ساختار لینک داخلی توسط اکثر متخصصان سئو برای اکثر وب سایت ها کاملاً کنترل نمی شود. ترکیبی از محتوا ، UX ، IT و سایر عوامل و ذینفعان وزن دارند.
چالش با آن این است که ساختار پیوند داخلی می تواند به طور کلی و در طیف وسیعی از عوامل SEO تأثیر زیادی بر عملکرد SEO داشته باشد.
خواه در مورد وارد کردن مقدار پیوند به سایت و مدیریت مکانی که سایت پس از آن به دست می آید یا در نظر گرفتن تأثیر تجربه کاربر بر روی تبدیل از جستجوی ارگانیک ، ساختار پیوند داخلی یک نکته مهم است.
در این ستون ، پنج روش خاص برای یادگیری سئو سایت از طریق پیوند داخلی را خواهید آموخت.
1. تجربه کاربری
با بازدید کنندگان سایت خود خوب باشید.
آنها را با مواردی که برای SEO مضر هستند مانند محتوای نازک ، تبلیغات بیش از حد مجاز یا محتوای بین المللی مختل کننده ، به آنها ضربه نزنید. این کار باعث می شود بازدید کننده به صفحه نتایج جستجو برگردد.
موتورهای جستجو بر مثبت دادن پاداش تأکید دارند تجارب کاربر همانطور که آنها به مشتری نهایی خود – جستجوگر – اهمیت می دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی جستجوگر از Google یا Bing استفاده می کند و آنچه را که در بالای نتایج جستجو به دنبال آن است می یابد ، آن موتور جستجو و سایتی که بازدید کرده اند به کاربر ارزش می بخشند.
با وجود میلیاردها امتیاز داده در مورد چگونگی تعامل کاربران با نتایج جستجو و وب سایت ها ، موتورها توانایی تنظیم الگوریتم ها را بر اساس فاکتورهای تجربه کاربر دارند و انتظار می رود این فقط به جلو رشد کند.
این امر به ویژه با استفاده از فراگیری ماشین و به روز رسانی الگوریتم خودکار. علاوه بر این ، بیشتر در مورد صحبت شده است Core Web Vital ها بسیاری از سردرگمی ها و فوریت های جدید ایجاد کرده اند.
فراتر از آنچه Google به طور خاص در به روزرسانی ها فراخوانی کرده است ، مهم است که محتوای خود را با محتوای خود هماهنگ کنید اهداف تبدیل.
اگر محتوای ارزشمندی دارید که به طور طبیعی از طریق چرخه سفر و فروش مشتری هدایت می شود ، خود را برای فرصتی آماده می کنید تا بازدیدکنندگان خود را در سایت خود نگه دارید.
سرانجام ، واضح ترین و البته گاهی اوقات نادیده گرفته شدن فاکتورهای UX با محتوا و طرح بندی.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بلافاصله به بازدیدکنندگان سایت آنچه را که انجام می دهید به روشنی بیان کنید. اگر نتوانیم به سرعت تشخیص دهیم که آیا چیزی که به دنبال آن هستیم در صفحه است یا خیر ، اغلب به Google برمی گردیم.
2. جریان مقدار پیوند
خودت رو در نیار پیوند ساختمان هنگامی که پیوندها از منابع خارجی با کیفیت بالا به سایت اشاره می شوند ، کلاه بگذارید. مقدار پیوند بر اساس همین منطق از صفحه ای به صفحه دیگر در وب سایت شما منتقل می شود.
سالها پیش ، وقتی تصویر واضح تری از آن داشتیم Google PageRank، ما می توانستیم ببینیم که هر یک از صفحات سایت ما چقدر ارزش دارد و ساختار پیوند دهنده خود را مدیریت می کنیم تا PageRank را به مناطقی که بیشتر به آنها اهمیت می دهیم وارد کنیم.
ظهور مجسمه سازی PageRank آمد و رفت و اکنون ما به هیچ وجه نمیتوانیم نمرات PR را ببینیم.
اکنون ، ما به معیارهای کیفیت صفحه و ویژگی دامنه مخصوص ابزار SEO اعتماد می کنیم. اما دانستن اینکه پیوندهای ورودی از منابع دیگر بر روی سایت شما قرار دارند ، همچنان مهم است ، همچنین تنظیم ساختار سایت برای اطمینان از اینکه مقدار صفحه مقصد را رقیق نمی کنید ، حیاتی است.
با داشتن ناوبری ساده و ده ها پیوند را در هر صفحه نگنجانید ، می توانید مقدار پیوند را برای انتقال به مهمترین صفحات متمرکز کنید – خواه این بدان معنی باشد که آن را به صفحات موضوعی سطح بالا پخش کنید و یا در یک سیلو محتوا در یک موضوع بسیار خاص قرار دهید. .
استراتژی ایجاد پیوند شما باید با محتوای شما ، چگونگی ساختار آن و جایی که در نهایت می خواهید مقدار پیوند مهم را ارسال کنید ، همسو باشد.
خوشبختانه روزهای سایت های مسطح و صفحات اصلی در گذشته است.
برای اینکه از کاهش مقدار پیوند در اولین هاپ در سایت جلوگیری کنیم ، نیازی به پاک سازی گسترده نداریم ، زیرا مقدار PageRank متناسب با همه پیوندهای یک صفحه مشخص منتقل می شود.
3. زمینه و سلسله مراتب
از اینکه بازدیدکنندگان سایت شما کلیک و پیمایش می کنند نترسید
نیازی نیست که همه مطالب فنی و غوطه وری عمیق را در صفحه سطح اول یا دوم وب سایت نگه داریم. محتوای خود را در اطراف موضوعات سازماندهی کنید و آنچه را که در سطح بالا تمرکز می کند در مقابل عمیق چندین کلیک قرار دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مانند روزهای سئو قدیمی ، نیازی به داشتن یک صفحه برای هر کلمه کلیدی نداریم. اکنون ، می توانیم از لحاظ عبارتی بسیار بیشتر شبیه به طرح کلی مقاله باشیم. به طور طبیعی ساختار محتوای ما از سطح بالا به جزئیات به ما امکان می دهد موضوعات و موضوعات درون موضوعاتی را در سایت خود توسعه دهیم.
این در نهایت منجر به رتبه بندی در هر چیزی می شود ، از سطح بالا گسترده تا کلمات کلیدی طولانی مدت غیرمنتظره برای محتوای خاص و دقیق.
مرتب سازی سلسله مراتب مطالب خود برای کاربر و همچنین موتور جستجو مهم است. شما می توانید به دست آورید ارتباط موضعی با اطمینان از اینکه محتوای شما به خوبی سازمان یافته و منطقی برای پیمایش است.
بزرگترین چالشی که احتمالاً با آن روبرو خواهید شد این است که ذینفعان سازمان شما یا سازمان مشتری شما ممکن است فکر کنند همه چیز مهم است و لازم است در صفحه اصلی یا ناوبری بالا باشد.
علاوه بر رقیق کردن مقدار پیوند که قبلاً ذکر شد ، تمرکز و پیوندهای بیش از حد در صفحه اصلی در کارهایی که برای ایجاد متن برای محتوای و عمق خود به ترتیب مناسب انجام می دهید ، تداخل می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
4. محتوای منحصر به فرد و استفاده متعارف
برای ساختن نام تجاری قدرتمند و ارائه تجربه کاربری با کیفیت به محتوای منحصر به فرد نیاز دارید.
موتورهای جستجو محتوای تکراری را در نتایج فیلتر می کنند. اگر محتوای مشابه دیگران را داشته باشید ، شکستن وضعیت کالا برای تبدیل شدن به صنعت یا اقتدار طاقچه سخت خواهد بود.
همچنین می توانید معرفی و روبرو شوید موضوعات تکراری را تکرار کنید در وب سایت خودتان
با این وجود ، دلایل موجهی برای داشتن محتوای تکراری وجود دارد. نمی توانید این موارد را نادیده بگیرید یا نیاز به آدرس دهی را یادداشت کنید.
مثلا:
- اگر در یک صنعت کاملاً منظم فعالیت می کنید ، احتمالاً محتوای مشابه بسیاری با سایتهای دیگر دارید و مجبورید کپی خود را به روشهای خاصی وارد کنید.
- اگر شما یک خرده فروش تجارت الکترونیکی هستید که کالای یکسانی در چندین دسته دارد و در بسیاری از سایت ها توضیحات محصول یکسان است زیرا وقت آن را ندارید که برای هرکدام سفارشی کنید.
مهم است که مناطقی را که در آنها محتوای تکراری دارید ، نقشه برداری و تأیید کنید.
شما می توانید استفاده کنید ابزار مانند Copyscape برای ارزیابی میزان مشکلات محتوای تکراری در سراسر وب و وب سایت خود از طریق جستجوی دسته ای.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این مهم به ویژه اگر محتوای محصولی در سایت خود داشته باشید که دیگران از آن استفاده می کنند نیز مهم است.
اگر می دانید چه چیزهایی را باید در اطراف خود جستجو کنید ، می توانید استفاده خود را برنامه ریزی کنید برچسب های متعارف برای صفحات تکراری و مشابه مطالب ، تغییرات زبان (اگر محتوای بین المللی دارید) یا صفحه بندی در سایت خود.
از آنجا ، از نقشه سایت خود به عنوان ابزاری برای درک اینکه وقتی بر روی صفحات متعارف و URL هایی که موتورهای جستجو را به داخل یا خارج از بخش های خاص می فرستید ، استفاده می کنید ، استفاده کنید.
این ممکن است در تجارت الکترونیکی مشکل باشد زیرا شما می توانید به طور ناخواسته یک دسته محصول را غیرقابل مشاهده کنید در صورتی که بیش از حد تعداد کالاها را در یک گروه مهم تر یا در نسخه اصلی صفحه محصول مستقل از هر دسته بندی کالایی قرار دهید.
قطعاً باید این را با دقت برنامه ریزی کنید.
5. خزیدن و نمایه سازی
اگر اطمینان حاصل کنیم که ناوبری قابل خزیدن نیست و فقط لازم است که از ابتدا و ناوبری فرعی رمزگذاری شود ، تمام تلاش های ما بی فایده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ناوبری غیر ضروری ارزش های بی ارزش را هدر می دهد خزیدن بودجه و تمرکز کنید. نکته کلیدی نه تنها این است که موتورهای جستجو همه محتوای ما را ببینند و هم یک مسیر خطی آسان برای عبور از عمق مطالب در زمینه های موضوعی ما داشته باشند بلکه همچنین درک ارتباط بین صفحات بر اساس ارتباط موضوعی است.
وقتی عدم تمرکز خزنده مانع از ورود عنکبوت به صفحات خاص می شود ، این موقعیت را که از نظر طیف گسترده ای از اصطلاحات سطح بالا تا خاص رتبه بندی می کنیم ، از دست می دهیم.
بعلاوه ، سایت ما علیرغم تلاش ما برای ساختن محتوای با کیفیت عمیق ، کم عمق و مسطح به نظر می رسد.
نتیجه
در حالی که به دلیل تغییر در روند طراحی وب سایت ، به طور کلی رفتار کاربر و اولویت های موتور جستجو ، بهترین روش ها ممکن است به مرور تغییر کنند ، ما باید روی آنچه اکنون مهم است تمرکز کنیم.
از داشتن UX جامد ، مدیریت جریان مقدار پیوند ، درست سازی محتوا / متن و سلسله مراتب ، مدیریت محتوای تکراری و اطمینان از نمایه سازی مناسب ، می توانیم وب سایت های خود را برای موفقیت از طریق ساختار پیوند داخلی قوی قرار دهیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما در حال رفتن به دوره ای در سئو هستیم که در آن بیشتر کارهایی که انجام می دهیم طبیعی است و با منطقی که منطبق است مطابقت دارد.
اگر ما از آنجا شروع کنیم و سپس کار کنیم تا جنبه های فنی بیشتری راجع به نحوه جریان مقدار پیوند ، نحوه کار متعارف و نحوه نمایه سازی محتوا درک کنیم ، در وضعیت خوبی خواهیم بود!
منابع بیشتر: