تحقیق کلمات کلیدی رقابتی بخش مهمی از هر استراتژی SEO است. بسیار مهم است که بدانید رقبای شما برای چه رتبهبندی میشوند، تا بتوانید مرتبطترین کلمات کلیدی را در حوزه یا صنعت خود شناسایی کنید.
اما قبل از شروع جستجوی خود برای یافتن کلمات کلیدی جدید، باید دقیقاً بدانید که رقبای شما واقعاً چه کسانی هستند. ممکن است تصوری از اینکه نزدیکترین رقبای شما چه کسانی هستند داشته باشید، اما با بررسی دقیق تر، آنها ممکن است متفاوت باشند. پیدا کردن اینکه کدام سایتها اغلب در کنار سایت شما ظاهر میشوند، میتواند بینش فوقالعادهای در مورد اینکه با چه کسی برای کلمات کلیدی ارزشمند رقابت میکنید به شما بدهد.
ابزارهای تحقیق رقابتی Moz Pro به شما این امکان را می دهد که دقیقاً بدانید رقبای شما چه کسانی هستند، چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و محتوای برتر آنها چیست. سپس میتوانید از این اطلاعات برای ایجاد محتوای باکیفیت استفاده کنید که بتواند با آنچه رقبای شما منتشر کردهاند رقابت کند و ترافیک بیشتری را به سایت شما برساند.
در ویدیوهای زیر، برخی از بهترین و درخشانترین Mozzers ما به شما نشان میدهند که برای استفاده حداکثری از این ابزارها چه کاری باید انجام دهید.
اگر میخواهید جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از ابزارهای تحقیقات رقابتی Moz Pro به نفع خود به دست آورید، میتوانید با یکی از اعضای تیم ما در زیر یک برنامه 1:1 رزرو کنید.
یک راهنما رزرو کنید
رقبای واقعی خود را با استفاده از رقیب واقعی شناسایی کنید
ویژگی رقیب واقعی ما به شما این امکان را می دهد که نزدیکترین رقبای سئو خود را مشخص کنید. با وارد کردن دامنه یا ساب دامنه خود، می توانید ببینید 25 رقیب برتر شما در نتایج جستجو چه کسانی هستند.
در این ویدیو، هانا شما را در مراحلی که باید طی کنید تا رقبای واقعی خود را پیدا کنید، راهنمایی می کند.
با استفاده از کاوش توسط سایت، کلمات کلیدی با رتبه برتر رقبا را پیدا کنید
Explore by Site به شما امکان می دهد کلمات کلیدی رتبه بندی را برای چندین دامنه رقیب، زیر دامنه یا صفحات دقیق بررسی کنید.
نه تنها می توانید ببینید که هر رقیب به صورت جداگانه چه رتبه ای می گیرد، بلکه می توانید کلمات کلیدی رتبه بندی مشترک بین سایت ها را نیز مشاهده کنید.
متخصص داخلی ما، Varad، به شما نشان می دهد که برای دریافت این داده ها چه کاری باید انجام دهید.
کلمات کلیدی مهم را برای بهبود با شکاف کلمات کلیدی پیدا کنید
برخی از کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند ممکن است نسبت به دیگران مرتبط تر باشند. برای اینکه بدانید کدام یک از آنها بهترین هستند، به بخش Keywords to Improve در Keyword Gap بروید.
در این ویدیو، راشل از تیم onboarding به شما نشان می دهد که چگونه بهترین فرصت های کلمات کلیدی را شناسایی کنید.
محتوای برتر، URL ها و کلمات کلیدی رقبا را با استفاده از شکاف کلمات کلیدی شناسایی کنید
در حالی که ایجاد محتوای منحصر به فرد چیزی است که شما می خواهید برای آن تلاش کنید، ضرری ندارد که به آنچه رقبای خود انجام می دهند نگاه کنید و از آن به عنوان الهام استفاده کنید.
در این دیلی فیکس، کریستی نشان میدهد که چگونه میتوانید کلمات کلیدی و محتوای برتر یک رقیب را در Moz Pro انتخاب کنید.