آیا می خواهید به صورت آنلاین به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید؟ بازاریابی دیجیتال شما را قادر می سازد پیام های بازاریابی را در انواع پلتفرم ها به صورت آنلاین به مشتریان ایده آل خود ارائه دهید.
در این راهنما، ما قصد داریم به جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال و اینکه چگونه می توانید از آنها برای هدایت ترافیک واجد شرایط به کسب و کار خود استفاده کنید، نگاهی بیندازیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ تبلیغ کسب و کار، نام تجاری، محصولات یا خدمات شما به مخاطبان هدف شما بر روی صفحه نمایش دسکتاپ، موبایل و تلویزیون های هوشمند است. انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که به زودی به همه آنها خواهیم پرداخت.
اما ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه چرا باید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید صحبت کنیم.
چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟
در بخش عملکرد CMO نظر سنجی، از دریافت کنندگان پرسیده شد: «استفاده از بازاریابی دیجیتال تا چه اندازه در عملکرد شرکت شما در سال گذشته نقش داشته است؟ (1=اصلاً، 7=خیلی زیاد)”
نتایج؟
در تمام بخشها و اندازههای شرکت، نمیتوان این را با میانگین گزارش سهم ۵.۵ (در مقیاس ۷ درجهای) در موفقیت شرکتهایشان اغراق کرد.»
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
نظرسنجی بازاریابی دیجیتال گارتنر در سال 2021 پاسخ مثبت مشابهی را در مورد عملکرد بازاریابی دیجیتال بازتاب داد و گفت: «70٪ یا بیشتر گفتند که سازمانهایشان به محدوده اهداف سال 2020 رسیده یا از آنها فراتر رفته است، اگرچه این چشمانداز مثبت ممکن است منعکس کننده عملکرد در برابر اهداف بازنگری شده در اواسط سال در مقایسه با قبل باشد. به همه گیری.»
چگونه بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال مقایسه می شود؟
آیا کسب و کار شما باید در بازاریابی دیجیتال بیش از بازاریابی سنتی سرمایه گذاری کند؟ بازاریابی سنتی شامل رادیو، بیلبوردهای غیر دیجیتال، نشریات چاپی و رویدادهای آفلاین است.
طبق نظرسنجی CMO، انتظار میرفت که هزینههای بازاریابی دیجیتال در سال 2021 14.3 درصد افزایش یابد. از سوی دیگر، انتظار میرفت هزینه بازاریابی سنتی 0.2 درصد کاهش یابد.

نمودارهای بازاریابی منتشر شد داده ها از گزارش سالانه Global Entertainment & Media Outlook PwC.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
الف را نشان می دهد تفکیک تغییرات مخارج مورد انتظار برای کانال های تبلیغاتی دیجیتال در مقابل سنتی از سال 2020 تا 2024.

در حالی که برخی از صنایع ممکن است از بازاریابی و تبلیغات سنتی سود ببرند، بیشتر آنها از بازاریابی دیجیتال سود خواهند برد.
Statista به برندها در صنایع مختلف کمک می کند تا آنها را با هم مقایسه کنند هزینه تبلیغات دیجیتال در سال 2021

انواع مختلف بازاریابی دیجیتال چیست؟
در اینجا برخی از انواع مختلف کسب و کارها و برندهای بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به مشتریان بیشتری به صورت آنلاین استفاده می شود.
بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته به کسب و کارها (تبلیغ کنندگان) این امکان را می دهد که محصولات خود را از طریق ناشران شخص ثالث ( بازاریابان وابسته / شرکت های وابسته) به صورت آنلاین بفروشند.
در بیشتر موارد، تبلیغکننده یک URL ارجاع شخصی (لینک وابسته) به شرکتهای وابسته خود ارائه میکند تا در محتوای وبسایت، مقالات وبلاگ، پستهای رسانههای اجتماعی و پیامهای ایمیل از آن استفاده کنند.
اگر شخصی روی پیوند وابسته کلیک کند، تبلیغکننده برای هر گونه سرنخ یا فروش ناشی از آن کلیک، طبق قرارداد وابسته، به شرکت وابسته جبران میکند.
طبق نظرسنجی PepperJam و Forrester، کانال دیجیتال مارکتینگ با رتبه برتر برای جذب مشتری در سال 2019 بازاریابی وابسته بود.
این یک استراتژی بازاریابی برنده برای مشاغلی است که می خواهند مشتریان و طرفداران را به شرکای ارجاعی تبدیل کنند که می توانند درآمد کسب و کار را افزایش دهند.
با منابع زیر بیشتر بیاموزید:
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا به کسب و کارها این امکان را می دهد که پیام های بازاریابی را از طریق فرمت های مختلف ارتباط برقرار کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بازاریابی محتوا شامل پست های وبلاگ، مقالات مبتنی بر دانش، اسناد پشتیبانی، مقالات سفید، مطالعات موردی و منابع محتوای مشابه است.
طبق آمار Statista، بیش از 60% انتظار می رود بودجه B2B و 40 درصد از بودجه بازاریابی محتوای B2C در سال 2021 افزایش یابد. علاوه بر این، 69 درصد از شرکت ها گفتند که بودجه خود را در تولید و تولید محتوا سرمایه گذاری خواهند کرد.
یک استراتژی جامع بازاریابی محتوایی به بخش بازاریابی ایمیل، جستجو و رسانه های اجتماعی شما دارایی هایی برای تبلیغ می دهد.
در منابع زیر بیشتر بیاموزید:
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می دهد تا به افرادی دسترسی پیدا کنند که با دریافت پیام های بازاریابی از طریق ایمیل موافقت کرده اند. کسب و کارها می توانند ایمیل ها را در وب سایت، وبلاگ و کانال های رسانه های اجتماعی خود جمع آوری کنند.
تحقیقات Litmus نشان داده است هر دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می شود، برندها می توانند انتظار دریافت 42 دلار در ازای آن را داشته باشند.
اگر میخواهید تعداد بیشتری از ترافیک وبسایت خود را تبدیل کنید، از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا توجه افراد را به برند خود تا زمانی که آماده خرید شوند، حفظ کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با منابع زیر بیشتر بیاموزید:
بازاریابی چریکی
بازاریابی پارتیزانی به کسبوکارها اجازه میدهد تا روابط عمومی رایگان برای کمپینهای بازاریابی ویروسی و خارج از جعبه که مردم میخواهند درباره آن صحبت کنند، به دست آورند.
بسیاری از کمپین های بازاریابی چریکی به صورت آفلاین انجام می شوند، مانند فلش ماب ها و دیوارهای بزرگ هنری گرافیتی.
از آنجایی که مردم به صورت آنلاین صحبت می کنند و تجربه را به اشتراک می گذارند، بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال برند شما می شود.
تاثیرگذاری بر بازاریابی
اینفلوئنسر مارکتینگ به کسب و کارها این امکان را می دهد که از طریق کاربران محبوب رسانه های اجتماعی به مخاطبان جدیدی دست یابند. برندها با افراد مشهور به صورت آنلاین برای بازاریابی محصولات از طریق پست های مشارکتی با حمایت مالی و پولی کمپین می کنند.
یک یافته کلیدی از وضعیت اینفلوئنسر مارکتینگ این است که «در سال 2020، پست های حمایت شده یک میانگین 7806 برداشت ها (نماهای منحصر به فرد). در سال 2019، پست های حمایت شده به طور متوسط 4827 بازدید داشته اند. افزایش 57 درصدی [over 2019]”
اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند نقشی حیاتی در افزایش دیده شدن برند در میان مخاطبان خاص داشته باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
چگونه با منابع زیر آشنا شوید:
بازاریابی موبایلی
بازاریابی موبایلی به کسبوکارها اجازه میدهد تا از طریق تلفنهای هوشمند و سایر دستگاههای تلفن همراه خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند. برندها می توانند با تبلیغات هدفمند تلفن همراه و همچنین پیامک/پیامک به کاربران تلفن همراه دسترسی پیدا کنند.
در گزارش بازاریابی پیامکی SimpleTexting، 62% از مصرف کنندگان مورد بررسی گفتند که در سال گذشته بازاریابی پیامکی را از حداقل یک تجارت انتخاب کرده اند.
اگر میخواهید با مصرفکنندگان در دستگاههای تلفن همراهشان ارتباط برقرار کنید، از منبع زیر درباره بازاریابی تلفن همراه بیشتر بیاموزید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بازاریابی پادکست
بازاریابی پادکست به کسبوکارها اجازه میدهد تا به مخاطبانی دسترسی پیدا کنند که به پادکستها در Spotify، Apple و سایر پلتفرمها گوش میدهند.
برندها می توانند از طریق تبلیغات پادکست، شرکت در مصاحبه ها یا راه اندازی پادکست در مورد موضوعات مرتبط با صنعت با شنوندگان ارتباط برقرار کنند.
طبق اطلاعات Insider Intelligence توسط eMarketer، در سال 2021 انتظار می رود که تبلیغ کنندگان هزینه کنند 1.33 میلیارد دلار در تبلیغات پادکست و حمایت مالی. انتظار می رود تا سال 2025، تعداد مخاطبان پادکست ایالات متحده به 144 میلیون نفر افزایش یابد.
علاوه بر جلب دید بیشتر برند، کسبوکار شما میتواند از پادکستها به عنوان دارایی برای به دست آوردن پیوندهایی برای اهداف بهینهسازی موتور جستجو استفاده کند.
با منابع پادکست زیر نحوه کار را بیابید:
روابط عمومی
بازاریابی روابط عمومی به کسب و کارها این امکان را می دهد تا برند خود را از طریق رسانه ها به چشم بیاورند. هدف روابط عمومی این است که خبرنگاران و تأثیرگذاران درباره برند، محصولات و خدمات شما صحبت کنند.
گزارش بازار روابط عمومی جهانی پیشبینی میکند که بازار جهانی روابط عمومی رشد خواهد کرد 88.13 میلیارد دلار در سال 2020 به 97.13 میلیارد دلار در سال 2021 رسید. این رشد به شرکت هایی مرتبط است که از اثرات کووید-19 بهبود می یابند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
هنگامی که بازاریابی روابط عمومی به طور موثر اجرا می شود، برای تکمیل حضور یک برند در رسانه های اجتماعی و تلاش های ایجاد لینک کار می کند.
از منابع زیر در مورد روابط عمومی بیشتر بیاموزید:
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو به کسب و کارها اجازه می دهد تا از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو به افراد دسترسی پیدا کنند.
بهینه سازی موتورهای جستجو بر روی رتبه بندی در صفحات نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز دارد، در حالی که پرداخت به ازای هر کلیک بر رتبه بندی در نتایج جستجوی پولی از طریق Google Ads و پلتفرم های مشابه تمرکز دارد.
طبق تحقیقات BrightEdge، 68% ترافیک قابل ردیابی از جستجوی ارگانیک (53٪) و جستجوی پولی (15٪) حاصل می شود.
بنابراین رتبه بندی جستجوی ارگانیک نقش زیادی در ایجاد ترافیک واجد شرایط برای وب سایت شما دارد.
با منابع زیر بیشتر بیاموزید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد تا از طریق کانال هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، پینترست و تیک تاک به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.
گزارش دیجیتال We Are Social برای سال 2021 نشان داد که وجود دارد 4.2 میلیارد افرادی در سراسر جهان که فعالانه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. از این کاربران شبکه های اجتماعی، 27.5 درصد از رسانه های اجتماعی برای تحقیق درباره محصولات برای خرید استفاده می کنند. 44.8 درصد از رسانه های اجتماعی برای جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد برندها استفاده می کنند.
با وجود چنین بخش بزرگی از جمعیت جهانی در رسانه های اجتماعی، اکثر برندها می توانند از طریق یک یا چند سایت شبکه اجتماعی با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. رسانه های اجتماعی نیز می توانند به شما در تلاش های سئو کمک کنند.
نحوه کار را در منابع زیر بیاموزید:
بازاریابی تلویزیونی جریانی
بازاریابی تلویزیونی جریانی به کسب و کارها این امکان را می دهد تا در حالی که برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را به صورت آنلاین تماشا می کنند، به مشتریان دسترسی پیدا کنند. به لطف پخش دیجیتال، پلتفرمهای تبلیغاتی میتوانند هدفگذاری و اندازهگیری نتایج خاصی را ارائه دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بر اساس گزارش دیجیتال We Are Social برای سال 2021، 70% کاربران اینترنت 16 تا 64 ساله در سراسر جهان محتوای تلویزیون را از طریق اینترنت پخش می کنند.
آیا برای دسترسی به بند نافهایی که از تلویزیون معمولی به پخش دیجیتال تغییر دادهاند، آمادهاید؟
با منابع زیر بیشتر بیاموزید:
بازاریابی ویدئویی
بازاریابی ویدئویی به کسب و کارها اجازه می دهد تا با محتوای ویدیویی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در بیشتر موارد، این امر از طریق یوتیوب و سایر سرویس های میزبانی ویدیو به دست می آید.
در گزارش وضعیت بازاریابی ویدئویی توسط Wyzowl، 78% یکی از بازاریابان ویدیو گفت که ویدیو به افزایش فروش کمک کرد. 83 درصد از بازاریابان ویدیو گفتند که ویدیو میانگین زمان صرف شده در سایت را افزایش می دهد و 86 درصد گفتند که ویدیو باعث افزایش ترافیک وب سایت آنها می شود.
از ویدیو برای پر کردن کتابخانه محتوای خود، تبلیغ به عنوان بخشی از دارایی های ایجاد پیوند و اشتراک گذاری به عنوان بخشی از کمپین های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
از منابع زیر بیشتر بیاموزید:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بازاریابی صوتی
بازاریابی صوتی به کسبوکارها اجازه میدهد تا با استفاده از سرویسهای دارای قابلیت صوتی مانند الکسا (آمازون)، سیری (اپل) و دستیار گوگل، به افراد دسترسی پیدا کنند.
همچنین به بازاریابی از طریق محتوای صوتی زنده یا از پیش ضبط شده در پلتفرم های فقط صوتی مانند Spotify، Clubhouse و Facebook Live Rooms اشاره دارد.
Narvar Consumer Report دریافته است تا 45% صاحبان دستگاه های دارای قابلیت صوتی از جستجوی صوتی برای خرید استفاده می کنند.
از ضبطهای فقط صوتی میتوان به عنوان محتوای اضافی در کتابخانه، پادکستها و موارد دیگر استفاده کرد. چگونه با منابع زیر آشنا شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
هیچ فرمول کاملی برای بازاریابی دیجیتال وجود ندارد – استراتژی شما کاملاً به مشتریان منحصر به فرد، فضای بازار، رقبا، محصولات یا خدمات و موارد دیگر بستگی دارد.
امیدواریم که این مکان خوبی برای شروع ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتالی باشد که برای شما مفید است!
تصویر ویژه: Bloomicon/Shutterstock