من یک بار تحقیق کلمات کلیدی را با یک بهمن مقایسه کردم – بلند، هیجان انگیز است و احتمالاً در نهایت زنده به گور می شوید. در طول سالها، همانطور که ایدههای محصول جدید را آزمایش کردهام (حتی با سئوی سازمانی)، متوجه شدم که مردم واقعاً نمیخواهند همه داده. آنها داده های مناسب را می خواهند.
من بسیار هیجان زده هستم که مجموعه تحقیقات رقابتی Moz را اعلام کنم که از ابتدا برای هدایت داده های هدفمند و بینش عملی در مورد رقبای شما، شکاف رقابتی کلمات کلیدی و شکاف محتوایی شما ساخته شده است. به جای اینکه به شما بگوییم، بگذارید به شما نشان دهیم.
شکاف کلمه کلیدی شما، دوباره اختراع شده است
من اخیراً از گودر عینک آفتابی خریدم. بیایید وانمود کنیم که در حال تجزیه و تحلیل چشم انداز سئوی رقابتی آنها هستم و سه رقیب هدفمند در بازار آنلاین عینک آفتابی را انتخاب کرده ام که در مشتریان فعال و عینک آفتابی ورزشی تخصص دارند. من ابتدا سایت ها را در mini-wizard وارد می کنم:

شما می توانید بازار خود و دامنه یا ساب دامنه را برای سایت هدف و هر رقیب انتخاب کنید. پس از چند آمار خلاصه در مورد سایت ها، بخش “کلمات کلیدی برای بهبود” را مشاهده خواهید کرد که چیزی شبیه به این است:

به صورت افقی پیمایش کنید تا متریک افزایش ترافیک، حجم کلمه کلیدی، دشواری کلمه کلیدی، رتبه فعلی و رتبه هر یک از رقبای انتخابی خود را ببینید.
سیگنال بیشتر = نتایج قابل اجرا
اگر تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی سنتی را انجام دادید، ممکن است به هر رقیب به صورت جداگانه نگاه کنید و به صورت دستی در تقاطع ها حفاری کنید. فرض کنید SportEyes.com را در اکسپلورر کلمات کلیدی خود قرار داده ایم. چند نتیجه اول چیزی شبیه به این است:

این اطلاعات کاملاً مفیدی در مورد رتبه بندی یک رقیب است، به جز یک مشکل – گودر عینک شنا یا عینک اسکی نمی فروشد. حتی تلاقی چند رقیب به راحتی می تواند نتایج نامربوط، اصطلاحات مارک رقبا، یا کلمات کلیدی را ایجاد کند که در آن سایت شما از رقبا پیشی گرفته است و سود بسیار کمی دارد. به زبان ساده، سر و صدای زیادی وجود دارد.
کلمات کلیدی برای بهبود روش جدیدی برای تفکر در مورد شکاف کلمات کلیدی رقابتی است. ما روی کلمات کلیدی تمرکز می کنیم که در آن سایت شما در رتبه 20 برتر قرار می گیرد (شما می توانید به راحتی این را در فیلترها گسترش دهید)، اما از یک یا چند رقیب بالاتر است. ما همچنین سعی میکنیم – با تجزیه و تحلیل سیگنالهای SERP – اصطلاحات مارکدار و مشابه برند را فیلتر کنیم.
ما نویز را کاهش میدهیم، سیگنال سئوی شما را تقویت میکنیم و نتایج قابل اجرا را نشان میدهیم.
ترافیک خود را افزایش دهید، بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید
ما سئوکاران عاشق تعداد کلمات کلیدی بزرگ هستیم، اما حقیقت سخت اینجاست – حتی اگر بتوانیم حجم را به طور کامل تخمین بزنیم، کمی خیالی است. اگر یک صفحه گسترده تحقیق کلمه کلیدی رقابتی با 10000 کلمه کلیدی با حجم متوسط 1000 ایجاد کنید، آیا قصد دارید این 10 میلیون بازدیدکننده را برای رئیس خود تضمین کنید؟ البته که نه.
اگر ظرفیت رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی را نداشته باشید چه؟ اگر سایتهایی مانند سایت شما (از جمله رقبای شما) دارای سقف رتبهبندی واقعی باشند، چه؟ سئو فرآیندی نیست که در هر کلمه کلیدی قابل تصوری از رتبه بدون رتبه به شماره 1 برود، و حتی شماره 1 نیز به دست نمی آید. همه کلیک ها
همه اینها دلیلی است که ما Traffic Lift را معرفی می کنیم. ستون Traffic Lift به آنچه فکر می کنیم می توانید با حرکت از رتبه بندی فعلی خود به بهترین رتبه فعلی رقبای خود به دست آورید، نگاه می کند. تا حدی، این عشق سخت است. زندگی در یک فانتزی برای تجارت خوب نیست. مهمتر از آن، راهی برای اولویت بندی است. نتایج نمونه را در زیر مشاهده کنید:

برخلاف عینک شنا، محصولی که گودر حتی نمی فروشد، عینک آفتابی دوچرخه سواری و دویدن دسته بندی محصولاتی هستند که بسیار مرتبط هستند و از رقبای مشابه برتری دارند. در اینجا فضای کافی برای بهبود و بازگشت سرمایه واقعی وجود دارد. Traffic Lift برنده ها را پیدا می کند.
محتوای برتر رقبای شما
عشق کمی سخت تر – کلمات کلیدی عمل نیستند. کلمات کلیدی بالقوه هستند. کوهی از کلمات کلیدی بیشتر احتمال دارد که شما را دفن کند تا اینکه به نفع شما باشد. ما میتوانیم به شما کمک کنیم بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید، اما در نهایت، میخواهیم بفهمیم که چگونه آن کلمات کلیدی به محتوا تبدیل میشوند.
گزارش محتوای برتر رقابتی نسل اول ما (و موارد بسیار بیشتری در آینده وجود دارد) به شما نشان می دهد که چگونه شکاف کلمات کلیدی شما توسط رقبای شما ارائه می شود. بیایید به داده های گودر نگاه کنیم:

«کلمات کلیدی رتبهبندی برتر» فقط یک نمونه است، اما در اینجا میتوانیم ببینیم که چگونه صفحه یک رقیب چند کلمه کلیدی مرتبط با «عینک آفتابی دوچرخهسواری» را ثبت میکند. اکنون، می توانید ببینید که چگونه این کلمات کلیدی به عنوان یک مفهوم عمل می کنند و صفحات رقیب خاصی را برای هدف گذاری دارید.
این مرحله بعدی تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقابتی است – فراتر از انبوهی از کلمات کلیدی فردی، نامرتبط و حتی نامربوط به یک برنامه عملی که شامل کلمات کلیدی هدفمند و پرطرفدار، محتوای هدفمند و یک نمای سطح بالا از چشم انداز رقابتی است. .
اگر دادههای گستردهتری یا دیدگاه متفاوتی میخواهید، طیف گستردهای از فیلترها و مرتبسازیها وجود دارد که به شما امکان میدهد تنظیمات پیشفرض ما را تنظیم کنید. البته، شما همچنین می توانید هر دو کلمه کلیدی را برای بهبود و رقبای محتوای برتر صادر کنید تا هر طور که می خواهید از میان انبوه حک کنید.
رقبای واقعی، نتایج واقعی تر
در سپتامبر 2021، ما True Competitor را راهاندازی کردیم، و من قول دادم که این اولین گام در رویکرد جدید Moz برای تحلیل رقابتی است. رقیب واقعی در حال حاضر چیزی بیش از یک ابزار مستقل است – این یک نقطه شروع برای درک شکاف های کلمه کلیدی و محتوای شما است:

از رقیب واقعی، اکنون می توانید به راحتی حداکثر سه رقیب را انتخاب کنید و تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی خود را اجرا کنید. همانطور که می بینید، من اینگونه مثال گودر خود را شروع کردم، حتی اگر تقریباً هیچ اطلاعی از چشم انداز رقابتی آنها نداشتم. تصور کنید با دانش واقعی خود از سایت، مشتریان و حتی مشتریان بالقوه خود چه کاری می توانید انجام دهید.
حتی برای گودر، این سفری که رفتم فقط یک سفر ممکن است. من تصمیم گرفتم بر روی عینک آفتابی ورزشی تمرکز کنم، اما ده ها جایگاه وجود دارد که آنها می توانند حتی به عنوان یک سایت نسبتا کوچک، آنها را کشف کنند. تجزیه و تحلیل رقابتی یکپارچه و انجام نشده نیست – این فرآیندی است که در آن فرصتها را آشکار میکنید، بر اساس آن فرصتها عمل میکنید و با تکامل رقبا، ارزیابی مجدد میکنید.
مجموعه تحلیل رقابتی اکنون برای همه مشتریان Moz Pro در دسترس است و ما دوست داریم نظرات شما را از طریق دکمه “پیشنهاد کردن” در برنامه بشنویم.
برای دسترسی به مجموعه تحقیقات رقابتی برای یک آزمایش رایگان ثبت نام کنید!
از قبل مشتری Moz Pro هستید؟ اکنون برای دسترسی فوری وارد شوید!