شما مشتری جدیدی امضا کرده اید – تبریک می گویم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که فرایند پردازش مشتری را شروع کرده و مشتری جدید را در این زمینه استقبال کنید.
این همان نقطه ای است که بسیاری از شرکت ها توپ را رها می کنند.
پس از همه ، شما قبلاً فروش را انجام داده اید. اکنون می توانید آرام باشید و به کار خود بپردازید. درست؟
نه خیلی سریع.
پردازش مشتری اولین گام برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتری جدید است. درست آن را انجام دهید ، و شما یک مشتری مادام العمر خواهید داشت. این کار را اشتباه انجام دهید ، و شما خطر از دست دادن فروش و ایجاد احساس بد را دارید.
اگر می خواهید مشتری خود را حفظ کنید ، به سیستم حمل و نقل مناسب نیاز دارید.
قبل از بررسی نحوه ایجاد یک سیستم پردازشی ، بیایید در مورد اینکه چرا این فرآیند برای موفقیت کلی کسب و کار شما حیاتی است صحبت کنیم.
چگونه یک سیستم Onboarding روان به حفظ مشتری کمک می کند؟
روند پردازش زمینه ای برای کل روابط شما فراهم می کند. اگر کار شما به خوبی انجام شود ، مشتری شما از تخصص شما اطمینان و از آینده هیجان زده خواهد شد. اگر روند کار پیچیده یا آزار دهنده باشد ، می توانید مشتری خود را که برای بدست آوردن آن سخت تلاش کرده اید ، از دست دهید.
حفظ مشتری فقط یک معیار پوچ دیگر نیست. این می تواند خط اصلی شما را تحت تأثیر قرار دهد. هرچه مشتری بیشتر در تجارت شما بماند ، درآمد بیشتری کسب می کند. در خدمات مالی ، الف 5 درصد افزایش در ماندگاری منجر به 25 درصد می شود افزایش سود
چرا؟ زیرا مشتریان وفادار با گذشت زمان خریدهای خود را افزایش می دهند.
به عنوان مثال ، مشتریانی که از خدمات بازاریابی ایمیل شما راضی هستند ، ممکن است برای خدمات SEO شما نیز ثبت نام کنند. مشتری که مشاوره برنامه ریزی مالی شما را دوست دارد نیز ممکن است شما را برای پرداخت مالیات خود استخدام کند.
مشتریان راضی همچنین به احتمال زیاد خدمات یا محصول شما را به دیگران توصیه می کنند. این مهم است وقتی شما در نظر بگیرید که ، در مقایسه با تبلیغات ، مصرف کنندگان هستند به احتمال زیاد به مراجعه به افرادی که می شناسند اعتماد می کنند.
به گفته اکستول، مراجعه می تواند یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد کند که فروش را برای سالها هدایت می کند. یکی از ارجاع ها شخص دیگری را هدایت می کند ، دیگری را سوق می دهد ، دیگری را هدایت می کند … همه بدون صرف هزینه برای بازاریابی به مشتریان جدید.

حالا که دلیل مهم بودن پردازنده در مشتری را فهمیدید ، بیایید نحوه درست کردن آن را بررسی کنیم.
7 مرحله برای یک سیستم مشتری بهتر در حال پردازش که حفظ مشتری را بهبود می بخشد
بهبود سیستم پردازشی فقط برای تجارت خوب نیست. همچنین کار همه را آسان می کند. وقتی هم تیم شما و هم مشتری های شما می دانند چه انتظاری دارند ، پروژه ها بسیار نرم تر پیش می روند. در اینجا هفت مرحله برای ایجاد یک سیستم پردازشی بهتر وجود دارد.
توجه داشته باشید که برخی از مراحل زیر ممکن است در مورد مشاغل شما اعمال شود در حالیکه ممکن است برخی دیگر این کار را نکنند. از مواردی که برای تجارت شما منطقی است استفاده کنید و در صورت تمایل ، مواردی را که باعث بهبود روند کار شما می شود اضافه کنید.
مرحله 1 مشتری: کارهای اداری را آسان کنید
مطمئن شوید که قراردادهای شما آماده است و درک و امضای آنها برای مشتریان آسان است. از یک ابزار ذخیره سازی آنلاین مانند Google Docs یا Dropbox استفاده کنید ، بنابراین می توانید تمام اسناد پردازنده را در یک مکان قرار دهید.
به طور واضح بر روی هر سند برچسب گذاری کنید و پوشه ایجاد کنید ، بنابراین مشتریان می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر آنها را برای دو محصول مختلف امضا کرده اید ، داشتن دو پوشه متفاوت را در نظر بگیرید. یا یکی برای تیم فروش آنها و دیگری برای بازاریابی ایجاد کنید ، بنابراین یافتن نیازهای آنها آسان است.
از یک ابزار امضای دیجیتال مانند DocuSign یا eversign استفاده کنید تا رفت و برگشت را کاهش دهید و امضای و بازگشت اسناد را برای مشتریان آسان کنید. بسیاری از ابزارهای امضای الکترونیکی ویژگی های دیگری را فراهم می کنند که می تواند روند پردازش مشتری را بهبود بخشد.
به عنوان مثال Eversign همچنین ویرایش قرارداد در زمان واقعی و مدیریت اسناد را فراهم می کند.

امنیت نیز مهم است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مشتریان با استفاده از هر راه حل امضای دیجیتالی که استفاده می کنید ، اطلاعات خود را ایمن می دانند.
چگونه ساده سازی مدارک به حفظ مشتری کمک می کند
شروع کار باید آسان باشد. ساده سازی فرایند اسناد و مدارک ، مشتریان جدیدی را نشان می دهد که قابل اعتماد و قابل اعتماد هستید و به ایجاد خطوط ارتباطی روشن کمک می کند.
مرحله 2 مشتری: ارائه خدمات در حال انجام
به مشتریان یا خدمات مداوم ، مانند آموزش مداوم ، چک لیست های عیب یابی سریع یا مشاوره ماهانه برای بررسی سایر چالش های آنها ، به مشتریان پیشنهاد کنید. اطمینان حاصل کنید که در هنگام پردازش ، این خدمات را به مشتریان اطلاع دهید.
مزایای این امر دو برابر است: اگر می توانید هزینه این خدمات را بپردازید ، پس خط اصلی خود را بهبود بخشید.
پیشنهادات ساده ، مانند وبینارهای ضبط شده در مورد روند صنعت ، تجارت شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتمد تثبیت می کند و احتمال ادامه کار آنها را برای موارد بیشتر افزایش می دهد.
چگونه سرویس های در حال انجام ، حفظ مشتری را بهبود می بخشد
بسیاری از مشاغل فکر می کنند فقط یکبار باید مشتریان را به خود جلب کنند. حقیقت این است که شما باید ارزش خود را بارها و بارها به مشتری ثابت کنید.
ارائه خدمات مداوم یا منابعی که کار آنها را تسهیل می کند ، نشان می دهد شما یک فرد حرفه ای هستید و ارزش طولانی مدت شما را ثابت می کند و مشتریان را به ادامه کار ترغیب می کند.
مرحله 3 مشتری: روشهای ارتباطی ترجیحی را ایجاد کنید
بیشتر افراد روش ارجح تماس دارند. طبق یک مطالعه Adobe ، کارگران در جمعیت 18 تا 24 ساله به احتمال زیاد ایمیل را نسبت به هر کانال دیگری ترجیح می دهند. با این حال ، شخصی که صندوق ورودی ایمیل خود را تحت فشار قرار داده است ممکن است از ارسال پیام کوتاه یا Slack قدردانی کند.
برخی از مشتریان می خواهند در ابتدای رابطه کاری شما یک تماس داشته باشند و سپس شما را برای انجام کارهای خود رها کنند. دیگران ممکن است ترجیح دهند هفته ای یک بار پایه را لمس کنند.
نکته این است ، شما نمی دانید مگر اینکه بپرسید.
با مشتریان جدید مکالمه داشته باشید تا از آنها بپرسید چگونه ترجیح می دهند با آنها تماس گرفته شود و در مورد اینکه چند بار انتظار دارید ارتباط برقرار کنید صحبت کنید. این می تواند به مدیریت خرد در جوانه کمک کند و به مشتریان کمک کند تا در مورد رابطه شما احساس امنیت کنند. همچنین نشان می دهد که شما برای کسب و کار آنها به اندازه کافی ارزش دارید تا از راحتی آنها اطمینان حاصل کنید.
چگونه شفاف سازی در مورد ارتباطات در هنگام حمل و نقل می تواند حفظ را بهبود بخشد
سو Mis تفاهم و برخورد سبک های ارتباطی می تواند ایجاد درگیری– آخرین چیزی که شما با مشتری جدید می خواهید چیست. با ایجاد بهترین روش ها و منظم بودن ارتباطات از همان ابتدا ، رابطه خود را با پای راست شروع می کنید.
اطمینان از سطح ارتباطی مناسب همچنین می تواند مشتری را که ممکن است ترجیح دهد هر سه ماه یکبار چک کند ، اذیت نکنید.
مرحله چهارم مشتری: میزان درگیری مد نظر مشتری را تعیین کنید
برخی از مشتریان ترجیح می دهند با فروشندگان به عنوان یک شریک کار کنند ، در حالی که دیگران می خواهند دست از کار درآورند و فقط وقتی از معیارهای خاص (و هر چیز در این بین) استفاده می کنند از شما بشنوند. اگر شما نتوانید آنها را در این فرآیند قرار دهید ، ممکن است مشتریانی که می خواهند در این ماجرا شرکت کنند ، خود را کنار بگذارند.
از همان ابتدا انتظارات را برای سطح درگیر مطلوب تعیین کنید. چه نوع تغییراتی نیاز به تأیید دارند و چه کسی باید آنها را تأیید کند؟ آیا آنها انتظار دارند راه حل های طوفان فکری ایجاد کنند و سپس شما آنها را پیاده سازی کنید؟ انتظارات روشن استرس را کاهش می دهد و گیجی را از بین می برد.
به خاطر داشته باشید که صنعت شما می تواند بر میزان مشارکت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، یک مشتری PPC ممکن است بخواهد روزانه با اجرای یک کمپین جدید صحبت کند ، در حالی که مشتری تولید کننده فقط می خواهد هنگام آماده شدن قطعه ای که سفارش داده است ، از شما بشنود.
تعیین کنید که مشتری شما می خواهد چقدر درگیر شود و سپس زمان های منظمی را برای ملاقات و بحث در مورد هر مسئله ای ایجاد کنید.
چگونه ایجاد سطح درگیری بر حفظ مشتری تأثیر می گذارد
وقتی مشتری ها پول و منابع خود را سرمایه گذاری می کنند ، می خواهند در این سرمایه گذاری احساس امنیت کنند. ایجاد یک برنامه ورود به سیستم به آنها کمک می کند تا با نام تجاری شما احساس امنیت کنند و اطمینان حاصل می کند که تعجب نمی کنند که برای چه چیزی می پردازند.
این رضایت کلی را بهبود می بخشد ، که می تواند مشتری را کاهش دهد.
مرحله 5 مشتری: جلسه Kickoff داشته باشید
قراردادها امضا شده است ، ارتباطات مشخص است و شما آماده شروع هستید. اکنون زمان برگزاری یک جلسه آغاز به کار برای بررسی جزئیات و هیجان زده کردن همه در مورد پروژه جدید است.
حتی اگر در مورد جزئیات پروژه قبلاً صحبت کرده باشید ، داشتن یک جلسه سریع شروع هنگام حضور در مشتری ، مفید است. این جلسه توانایی ارتباطی آینده شما را ایجاد می کند و به مشتریان کمک می کند احساس اطمینان کنند که تصمیم درستی برای استخدام شما گرفته اند.
در طول شما جلسه شروع پروژه، حتماً بررسی کنید:
- اهداف کلی پروژه
- معیارهای موفقیت
- استراتژی ها یا رویکردهای شما
- نقش ها و انتظارات
- اطلاعاتی که برای شروع به کار آنها از جمله ورود به سیستم حساب یا دسترسی به سیستم عامل های تجزیه و تحلیل نیاز دارید
- مراحل بعدی
این همچنین یک فرصت عالی برای برنامه ریزی یک جلسه ورود به سیستم پایین خط است تا پایه پیشرفت پروژه را لمس کنید.
چگونه جلسه Kickoff حفظ را بهبود می بخشد
یک جلسه سازمان یافته شروع یک لحن مثبت برای روابط کاری شما ایجاد می کند و اطمینان حاصل می کند که همه در یک صفحه هستند. این به عنوان عنصر سازنده یک رابطه قوی است و به شما اطمینان می دهد که مشتریان از تجارت شما راضی هستند. همچنین می تواند فرصتی برای اطمینان از خرید باشد که می تواند موفقیت کلی پروژه شما را بهبود بخشد.
مرحله 6 مشتری: بسته نرم افزاری “Welcome” ایجاد کنید
هنگام استفاده از مشتریان جدید ، کارت ، لوازم فیزیکی یا تعویض را در نظر بگیرید. در دنیایی که به طور فزاینده ای دیجیتالی است ، کالاهای فیزیکی بسیار بیشتر برجسته می شوند. یک بسته خوش آمد گویی ایجاد می کند که شما به آنها اهمیت می دهید ، برای این رابطه ارزش قائل هستید و به عنوان یک یادآوری فیزیکی از برند شما عمل می کند.
AdOutreach با ارسال یک هدیه سوگ با لیوان قهوه ، قلم و دفترچه یادداشت ، از این استراتژی برای جلب مشتری جدید استفاده کرد.

این چیزی است که مشتری آنها برای گفتن دارد:
[We had just] در دو چیز مختلف ثبت نام کرد و این بسته ها را دریافت کرد. و ما از آن بسیار متحیر شدیم.اولین چیزی که دیدیم جعبه بود [and it] عالی بود. قبلاً هرگز جعبه سفارشی ندیده بودیم. و سپس پر کردن چین و چروک ، تمام جزئیات و مارک تجاری و مراقبت آشکاری که برای ایجاد این بسته ها صورت گرفت.
این برای من یک مشتری خوشحال به نظر می رسد.
چگونه یک بسته خوش آمدگویی حفظ مشتری را بهبود می بخشد
لیوان قهوه یا تی شرت شاید به نظر یک فرصت عظیم تجاری نباشد ، اما می تواند چنین باشد. وقتی مشتری ها از رابطه خوب احساس می کنند ، احتمالاً مارک شما را ارجاع می دهند و حتی ممکن است در صورت خراب شدن کارهای کوچک ، کمی آزادی عمل به شما بدهند.
مرحله 7 مشتری: اشتراک ابزارهای ردیابی یا داشبورد
وقتی مشتری متوجه نمی شود شما چه کاری انجام می دهید یا نمی تواند فوراً مزایای آن را ببیند ، بعید است که به کار شما ادامه دهد. داده ها نشان می دهد که چگونه تلاش های شما تجارت آنها را بهبود می بخشد و ثابت می کند که ارزش نگه داشتن آنها را دارید.
بسته به صنعتی که در آن هستید ، ابزارهایی که از قبل استفاده می کنید ممکن است گزارش ارائه دهند. به عنوان مثال ، Semrush’s ابزار گزارش من ایجاد گزارش های سفارشی و دارای برچسب سفید برای مشتریان آسان می کند. Google Studio Studio می تواند داده ها را از GA و Search Console بگیرد تا گزارش یا داشبورد ایجاد کند.
این ممکن است برای همه شرکتها عملی نباشد ، اما اگر قادر باشید ، می تواند برای روابط مشتری بسیار مهم باشد ، بنابراین آنها می توانند پیشرفت را پیگیری کنند.
چگونه ابزار ردیابی و داشبورد حفظ مشتری را رشد می دهند
ابزارهای ردیابی یا داشبورد به پاسخگویی تجارت شما کمک می کنند. مشتریان می توانند فوایدی را که برای تجارتشان به ارمغان می آورید در زمان واقعی ببینند ، که باعث بهبود اعتماد می شود و نشان می دهد سرمایه گذاری شما در حال بازده است.
نتیجه
شما منجر به فروش شده اید ، اما کار در اینجا متوقف نمی شود.
فرآیند پردازش مشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و افزایش حفظ مشتری به طور کلی بسیار مهم است – که این امر باعث افزایش نتیجه کار شما می شود.
با تشریح انتظارات ارتباطی ، میزبانی یک جلسه آغاز به کار و استفاده از گزارش ها و داشبورد برای به اشتراک گذاشتن داده ها ، برای استقبال مناسب از مشتریان جدید وقت بگذارید.
مشتریان شما (و نتیجه نهایی شما) از این بابت خوشحالتر خواهند شد.
آیا شما هر یک از نکات مربوط به پردازنده مشتری را در بالا امتحان کرده اید؟ کدام یک بیشترین تأثیر را در تجارت شما داشته است؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید