فیس بوک با راه اندازی شش دوره گواهینامه حرفه ای تجزیه و تحلیل بازاریابی، به کتابخانه برنامه های گواهی خود اضافه می کند.
این برنامه که همراه با Coursera ارائه می شود، مهارت های لازم برای موفقیت در زمینه تجزیه و تحلیل بازاریابی را آموزش می دهد.
طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، پیش بینی می شود که تقاضا برای تحلیلگران بازاریابی سالانه 96000 فرصت شغلی افزایش یابد.
هر کسی که علاقه مند به دنبال کردن شغلی در این زمینه است می تواند در برنامه ثبت نام کند، حتی بدون داشتن تجربه قبلی.
فیسبوک میگوید این دورهها آنچه را که باید بدانید تا یک نامزد شغلی ارزشمند باشید، به شما میآموزد.
در پایان برنامه شما هر دو مدرک Coursera و Facebook Marketing Science Professional را دریافت خواهید کرد، مشروط بر اینکه تمام پیش نیازها را داشته باشید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در اینجا نحوه ثبت نام در دوره و موارد مورد نیاز برای تکمیل آن آمده است.
گواهینامه حرفه ای تجزیه و تحلیل بازاریابی فیس بوک
نحوه ثبت نام
گواهینامه حرفه ای جدید فیس بوک از طریق Coursera ارائه می شود.
کسانی که اشتراک موجود در Coursera دارند می توانند بدون هزینه اضافی در این برنامه ثبت نام کنند.
افراد غیرعضو می توانند این برنامه را به مدت 7 روز به صورت رایگان امتحان کنند. پس از آن یک اشتراک ماهانه لازم است.
بعید است کسی بتواند این برنامه را در دوره آزمایشی رایگان کامل کند، زیرا فیس بوک تخمین می زند که اتمام آن 80 ساعت طول می کشد.
با توجه به اینکه این برنامه برای تبدیل شدن شما به یک تحلیلگر بازاریابی قابل استخدام ایجاد شده است، منطقی است که نمی توانید آن را با سرعت اجرا کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با این حال، دوره آزمایشی باید زمان کافی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ارزش پرداخت برای آن را دارد یا اینکه در وهله اول زمینه تجزیه و تحلیل بازاریابی برای شما مناسب است، کافی باشد.
آنچه در برنامه گنجانده شده است
این برنامه که توسط کارشناسان تجزیه و تحلیل بازاریابی در Aptly توسعه یافته است، شامل شش دوره است که به شما می آموزد که چگونه:
- اصول اولیه بازاریابی را اعمال کنید و بر اساس داده ها تصمیم بگیرید.
- از چارچوب تجزیه و تحلیل داده های OSEMN برای نزدیک شدن به سوالات رایج تحلیلی استفاده کنید.
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل ضروری مانند Python و SQL برای کمک به جمع آوری، اتصال و تجزیه و تحلیل داده های مرتبط استفاده کنید.
- داده های بازاریابی را با استفاده از Tableau جمع آوری، مرتب سازی، ارزیابی و تجسم کنید.
- طراحی آزمایش ها و آزمون فرضیه ها برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات.
- برای آزمایش اثربخشی تبلیغات و ارزیابی نتایج از Facebook Ads Manager استفاده کنید.
در طول دوره شما فرصت هایی خواهید داشت که مهارت هایی را که یاد می گیرید در پروژه های تحلیل داده عملی به کار ببرید.
فیسبوک میگوید پروژههای تکمیلشده حتی میتوانند برای نشان دادن یک کارفرمای بالقوه به مجموعه شما اضافه شوند.
آنچه برای تکمیل برنامه به دست می آورید
تکمیل دوره مستلزم قبولی در امتحان نهایی است که از طریق بلوپرینت فیس بوک ارائه می شود.
فیس بوک یک راهنمای مطالعه برای کمک به شما برای آماده شدن برای امتحان ارائه می دهد.
راهنمای مطالعه از نظر فنی ششمین و آخرین دوره است که تنها پس از گذراندن پنج دوره اول در دسترس است.
بنابراین نمی توانید شرکت کنید و مستقیماً به امتحان بپرید. شما باید کل برنامه را از ابتدا تا انتها طی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
پس از اتمام آزمون شما این امتیاز را کسب خواهید کرد گواهینامه علم بازاریابی از فیس بوک و کورسرا.
این گواهی را میتوان به وبسایت، نمایه لینکدین، رزومه یا هر جایی که میخواهید آن را نشان دهید اضافه شود.
همچنین دسترسی انحصاری به شبکه شغلی گواهینامه فیس بوک را خواهید داشت – یک پلت فرم جستجوی کار با بیش از 130 کارفرما که به دنبال استخدام افرادی با این گواهینامه های دقیق هستند.
این برنامه از امروز در دسترس است و می تواند در اوقات فراغت شما تکمیل شود. فقط به یاد داشته باشید که اگر تصمیم گرفتید که برای شما مناسب نیست، نسخه آزمایشی رایگان را لغو کنید.
منبع: فیس بوک برای تجارت
تصویر ویژه: PureSolution/Shutterstock