آرم ها در تعیین موفقیت شرکت نقش بسیار مهمی دارند و این فقط به لطف آن است. بدون شک آرم یکی از مهمترین عناصر تجاری است و به آن کمک می کند تا توجه مناسب را جلب کرده و موفقیت خود را بسنجد. با این حال ، صرف داشتن یک آرم برای تجارت شما کافی نیست. شما آرم شرکت باید قابل تشخیص ، تشخیص و تأثیر ماندگار بر مردم باشد. آرم ها باید به گونه ای طراحی شوند که درمورد آنچه شرکت شما بدون اشغال کل قاب انجام می دهد بسیار گویا باشند. یک طراحی بیش از حد شلوغ می تواند مخاطبان شما را گیج کند و اثبات کند.
آرم های نام های بزرگی مانند اپل و نایک به دلیل طراحی حداقل و موثر خود از روز صفر موفق بوده اند. اکنون ، این ممکن است یک طرح اصلی برای طراحی آرم نباشد ، اما مطالعات نشان داده است که مارک هایی که دارای حداقل طراحی آرم و در عین حال خلاق هستند ، بهتر از مارک هایی هستند که دارای آرم های بیش از حد شلوغ هستند.
با این گفته ، سوالات کمی وجود دارد که می توانید هنگام تصمیم گیری درباره آرم شرکت خود از خود بپرسید. از رنگ های مورد استفاده گرفته تا ایده ، برخی از این س questionsالات می توانند به شما کمک کنند طراحان مناسبی را برای کار استخدام کنید که بتوانند با موفقیت برند شما را به یک نشان واحد متراکم کنند. بنابراین ، بدون هیچ گونه زحمت و تأمل زیادی ، اجازه دهید این سالات را بررسی کنیم و به همان جوابها بپردازیم تا ایده های م logoثر طراحی آرم ارائه دهیم.
انواع مختلف آرم چیست؟
آرم ها را می توان به چهار نوع اصلی تقسیم کرد. آنها علامت های کلمه ای ، شکل حروف ، تصویری و انتزاعی هستند. اجازه دهید در چند بخش بعدی به هر یک از این انواع نگاهی بیندازیم تا از کاربردهای آنها مطلع شویم و ببینیم که چگونه می توانند در نوع تجارت ما جای بگیرند.
نشانک ها
یکی از ساده ترین انواع آرم ها که شرکتها می توانند انتخاب کنند ، علامت گذاری کلمه است. اینها اختصارات چند حرفی یا گروهی از نامه ها هستند که می توانند به مخاطبان شما کمک کنند نام برند شما را بشناسند و شناسایی کنند. شرکت هایی مانند IBM ، CNN و Google از نوع wordmark استفاده می کند آرم این طراحی ساده لوگو برای انتقال ایده های برندشان به مخاطب مورد نظر خود به شدت متکی به کلمات و حروف است و بعضاً از یک نماد نیز تشکیل شده است.
شکل نامه
این نوع طراحی آرم فقط از یک حرف به عنوان آرم آنها تشکیل شده است ، مانند “H” در هوندا و ‘M’ در مک دونالد. آرم شکل حرف ، دقیقاً مانند علامت های کلمه ، به دلیل سادگی اغلب ترجیح داده شده برای طراحی آرم است. بعلاوه ، حتی شرکتها مجبور نیستند که مبلغی باجگیرانه را برای طراحی آرم هزینه کنند زیرا طراحان به سختی وقت یا منابع زیادی را می گیرند.
تصویری
آرم های تصویری ، همانطور که از نامش پیداست ، آرم هایی هستند که از تصاویر ، یک پالت رنگی با دقت کار شده و یک مفهوم دقیق برای انتقال پیام برند استفاده می کنند. شرکت هایی مانند استارباکس ، توییتر و اپل از آرم های تصویری استفاده می کنند. کار طراحی آرم های تصویری به خلاقیت ، تفکر خارج از چارچوب و درک ارزش های اصلی برند نیاز دارد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که طراحانی را استخدام می کنید که فعالیت خود را ادامه می دهند ماهانه خدمات طراحی گرافیک، بنابراین شما می توانید در حالی که بهترین طراحان از آرم شرکت شما مراقبت می کنند ، استراحت کنید.
چکیده
آخرین نوع طراحی آرم از نوع انتزاعی است و اگر با احتیاط طراحی نشود می تواند برای شرکت بسیار اشتباه باشد. آرم های انتزاعی در واقع هیچ چیزی را نشان نمی دهند ، و درک مردم از داستان شرکت شما با این نوع آرم ها کاملاً چالش برانگیز است. تعداد بسیار کمی از مارک ها ، مانند نایک ، توانسته اند کار خود را با یک آرم انتزاعی انجام دهند. بنابراین ، مهمترین سوالی که در این مرحله باید بپرسید این است که آیا شرکت شما واقعاً منابعی را برای آزمایش این نوع آرم در اختیار دارد؟
بهترین نوع آرم برای شرکت من چیست؟
اکنون که درباره انواع آرم ها بحث کردیم ، دومین س questionال اساسی که باید از خود بپرسید این است که – کدام نوع آرم مناسب شرکت شما است؟ اولین چیزی که شما باید درک و تأیید کنید این است که نه همه نوع آرم متناسب با هر نوع مشاغل.
شما باید محدودیت های مالی خود را تجزیه و تحلیل کنید زیرا برخی از آرم ها بیش از دیگران به هزینه بیشتری نیاز دارند. همچنین باید از منابعی که در اختیار دارید ، شعار شرکت و مخاطبان هدف خود آگاه باشید. اگر نام شرکتی دارید که می خواهید مردم بلافاصله آن را به خاطر بسپارند و با آن ارتباط برقرار کنند ، بهتر است انتخاب علامت های کلمه یا فرم حروف باشد. بنابراین ، قبل از تصمیم گیری درباره نوع آرم ، وضعیت خود را ارزیابی کنید.
در مورد مشاغل من باید آرم من در طراحی خود متراکم شود؟
آرم ها باید بتوانند داستانی را بیان کنند. این باید بتواند آنچه را که برند شما برای آن ایستادگی می کند و تاریخچه آن را به مخاطبان خود انتقال دهد ، بدون اینکه آنها را در همان مورد گیج کند. به علاوه ، آرم شما نیز باید منحصر به فرد ، خلاقانه و برجسته از بقیه باشد. وقتی مردم به آرم شما نگاه می کنند ، بلافاصله باید بتوانند بفهمند شرکت شما به چه معنی است.
این یکی از راه های جذب مخاطب بیشتر و فروش محصولات شماست. به عنوان مثال ، آرم آمازون نام آن با فلشی است که از “A” به “Z” نشان داده شده است. این پیام را منتقل می کند که سیستم عامل همه چیز را در دسترس دارد. بنابراین ، هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی لوگو ، این یک سوال مهم است که باید از خود بپرسید – در مورد کسب و کار شما باید نشان شما چیست؟
بهترین رنگها برای آرم من کدامند؟
آخرین س isالی وجود دارد که باید هنگام طراحی آرم شرکت خود از خود بپرسید. بهترین رنگ ها برای لوگوی شما چیست؟ بیشتر اوقات ، طراحان آماتور توجه زیادی به روانشناسی رنگ و نقش آن در سوق دادن مردم به سمت یک مارک تجاری ندارند.
هر رنگی دارای مشت های مختلف روانشناختی است و یک طراح خوب می تواند پالت رنگ مناسب را برای آرم مشتری خود انتخاب کند. در اینجا نکته ای آورده شده است که می تواند به شما کمک کند رنگ های مناسب آرم خود را انتخاب کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید که رقبا معمولاً به دنبال آن نیستند. این موضوع باعث جلب توجه مردم می شود و مردم را به فکر بیشتر درباره نام تجاری شما سوق می دهد.
به طور خلاصه:
آرم ها برای موفقیت یک برند فوق العاده مهم هستند و ما تاکنون این موضوع را اثبات کرده ایم. با این حال ، ضروری است که شما می دانید چگونه آرم مناسب شرکت خود را طراحی کنید ، یا ممکن است فقط مانع رشد شما شود. نکات ذکر شده برخی سوالات حیاتی است که باید قبل از استخدام یک طراح گرافیک یا یک طراح آرم برای طراحی یک آرم برای شرکت خود از خود بپرسید. اطمینان حاصل کنید که این نکات را در اختیار شما قرار داده است تا با لوگویی همراه شوید که بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد.
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) {return;} js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "https://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));