بهینه سازی سایت تجارت الکترونیکی شما می تواند دلهره آور باشد. این یک فرایند طولانی و کشیده است و برای دستیابی به موفقیت معمولاً مدتی طول می کشد.
اهداف بلند مدت شما برای افزایش درآمد مهم است ، اما داشتن اهداف کوتاه مدت و افزایشی برای ایجاد دید در جستجو ، ایجاد ترافیک بیشتر و تبدیل مشتری نیز مهم است.
نظارت و اندازه گیری شاخص های اصلی عملکرد (KPI) آن نمای سطح بالا را به شما نشان می دهد که نشان می دهد در مسیر درست قرار دارید – یا اینکه باید تنظیماتی انجام دهید.
در اینجا 11 SEO KPI آورده شده است که بیشترین ارتباط را با وب سایت های تجارت الکترونیک دارند.
1. درآمد و معاملات آلی
اولین و شاید واضح ترین KPI برای ردیابی تلاش های شما در زمینه تجارت الکترونیکی در زمینه SEO است درآمد.
درآمد میزان پولی است که از طریق فروش حاصل می شود.
برای درک موفقیت کلی تلاش های خود در زمینه سئو ، ممکن است بخواهید میزان درآمد حاصل از ترافیک ارگانیک را ردیابی کنید.
این KPI را می توان با ابزارهای زیادی ردیابی کرد ، اما ما پیشنهاد می کنیم از طریق آن ردیابی کنید تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این ترجیح داده می شود زیرا شما قادر خواهید بود آن را با عملکرد سایر استراتژی های بازاریابی مقایسه کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و اگرچه هدف کلی کمپین SEO شما احتمالاً افزایش درآمد است ، اما بهترین کار بعدی افزایش معاملات منتسب به ترافیک ارگانیک است.
معاملات و درآمد با هم ارتباط ندارند زیرا ممکن است تبلیغاتی ، محصولات ارزان تری در بازار عرضه شوند یا عوامل دیگری باشند که با گذشت زمان بر درآمد تأثیر می گذارند. اما معاملات هنوز نشانه استراتژی موثر بازاریابی است.
دقیقاً مانند درآمد ، این KPI همچنین ممکن است هنگام مقایسه با درصد کل معاملات مفید باشد.
2. تبدیل های ارگانیک کمک شده
در واقع یک تنظیم انتساب وجود ندارد که بتوانید در Google Analytics استفاده کنید تا تصویر کاملی از میزان تبدیلات منبع ترافیک را به شما ارائه دهد.
در بازاریابی ، اغلب بازدیدهای متعدد لازم است تا بتوانید یک تبدیل واحد داشته باشید.
خوشبختانه ، می توانید تبدیل های کمکی را در Google Analytics در زیر پیدا کنید تبدیل ها> کانال های چند کاناله> تبدیل های کمک شده.
این دیدگاه به شما ایده بهتری از همه موارد می دهد ترافیک ارگانیک تبدیل شده است و اثربخشی واقعی تلاشهای شما در زمینه سئو.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
درآمد حاصل از همه تبدیل های کمک شده را نیز در این نمای مشاهده خواهید کرد.
3. نرخ تبدیل
نرخ تبدیل شاخصی برای موفقیت SEO در صفحه است. نرخ تبدیل بالاتر از هر منبع ترافیکی می تواند جریان تسویه حساب بهتر ، کپی قابل تطبیق بیشتر یا تجربه بهتر صفحه در سایت برای کاربران را نشان دهد.
با این اوصاف ، در حالت ایده آل ، هنگام کار روی SEO در سایت ، نرخ تبدیل خود را افزایش خواهید داد.
برای اینکه کارها را یک گام جلوتر ببرید ، ممکن است نرخ تبدیل فقط برای ترافیک آلی را مشاهده کنید. آیا هنگام مقایسه آن با نرخ تبدیل کانال های بازاریابی دیگر ، آیا این سطح برابر است؟ بالاتر؟ پایین تر؟
این اطلاعات می تواند به شما کمک کند معیارهایی را برای حرکت KPI به جلو تعیین کنید و برای ادامه حرکت در مسیر درست بهینه سازی کنید.
4. ارزش مادام العمر کاربر ارگانیک
رانندگی به سایت خود از طریق تلاش برای جستجوگرها یک چیز است ، اما رانندگی ارزشمند ترافیک از طریق بهینه سازی جستجو هدف واقعی است.
مدتی است که Google Analytics ردیابی ارزش مادام العمر را در نسخه بتا انجام داده و بسیار ارزشمند به اثبات رسیده است.
مقدار مادام العمر به طور پیش فرض توسط کانالها تجزیه می شود و به این ترتیب مشاهده ارزش کاربران جستجوی ارگانیک در طول زمان آسان است.
ارزش بالاتری از کاربران ارگانیک در طول زندگی را می توان در رتبه بندی برای افراد بیشتر جستجو کرد کلمات کلیدی مرتبط یا تجربه کاربری بهتر در سایت.
مقدار طول عمر ترافیک ارگانیک را با کانالهای دیگر مقایسه کنید تا ببینید چطور انباشته می شوند.
هنگام تجزیه و تحلیل این داده ها ، در نظر بگیرید که کاربران هنگام ورود از کانال های دیگر ممکن است اطلاعاتی داشته باشند. چگونه می توانید این اطلاعات را به کسانی که به صورت ارگانیک به سایت می آیند ارائه دهید؟
5. تعداد کلمات کلیدی بدون مارک (اما هنوز هم مرتبط)
ردیابی کلمات کلیدی برای متخصصان سئو طبیعت دوم است ، اما چیزی که باید در آن بهتر شویم پیگیری تقسیم بین کلمات کلیدی مارک دار و غیر مارک دار است.
در تجارت الکترونیکی این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا ما می خواهیم برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود یا مواردی که محصولات ما حل می کنند رتبه بندی کنیم.
پیگیری این امر به چند روش قابل انجام است. بدیهی است که می توانید از یک ابزار ردیابی کلمات کلیدی استفاده کنید. اما برای سهولت ، شما همچنین می توانید از Google Console Search Analytics استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یا می توانید داده ها را از اینجا صادر کنید یا از فیلترهای جستجوی پیشرفته برای فیلتر کردن کلمات کلیدی مارک دار استفاده کنید.
6. رتبه بندی کلمات کلیدی افزایش / کاهش می یابد
یک چیز محبوب برای پیگیری هنگام کار در کمپین های جستجوگرها موقعیت شماست کلمات کلیدی مورد نظر.
معمولاً کلماتی وجود دارد که می خواهید رتبه بندی خود را برای آنها افزایش دهید و همچنین کلماتی که می خواهید رتبه بندی خود را برای آن کاهش دهید وجود دارد و هر دو باید پیگیری شوند.
یادتان باشد قبل از شروع کار در مورد کمپین SEO معیارها را بنویسید.
به شما این امکان را می دهد تا قبل از شروع تلاش برای جستجوگرها با مکانی که در آن قرار داشتید مقایسه کنید.
7. از طریق نرخ کلیک کنید
وقتی نوبت به سئو می رسد ، یکی از بحث برانگیزترین فاکتورهای رتبه بندی میزان کلیک (CTR) است.
چه واقعاً یک عامل رتبه بندی مستقیم باشد یا نباشد ، هنوز مهم است.
اگر میزان خود را افزایش دهید نرخ کلیک، شما بازدید بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنید ، که به معنای شانس بیشتری برای فروش است.
CTR را می توان در سطح کلمه کلیدی یا صفحه فرود یا هر دو ردیابی کرد. همه گزینه ها را می توان در Google Analytics از طریق ادغام کنسول جستجو پیگیری کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
8. کاربران جدید ارگانیک
جذب کاربران جدید به سایت خود همیشه هیجان انگیز است. این یک فرصت جدید برای به دست آوردن مشتری جدید است!
بنابراین ، پیگیری اینکه چه تعداد کاربر جدید از تلاش شما در زمینه جستجوگرها به دست می آیند ضروری است.
بدیهی است که شما می خواهید تعداد کاربران جدید را ردیابی کرده و با گذشت زمان آنها را افزایش دهید ، اما همچنین باید مطمئن شوید که تعامل کاربران جدید را ردیابی می کنید.
این به شما می گوید که آیا بهینه سازی هایی که انجام داده اید مخاطبان مناسبی را از نتایج جستجو جذب کرده اند یا خیر.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
9. سفارشات لیست رایگان از Google Merchant Center
اگر استفاده می کنید Google Merchant Center (که باید باشید) ، چند KPI وجود دارد که می خواهید در سیستم عامل ردیابی کنید.
شما نه تنها قادر به خرید تبلیغات خرید با استفاده از Google Merchant Center هستید ، بلکه اکنون لیست های رایگان برای تبلیغ محصولات خود به صورت ارگانیک در اختیار دارید.
در نتیجه لیست بهینه سازی محصولات ، تعداد سفارشاتی را که از طریق مرکز بازرگانان Google دریافت کرده اید پیگیری کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای اینکه درک بهتری از تأثیر SEO لیست خود داشته باشید ، می توانید به کل فروش نیز مراجعه کنید.
10. هسته های وب هسته
اگر در مورد Core Web Vital ها صحبت نمی کردیم ، 2021 نمی شد.
Core Web Vital ها اندازه گیری مستقیم تجربه صفحه است که گوگل صریحاً گفته است یک عامل رتبه بندی است.
به عنوان یک سایت تجارت الکترونیکی ، صفحات آهسته می توانند تفاوت بین درآمدزایی و جستجوی کاربر باشند. و من فکر می کنم هر دو می دانیم که کدام یک برای تجارت شما بهتر است.
Core Web Vital در Search Console ردیابی می شود و اندازه گیری ایده آل به شرح زیر از Google است:
- بزرگترین رنگ محتوای (LCP): معیارهای بارگذاری کارایی. برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب ، LCP باید در عرض 2.5 ثانیه از شروع بارگیری صفحه رخ دهد.
- تأخیر ورودی اول (FID): معیارهای تعامل. برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب ، صفحات باید دارای FID 100 میلی ثانیه یا کمتر باشند.
- تغییر چیدمان تجمعی (CLS): معیارهای ثبات بینایی. برای ارائه یک تجربه کاربری خوب ، صفحات باید CLS 0.1 را حفظ کنند. و یا کمتر.
11. بازگشت سرمایه
این KPI ممکن است برای همه متفاوت محاسبه شود. به یاد داشته باشید ، شما همیشه روی یک استراتژی سرمایه گذاری می کنید ، حتی اگر آن پرداخت نشده باشد.
برای اجرای یک استراتژی ، شما در زمان یا پول سرمایه گذاری خواهید کرد – یا هر دو.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
زمان ممکن است فقط در وقت شما باشد ، اما ممکن است شامل یک تیم باشد. هنگام محاسبه سرمایه گذاری در زمان خود ، باید زمان هر شخص را محاسبه و به آنها ارزشی اختصاص داد.
آیا وقت شما 50 دلار در ساعت است؟ 100 دلار در ساعت؟ برای محاسبه سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری زمانی هر شخص را در مقدار ساعتی مربوطه ضرب کنید.
اگر به یک تیم پرداخت می کنید تا SEO را برای شما اجرا کند ، این بخشی از سرمایه شما خواهد بود. اما باید قیمت ابزار ، وثیقه و غیره نیز محاسبه و لحاظ شود.
و در آخر اینکه ، هزینه کالاهای فروخته شده نیز باید در کل سرمایه گذاری شما لحاظ شود.
پس از محاسبه کل سرمایه گذاری ، درآمد خود را بر کل سرمایه خود تقسیم کنید تا ROI واقعی خود را بدست آورید.
شروع کنید
من با مانترا زندگی می کنم ، “قبل از اینکه به آن احتیاج پیدا کنید ، آن را پیگیری کنید.” شماره معیار خود را بگیرید و به ردیابی برسید!
ردیابی KPI های بتونی که برای سنجش موفقیت استفاده می کنید ، به شما در پیشبرد استراتژی سئو کمک می کند.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اعتبار تصویر
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، مه 2021