
شاید متوجه شده باشید که نتایج جستجوی برتر دیگر فقط پیوندها نیستند.
به این دلیل است نتایج جستجوی Google اکنون مملو از ویژگیهای بسیاری است، از جمله نمودار دانش، افراد همچنین سؤال میپرسند و یکی از ویژگیهای مورد علاقه من – قطعه برجسته.
چرا من قطعه های برجسته را اینقدر دوست دارم؟ زیرا آنها اطلاعات ارزشمندی را درست در نتایج جستجو در اختیار خوانندگان قرار می دهند و آنها را راحت و مفید می کنند.
اگرچه آنها فقط برای افراد عادی مفید نیستند. تکههای ویژه به بازاریابان این امکان را میدهد که از رقبا پیشی بگیرند، تبدیلها را افزایش دهند و تعداد زیادی ترافیک هدفمند را هدایت کنند.
در واقع، قطعه برجسته گاهی اوقات “موقعیت 0” نامیده می شود زیرا قبل از نتایج جستجوی سنتی نشان داده می شود.
در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که چرا آنها را دوست دارم: تکه تکه های برجسته 35.1 درصد از کل کلیک ها، به این معنی که اگر ترافیک می خواهید باید برای آنها بهینه سازی کنید.
آیا میخواهید نقطه مورد علاقهی قطعهی برجسته را گیر بیاورید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
قطعه ویژه گوگل چیست؟
قطعههای ویژه نتایج جستجوی گستردهای هستند که در بالای Google ظاهر میشوند و به کاربران پاسخی سریع برای سؤالاتشان میدهند. قطعه های ویژه عموماً به شکل لیست، نمودار یا ویدیو هستند و اغلب برای جستجوهای اطلاعاتی یا طولانی ظاهر می شوند.
به جای توضیحات متا استاندارد یک یا دو خطی، کاربران متن بیشتری را مشاهده می کنند که گاهی اوقات شامل نقاط گلوله و توضیحات طولانی تر می شود.
در اینجا یک مثال است:

فقط نگاه کنید که یک قطعه برجسته چقدر فضای اشغال می کند!
قطعه های ویژه تسلط بر SERP ها، در برخی موارد تقریباً تمام فضای بالای چین را اشغال می کند.
آنها همچنین به شما تعداد زیادی نوردهی می دهند و وب سایت شما را قابل مشاهده نگه می دارند. به علاوه، آنها شرکت شما را تقویت خواهند کرد اعتبار.
بهترین قسمت؟ برای رتبه بندی آنها نیازی به پرداخت هزینه تبلیغات اضافی ندارید.
همچنین لازم نیست در صنعت خود شماره یک باشید.
به گفته Getstat، 70 درصد اسنیپتها از سایتهایی میآیند که در رتبهبندی برتر ارگانیک نیستند.
هر شرکتی، صرف نظر از اندازه یا بودجه، جاگر این کار را درست انجام دهید، در موقعیت صفر امتیاز کسب کنید.
انواع مختلف قطعه های ویژه چیست؟
تقریبا 15 درصد از کل نتایج جستجوی دسکتاپ ایالات متحده یک قطعه برجسته داشته باشید – و همه آنها یک لیست نیستند.
قطعه های ویژه همچنین می توانند به سوالات با یک پاراگراف توسعه یافته پاسخ دهند، مانند این:

همچنین تکههایی از جدول و نمودار وجود دارد.
تکههای جدول پاسخها را در قالب – حدس زدید – جداول ارائه میدهند. آنها معمولاً چیزی شبیه به این هستند:

توجه داشته باشید: ویژگی های دیگری مانند پاسخ های غنی و داده های ساخت یافته، که ظاهر سایت شما را در SERP ها تغییر می دهد. اینها قطعه قطعه نیستند، اگرچه ارتباط نزدیکی با هم دارند.
نکته شماره 1: از Google برای کشف فرصت های قطعه ویژه استفاده کنید
یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن sفرصتهای ناچیز این است که مانند مخاطبان خود فکر کنید.
اسنیپت ها اغلب برای اطلاعات و جستارهای جستجوی طولانی نمایش داده می شوند، بنابراین مخاطب شما چه سوالاتی می پرسد؟
خود را به جای کسی که تازه وارد بازاریابی شده است قرار دهید اصطلاحات یا کلمات اختصاری رایج را درک نمی کنند.
به عنوان مثال، من جستجو کردم، “CTA در بازاریابی چیست؟

یک قطعه برجسته در قالب یک پاراگراف وجود دارد.
سایر اصطلاحات شماearch ممکن است فهرستی داشته باشد – و چه کسی می داند – ممکن است محتوای برجسته قبلاً متعلق به شما باشد.
اگر اینطور نیست، ایدهها را در بخش «مردم هم میپرسند» بررسی کنید.

اینها سوالات مربوط به جستجویی است که قبلا وارد کرده اید. عبارت را با کلیک کردن روی فلش های موجود در آن بزرگ کنید درست است و پاسخ ها را بخوانید.
در مرحله بعد، میخواهید محتوای جدیدی را بهروزرسانی یا ایجاد کنید که پاسخ سؤال اصلی را ارائه دهد و افراد نیز سؤال کنند.
هنگام ایجاد محتوای خود، واضح و دو نکته باشید. هرچه سریعتر اطلاعاتی را که کاربران می خواهند ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که قطعه را دریافت کنید.
نکته شماره 2: ایده های محتوا را در پاسخ به عموم بیابید
از آنجایی که سؤالات به احتمال زیاد قطعه های برجسته را به نمایش می گذارند، روی پاسخ دادن به چگونگی، چه، چه زمانی، کجا، چرا یا چه کسی تمرکز کنید.
بهترین مکان برای یافتن انواع سوالاتی که ممکن است افراد در مورد یک موضوع خاص بپرسند، است به مردم پاسخ دهید.

فرض کنید می خواهید درباره بحران بیشتر بدانیدمدیریت s
فقط درخواست خود را تایپ کنید و پیشنهادات زیادی برای سوالات مرتبط با موضوع دریافت خواهید کرد. چند تا از این سوالات را درگیر کنید و در محتوای خود به آنها پاسخ دهید.
با انتخاب زاویه ای که می خواهید انتخاب کنید شروع کنید. که در در این مثال، احتمالاً «چی» را انتخاب میکنم، زیرا سؤالات اساسی زیادی وجود دارد که میتوانم به آنها پاسخ دهم و احتمالاً قطعه مشخص شده را بگیرم.

به خاطر داشته باشید که ممکن است بخواهید قبل از انجام این کار تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا مطمئن شوید کلماتی که جستجو می کنید سئو پسند هستند.
نکته شماره 3: تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید
تحقیق کلیدواژه برای یافتن آن نقاط قطعه برجسته بسیار مهم است.
استفاده از a ایده خوبی است تحقیق کلمات کلیدی ابزار یا دو برای تعیین اینکه آیا یک عبارت جستجو نتایج برجسته را نشان می دهد یا خیر.
من Serpstat را دوست دارم زیرا به من امکان می دهد به راحتی ببینم کدام کلمات کلیدی قطعات برجسته را در صفحه نتایج نشان می دهند.
فقط یک دامنه، کلمه کلیدی یا پیوند را تایپ کنید و روی هر نتیجه قرار دهید تا ببینید آیا قطعههای برجسته برای هر کدام میآیند یا خیر.

این برای کشف کدام قطعه های ویژه از کامپوتر شما عالی استنویسندگان در حال حاضر برای.
بهعلاوه، اگر قبلاً برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بالایی داشتهاید، میتوانید ببینید که آیا Google در حال حاضر قطعههای برجسته برای آن کلمات کلیدی را ارائه میکند یا خیر.
اگر این کار را انجام دادند، سعی کنید با شناسایی (و پاسخ دادن) به سؤالاتی که مردم در مورد آن موضوع دارند، برای آن رتبه بندی کنید.
سپس، فقط محتوای خود را به گونهای قالببندی کنید که برچسبهای مربوط به آن que را شامل شودایستگاه ها
نکته 4: به چند سوال پاسخ دهید
من متوجه شدهام که وقتی صفحهای برای یک قطعه برجسته رتبهبندی میشود، به احتمال زیاد در سایر عبارتهای جستجوی مرتبط نشان داده میشود.
این بسیار بزرگ است زیرا یک جلوه گلوله برفی ایجاد می کند که در آن می توانید قطعه های بیشتری و بیشتری کسب کنید.
به جای تلاش برای بهینهسازی دهها مقاله برای اسنیپتها، سعی کنید تعداد انگشت شماری را بهروزرسانی کنید و واقعاً به دنبال پاسخ باشید.
اصطلاحات اصلی را تعریف کنید، مراحل را بررسی کنید، در صورتی که موضوع به آن قالب مناسب است، و تا جایی که می توانید به سوالات «مردم نیز می پرسند» پاسخ دهید.
این یک محتوای بسیار ارزشمند ایجاد می کند که هم کاربران و هم موتورهای جستجو دوست دارند.
نکته 5: در تعداد کلمات بهینه بمانید
قطعههای ویژه طولانیتر از نتیجه جستجوی استاندارد شما هستند، اما هدف آنها پاسخگویی به سؤالات کاربران در سریعترین زمان ممکن است.
بخش خود را فشرده و مختصر نگه دارید تا Google بتواند به راحتی محتوای شما را نمایش دهد.
لیست ها، پاراگراف ها و مراحل خود را به جای اینکه اجازه دهید همه آنها با هم اجرا شوند را جدا کنید.
فقط به این لیست نگاه کنید – فقط 52 کلمه طولانی است!

به گفته Semrush، این یک طول طبیعی برای یک قطعه برجسته است. تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که “[t]متداولترین طول محتوا در قطعههای برجسته بین است 40-50 کلمه”
به همین دلیل، سعی کنید هر بخش محتوا بیش از 50 کلمه و کوتاهتر از 40 کلمه نباشد.
نکته 6: از هدرها استفاده کنید
هدرها اغلب به عنوان یک فونت بزرگتر ظاهر می شوند که برای جدا کردن بخش های محتوا استفاده می شود. در قسمت پشتی، آنها از HTML برای بیان اهمیت هر عنوان به گوگل استفاده می کنند.
در Google Docs، روی «متن معمولی» کلیک کنید و عناوین را از منوی کشویی انتخاب کنید. H1 عنوان شما است، H2 ها برای نقاط اصلی، H3 ها برای نقاط پشتیبانی تحت H2 هستند و غیره.

اگر “Step 1, Step 2” یا “Rule 1, Rule 2” را به هر کدام اضافه کنید.اگر یک قطعه فهرست را گیر بیاورید، گوگل آنها را به ترتیب زمانی قرار می دهد.
نکته شماره 7: یک بخش “چگونگی” را به وب سایت خود اضافه کنید
یکی دیگر از راههای گیر کردن قطعهها، اضافه کردن بخش نحوه انجام کار به سایت است. از آنجایی که بسیاری از قطعه های برجسته محتوای اطلاعاتی دقیق را پوشش می دهند، شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب 0 دارید.
برخی از وب سایت ها در حال ایجاد بخش های کامل در سایت های خود هستند که به طور خاص برای پاسخ به سؤالات خوانندگان خود هستند.
در اینجا نحوه انجام این کار توسط Lowe آمده است با آنهاپروژه ها و ایده های DIY” بخش:

ایجاد یک بخش در سایت شما باعث می شود تا کاربران راحت تر محتوای شما را پیدا کنند که مشکلات خاصی را حل می کند.
اگر نمی خواهید یک بخش “چگونه” ایجاد کنید، یک پرسش و پاسخ یا بخش سؤالات متداول نیز می تواند کار کند. فقط به یاد داشته باشید که مطالب را کوتاه نگه دارید و به سوالات سریع پاسخ دهید.
نکته 8: تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا اضافه کنید
بسیاری از افراد به صورت بصری یاد میگیرند، بنابراین افزودن عکسها و تصاویر میتواند به شما در رتبهبندی قطعههای برجسته کمک کند. (Google همچنین تصاویر را در قطعههای ویژه قرار میدهد که فضای SERP بیشتری را اشغال میکند!)
افزودن تصاویر هر مرحله با استفاده از ابزاری مانند Canva بسیار ساده است. کتابخانه آنها دارای تعداد زیادی عکس استوک، الگوها و نمادهای بسیاری است که می توانید برای ایجاد سریع تصاویر حرفه ای استفاده کنید.
حتی بهتر از آن، می توانید از آن برای ایجاد ویدیو استفاده کنید. در اینجا یک نمونه از بخش قالب ویدیویی آنها آورده شده است:

به گفته Video Explainers، سایت هایی که از ویدئو استفاده می کنند 53 درصد به احتمال زیاد در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود.
تلاش کردن بازاریابی ویدیویی ارزش تلاش را دارد و با Canva یا گوشی هوشمندتان راحت تر از همیشه است.
یک راه ساده برای بهبود عملکرد ویدیو، افزودن رونوشت صوتی برای همه ویدیوهایتان است. گوگل متن را تشخیص می دهدd ممکن است آن را برای یک قطعه برجسته انتخاب کند.
همچنین باید مطمئن شوید که محتوای ویدیوی شما کیفیت بالایی دارد.
من سعی می کنم تقریباً برای همه ویدیوهایم رونوشت اضافه کنم، مانند این:
سپس متن کامل را در زیر ویدیو در توضیحات اضافه می کنم.
سوالات متداول
قطعه های ویژه نتایج جستجوی گسترده ای هستند که به سؤالات کاربران درست در نتایج جستجو پاسخ می دهند. قطعه های ویژه می توانند لیست، پاراگراف یا نمودار باشند.
خیر، Google مرتبط ترین منبع را به عنوان یک قطعه برجسته انتخاب می کند. این یک تبلیغ نیست
برای قرار دادن قطعههای برجسته، سعی کنید به سؤالات سریع پاسخ دهید، از سرصفحهها استفاده کنید و بین 50 تا 60 کاراکتر بمانید. پاسخ دادن به سؤالات در بخش «افراد هم پرسیدند» گوگل برای کلمه کلیدی شما نیز می تواند کمک کننده باشد.
نه، قطعههای برجسته نتایج جستجوی گستردهای هستند که توسط Google انتخاب شدهاند. داده های ساختاریافته راهی برای سازماندهی و کدگذاری اطلاعات در یک صفحه است تا گوگل بتواند اطلاعات را بهتر درک کند.
نتیجه
تلاش برای با گوگل همراه باشید می تواند کاملا خسته کننده باشد
اما تکههای برجسته به جایی نمیرسند. در واقع، آنها در حال افزایش هستند، و این بدان معناست که صفحات با قطعه های برجسته بر جستارهای جستجو غالب هستند.
آنها اولین چیزی هستند که در اکثر SERP ها ظاهر می شوند و چیزی بیش از پیوندهای ساده هستند.
کسب یک قطعه برجسته به این معنی است که شما برای موقعیت صفر رتبه بندی می کنید، که بالاترین رتبه ممکن بدون تبلیغات است.
اگر شما می خواهید افزایش تبدیل، بازدیدکنندگان را به وب سایت خود هدایت کنید و رقبای خود را به راحتی شکست دهید، رتبه بندی برای قطعه های برجسته راه حل است.

ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید