سناریو در این مورد چیست؟
وقتی صحبت از حالات تجاری می شود ، به معنای تعیین معیار خود قبل از هر چیز دیگری است تا بدانید چگونه بودجه ها را تخصیص دهید ، سهام ایجاد کنید و برای رشد در مناطق خاص آماده شوید.
سناریوی تجارت شامل اهداف شما و نحوه انجام آنها در محدوده های مورد انتظار یا بالقوه است.
برای کمک به ایجاد سناریوهای کسب و کار ، سناریوهای سئو به معنای انتخاب ورودی های مناسب برای ترسیم مناطق نگهداری ، مناطق با رشد بالقوه یا مکان هایی است که ممکن است تقاضا تغییر کند ، بر اساس وضعیت جستجوی فعلی مشتری شما.
سپس ، برای اتصال سناریو تجارت و SEO ، این می تواند “زمین بازی” شما برای ساخت تخمین های قابل اعتماد باشد:
- تحقیق عمیق کلمات کلیدی ، بنابراین تیم SEO شما می داند که برای کدام سناریوها باید با کدام گروه کلمات کلیدی مقابله کند.
- یک وضعیت دید فعلی به عنوان نقطه شروع.
- ارزیابی مالی کسب و کار – آیا تمایل به رشد ، حفظ وضعیت موجود یا حتی مقیاس وجود دارد؟
انتظارات درست را از همان ابتدا تنظیم کنید
تجارت صحبت کنید
این که آیا شما یک استراتژی موجود را کالیبره می کنید یا یک مشتری جدید را کنترل می کنید ، برای تنظیم سناریوها به یک معیار قابل اعتماد نیاز دارید. اینجاست که معیار Visibility جستجو به کار شما می آید.
فکر کنید که این راهی برای ایجاد “سهم بازار” برای مشتری شما در برابر رقبای آنلاین است – محاسبه شد به عنوان سهم برداشتی از کلمات کلیدی هدفمند آنها که با حجم جستجو توزین می شوند ، نشان می دهد که چه کسانی رقبای واقعی هستند که به ترافیک ارگانیک غیر مارک نگاه می کنند و جایی که برای مشتری شما جای رشد دارد.
اگر تمام عوامل تأثیرگذار بر دید فعلی را در نظر بگیرید ، آینده احتمالی را برجسته می کند.
بیایید بگوییم مشتری شما بخشی از یک بازار کاملاً رقابتی است – شما می دانید که رقیب اصلی 75٪ قابل مشاهده است ، این بدان معنی است که مداخله شما روی کلمات کلیدی بالقوه بالا تأثیر قابل توجهی بر نتایج کسب و کار خواهد داشت. حتی بعضی اوقات حتی وقتی که با یک زمینه تقاضای دشوار مانند 2020 روبرو می شوید ، مانند موردی که در آن وجود داشت پروانه و مشتری سفر آنها.
برای انجام این کار ، باید در نحوه انتخاب لیست کلمات کلیدی برای موضوعات استراتژیک سطح بالا ، واقعاً مراقب باشید.
سناریوهای تجاری را توسعه دهید
شما می خواهید سناریوهای SEO و نتایج بالقوه کسب و کار را به هم متصل کنید ، بنابراین باید تعیین کنید که کلمات کلیدی و هزینه های خاص چگونه برای عملکرد خاص آن کلمات کلیدی با هم ارتباط دارند.
حفظ نتایج کسب و کار ثابت
اگر مشتری شما نیاز به تأمین موقعیت شغلی فعلی خود دارد ، پس می توانید روی آن دسته از کلمات کلیدی که قبلاً در حال انجام آن هستند متمرکز شوید و عوامل موثر بر آنها را در نظر بگیرید:
- حجم جستجوی فعلی آنها چگونه است و چگونه تحت تأثیر فصلی جستجو و روند سال به سال به نظر می رسد.
- عملکرد آنها به موقع در دسک تاپ و موبایل چگونه می تواند باشد.
- به عنوان مثال اگر هنوز فضای رشد از 10 به 3 بالایی وجود دارد ، می توانند ترافیک بیشتری را به وجود آورند – بنابراین اگر به بهترین رتبه خود برسند ، ترافیک اضافی دریافت می شود.
شما مدیریت کلمات کلیدی این استراتژی در اینجا سهم عمده ای خواهد داشت ، زیرا شما می خواهید گروه های خاص کلمات کلیدی را که نمایندگان آن دسته از بهترین افراد هستند ، دسته بندی شده بر اساس:
- صفحه 1 کلمات کلیدی
- دسته بندی های خاص محصول
- صفحات فرود
- فصلی
- فرصت های کلمات کلیدی – شاید بتوانید بخشی از بودجه را برای برخی از اهداف کلمات کلیدی جدید تعیین کنید.
شما می توانید چندین سناریو را در این هدف نگهداری ، با امکانات مختلف ایجاد کنید:
- یکی محتمل – تمرکز بر حفظ عملکردهای برتر همانطور که هست ، بنابراین داشتن یک رقم ترافیکی اینرسی تخمین زده شده – محاسبه شده به عنوان تعداد کل بازدیدهای دریافتی در طول مدت پیش بینی ، بر اساس ترافیک فعلی و روند جستجو و با توجه به اینکه هیچ تغییری در دید سایت ایجاد نکنید.
- یکی ترجیحی – یک استراتژی ترکیبی از تمرکز بر حفظ 3 عملکرد برتر برای مجموعه ای از کلمات کلیدی و دستیابی به رتبه های بهتر برای کلمات کلیدی مختلف با سطح دشواری “آسان”.
به عنوان مثال ، اگر مشتری شما در صنعت بهسازی منازل و پیشنهاد آنها در “استخرها” تا پایان سال آینده یا 2 سال آینده رزرو می شود ، شما می خواهید به طور عمده کارهای تعمیر و نگهداری را انجام دهید و برای ادامه روند آماده سازی فصلی با کلمات کلیدی اضافی با هدف بالا باشید.
بهینه سازی گروههای کلیدی خاص برای رشد
اگر مشتری شما می خواهد در آینده نزدیک بیشتر بودجه بازاریابی را در سئو سرمایه گذاری کند ، می توانید به نحوه استفاده از آن به بهترین شکل ممکن – سناریوی ترجیحی در این مورد – فکر کنید.
شما می توانید میوه های کم آویز را هدف قرار دهید ، چه کلمات کلیدی دست کم گرفته شده که هزینه چندانی ندارند و چه دستیابی به فرصت هایی که حاصل تجزیه و تحلیل رقبای شما باشد. به دنبال راه حل هایی برای نگه داشتن شما در بودجه باشید و شانس بالایی برای افزودن به آینده احتمالی داشته باشید.
به عنوان مثال ، با استفاده از بینش رقابت ویژگی در ابزار SEO شما ، می توانید مجموعه ای از کلمات کلیدی برتر را که برای مشتری شما دارای ارزش بالا و دشواری کم هستند ، مشاهده کنید.
شما قادر خواهید بود معادل CPC را تخمین بزنید و مواردی را برای بهینه سازی صفحات فرود مشتری تعیین کنید ، تا از طریق مقرون به صرفه تأثیرات خود را بدست آورید و از رقبا پیشی بگیرید.
بیایید یک مثال چالش برانگیز از مشتری مسافرت بگیریم.
اگرچه میزان ترافیک عمدتا کاهش یافته است ، شما می دانید که “تعطیلات بهاری 2021” افزایش چشمگیری خواهد داشت. بنابراین چگونه می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا بیشترین میزان ترافیک را به دست آورند؟ یا شاید این سفر محلی است که باید برای آن بهینه سازی کرده و به قلمرو “رشد ترجیحی” بروید.
در ماژول پیش بینی SEOmonitor ، می توانید تبدیل های اضافی را که لیست کلمات کلیدی بهینه شده شما می تواند ایجاد کند محاسبه کنید ، به شرح زیر:
- ما در مورد منحنی میانگین CTR برای 10 موقعیت برتر در هر ترکیب جداگانه از ویژگی ها و دستگاه های SERP تحقیق کرده ایم.
- ما تخمین تبدیل های اضافی را بر اساس تعداد بازدیدهای اضافی تخمین زده شده (در صورت رسیدن به رتبه های هدف گذاری شده) ضربدر نرخ تبدیل مربوط به هر کلمه کلیدی موجود در پیش بینی ، قرار می دهیم.
بنابراین ، شما قادر خواهید بود تا نحوه دستیابی به رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر خود را به طور مستقیم بر فروش مشتری تأثیر بگذارد.
مدیریت روند انفجاری برای مشاغل مشتری
اگر مشتری شما بخشی از روند “در حال انفجار” است ، با داشتن زمینه های تجاری که به طور پیش فرض به دلیل تقاضای زیاد در حال رشد است ، می توانید به این فکر کنید که چگونه بودجه اضافی را برای قسمت هایی از عملکرد کم کار کنید و از هیاهوی تبلیغاتی استفاده کنید.
همچنین می توانید وضعیت آن روند را زیر س questionال ببرید – آیا اینگونه است اینجا برای ماندن؟ آیا این بخشی از سناریوی احتمالی آینده شما خواهد بود؟ اگر بله ، پس از آن می دانید که چه زمان به دلیل اوج است و چگونه می توانید برای آن آماده شوید – هم SEO مناسب ، هم سهام و هم دسترسی به تجارت.
سپس ، با حرکت به سناریوی ترجیحی رشد در سایر مناطق ، ممکن است تحقیقات کلمات کلیدی شما بر روی کلمات کلیدی “متوسط” و “سخت” و بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط (موارد با حجم بالا) در صفحه 2 Google متمرکز شود. مقابله با کلمات کلیدی پرهزینه تر که در آن رقابت سخت است ، برای تأثیر تجاری مفید خواهد بود در حالی که پرش کلمات کلیدی از صفحه 2 به صفحه 1 ، تغییرات را به طور چشمگیری تغییر می دهد.
این برآورد ها را به موقع مدلسازی کنید و به مشتریان خود ارائه دهید که چگونه ترافیک آنها با این پیشرفت ها و بدون آنها به نظر می رسد.
همچنین می توانید در مورد تهیه سناریویی برای تغییر تقاضا دوباره فکر کنید – این به معنای کمک به مشتری برای حفظ رتبه بندی پس از عبور حرکت است.
به عنوان مثال ، بیایید بگوییم مشتری شما در صنعت دکوراسیون منزل و منزل در 3 مورد برتر “صندلی اداری” یا “میز” قرار دارد ، اما فرصت های مناسب کلمات کلیدی برای “سازمان دهنده میز” یا “میز ایستاده” نیز وجود دارد. پیش بینی خود را بر اساس اینکه چگونه می توانید مزیت آنها را با گزینه های کلمات کلیدی ناشی از محبوبیت حفظ کنید ، مدل کنید سوالات جستجو.
در مورد مشتری صنعت مسافرت ، این ممکن است به معنای ایجاد گروه های کلیدی کلیدی فصلی و گروه های کلیدی باشد که شما قصد دارید در 3 مورد برتر “سفرهای داخلی” ، “پروازهای داخلی” ، “اقامتگاه ها” و غیره به عنوان نتیجه ترجیحی قرار دهید .
با استفاده از ابزار پیش بینی SEOmonitor ، می توانید چندین سناریوی جستجوگر جستجو برای همان گروه های کلیدی ایجاد کنید ، به دنبال این باشید که ببینید میزان ترافیک اینرسی و ترافیک اضافی در 6 ، 9 یا 12 ماه آینده چگونه است.
مورد پیشنهادی خود را در زمینه سئو جستجو کنید
هنگامی که سناریوها و بودجه های SEO را مطابق با سناریوهای تجاری ایجاد کردید ، باز هم باید آنها را به مشتریان خود ارائه دهید. خواه مشتری تازه خریداری شده باشد یا یک پیشنهاد جدید برای یک مشتری باسابقه ، باید توضیح دهید که چرا یک استراتژی یا راهکار دیگری را توصیه می کنید.
لحظه خوبی است که با برجسته سازی موارد زیر توضیح دهید که چگونه مداخلات SEO شما بر ROI تأثیر می گذارد.
- دانش عمیق شما در مورد صنعت آنها و میزان دانه شما در جستجوی کلمات کلیدی است.
- بررسی اجمالی رقبا از نظر قابلیت مشاهده و مکان رشد مشتری.
- فرصت های SEO که می توانند استفاده کنند.
- چندین سناریو که پیش بینی کرده اید و تخمین های شما از نظر میزان بازدید ، CTR و تبدیل های اضافی است.
در گفتگو با آژانس های برنده جایزه از سراسر جهان ، متوجه شدیم که یک پیشنهاد تبدیل SEO معمولاً حاوی این استدلال ها و موارد دیگر است. در اینجا می توانید به برخی از ارائه پرونده های تجاری آنها دسترسی پیدا کنید.
به طور خلاصه
به طور کلی یک سال چالش برانگیز برای تجارت بوده است.
به همین دلیل تعیین انتظارات صحیح از مشتریان SEO شما می تواند هم از نظر استراتژیک و هم به عنوان یک نتیجه اعتماد سازی بسیار کمک کند:
- به آنها کمک کنید تا از عدم اطمینان حرکت کنند و یک معیار قابل اعتماد برای وضعیت فعلی تجارت خود ایجاد کنند.
- از قابلیت مشاهده به عنوان نوعی “سهم بازار” استفاده کنید که مشتری شما را نسبت به رقبا و جایی که جای پیشرفت دارد ، روشن می کند.
- سناریوهای سئو را متناسب با اهداف رشد و وضعیت فعلی کسب و کار خود توسعه دهید: حفظ وضعیت موجود از نظر رتبه بندی ، رشد بخشی خاص از کسب و کار آنها و کمک به آنها در شناسایی فرصت ها ، یا مدیریت روند “منفجر” با تمرکز استراتژیک بر جدید زمینه های بهبود
- یک پیشنهاد سئو ایجاد کنید که ROI سئو را برجسته کند – از کلیات کلی در کل پیچیده های گروه کلمات کلیدی و پتانسیل تبدیل آنها.
در SEOmonitor ، ما به طور مداوم روش پیش بینی خود را برای پاسخگویی به نیازهای آژانس های SEO بهبود می دهیم. با مجموعه ای از ورودی های پیچیده از جمله ترافیک ارگانیک غیر مارک فعلی ، منحنی CTR سفارشی ، فصلی جستجو و غیره ، ما می توانیم نحوه دستیابی به جلسات و تبدیل ها را در صورت رسیدن به رتبه های مورد نظر در بازه زمانی پیش بینی شده ، تخمین بزنیم. بعلاوه ، برای شفافیت ، می توانید تمام محاسبات را در سطح کلمه کلیدی ، در سیستم عامل ما مشاهده کنید.
و برای سهولت در برقراری ارتباط ، ما همچنین سازنده پیشنهادی را طراحی کرده ایم که از داده های پیش بینی شده شما از SEOmonitor استفاده می کند و از طریق یک رابط کشیدن و رها کردن ، آنها را به اسلایدهای زیبا گوگل تبدیل می کند.
اینها فقط بخشی از راه حلهای ما برای کمک به آژانسهای جستجوگرها برای جذب ، مدیریت و حفظ مشتریان بیشتر است.
به ما بپیوند در سفر ما برای ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت جستجوگرها.