحه خود را برای همیشه تغییر مسیر دهید زیرا ممکن است متوجه شوید که صفحه اصلی بهترین صفحه است! درعوض ، از تغییر مسیر 302 استفاده کنید تا بدون از دست دادن رتبه بندی ، بخشی از کاربران خود را به طور موقت به صفحه تنظیم شده بفرستید. وقتی آزمایش تمام شد ، می توانید هدایت را حذف کرده و دوباره به حالت عادی برگردید.
اگر با تست A / B دست و پنجه نرم می کنید ، برای ایجاد یک استراتژی تست A / B برنده ، این راهنما را بررسی کنید.
برای هدایت به دسک تاپ یا نسخه موبایل سایت خود
اگر قبلاً یک وب سایت مناسب برای موبایل ارائه نمی کنید ، زمان آن گذشته است. به طور جدی. گوگل در تابستان 2019 به فهرست اول تلفن همراه منتقل شد.
سایت شما از قبل هم در موبایل و هم در دسک تاپ باید به خوبی کار کند ، اما دلایلی وجود دارد که شما همچنان می توانید نسخه موبایل وب سایت را داشته باشید.
به عنوان مثال ، یک برنامه بانکی ممکن است نسخه ساده وب سایت خود را برای کاربران تلفن همراه ارائه دهد ، یا ممکن است متوجه شود بیشتر کاربران تلفن همراه به دنبال محل شعبه خود هستند. 302 می تواند آن کاربران را به مفیدترین صفحه بفرستد. همچنین ممکن است از یک نوار ناوبری ساده برای تلفن همراه استفاده کنید و به کاربران دسک تاپ اجازه دسترسی به نسخه کامل را بدهید.
در هر دو مورد ، تغییر مسیر 302 اطمینان می دهد که هر کاربر در سایت مفیدترین سایت قرار می گیرد.
نتیجه
تغییر مسیرها ممکن است گیج کننده باشند: 301s ، 302s ، به علاوه 404 خطا برای هنگام خرابی صفحات.
اگر توسعه دهنده نباشید ، استفاده از این موارد می تواند دردناک باشد کارشناس سئو فنی. امیدوارم ، من به شما کمک کرده ام درک بهتری از زمان و دلیل مایل بودن استفاده از 302 تغییر مسیر در سایت خود داشته باشید.
در اینجا نسخه TL وجود دارد: DR: تغییر مسیرهای 302 موقتی هستند و به طور کلی SEO صفحه اصلی را حفظ می کنند. 301 صفحه دائمی است و به موتورهای جستجو می گوید که صفحه قدیمی را به نفع صفحه جدید نادیده بگیرند.
حالا که تفاوت را فهمید ، مطمئن شوید که مورد مناسب را در سایت خود پیاده سازی می کنید.
آیا قبلاً از ریدایرکت موقت استفاده کرده اید؟ با چه چالش هایی روبرو شدید؟