نکات برجسته:
-
افزایش ترافیک در صدر لیست انتظارات مشتریان از سئو قرار دارد و 21 درصد از متخصصان سئو نشان می دهند که این رایج ترین هدف است.
-
رتبه بندی کلمات کلیدی معیار موفقیت مشتری برای 44.7 of از متخصصان SEO است. جلسات و مشاهده صفحات بعدی 28.9 بود.
-
بازاریابی محتوا برای 31.3 of از متخصصان SEO بیشترین درخواست SEO را دارد و پس از آن استراتژی کلمات کلیدی (30.8٪) و طراحی وب (25.5) وجود دارد.
-
38.6 درصد از متخصصان سئو موافق هستند که مشتریان آنها معتقدند سئو بخش مهمی از بازاریابی است.
پیش بینی انتظارات مشتریان SEO شما را قادر می سازد تا با مشتریان بالقوه ارتباط بهتری برقرار کنید ، کسب و کارهای بیشتری را به دست آورید و به خدمات مشتریان فعلی خود بهتر خدمت کنید.
شما همچنین می توانید به دنبال زمینه های جدید فرصت ها و مسیرهایی برای گسترش تجارت خود باشید.
که در آخرین نظرسنجی وضعیت SEO ما، Search Engine Journal بینش بیش از 1200 متخصص سئو کار در مورد تجربیات آنها در کار مستقیم با مشتریان را جمع آوری کرد.
برای کشف به خواندن ادامه دهید:
- انتظار مشتریان از سئو چیست؟
- آژانس ها از کدام معیارها برای سنجش میزان موفقیت مشتریان خود استفاده می کنند؟
- کدام خدمات SEO بیشترین تقاضا را دارند؟
- واقعاً نظر مشتریان در مورد سئو چیست؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
(فراموش نکنید که بینش مشتری را بررسی کنید: بودجه ، ترافیک و تاکتیک های SEO و آنچه در SEO اهمیت دارد و در کجا باید از گزارش وضعیت SEO 2021 تمرکز کنید).
انتظار مشتریان از سئو چیست؟
ما از گروهی از آژانس ها و فریلنسرهایی که مستقیماً با مشتریان کار می کنند خواسته ایم که رایج ترین انتظار مشتری از SEO را به اشتراک بگذارند:
(س askedال پرسیده شده: در تجربه شما ، رایج ترین انتظار مشتری از SEO چیست؟ محدود به کسانی که پاسخ “کار در یک آژانس” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم.” 1،219 پاسخ داد.)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
افزایش ترافیک در لیست انتظارات مشتریان SEO برای 21.6 of از پاسخ دهندگان نظرسنجی قرار دارد ، در حالی که مشتریان جدید (19.7)) و آگاهی از نام تجاری (18.5)) فاصله چندانی ندارند.
با این حال ، 17 درصد از مشتریان می خواهند همه معیارها تحویل داده شوند.
جالب توجه است که مشتریان B2B بیشتر مایل به دستیابی به همه معیارها (20)) در مقایسه با B2C (14)) هستند ، که نشان می دهد مشتریان B2C معیارهای متمرکزتری برای سنجش موفقیت دارند.
اگر این نتایج را در نظر بگیریم ، افزایش ترافیک فقط گردن قیف را گسترده می کند. آنچه ما واقعاً می خواهیم ترافیک واجد شرایط تر است.
این مثبت است که 19 درصد از مشتریان مشتریان جدید می خواهند ، زیرا این یک استراتژی متمرکزتر است که نتایج را نشان می دهد. این نشان می دهد که تعداد بالایی از مشتریانی وجود دارند که تمرکز خود را بر روی تبدیل و نه فقط رانندگی ترافیک قرار داده اند.
آژانس ها برای سنجش میزان موفقیت مشتریان خود از چه معیارهایی استفاده می کنند؟
همانطور که در نتایج بالا مشخص شد ، مشتریان بر افزایش ترافیک برای سنجش میزان موفقیت سئو متمرکز هستند.
اگر هم به نمایندگی ها و هم به فریلنسرها نگاه کنیم ، می توانیم در نحوه سنجش نتایج SEO متخصصان در مقایسه با انتظارات مشتریانشان تفاوت مشاهده کنیم.
5 معیار اصلی که آژانس ها برای اندازه گیری نتایج مشتریان استفاده می کنند عبارتند از:
متریک | درصد | جلد | |
1 | رتبه بندی کلمات کلیدی | 44.7 | 486 |
2 | مشاهده صفحات/جلسات | 28.9 | 314 |
3 | ترافیک مارک دار در مقابل بدون مارک | 21.6 | 235 |
4 | نرخ پرش | 21.4 | 233 |
5 | تبدیل و رویدادهای هدف | 20.7 | 225 |
(س askedال پرسیده شده: در 12 ماه گذشته ، معیارهای اصلی شما برای سنجش عملکرد SEO چیست؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1087 پاسخ داده شد.)
رتبه بندی کلمات کلیدی (7/44 درصد) محبوب ترین معیار مورد استفاده توسط آژانس ها بود. آژانس ها این را بیش از دو برابر محبوبیت استفاده از ترافیک (21.6)) برای اندازه گیری نتایج می دانند.
سایر داده های این نظرسنجی نشان داد که تحقیقات کلمات کلیدی نیز جایی است که متخصصان سئو بیشترین زمان را صرف می کنند.
مشتریان کدام خدمات SEO را می خواهند؟
با پیگیری مواردی که مشتریان SEO از نمایندگی های خود درخواست می کنند ، می توانیم ببینیم که تقاضا برای خدمات و شکاف های احتمالی برای برآوردن وجود دارد.
سرویس | درصد | جلد | |
---|---|---|---|
1 | استراتژی محتوا | 31.26٪ | 381 |
2 | استراتژی کلمات کلیدی | 30.84 | 376 |
3 | طراحی وب سایت | 25.51 | 311 |
4 | تجربه ی کاربر | 23.87 | 291 |
5 | سئوی محلی | 23.87 | 291 |
6 | سئو فنی | 22.72 | 277 |
7 | تولید محتوا | 20.92 | 255 |
8 | بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی | 17.39 | 212 |
9 | جستجوی پولی | 17.31 | 211 |
10 | پیوند سازی | 17.23 | 210 |
11 | سئوی موبایل | 13.45 | 164 |
12 | بازاریابی ایمیلی | 13.29 | 162 |
(س askedال پرسیده شده: در 12 ماه گذشته ، مشتریان شما بیشترین خدمات را درخواست کرده اند؟ حداکثر 3 گزینه می تواند انتخاب شود. محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1،159 پاسخ داده شده است. 1.23٪ “نمی دانم” را انتخاب کرده اند. 0.98٪ “هیچکدام از موارد بالا” را انتخاب نکرده اند. 0.98٪ “سایر” را انتخاب کرده است)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
استراتژی محتوا به عنوان پرمصرف ترین سرویس مورد نیاز مشتریان SEO در بالای لیست قرار گرفت.
سایر داده های بقیه نظرسنجی نیز همسو هستند تا نشان دهند بازاریابی محتوا و استراتژی در حال حاضر تقاضا دارند (برای دسترسی به همه نتایج ، گزارش کامل وضعیت SEO را بخوانید).
طراحی وب همیشه یک افزودنی طبیعی و مکمل برای سئو بوده است-بسیاری از آژانس های دیجیتال هر دو سرویس را ارائه می دهند. و تعجب آور نیست که این را به عنوان سومین سرویس اضافی مورد تقاضا بدانیم.
تقریباً یک چهارم مشتریان SEO درخواست SEO محلی را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند.
در طول بیماری همه گیر ، تا آنجا که ممکن بود بسیاری از مشاغل مجبور بودند برای زنده ماندن به سرعت به سمت دیجیتال حرکت کنند. این امر منجر به افزایش مشاغل آجر و ملات محلی با نیاز به مشاهده آنلاین به صورت محلی شد. در سال آینده ، انتظار می رود سئوی محلی همچنان به عنوان یک سرویس درخواستی رشد کند.
اندرو شاتلند از Local SEO Guide ، این احساس را تأیید می کند و می گوید: “COVID باعث شد بسیاری از مارک های چند مکان در سال گذشته ترکیب بازاریابی خود را دوباره ارزیابی کنند. بیشتر آنها به احتمال زیاد در SEO (#شوکر) سرمایه گذاری کمتری داشته اند. حتی بزرگترین مارک های خرده فروشی نیز این چالش را دارند زیرا Local می تواند PITA سلطنتی باشد. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
شاتلند افزود: “ما این را به ویژه در مورد خرده فروشان که دارای تجارت الکترونیکی بزرگ هستند مشاهده می کنیم. آنها اغلب مکان ها را نادیده می گیرند و مقدار زیادی از درآمد بالقوه جستجوی محلی را از دست می دهند. “
واقعاً نظر مشتریان در مورد سئو چیست؟
(پرسش: رایج ترین بازخورد مشتریان در مورد SEO چیست؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1،159 پاسخ داده شده است. 3.69٪ “نمی دانم” را انتخاب کرده اند)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در نهایت ، ما به اصل نتایج خود می رسیم: درک و احساس مشتری نسبت به SEO چیست؟
خبر خوب: بیش از یک سوم (38)) از پاسخ دهندگان گزارش می دهند که مشتریانشان فکر می کنند سئو بخش مهمی از بازاریابی است.
تنها 13 درصد می گویند مشتریانشان فکر می کردند سئو غیر ضروری است.
همانطور که یکی از پاسخ دهندگان نظرسنجی اظهار داشت: “آنها آن را دریافت نمی کنند ، اما می دانند که لازم است.”
سئو در حال حاضر به عنوان بخش اصلی استراتژی بازاریابی در نظر گرفته می شود.
“به نظر می رسد آنها می دانند که آن را” می خواهند “زیرا بقیه این کار را انجام می دهند. اما نه اینکه چرا یا چگونه واقعاً به نفع آنها خواهد بود. “
با تاکید همه گیر همه گیر بر کانال های دیجیتالی ، این فقط در حال رشد است. هرگز زمان بهتری برای حضور در سئو نبوده است.
توجه: ما از 1،241 SEO جستجوگر که مستقیماً با مشتریان از طریق یک آژانس (875) یا به عنوان یک فریلنسر (366) کار می کردند ، نظرسنجی کردیم. در گروه مبتنی بر مشتری ما ، 51 in در B2B کار می کردند ، 41 B B2C بودند و 8 into در یک دسته “غیر” غیر اختصاصی قرار می گرفتند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
منابع بیشتر:
نسخه خود را از گزارش کامل بارگیری کنید تا به همه داده های نشریه Search Engine Journal of SEO SEO 2021 دسترسی پیدا کنید.
بینش های اضافی مانند:
- مهمترین عوامل فزاینده SEO در چند سال آینده.
- کدام تغییرات Google بزرگترین تهدید برای SEO محسوب می شود.
- کدام عوامل بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند.
- کجا می توان مشاغل جدید پیدا کرد.
- برای سال آینده روی چه چیزی تمرکز کنیم.
تصویر ویژه: Paulo Bobita/Search Engine Journal
همه تصاویر درون مقاله ایجاد شده توسط نویسنده ، آگوست 2021