سئو چیست؟
SEO مخفف Search Engine Optimization است که به معنای افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو است.
چه چیزی وارد سئو می شود؟
برای درک معنای واقعی SEO ، بیایید این تعریف را تجزیه و تحلیل کرده و قسمت ها را بررسی کنیم:
کیفیت ترافیک. شما می توانید تمام بازدیدکنندگان در جهان را به خود جلب کنید ، اما اگر آنها به سایت شما می آیند زیرا گوگل به آنها می گوید منبعی برای رایانه های اپل هستید در حالی که شما واقعاً یک کشاورز هستید که سیب می فروشید ، این میزان بازدید با کیفیت نیست. درعوض شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولاتی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.
مقدار ترافیک. وقتی افراد مناسب را از طریق صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کلیک کنید ، بازدید بیشتر بهتر خواهد بود.
نتایج ارگانیک تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک ، ترافیکی است که مجبور به پرداخت آن نیستید.
ترافیک جستجوی ارگانیک به طور خاص هر ترافیک پرداخت نشده ای است که از SERP حاصل می شود.
سئو سایت چگونه کار می کند
شما ممکن است یک موتور جستجو را به عنوان وب سایتی که برای تایپ کردن (یا صحبت کردن) یک سوال در یک جعبه به آن فکر می کنید و گوگل ، یاهو ، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگری که با استفاده جادویی استفاده می کنید با یک لیست طولانی از پیوندها به صفحات وب پاسخ دهید. می تواند به طور بالقوه به س yourال شما پاسخ دهد.
درست است. اما آیا تا به حال متوقف شده اید که در پشت آن لیست های جادویی لینک ها چه چیزی وجود دارد؟
نحوه کار آن به این صورت است: Google (یا هر موتور جستجویی که استفاده می کنید) دارای یک خزنده است که خاموش می شود و اطلاعات مربوط به تمام محتوایی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع آوری می کند. خزنده ها همه آن 1 ها و 0 ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو بازمی گردانند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند تمام داده ها را با درخواست شما مطابقت دهد.
فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتور جستجو وجود دارد و در اینجا چگونگی رتبه بندی گروهی از متخصصان برای اهمیت آنها آورده شده است:
rank-faktor-pie-2013-lrg.gif؟ mtime = 20170104131408 # دارایی: 2285: url
این کل SE (موتور جستجو) SEO است.
بخش O از SEO – بهینه سازی – جایی است که افرادی که تمام آن مطالب را می نویسند و آن را در سایت های خود قرار می دهند در حال سرگرم کردن این محتوا و آن سایت ها هستند تا موتورهای جستجو بتوانند آنچه را که می بینند و کاربرانی که وارد می شوند درک کنند. از طریق جستجو آنچه را که می بینند دوست خواهد داشت.
بهینه سازی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. همه چیز از اطمینان از برچسب های عنوان و توضیحات متا هر دو آموزنده و طول مناسب تا اشاره پیوندهای داخلی به صفحاتی است که به آنها افتخار می کنید.
یادگیری سئو
این بخش از سایت ما اینجا است تا به شما کمک کند هر آنچه راجع به سئو سایت می خواهید بیاموزید. اگر کاملاً با موضوع آشنا نیستید ، از همان ابتدا شروع کنید و راهنمای مبتدیان برای سئو را بخوانید. اگر در مورد یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید ، هر کجا که مناسب شما باشد حفاری کنید.
در اینجا یک بررسی کلی وجود دارد:
ساخت یک سایت دوستانه برای جستجوگرها
پس از آماده شدن برای شروع قدم زدن در آن پیاده روی سئو ، وقت آن فرا رسیده است که تکنیک های جستجوگرها را در سایتی اعمال کنید ، چه این سایت کاملاً جدید باشد و چه یک سایت قدیمی که در حال بهبود آن هستید.
این صفحات به شما کمک می کند تا از همه چیز ، از انتخاب نام دامنه مناسب SEO برای بهترین روش های پیوندهای داخلی ، شروع کنید.
محتوا و نشانه گذاری مربوطه
تا وقتی محتوا نداشته باشید یک سایت در واقع سایت نیست. اما SEO برای محتوا دارای متغیرهای خاص کافی است که ما بخش اختصاصی آن را به آن اختصاص داده ایم. اگر درباره تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، نحوه نوشتن کپی مناسب SEO و نوع نشانه گذاری که به موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند که محتوای شما واقعاً چیست ، از اینجا شروع کنید.
موضوعات موجود در سایت
شما قبلاً با کاوش در محتوا و نشانه گذاری مربوط به آن چیزهای زیادی در مورد موضوعات آموخته اید. اکنون وقت آن است که با اطلاعات مربوط به robots.txt از تکنیک استفاده کنیم.
موضوعات مرتبط با پیوند
همه آنچه را که لازم بود در مورد پیوندهای از متن لنگر به تغییر مسیر بدانید ، عمیق کنید. این سری صفحات را بخوانید تا بفهمید چگونه و چه وقت از nofollow استفاده کنید و اینکه آیا وبلاگ نویسی مهمان واقعاً مرده است. اگر بیشتر به جنبه پیوند سازی علاقه دارید (سعی در بهبود رتبه بندی سایت خود با کسب لینک دارید) ، مستقیماً به راهنمای مبتدیان برای ایجاد لینک بروید.
سایر بهینه سازی ها
تبریک می گویم! شما به مرور و جستجوهای روزانه جستجوگرها تسلط دارید و اکنون برای برخی مباحث پیشرفته آماده هستید. اطمینان حاصل کنید که با استفاده از بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) ، بازدیدکننده از همه آسانترین زمان ممکن را دارد ، سپس با SEO محلی به سطح خرد بروید یا آن سایت را با SEO بین المللی جهانی کنید.
سیر تحول سئو
الگوریتم های موتور جستجو به طور مکرر تغییر می کنند و تاکتیک های SEO در پاسخ به این تغییرات تکامل می یابند. بنابراین اگر کسی به شما مشاوره سئو ارائه می دهد که کاملاً درست نیست ، با صفحه موضوع خاص اعلام حضور کنید.
برای نگاه فنی بیشتر به جستجوگرها ، این فیلم کوتاه را از Rand Fishkin ببینید.
برو و سئو کن