در حالی که برخی آتش OVH مشتریان آسیب دیده پشتیبان گیری می کنند و بسیاری از مشتریان دیگر خوش شانس نیستند. قرار نیست بسیاری از مشتریان OVHCloud تا 22 مارس 2021 ، تقریباً دو هفته پس از آتش سوزی مرکز داده ، پشتیبان بگیرند.
مشتریان سروری که دارای سرورهای Bare Metal در استراسبورگ فرانسه هستند ، تحت تأثیر این قطع برق قرار خواهند گرفت. زمان تخمینی بهبودی در حال حاضر 22 مارس 2021 است اما این فقط یک ETA (زمان تخمینی ورود) است و تاریخ مشخصی نیست.
OVH اعلام کرده است که مشتریان متأثر ، فاکتور جدیدی را با تعلیق هزینه دریافت می کنند.
شکایات مشتریان درباره پشتیبانی OVH
با وجود ارتباط مداوم OVH از طریق ایمیل ، از طریق توییتر و از طریق صفحه پشتیبانی رسمی خود ، برخی از مشتریان احساس می کنند هیچ پشتیبانی از OVH دریافت نمی کنند و می گویند تماس های پشتیبانی بدون پاسخ می مانند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تنها چیزی که می توانم بگویم این است که از زمان حادثه صفر برای مشتریان sbg2 وجود دارد و هیچ پاسخی برای تماس های پشتیبانی وجود ندارد. آیا کسی می داند چگونه یا برای چه خدمتی می توانیم اعتبار بگیریم و با چه شرایط و ضوابطی ارائه می شوند ؟؟؟
– dustyrawlins (dustyrawlins) 16 مارس 2021
مشتری دیگر OVH توییت کرد:
“منتظر پاسخ آنها. همانند ما ، با استفاده از SBG2 و اکنون هنوز منتظر به روزرسانی آنها هستیم.
دیروز آنها گفتند که وضعیت این SBG2 ، پشتیبان تهیه می کنند. اما مطمئن نیستم “
پشتیبانی OVH در توییتر پر از مشتریانی است مضطرب که به فرانسه و انگلیسی س questionsال می کنند.
پشتیبانی OVH به مشتریان اطمینان داد که بازپرداخت و جبران خسارت به مشتریانی که سایت های آنها تحت تأثیر آتش سوزی مرکز داده قرار گرفته اند ، ارائه می شود.
سلام ، ما در مورد بازپرداخت خدمات آسیب دیده از آتش سوزی و غرامت اعلام خواهیم کرد. من به شما اطمینان می دهم ، شما بابت خدماتی که سفارش داده اید ضرر نخواهید کرد.
برای سرور جدید ، داشتن آدرس IP یکسان امکان پذیر نیست. ^ MaxR
– پشتیبانی OVHcloud FR (ovh_support_fr) 16 مارس 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سردرگمی و عدم اطمینان مشتری OVH
با این وجود به نظر می رسید که برای کمک به OVH حتی در مواقعی که برخی از مشتریان توانستند به پشتیبانی مشتری برسند یکی از مشتری ها در توییت خود با پاسخ های اشتباه پشتیبانی OVH روبرو شد.
ovh_support_en من فقط ایمیلی از شما دریافت کردم که از من خواسته بود بررسی کنم VPS من در SBG کجا واقع شده است … اما مدیر فقط می گوید وجود ندارد…. آن vps-4d4f1308 است
PS از اینکه به سختی کار و تلاش کردید متشکریم!
– جازی سنپای (SenpaiJazzy) 12 مارس 2021
اگر یک نفر در مورد یک موضوع پشتیبانی توییت می کند که ممکن است به این معنی باشد که تعداد بیشتری از افراد ممکن است ساکت رنج ببرند.
به عنوان مثال ، یک پایگاه داده نام دامنه به تازگی ایمیلی به مشتریان ارسال کرده است مبنی بر اینکه آنها در حال کار 24/7 برای بازگرداندن خدمات هستند اما در این هفته هیچ تاریخ مشخصی به جز “امیدوارم” نداشته اند ، که نشان دهنده کمبود اطلاعات در مورد تاریخ بهبود شرکت برای برخی از افراد است. مشتری ها
صفحه پشتیبانی OVH اظهار داشت:
“فقط مشتریانی که دارای OVHcloud ایالات متحده هستند دارای سرورهای Bare Metal در استراسبورگ ، فرانسه هستند که تحت تأثیر این حادثه قرار می گیرند.
طی روزهای آینده به تمام مشتریان آسیب دیده در مورد فاکتور به روز شده مارس خود اطلاع داده می شود. “
OVH برای بازیابی مراکز داده سخت کار می کند
OVH هنوز در حال تمیز کردن مراکز داده است و گزارش می دهد که پاکسازی دوده در SBG3 ادامه دارد.
OVH به طور همزمان در حال کار برای بازگرداندن برق و راه اندازی مجدد سرورها است.
طبق OVH ، 30٪ از اتاقهای SBG-1 آسیب دیده اند. برنامه ریزی شده است که SBG-1 برق در 16 مارس 2021 بازیابی شود ، اما شروع مجدد تدریجی آن تا 22 مارس برنامه ریزی نشده است.
وضعیت در سایر مناطق به شرح زیر است:
“SBG-2
– وضعیت: ساختمان خارج از استفاده. تخصص ساختاری انجام شده است. سایت ایمن است
– راه اندازی مجدد سرور: جایگزینی زیرساخت ها در مراکز داده دیگر
– راه اندازی مجدد سرور: ETA موقت: دوشنبه 22 مارس برای راه اندازی مجدد تدریجیSBG-3
– وضعیت: سرورها آسیب ندیده اند
– راه اندازی مجدد برق: در 12 مارس به طور موقت تغذیه می شود و در تاریخ شانزدهم برای همیشه برقرار می شود
– راه اندازی مجدد سرور: ETA موقت: دوشنبه 22 مارس برای راه اندازی مجدد تدریجیSBG-4
– وضعیت: سرورها آسیب ندیده اند
– راه اندازی مجدد برق: برق در 16 مارس برای همیشه برقرار می شود
– راه اندازی مجدد شبکه: شبکه داخلی در 16 مارس مجدداً مستقر می شود
– راه اندازی مجدد سرور: ETA موقت: دوشنبه 22 مارس برای راه اندازی مجدد تدریجی ”
بازیابی آتش مرکز داده OVH
به نظر می رسد که بهبود با سرعت سریع اما منظمی در حال انجام است. به نظر می رسد بیشتر مشتری ها درک می کنند. برای برخی از مشتریانی که نسخه پشتیبان تهیه نمی کنند یا سایت های آنها در پایان OVH قابل بازیابی نیستند ، تأثیرات بعد از آن همچنان ادامه خواهد داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
استناد
سVالات متداول آتش سوزی OVH برای مشتریان