هنگام طراحی برای فضاهای دیجیتالی ، طبیعی است که به طور پیش فرض از ابزارهای شبیه سازی دیجیتال استفاده کنید ، اما انجام این کار دنیایی از امکانات را از بین می برد. نقاشی آنالوگ می تواند تخیل شما را آزاد کند و به شما امکان می دهد بر آنچه در ابتدا مهمتر است تمرکز کنید: ایده ها.
آیا نیاز به طراحی چیزی دارید؟ شروع با یک ابزار مبتنی بر رایانه ، به عنوان مثال نرم افزار قاب سیم مانند ، وسوسه انگیز است بالسامیق، یا ابزارهای طراحی مانند فتوشاپ یا فیگمابه اینها جای خود را دارند ، اما من توصیه می کنم که عقب بروید و با قلم و کاغذ متواضع شروع کنید.
طراحی با دست می تواند برای کسانی که تمایل هنری ندارند ناآشنا و ناراحت کننده باشد ، اما انعطاف پذیری طرح های دستی همراه با تخیل ما به این معنی است که می توانیم ایده های بیشتری را کار کنید و سریعتر جهت طراحی بهتری را شکل دهید اگر می توانستیم با یک راه حل مشخص تر و مبتنی بر رایانه شروع کنیم.
مسلماً گاهی اوقات خودم با آن دست و پنجه نرم می کنم. در حالی که دوران کودکی خود را با یک کتاب طرح همیشه در دستم گذراندم و در رشته هنر از دانشگاه فارغ التحصیل شدم ، هنگامی که کار طراحی وب را شروع کردم ، کتاب طرح کاغذ به طور مختصر فراموش شد. سالها طول کشید تا مفاهیم غیر الهام بخش درگیر شود و احساس کنم که قبل از اینکه بفهمم تولید ایده از طریق طرح های فیزیکی سریع چقدر قدرتمند است ، محدودیت های خود را پیش نمی برم.
این فرایند حتی اگر ما چیزی را طراحی نمی کنیم توصیه می شود بزرگ یا به عنوان یک طراح. هر کس گاهی اوقات باید “طراح” باشد. از ایجاد یک صفحه اصلی سریع شخصی ، یک صفحه فرود برای یک پروژه منبع باز جدید ، یا ایجاد اسلایدهای زیبا برای ارائه بعدی آنها.
یک تکه کاغذ و یک قلم بگیرید و بیایید کار را شروع کنیم!
چرا برای شروع با کاغذ
همانطور که ما همیشه روی رایانه هستیم (و فکر می کنم امروزه اکثر ما هستیم) ، گاهی اوقات حتی به ذهن ما نمی رسد که کنار برویم و سعی کنیم چیزی را خارج از صفحه طراحی کنیم.
طراحی کاغذ می تواند شبیه چیزی باشد که صرفاً با هنرهای تجسمی یا طراحی گرافیکی مرتبط است (به عنوان مثال ، طراح لوگو افسانه ای Saul Bass به دلیل حمایت از نقاشی مشهور است) ، اما حتی اولین ایده ها برای رابط های کامپیوتری با کاغذ شروع شد. سوزان کاره ، طراح نمادهای رابط کاربری گرافیکی مکینتاش ، از کاغذ گراف برای طراحی ایده های اولیه خود برای هنر نمادین پیکسل اولیه استفاده کردبه
قدرت طراحی طرح کاغذ ، زودگذر بودن طرح و نحوه احساس آنها نسبت به هر چیزی است که ما به سرعت در رایانه به سرعت ایجاد می کنیم “واقعی” نیست. شروع به جابجایی کلمات و دکمه ها در صفحه کامپیوتر کنید ، و این وسوسه کننده است که در یک جهت خاص قرار بگیرید و هرگز مسیرهای متناوب را کاوش نکنید. طرح های کاغذی تخیل ما را مجبور می کند تا شکاف ها را پر کند – خیلی سریعتر از آنچه که ما آن جزئیات را به شبیه سازی رایانه اضافه کنیم.
طرح های کاغذی در مقابل یک ماکت سریع. توجه داشته باشید که ماکت به طور طبیعی بیشتر شبیه یک راه حل تمام شده است و وسوسه انگیز است که تمام حاشیه ها ، لبه ها و حاشیه ها را دقیق کنید – چیزی که تا بعد نباید نگران آن باشیم. کاغذ به ما اجازه می دهد این جزئیات را نادیده بگیریم. (به PDF مراجعه کنید)
ما می خواهیم هنگام کار بر روی یک طرح جدید ، ایده های مختلف زیادی را امتحان کنیم. در حالی که چند ایده اولیه ممکن است به اندازه کافی خوب باشد ، ایده پنجم ، هفتم یا دهم ما ممکن است حتی بهتر باشدبه کار سریع و شل به ما کمک می کند تا بسیاری از ایده ها را به سرعت پشت سر بگذاریم. ایده ها سریعتر جریان می یابند ، و ممکن است خودمان را با آنچه در صفحه بدون محدودیت کار می کنیم شگفت زده کنیم.
اگر هنوز با ابزارهای طراحی مانند Photoshop ، Sketch یا Figma آشنا نیستید ، فقط شروع به کار و یادگیری راه خود در مورد یک ابزار می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. به جای اینکه ایده های زیادی را کار کنیم ، در نهایت وقت خود را صرف فهمیدن این می کنیم که کدام دکمه چه کاری را انجام می دهد.
و ابزارهای سیم کشی مانند بالسامیق؟ آنها ایده هایی شبیه به طرح ارائه می دهند – خطوط پیچیده ، جعبه های ناقص – اما آنها همچنان ما را در جهت کار بر روی یک ایده واحد و درهم شکستن آن تا زمانی که ایده آل مختلف نیست ، پیشنهاد می کنند. شروع با قلم و کاغذ سریعتر استبه ابزارهای Wireframing می توانند گام بعدی این فرآیند باشند (و نه اولین).
مدل های “طرح دار” همچنین در بیان نوع بازخوردی که هنگام ارائه به داوران به دنبال آن هستیم ، کار بهتری انجام می دهند. طرحی که بیش از حد پیکسل کامل است اغلب باعث می شود در مورد جزئیات بی ربط انتخاب کنید ، اما یک طرح خشن منجر به مکالمات سطح بالاتر در مورد چیدمان می شود.
برای خودتان تکرار کنید: شل ، سریع ، لازم نیست کامل باشد
همه ما آن طرح های “طراحی” را دیدیم که زیبا و دقیق به نظر می رسند. اینها معیارهایی نیستند که بتوانید خود را با آنها مقایسه کنید. آنها را نادیده بگیر. طرح های ما باید سریع و بدون جزئیات زیاد باشد.
این طرح دارای جزئیات بسیار بیشتری است ، اما نیازی به افزودن آن در اوایل نیست. (پیش نمایش بزرگ)
بلکه ما از خطوط و جعبه های واقعاً سریع استفاده می کنیم و طرح های خود را کوچک و سریع نگه می داریم.
ما می توانیم از این طرح های کوچک برای آزمایش چندین نسخه از طرح بندی صفحه اصلی استفاده کنیم:
چندین نسخه از طرح بندی صفحه اصلی. (پیش نمایش بزرگ)
طرح بندی تقریباً برای هر نوع کار طراحی مفید است: خبرنامه ها ، لوگوها ، ارائه ها ، ابزارک ها – هر چیزی که در آن کار می کنید به سرعت به ایده های بصری زیادی فکر کنید. به عنوان مثال ، چند ایده برای جلد کتاب الکترونیکی را بررسی کنیم؟
در اینجا ، ما باید از مناطق سایه دار برای کمک به ما در طرح بندی جلد کتاب استفاده کنیم ، اما طرح ها هنوز سریع و شل هستند. (پیش نمایش بزرگ)
یک راه خوب برای شروع تمرین این نوع طراحی ، گرفتن یک وب سایت موجود و مهندسی معکوس طرح است. این کار نه تنها به شما در انجام کار راحت تر کمک می کند ، بلکه به الگوهای مختلف طراحی نیز حس می کنید.
نسخه طرح بندی در مقایسه با صفحه اصلی کتاب من. یک راه خوب برای تمرین مهارت های ترسیم و آموزش مغز برای تشخیص عناصر طرح خود به عنوان اشیاء وب سایت. (پیش نمایش بزرگ)
از هر روشی که استفاده می کنید ، صفحه خود را پر از ایده کنید! حتی اگر ایده ای را که واقعاً شما را هیجان زده می کند و می خواهید با آن پیش بروید ، متوقف نکنید. وقتی صفحه ای را پر می کنید ، به صفحه بعدی بروید. ایده های جایگزین را کاوش کنید در صورت پیدا کردن چیزی که بیشتر دوستش دارید
هنگامی که گزینه های زیادی در اختیار دارید ، استراحت کنید تا به ذهن خود استراحت دهید ، سپس دوباره بیایید و موارد مورد علاقه خود را دور بزنید ، اصلاح کنید ، و شاید سپس به ساختن یک ماکت بپردازید. از آنجا که می دانید بسیاری از ایده های دیگر را امتحان کرده اید و آنها را کنار گذاشته اید ، اعتماد بیشتری در جهت انتخابی خود خواهید داشت.
از الهام برای کمک به طرح و ایده پردازی خود استفاده کنید
طرح ها باید با الهام همراه باشند ، بنابراین آن رایانه را بیرون بیاورید! با تحقیق در طرح های دیگر به فرآیند طراحی خود کمک کنید و به دنبال جزئیاتی باشید که فکر می کنید به تنهایی کار می کند.
اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، به دنبال الهام باشید در زمینه های مرتبط با آنچه که روی آن کار می کنید. برای یک صفحه اصلی شخصی ، شروع به مشاهده صفحات اصلی همتایان در صنعت خود بسیار عالی است. اگر گیر کرده اید یا الهام بیشتری می خواهید ، این منابع را بررسی کنید:
- دریبل زدن، که به ویژه برای تحقیق در مورد ایده های طراحی برای عناصر ، مانند فرم ورود ، خوب است.
- SiteInspire، برای دیدن روندهای فعلی در طراحی مدرن.
- کتاب زمین، برای الهام از طراحی صفحه فرود.
- کرم تجارت، برای الهام بخش طراحی وب سایت تجارت الکترونیک.
- پترنس، برای الهام از طراحی برنامه تلفن همراه.
الهام بخش (از دریبل زدن) طرح های من ، و سپس ماکت من. می بینید که چگونه از طرح و تایپوگرافی الهام گرفته ام ، اما هر جزئیات جداگانه متفاوت است. ایجاد الگوهای خود با الهام از ترسیم شده به شما کمک می کند تا از کپی کردن سایر طرح ها به صورت کلمه اجتناب کنید. (پیش نمایش بزرگ) (PDF را ببینید)
هنگام تحقیق ، توجه داشته باشید که چه عناصری را می خواهید در طراحی خود بکشید (و به یاد داشته باشید که دقیقاً کپی نکنید!). به عنوان مثال ، یک طرح زیبا ، روشی خاص که الهامات محتوا را با تصاویر جفت می کند ، یک فرم تماس که استفاده از آن بسیار آسان به نظر می رسد. امتحان چندین ایده ناوبری مختلف روی طرح های کاغذی بسیار سریعتر از ایجاد ماکت های کامل یا کدگذاری همه آنها است.
همانطور که عناصر و ایده هایی را پیدا می کنید که می خواهید به خاطر بسپارید ، آنها را ترسیم کنید! به افزودن ایده ها به برگه طرح خود ادامه دهید و صفحه خود را با تمام ایده های بالقوه خود پر کنید. به یاد داشته باشید ، برای شروع بر روی گزینه ها و ایده های مختلف کار کنید و سپس ایده های مورد علاقه خود را محدود کنید.
تمرین را به خاطر بسپارید!
هر مهارت جدیدی در چند بار اول ناخوشایند خواهد بود. طبیعی است. اجازه ندهید باعث دلسردی شما شود. هرچه بیشتر ترسیم خود را تمرین کرده و از این مهارت هنگام طراحی استفاده کنید ، احساس طبیعی تری خواهید داشت.
برای پروژه طراحی بعدی خود ، آن صفحه کلید را کنار بگذارید و اجازه دهید تخیل و خلاقیت شما با طرح های قلم و کاغذ شروع شود.
اجازه دهید آنچه را که پوشش داده ایم مرور کنیم:
- طرح های کاغذی سریع ترین راه برای کشف گزینه های طراحی است.
ما می توانیم با فاصله گرفتن از ماوس کارهای بسیار بیشتری را در زمان کمتر انجام دهیم. - هنگام طراحی برای افزایش تولید ایده ، از الهام استفاده کنید.
با یک صفحه خالی شروع نکنید ؛ با نگاهی به کارهای طراحی که می خواهید از آنها الگوبرداری کنید ایده های خود را به جریان بیندازید. - طرح های بیشتری بسازید و بیشتر از آنچه فکر می کنید باید ایده ها را امتحان کنید.
گاهی اوقات ایده پنجم ممکن است جهت خوبی به نظر برسد ، اما در ادامه خواهید دید که ایده بعدی حتی بهتر است. - تمرین کامل می کند.
هرچه ترسیم بیشتر انجام دهید ، سریعتر انجام می شود ، احساس راحت تری خواهید داشت و بهتر خواهید شد.
منابع الهام دیگری دارید؟ طرح های شما چگونه هستند؟ خوشحال می شوم در نظرات از شما بشنوم!
خواندن بیشتر مجله سر و صدا
